aw
door awjvos Feb 26, 2007 om 10:03
Computers & telefonie

KPN modum niet in te stellen op VISTA

Sinds zaterdag heb ik een nieuwe computer met windows Vista.

Nu kan ik het modum voor mijn internet verbinding niet installeren.

Kpn geeft toe dat zij met hun techniek nog niet ingesteld zijn op Vista.

Zowel KPn als Microsoft weten geen oplossing en kpn kan ook niet zeggen hoe lang dit probleem blijft bestaan.

Wie weet mij te helpen of weet een alternatief voor kpn ?

vriendelijke groet,

Ton Vos

344 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om welk merk/type modem gaat het? Draadloos? Netwerkkabel?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet draadloos en heeft een usb aansluiting op de installatie cdr staat mxstream.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

De term mxstream zegt niets over het merk/type van het modem.
Maar aangezien het een USB-modem is zou ik zeggen, loop een computerwinkel binnen en koop een gewoon adsl-modem met een netwerkaansluiting. (eventueel met een draadloze mogelijkheid als dat ook op je laptop zit)
Die netwerkaansluiting zit al op je laptop, en dat werkt véél betrouwbaarder dan een USB-modem.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een USB-modem is uberhaupt een slechte keus, helaas.
De leverancier van de KPN/MXstreammodems heeft dus nog geen USB-driver gemaakt voor Windows Vista en daar ben jij als klant mooi klaar mee!
Een ethernetmodem heeft geen Windowsdriver nodig en werkt derhalve onafhankelijk van de Windows-versie.

Zit er geen ethernet-aansluiting op je modem?

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste awjvos,

u heeft een contact met KPN, of u daar van af kunt komen met de reden dat uw nieuwe besturingssysteem (nog) niet door hen wordt ondersteund...Lijkt me eerder dat u Vista weer in moet ruilen, omdat in dit geval Vista niet aan uw verwachtingen voldoet... Weet KPN eventuele draadloze configuraties (andere modems) die wel onder Vista draaien? Van hun kant hebben zij er belang bij hun Vista-klanten wel te helpen... Ik zag op hun site info over OS-onafhankelijke modems, dat lijkt me uw oplossing. (Dat ze daar zelf niet mee zijn gekomen...)

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u al geprobeerd om de installatie CD te openen en dan het setup programma via de rechtermuisknop en Eigenschappen in XP-compatible mode te zetten. Vervolgens in die XP-mode de setup starten.

Let op: Het USB modem mag nog niet aangesloten zijn op de USB poort van de PC, zolang de software nog niet is geinstallleerd.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ton,

Even aannemend dat je een thomson/speedtouch 330 USB modem hebt, daar schijnen begin maart vista-drivers voor te verschijnen. In onderstaande (engelstalige) berichtenwisseling is hier het nodige over verteld.

Groetjes, Speedy67

http://bbs.adslguide.org.uk/showthreaded.php?Cat=&Board=karoo&Number=2889714

(offtopic: kan iemand mij vertellen hoe ik een hyperlink aan een antwoord kan toevoegen? Standaard html of bb-code schijnt hier niet te werken?)

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Speedy, als je de hyperlink in Word plakt, dan kun je daar vervolgens de hyperlink eventueel een andere (kortere) naam geven en dan kopieren en weer plakken in het antwoordvenster van Kassa.

Kassa werkt met Verdana 7,5

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je. :)

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie.

Door jouw suggestie voor een ethernetmodum is mijn probleem verholpen.

Ik kan weer aan de gang,

edankt,

Ton Vos