godefrieda
door godefrieda Jan 3, 2012 om 13:14
Computers & telefonie

KPN verhoogt prijzen vast bellen

"KPN gaat de abonnementen waarbij klanten onbeperkt kunnen bellen via een vaste lijn duurder maken. Wel kunnen klanten voor een vast bedrag voortaan ook onbeperkt bellen naar alle Nederlandse mobiele nummers. Dat maakte KPN maandag bekend.

De BelOnbeperkt-bundel voor InternetPlusBellen wordt per 19 februari 50 procent duurder, zowel voor klanten die een avond- en weekendabonnement hebben, als voor klanten die altijd onbeperkt willen bellen. De wijzigingen gelden niet alleen voor nieuwe, maar ook voor bestaande klanten.

ANP"

Je dan vanaf 19 februari a.s. met de vaste telefoon ook naar mobiele telefonie bellen. Voordeel?!

Nu dan ook met de vaste telefoon „gratis naar 014xyz” bellen erbij voegen.

„Als een (KPN-)schaap over de dam is dan volgen er meer ...” ?!

827 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2012 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo godefrieda,

Zag bij een vraag bij Vr&B dat je een Discussie geopend had. Vandaar deze reactie.

Wat mij bevreemdt is het verschil in prijsverhoging bij Internet+Bellen Onbeperkt en bij Bellen Onbeperkt.
In het 1e geval -ingaande 19/2 - is er een verhoging van de belprijs van € 10 naar € 15 euro (maar liefst 50%!! Mag dit van de Opta?) en in het 2e geval gaat de prijs van € 31 naar € 35 m.i.v. 1/3.
Vanwaar dit prijsverschil??
Doen ze maar wat??
Even uitproberen??
En dat allemaal onder het mom dat het voor de gebruikers nu fijner is, want je kan vanaf je vaste lijn nu ook met de mobiele nummers bellen.
Ik denk niet dat de mensen met een vaste lijn - vaak ouderen - veel met mobiele nummers bellen. Dat wordt dus extra winst voor de KPN.

En ja, inderdaad benieuwd wat de andere providers gaan doen.

Met vr.gr.

tdehond
door tdehond - Jan 3, 2012 om 15:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Hopelijk besluit een groot aantal klanten om KPN vaarwel te zeggen.

KPN laat immers ook al betalen voor gesprekken die niet gevoerd worden. Als de telefoon niet aangenomen wordt door degene die u belt, dan rinkelt al de kassa voor KPN.

godefrieda
door godefrieda - Jan 3, 2012 om 20:12
195 Antwoorden / 12 Vragen

De klant krijgt (moet) de mogelijkheid om binnen 30 dagen - zonder boete! - het abonnement te beëindigen als men zich niet kan verenigen met het nieuwe beleid van KPN.

edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2012 om 20:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@godefrieda,

Dat geven ze dan ook aan:

In verband met de wijzigingen heb je het recht je BelVrij abonnement tot 1 maart 2012 kosteloos te beëindigen. Daarna geldt de reguliere opzegtermjin van een maand, als je geen contract hebt.

pauls0
door pauls0 - Jan 3, 2012 om 23:33
149 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben zo blij dat ik van KPN af ben. KPN had mij toen onterecht afgesloten, maar zo klantonvriendelijk zoals ze zijn, werd dat nooit hersteld. Ik had de abonnement maar opgezegd, alleen het terug betalen van tegoeden, dat moet ik nog steeds terug krijgen, en dat was in 2006, hoog waarschijnlijk kan ik daar naar fluiten. Geen haar op mijn hoofd dat ik ooit nog met KPN in zee ga, al vergaat de wereld...

KPN kan doen en laten wat hij maar wil, en het is beurs genoteerd bedrijf met een monopolie positie, die alleen denkt aan de aandeelhouders, en heel veel winst maken. Daarnaast heb je een slappe OPTA, die helemaal niets tegen doet, en toch blijven mensen dit maar accepteren.

godefrieda
door godefrieda - Jan 4, 2012 om 02:23
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=paul s schreef op dinsdag 3 jan 2012, 23:33]Ik ben zo blij dat ik van KPN af ben. KPN had mij toen onterecht afgesloten, maar zo klantonvriendelijk zoals ze zijn, werd dat nooit hersteld. Ik had de abonnement maar opgezegd, alleen het terug betalen van tegoeden, dat moet ik nog steeds terug krijgen, en dat was in 2006, hoog waarschijnlijk kan ik daar naar fluiten. Geen haar op mijn hoofd dat ik ooit nog met KPN in zee ga, al vergaat de wereld...

KPN kan doen en laten wat hij maar wil, en het is beurs genoteerd bedrijf met een monopolie positie, die alleen denkt aan de aandeelhouders, en heel veel winst maken. Daarnaast heb je een slappe OPTA, die helemaal niets tegen doet, en toch blijven mensen dit maar accepteren.

Als er geen stuiting-van-verjaring is gedaan binnen de periode van 5 jaren van uw vordering, aangetekende brief e.d., dan is helaas uw vordering op KPN na vijf jaren verjaard.

pauls0
door pauls0 - Jan 4, 2012 om 14:20
149 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo godefrieda, dank u voor reactie,

Er zijn genoeg actie's ondernomen destijds, maar als eenmaal in de klantonvriendelijke molen zit van KPN, hoeft je niets meer verwachten dat ooit iets hersteld wordt. Ik weet dat teruggave van abonnementsgeld wel op mijn buik kan schrijven. Daarmee schiet KPN zichzelf in haar eigen voet, want ik wil nooit meer een product van KPN afnemen...

=godefrieda schreef op woensdag 4 jan 2012, 02:23:
=paul s schreef op dinsdag 3 jan 2012, 23:33: Ik ben zo blij dat ik van KPN af ben. KPN had mij toen onterecht afgesloten, maar zo klantonvriendelijk zoals ze zijn, werd dat nooit hersteld. Ik had de abonnement maar opgezegd, alleen het terug betalen van tegoeden, dat moet ik nog steeds terug krijgen, en dat was in 2006, hoog waarschijnlijk kan ik daar naar fluiten. Geen haar op mijn hoofd dat ik ooit nog met KPN in zee ga, al vergaat de wereld...

KPN kan doen en laten wat hij maar wil, en het is beurs genoteerd bedrijf met een monopolie positie, die alleen denkt aan de aandeelhouders, en heel veel winst maken. Daarnaast heb je een slappe OPTA, die helemaal niets tegen doet, en toch blijven mensen dit maar accepteren.

Als er geen stuiting-van-verjaring is gedaan binnen de periode van 5 jaren van uw vordering, aangetekende brief e.d., dan is helaas uw vordering op KPN na vijf jaren verjaard.
[quote=godefrieda schreef op woensdag 4 jan 2012, 02:23
=paul s schreef op dinsdag 3 jan 2012, 23:33: Ik ben zo blij dat ik van KPN af ben. KPN had mij toen onterecht afgesloten, maar zo klantonvriendelijk zoals ze zijn, werd dat nooit hersteld. Ik had de abonnement maar opgezegd, alleen het terug betalen van tegoeden, dat moet ik nog steeds terug krijgen, en dat was in 2006, hoog waarschijnlijk kan ik daar naar fluiten. Geen haar op mijn hoofd dat ik ooit nog met KPN in zee ga, al vergaat de wereld...

KPN kan doen en laten wat hij maar wil, en het is beurs genoteerd bedrijf met een monopolie positie, die alleen denkt aan de aandeelhouders, en heel veel winst maken. Daarnaast heb je een slappe OPTA, die helemaal niets tegen doet, en toch blijven mensen dit maar accepteren.

Als er geen stuiting-van-verjaring is gedaan binnen de periode van 5 jaren van uw vordering, aangetekende brief e.d., dan is helaas uw vordering op KPN na vijf jaren verjaard.

sy
door syl85 - Jan 4, 2012 om 15:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

ze mogen van mij die hele KPN opheffen. Wat een oplichters zeg!!!!

bonapace
door bonapace - Jan 4, 2012 om 19:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb een internetPlusBellen Basisabonnement van KPN voor € 30,00
per maand inclusief BTW. Zonder vrijbellen,Ik bel niet met de vaste telefoon
en sinds de verhuizing heb ik de vaste telefoon zelfs niet aangesloten.
(Ik heb niet meer zo'n behoefte om lang te bellen met mensen.)
En via mijn GSM houd ik het korter en zij ook.
Alleen een KPN internetbasisabonnement kost 25 euro per maand ,
zonder telefonie. 35 euro per jaar minder betalen. Probeer op van
alles te bezuinigen. Al het onnodige stoppen.
Ik wil misschien de telefoonlijn afzeggen en zeker
wanneer ik ook een verhoging van 60 euro per jaar erop krijg.
Weet iemand of er voor het internetPlusBellen Basisabonnement van
KPN voor € 30,00 zonder vrijbellen,ook een 60 euro per jaar verhoging komt?