co
door coswagen Nov 26, 2016 om 14:46
Computers & telefonie

Krijg foutmelding 0x80300024 bij installeren Windows

Wie heeft een oplossing voor de foutmelding 0X80300024 bji het installeren van Windows 10- het MB is Asus Sabertooth Z97 Mark2
C-schijf is Samsung 850EV SSD van 250GB en is NTFS geformateerd, zowel van DVD als USBstick lukt het niet om Windows te installeren?

21742 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 26, 2016 om 14:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je op Google zoekt op die foutmelding krijg je veel zoekresultaten te zien. Al geprobeerd?

co
door coswagen Nov 26, 2016 om 15:01
7 Antwoorden / 11 Vragen

Beste CAROLA83 Dat heb ik gedaan maar kreeg hoofdzakelijk Youtube Filmpjes in het Engels!

ja
door jackyh Nov 26, 2016 om 15:27
953 Antwoorden / 4 Vragen

Is er geen mogelijk van pagina vertalen? Staat er toch vaak bij?

Cookies
door Cookies - Nov 26, 2016 om 15:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@coswagen: je kunt bij gebruik van Google aangeven dat hij alleen in het Nederlands zoekt, hoewel oplossingen op dit gebied wel vaak in het Engels staan.

Misschien staat hier wat tussen waar je wat aan hebt https://duckduckgo.com/?q=foutmelding+0X80300024+windows+10&t=opera&ia=web

tenormin
door tenormin Nov 26, 2016 om 15:17
16835 Antwoorden / 108 Vragen

OT. Carola, als ik duckduckgo installeer, ben ik dan mijn Google kwijt, of blijft dat gewoon als icoon staan?

marita5
door marita5 Nov 26, 2016 om 15:22
11516 Antwoorden / 15 Vragen

OT @Tenormin , nee u bent Google niet kwijt , ik gebruik ze nu ook alle twee n.a.v. een antwoord van Carola  , gewoon duckduckgo toevoegen in uw browser .

Cookies
door Cookies Nov 26, 2016 om 15:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita heeft al geantwoord, zie ik. Maar als je graag duckduckgo gebruikt als zoekmachine, moet je in de browser wel even aangeven dat hij het duckje als standaardzoekmachine gebruikt. Als je zegt welke browser je gebruikt, kan 1 van ons je even zeggen hoe je dat laatste moet doen. Duckduck is beter voor je privacy, die 'kijkt' niet mee wat je allemaal aan het uitvreten bent.

tenormin
door tenormin Nov 26, 2016 om 15:45
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@carola! Is Browser FF? Sorry, weet nix.

marita5
door marita5 Nov 26, 2016 om 15:55
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , klik in FF op het tandwieltje , klik dan op zoeken , daar staat kies uw standaard zoekmachine , klik op het pijltje en kies duckduckgo .

Cookies
door Cookies Nov 26, 2016 om 18:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: ja, Firefox is een browser. Is het al gelukt?

tenormin
door tenormin Nov 26, 2016 om 19:42
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, zie geen tandwieltje staan. En wat wilde ik graag als er een antwoord gegeven is. Soms werkt het, meestal niet. Dus laat in beantwoorden, sorry.

marita5
door marita5 - Nov 26, 2016 om 15:34
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Coswagen ,

Welke browser gebruikt u ?

co
door coswagen Nov 26, 2016 om 16:09
7 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Marita5 ik gebruik Mozilla Firefox

marita5
door marita5 Nov 26, 2016 om 16:19
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Coswagen , ik zie bij deze fout veel in het Engels , als u in FF de extensie Google Translator For Firefox toevoegd en dan als bladwijzer , kies map bladwijzerbalk vastmaakt , krijgt u bovenaan een rode T te staan , als u dan klikt op pijltje kunt u de taal veranderen .

ph
door philip36 - Nov 26, 2016 om 18:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat wilt u gaan doen?
Hoe gaat u Windows10 installeren, schone installatie?
U kunt de partitie waar windows10 op moet komen eerst eens formaten.

Kijk eens of u iets heeft aan de reacties op, gaat wel over dual boot maar dat maakt niet uit.
http://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/dualboot-met-windows-7-lukt-niet/?page=1#637403

gsm
door gsm - Nov 26, 2016 om 19:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt een probleem met de partitieindeling en niet met de formattering. Het moederbord gebruikt UEFI i.p.v. BIOS.
Je moet bij UEFI GPT partities gebruiken en bij BIOS MBR partities.
Als je het niet zeker weet, verwijder dan de partitie waar je Windows 10 op wil installeren en installeer dan WIndows 10 in de lege ruimte die hierdoor is ontstaan.

Uitgebreide beschrijving:
https://www.schoonepc.nl/instal/partition.html

Tip: Sluit tijdens de installatie een netwerkkabel aan op de router, zodat Windows 10 tijdens het installeren benodigde drivers kan downloaden.

co
door coswagen - Nov 27, 2016 om 10:06
7 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Marita5,het is gelukt de engelse sites te vertalen met Translate in Firefox,hartelijk dank en nu maar de oplossing zoeken!

marita5
door marita5 Nov 27, 2016 om 10:32
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Coswagen , graag gedaan ,  heeft u ook de andere reacties gelezen ? kan een oplossing zijn en hoeft u niet meer te zoeken .

opaplop
door opaplop Jan 9, 2017 om 14:40
76 Antwoorden / 12 Vragen

Beste marit5

Als het je allemaal te veel is en je zou er niet uitkomen,heb je er al gedacht om contact te nemen met de mensen van: Student aan huis,die zouden je ook kunnen helpen met deze materie.

ro
door ronny530 - Nov 27, 2016 om 12:04
2783 Antwoorden / 41 Vragen

SSD schijven van Samsung worden softwarematig aangestuurt. In de bios is de schijf wel aanwezig maar als zijnde een externe SSD schijf. Windows 10 schrijft het besturingsprogramma wel weg op de SSD maar kan omdat de schijf niet bootable is er geen informatie afhalen. Ik heb het als volgt gedaan, Windows 10 op de aanwezige HDD schijf gezet en daarna middels de bijgeleverde software van Samsung de SSD schijf gekloond. In de bios heb ik de SSD schijf op first boot gezet en Windows 10 start automatisch op van de SSD schijf.

vi
door vincent de kraker Jan 8, 2017 om 19:52
1 Antwoorden / Vragen

De oplossing is simpel. Na een dag puzzelen een heldere ingeving.
Gebruik 'diskpart' vanuit de DOS prompt om alle partities te verwijderen van de schijf.
Opdrachten 'rescan', 'list disk', 'select disk 0 (of 1)', 'list partition', 'select partition 1 (of 2....)', 'delete partition override'. Als de partities zijn verwijderd dan 'clear'.
Maak geen nieuwe partities aan. Gebruik de herstelschijf of installatieschijf en installeren van Windows vanaf de CD als je dat wenst. De lege schijf wordt nu prima herkend en de herinstallatie kan beginnen.
Groetjes, Vincent.

vi
door vincent de kraker - Jan 8, 2017 om 19:50
1 Antwoorden / Vragen

De oplossing is simpel. Na een dag puzzelen een heldere ingeving.
Gebruik 'diskpart' vanuit de DOS prompt om alle partities te verwijderen van de schijf.
Opdrachten 'rescan', 'list disk', 'select disk 0 (of 1)', 'list partition', 'select partition 1 (of 2....)', 'delete partition override'. Als de partities zijn verwijderd dan 'clear'.
Maak geen nieuwe partities aan. Gebruik de herstelschijf of installatieschijf en installeren van Windows vanaf de CD als je dat wenst. De lege schijf wordt nu prima herkend en de herinstallatie kan beginnen.
Groetjes, Vincent.

ja
door januitgroningen - Jan 9, 2017 om 12:43
53 Antwoorden / 2 Vragen

Zojuist de nieuwsbrief VARA Kassa ontvangen; Waarin oa deze item als link. Het betreft dus een vraag van november jl.. Vermoedelijk opnieuw geactiveerd

door vincent de kraker - 8 jan. 2017 om 19:50. Waardoor het automatisch is opgenomen in de nieuwsbrief van vandaag.

En de foutmelding betrof een partitiefout. Veelal veroorzaakt door een installatie op een GPT partitie. Een schijf/SSD wat eerst dienst deed als 'slave' en dan opeens ingebruik wordt genomen als een 'master' cq zgn C: schijf. Waarbij men vaak vergeet deze terug te zetten op een MBR partitie.

simon55
door simon55 - Jan 9, 2017 om 12:54
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou zeggen klik op de rode tegel want ik denk dat daar omschreven staat wat u probleem en mogelijk de oplossing is

http://pchelpfohttp://pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=64342rum.nl/viewthread.php?tid=64342

ajmvl44
door ajmvl44 - Jan 9, 2017 om 13:10
34 Antwoorden / 0 Vragen

even melden bij Microsoft  je wordt meetal correct geholpen

bi
door bigale50 - Jan 9, 2017 om 13:19
25 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de installatie voor advanced options kiezen en dan schijf opties, alle partities van de schijf verwijderen, dan de ontstane ongepartioneerde schijf kiezen, om windows op te installeren.

zi
door zippo46 - Jan 9, 2017 om 17:17
12 Antwoorden / 0 Vragen

Alle schijfverbindingen afkoppelen, alleen de hdd aansluiten.....

zi
door zippo46 - Jan 9, 2017 om 17:23
12 Antwoorden / 0 Vragen

https://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_install/windows-installation-error-0x80300024/08122516-13ea-4761-987d-4e80fe11a392?auth=1