he
door henk1122 Aug 28, 2019 om 19:20
Computers & telefonie

Kruidvat prepaid kosten

Hallo,

Ik heb al jarenlang prepaid bij Kruidvat maar de afgelopen maanden gaan de kosten erg hard. Echter kan ik nergens traceren waar dit aan opgemaakt word. Ik ben uitgegaan van de tarief lijst op de website, welke zegt:

0,09 cent per MB en per minuut bellen .

Ik merk dat door gebruik van internet de kosten enorm hard gaan. Echter klopt hier helemaal niks van met wat ik in de praktijk gebruik.

2 augustus tot 28 augustus: 7,50 euro opgewaardeerd

13 MB verbruikt 13*0.09 = 1,17 euro

5 minuten gebeld = 0,45 cent

16 juni tot 2 augustus 7,50 euro opgewaardeerd

12,82 MB verbruikt 1,16 euro

2 minuten gebeld = 0,18 cent

18 april tot 14 juni 15 euro opgewaardeerd

21,2 MB verbruikt 1,9 euro

8 minuten gebeld 0,72 euro

Ik heb contact proberen op te nemen met Kruidvat, maar nooit bericht terug gehad. Ik heb het gevoel dat ik hier opgelicht word met kosten die ik helemaal niet gemaakt heb. Voor dit geld kan ik namelijk net zo goed een sim only afsluiten.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit mogelijk is en of ik recht heb op een vergoeding?

10511 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 28, 2019 om 19:23
16883 Antwoorden / 202 Vragen

De enige die dat m.i. kan is Kruidvat.

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2019 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat u beter een goedkoop abonnementje kan nemen.

kijk eens hier,

https://www.bellen.com/nieuws/welke-provider-biedt-het-goedkoopste-mobiele-abonnement

marita5
door marita5 - Aug 28, 2019 om 19:31
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Henk1122 ,

Kruidvat Mobiel Prepaid maakt gebruik van het KPN netwerk en biedt zeer scherpe tarieven voor bellen, sms’en en internetten.

0,09 ct per minuut bellen klopt niet

De 1e minuut wordt altijd volledig in rekening gebracht, vanaf de 1e volledige minuut betaal je per seconde.

Mobiel internet in Nederland prijs per MB 0,09ct
Afrekening is per KB .

Zie hier de tarievenlijst , klik op de rode regel .

https://www.kruidvat.nl/medias/sys_master/h20/h09/8811201953822.pdf

he
door henk1122 - Aug 28, 2019 om 19:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb alles op de minuut naar boven afgerekend. Dus ik zit met alles ruim, en toch is er een enorm verschil in kosten.

Zit inderdaad nu even een sim only af te sluiten bij simpel. Als ik in 5 maanden al 30 euro verspild hieraan heb (ja verspild want praktisch gebruik ik internet onderweg bewust niet, alleen om Whatsapp / fb berichten te ontvangen ) is het gewoon zonde.

Echter gaat het me meer om het idee hoe Kruidvat dit zomaar kan doorberekenen zonder enige verklaring.

panter22
door panter22 Aug 29, 2019 om 15:52
6599 Antwoorden / Vragen

Als je whatsapp en fb berichten ontvangt dan heb je de telefoon op gegevensgebruik staan. En een vinkje achter de mobile gegevens. Alle apps worden dan bijgewerkt  van het saldo op  jouw prepaid kaart.
Zet dat vinkje uit en gebruik alleen wifi.
Dan kun je onderweg wel niet appen, maar wat maakt het uit. Zo belangrijk zijn de berichten meestal niet. Zoek een plek met gratis Wifi, dan kun je de berichten lezen en verzenden. Op die manier kun je heel lang met je beltegoed toe.

he
door henk1122 Aug 29, 2019 om 18:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfde reactie nummer.... 3: ik snap ook wel dat dat internet gebruikt. En ik bepaal zelf wel of berichten belangrijk zijn of niet... Als ik maar 10 MB en 5 minuten bel per maand zou dit prepaid dus perfect zijn: 1,50 per maand. Echter denkt Kruidvat hier dus anders over.

panter22
door panter22 Aug 29, 2019 om 19:18
6599 Antwoorden / Vragen

Die prepaidkaart gaat niet vanzelf op. Je hebt 15 euro opgewaardeerd en er maar 3 euro beltegoed voor gekregen, dat kan niet. En  je gebruikt maar maar 21 Mb in 1 maand terwijl de telefoon dag en nacht aanstaat en je hem ook nog gebruikt?
Is er niet iets met je telefoon aan de hand?

he
door henk1122 - Aug 28, 2019 om 19:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

AH ik zie het al. Afrekening is per KB. Dus alle packages van < 1 MB  worden waarschijnlijk gewoon dik afgerond naar 1 mb wat resulteert in deze hoge kosten. Heerlijk zulke oplichting!

Dan is het bij deze einde verhaal met Kruidvat en gewoon maar over naar een sim only.

Ik ben echter wel benieuwd of dit met alle prepaid zo word gedaan of dat alleen Kruidvat dit doet.

jo
door jorisw Aug 28, 2019 om 20:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

1 MB afronden naar 1mb is toch een goede deal?

Maar serieus: pas op met onterechte beschuldigingen van oplichting.

diumenge
door diumenge Aug 28, 2019 om 21:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een KB is minder dan een MB. Als 1 MB 9 cent kost, dan kost 512 KB (een halve MB dus) je 4,5 cent. Dus dat zie je verkeerd. Overigens is 9 cent per MB wel erg duur, een GB kost je dan 90 euro.

Hoe weet / meet je je gebruik?

he
door henk1122 Aug 29, 2019 om 09:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik meet het simpelweg met datausage in de settings bij Android.

he
door henk1122 Aug 29, 2019 om 18:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry bedoelde alles word afgerond op KB* . Wat dus zou kunnen resulteren in hogere kosten.

diumenge
door diumenge Aug 29, 2019 om 19:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus je wilt een nog kleinere eenheid dan KB's? Hoe dan ook, dat is kennelijk al heel lang zo en de pas de afgelopen maanden nemen de kosten toe. Is er iets veranderd voorafgaand aan die kostentoename? Nieuw toestel, instellingen veranderd, OS update?

Ka
door Kassagebruiker - Aug 28, 2019 om 19:47
683 Antwoorden / 5 Vragen

Schakel bij thuis zijn uw data abo uit en gebruik wifi, als u onderweg geen internet nodig hebt hetzelfde.

he
door henk1122 Aug 29, 2019 om 18:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja precies, kan ik net zo goed internet altijd uitzetten... Defeat the purpose een beetje hè. Anyway wat ik net ook al in een andere reactie zei, ik hoef niet te besparen ik wil alleen weten waarom Kruidvat mij kosten doorrekend die ik niet heb gemaakt.

Ka
door Kassagebruiker Aug 30, 2019 om 12:14
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als u internet kosten in rekening worden gebracht, dan heeft niet U maar iets in uw telefoon toch een verbinding gemaakt (appje?). Als uw internet uit staat dan kan er dus geen verbinding gemaakt worden. Controleer uw appjes eens.

aurora1
door aurora1 - Aug 29, 2019 om 12:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Meer WiFi gebruiken, meer via Whatsapp bellen, een datateller op de telefoon installeren en een plafond daarop instellen, en eens kijken op de site van Simyo?
Alle instellingen even langslopen en zaken als meldingen etc. uitzetten, evenals apps die u niet gebruikt, die verwijderen als dat kan. Verbindingen uitzetten als u die niet meer gebruikt zoals websites. U kunt op de telefoon zien waar uw geld aan opgaat.

he
door henk1122 Aug 29, 2019 om 18:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat mij er niet om hoe ik kan besparen. Dat snap ik ook wel. Gaat mij erom dat wat ik verbruik ( en meet via de telefoon) niet overeenkom met wat Kruidvat doorrekend aan mij.

aurora1
door aurora1 Aug 30, 2019 om 00:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi dat u zelf alles weet en dat de extra kosten die er volgens u zijn niets uitmaken. Dan maakt u misschien rekenfouten? Neem contact op met de Prepaid provider en vraag ze om uitleg. Wij kunnen dus uw vraag niet beantwoorden, althans ik, want ik ben de provider niet.

panter22
door panter22 - Aug 30, 2019 om 09:02
6599 Antwoorden / Vragen

 De eerste minuut wordt altijd volledig in rekening gebracht ongeacht de duur van het gesprek. Als je verbinding krijgt met iemand zijn voicemail waarna je direct ophangt, kost ook dit je één volledige minuut.
https://www.prepaidsimkaart.net/kruidvat-prepaid
Je kunt wel 8 minuten in totaal gebeld hebben, maar hoeveel keer heb je er over gedaan om op die 8 minuten te komen,
En je maakt gebruik van je belbundel voor internet. Het staat niet op deze site, maar de kosten voor 1 mb is gelijk met 1 minuut bellen, Het is best mogelijk dat per bericht minimaal 1 mb wordt gerekend.
Koop een belbundel van €5. Ben je veel goedkoper uit.

audb
door audb - Aug 30, 2019 om 12:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Voor internet heb ik een goede tip mits je in een ziggo gebied woond.

Zoek iemand in de buurt die Ziggo heeft en vraag aan die of je gebruik mag maken van Wifispots.

Ze hoeven hun wifi gegevens niet aan je door te geven wifispots maakt namelijk gebruik van een gebruikersnaam die uit cijfers bestaat en een wachtwoord die speciaal voor Wifispot bedoeld is.

Bij voorbeeld :

Gebruikersnaam 87654321

Paswoord            abcdefghijklmnop

Daar mee kan je dan gratis op internet al is een kleine vergoeding wel op zijn plaats.

Maar vergeet daar bij ook niet dat je telefoon soms ook op internet kan gaan om te kijken of er updates zijn zet daarom ook liever "alleen wifi"aan op je telefoon en als je dan even op internet wilt kijken dan gewoon weer aanzetten.

En de goedkoopste provider is (Helaas) wel Simpel maar dan zit je wel minimaal een jaar vast (1 euro meer per maand dan een 2 jarige )  aan een abbonement.

1 jarig sim only abonnement

Maandelijkse kosten
6 GB internet
€ 17,00
250 minuten
500 sms'jes
4G-internetsnelheid tot 75 Mbps
€ 0,00
Totaal per maand
€ 17,00

diumenge
door diumenge Aug 30, 2019 om 16:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is het nut van een 6 GB abonnement voor TS? Gezien het gebruik is het goedkoopste abonnement van € 2,50 al voldoende.

aw
door awm - Aug 30, 2019 om 16:40
44 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb ook prepaid van Kruidvat en dat gaat goed op een Windows-phone en een simpel mobieltje.
Die telefoons gebruiken geen sluipdata. Dat heb ik goed gemerkt toen ik het kaartje in een Android stak, binnen een paar dagen veel mB gebruikt door allerlei appjes die op de achtergrond meedraaien en stiekum data gebruiken.

Windowsphone is inmiddels terziele dus Kruidvat zou ik alleen adviseren op een dumbphone. Het is een jaar geldig dus dat is lekker lang als je af en toe wil bellen en toch bereikbaar wilt zijn.

dobby
door dobby - Sep 1, 2019 om 19:24
749 Antwoorden / 1 Vragen

Even los van alles.. 0.09 eurocent is wel erg weinig als rekeneenheid.. maar goed - laten uitgaan van 0.09 euro oftewel 9 eurocent.. (scheelt maar 2 ordes)..

Afrekening per kB? Erg netjes! spaart heel veel geld.. per 100 kB of zelfs 1 MB is ook aanwezig.. dus daar zal het niet aan liggen....

Maar: probeer voor de gein eens een paar dagen om 4G uit te zetten, en terug te vallen op 3G.. (echt uit, dus ook bellen! (als je foon 4G belt, de meeste MOs bellen nog gewoon via 3G).. Even kort door de bocht: bij het opzetten van een 4G verbinding wisselt je foon wat data uit om wat profielen e.d. te bepalen.. niet zo bijster interessant voor normale endusers, maar zeg maar dat er bij het opzetten van een 4G verbinding (dus als je van zendmast wisselt. of 3G/4G wisselt, of bij verversen van aanmelding na langere tijd) wordt er een beetje data verbruikt.. Sommige [V]MOs filteren dit, en amderen zien dit dus als data verbruik.

Als je na een paar dagen zonder 4G niet meer dit "sluipverbruik" hebt dan weet je het probleem, maar niet per definitie de oplossing.. (in dat geval helpt het ook niet als je data helemaar uitzet, de APNs verwijdert enzo..).. dan klagen bij je VMO... (good luck with that)...