diva deka
door diva deka Nov 18, 2012 om 20:50
Computers & telefonie

Kwaliteit SD-kaart

De SD-kaart van mijn telefoon geeft problemen, dus volgens mij moet er een nieuwe in. Als ik zoek zie ik veel prijsverschillen. Heeft dat te maken met de kwaliteit? Welke kaarten van welke merken zijn het beste?

2765 6 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 18, 2012 om 21:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik gebruik al jaren Traveler nooit hinder ermee gehad.

ui
door uiver - Nov 18, 2012 om 21:53
43 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben prijsverschillen ooit wel eens te maken met de kwaliteit?

ikbenik
door ikbenik - Nov 18, 2012 om 22:42
2845 Antwoorden / 27 Vragen

De prijsverschillen hebben ook heel vaak te maken met de snelheidsverschillen.

De snelheden van de kaarten zijn onderverdeeld in verschillende klasse.
Hoe hoger het klasse getal, des de sneller is de kaart en ook duurder.

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2012 om 22:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het ligt er ook aan hoe oud de kaart al is en hoeveel keer deze is beschreven, het is nou eenmaal flash-geheugen en dat is niet onbeperkt beschrijfbaar. Wel heel vaak, dus in de praktijk zal dat het niet zijn...
[quote]Het maximumaantal keren dat een individuele geheugencel kan worden geprogrammeerd ligt rond de 1 miljoen maal. Omdat met name de FAT-gegevens elke keer bij het schrijven opnieuw worden geprogrammeerd, moest er een oplossing worden bedacht voor de relatief korte levensduur van de veelgebruikte cellen in het geheugenelement, omdat de rest anders eveneens onbruikbaar zou worden. De oplossing is gelegen in het feit dat er in flashgeheugens een kleine processor is ingebouwd die de uitwendige adressering omzet in een interne dynamische adressering, waarbij steeds wordt gewisseld tussen de individuele cellen, zodat ze allemaal praktisch even vaak worden geprogrammeerd. De totale levensduur is hiermee verveelvoudigd.

audb
door audb - Nov 21, 2012 om 14:23
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een SD kaartje is te vergelijken met een SSD harddisk het is een geheugen met een chip er in die er voor zorgt dat alleen de lege gedeelte van de geheugen wordt aangesproken bij het schrijven en lezen en juist die chip kan bij een slechte sd kaart de geest geven.
Het maakt hier bij echt niets uit of het kaartje 5 euro of 25 euro heeft gekost.
Maximaal zou een kaartje zo 5 jaar mee kunnen gaan maar helaas `slijt` zelfs de geheugen ook al wordt deze een lange tijd niet gebruikt.

gompy2
door gompy2 - Nov 21, 2012 om 15:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Klik -> Welke SD-kaart moet ik kopen?
En -> Producenten
En een site waar je zeer overzichtelijk de specificaties kunt overzien en de garantieperiodes die ze geven in maanden, de meeste geven 99 maanden.
Kli hier -> Informatie
En zeer gerenommeerd bedrijf
Even opletten of je telefoon alleen SD kaartjes slikt of ook SDHC of SDXC!

En verder vind je heel veel via Google