mathijs_b
door mathijs_b Feb 20, 2016 om 17:06
Computers & telefonie

Laagste prijsgarantie Mediamarkt fake?

Een kennis ging naar de Mediamarkt voor een nieuwe HUAWEI P8. Die kost daar € 378.
Maar bij Bel Simpel kost die maar € 347. De Mediamarkt biedt laagste prijs garantie dus met prijs als bewijs op de smartphone naar de Mediamarkt..... "Nee, mevrouw, Bel Simpel koopt de toestellen in het buitenland en daarom accepteren we die niet in het vergelijk". Er werd zelfs bijverteld dat reparatietijden bij bel Simpel heel lang kunnen duren omdat het defecte toestel terug naar het buitenland moet.

Vraag: Is het terecht dat de Mediamarkt zelf mag bepalen met wie ze vergelijken?
Is de laagste prijsgarantie dus fake?

7882 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2016 om 17:13
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, ze mogen b.v. ook bepalen (wat ze doen) dat ze ook winkels uitsluiten, dus binnen een straal van zoveel km, anders gaat het 'feessie' ook niet door. Ik weet ook zo gauw niet alle voorwaarden voor de laagste prijsgarantie. Misschien staan er inderdaad uitzonderingen in die voorwaarden, of het waar is wat ze u verteld hebben over Bel Simpel, ook geen idee. Da's trouwens hetzelfde verhaal bij BCC.

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2016 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt hem nu toch al gekocht?

diumenge
door diumenge - Feb 20, 2016 om 17:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk mag MM zelf bepalen met wie ze vergelijken. Dan koop je 'm toch bij BelSimpel.

simon55
door simon55 - Feb 20, 2016 om 17:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zeker mag MM zelf bepalen met wie ze vergelijken en zoals ik hier al lees koop je m toch bij belsimpel da s simpel en simpeler kan t nie

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 20, 2016 om 18:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mediamarkt, ze maken je toch gek!
Diewilik

Cookies
door Cookies - Feb 20, 2016 om 19:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op de site van MM kun je lezen welke voorwaarden er zijn bij  laagste prijsgarantie. Ipv hier een topic openen, had je ook daar kunnen kijken. Ook BCC stelt voorwaarden bij laagste prijsgarantie.

En ja, natuurlijk mag dat.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 21, 2016 om 18:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Klein adviesje; iets bestellen/kopen zou ik alleen niet meer doen bij de BCC*. Sowieso geldt dat devies ook voor de mediamarkt, maar dan om andere redenen. (* waarom? Dat zie je vanzelf wel een keer voorbij komen op het journaal)

ja
door janf43 - Feb 21, 2016 om 20:47
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het een flutargument van MM. Zij kopen hun telefoons toch ook in Azie? Ze worden echt niet in Nederland gemaakt.

5.
Laagste prijsgarantie
5.1
Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet
in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien
dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders
voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de
klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, de voorwaarden hiervan zijn:
a. Het product is nieuw, compleet in originel
e verpakking en direct uit voorraad leverbaar.
b. Het prijsverschil moet door Media Markt cont
roleerbaar zijn door middel van een prijslijst,
advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de
betreffende aanbieder.
c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de
vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via
internet.
e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop,
groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in
Nederland, garantie en/of service), demo
modellen, beschadigde producten, etc.
f. Het prijsverschil moet aanwezig zijn op het moment dat de klant een beroep doet op de
laagste prijsgarantie.
5.2
Het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media
Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar
is voldaan aan de hiervoor genoemde
voorwaarden. De klant ontvangt een kopie van de originele aankoopbon.
5.3
Indien de klant bij aankoop in een vestiging van Media Markt kan aantonen dat het product
elders en onder bovenstaande voorwaarden
voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal
Media Markt het product voor dezelfde prijs leveren aan de klant.
6.
Reservering
6.1
Indien een product door Media Markt niet uit voorraad leverbaar is, is het aan Media Markt
om te bepalen of het voor producten mogelijk is een schriftelijke reservering voor het
betreffende product te laten maken. Bij reservering dient een aanbetaling van minimaal 20%
van de aankoopprijs van het/de product(en) te worden gedaan. De reservering heeft tot
gevolg dat Media Markt bij binnenkomst van het betreffende product, de klant daarvan
(schriftelijk of telefonisch) op de hoogte stelt.
Bij acties kan geen reservering worden gedaan,
als de actievoorraad is uitverkocht.
6.2
Media Markt houdt na bovengenoemde kennisgeving het product voor een redelijke termijn
beschikbaar voor de klant.
6.3
Wanneer de klant na 14 dagen na het plaatsen van zijn reservering/bestelling annuleert of de
klant na kennisgeving zijn product niet na een redelijke termijn komt afhalen (1 maand), dan

costnix
door costnix Feb 22, 2016 om 01:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uw regel terug knop blijft hangen :-(

Gr
door Grunn1 Feb 22, 2016 om 09:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En ik vind dit een flut antwoord op de vraag.
Maar voor de duidelijkheid: er zit wel degelijk verschil in toestellen die bijvoorbeeld uit Duitsland komen en die uit Nederland. Het gaat met name om de software die erop zit.

fl
door florentien - Feb 22, 2016 om 11:30
9 Antwoorden / 0 Vragen

De laagste prijsgarantie is niet wettelijk vastgeslegd of iets. Het is voor Mediamarkt natuurlijk alleen een middel om te zorgen dat mensen liever bij mm komen kopen. Wel of niet garanderen van de laagste prijs van de Huawei P8 is dus eerder servicegericht of klantvriendelijk. Mogen ze dus helemaal zelf bepalen hoe ze daarmee omgaan. Lijkt mij als je het zo hard roept en er zitten weer veel haken en ogen aan als klanten er daadwerkelijk om vragen dat het averechts werkt, maargoed:)