pl
door plebpleb Apr 25, 2016 om 15:46
Computers & telefonie

Laptop

Gebruik nu Firefox en sindsdien start de laptop heel traag...
De rest gaat prima...Graag 'n oplossing....Dank...
Weer veel moeite om deze vraag te plaatsen...

1292 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 25, 2016 om 16:15
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Plebpleb ,

Lees deze informatie eens door , problemen met Firefox analyseren en verhelpen . klik op de rode regel .

https://support.mozilla.org/nl/kb/problemen-met-firefox-analyseren-en-verhelpen

pl
door plebpleb - Apr 25, 2016 om 16:43
113 Antwoorden / 60 Vragen

De uitleg al vaak gelezen en kom er niet wijs uit...Heb toen eens Firefox vernieuwd en kreeg toen trammelant...
Toen verdween Firefox helemaal en via geavanceerd kreeg ik die site weer terug...Was uren zoet ermee...
Via systeemherstel kon de oude versie helemaal niet meer terug krijgen...
Dank voor je moeite...

Ma
door Mat Matheij Apr 25, 2016 om 18:53
986 Antwoorden / 3 Vragen

Tot mijn spijt moet ik -mogelijk- tot de conclusie komen dat uw pc/laptop aan vervanging toe is. Veel toepassingen vergen veel geheugen. 2GB is al het minimum dan nog een cleaner als Ccleaner (free). Vervangen is beter. Min. 4GB geheugen en (sneller) 8GB. Plus SSD schijf of SDHD. Maar zou ik vragen aan Marita.  Ik ben maar in mijn eentje.In sommige virusscanners zit ook een cleaner (mcAfee).

reflecs
door reflecs Apr 25, 2016 om 20:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@plebpleb, Het is natuurlijk onzin om een nieuwe laptop te kopen alleen omdat Firefox lastig doet.

marita5
door marita5 Apr 25, 2016 om 20:28
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs +10

marita5
door marita5 Apr 25, 2016 om 20:43
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@plebpleb , heeft u alle stappen gevolgd die in mijn link staan ? hoe u alles moet doen staat duidelijk beschreven .

aurora1
door aurora1 - Apr 25, 2016 om 18:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vreemd dat u alsmaar problemen blijft houden met het plaatsen van een vraag. Doet u dan nog steeds niet aan cookies accepteren (gezien uw reacties bij uw vraag over Chrome)?
Als u nog XP of Vista gebruikt lees dan eens de onderste regel (aanklikken) op deze website: https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-downloaden-en-installeren-windows

pl
door plebpleb Apr 27, 2016 om 14:42
113 Antwoorden / 60 Vragen

Weer met heel veel moeite even reageren op je vragen...
Moet teveel handelingen doen om toch goed te kunnen reageren...
Wist niet dat Kassa verplicht cookies moet accepteren..Staat nergens vermeld...
Chrome zou niet meer volledig bescherming bieden en daarom Firefox geïnstalleerd en toch maar opnieuw gedaan...
Problemen zijn nog steeds niet verholpen...Maar kan nu weer even verder...
De uitleg is/zijn te vaak te ingewikkeld om dit allemaal te begrijpen...
Er wordt de laatste tijd zoveel vernieuwd op internet waardoor alles niet meer te bevatten is....

aurora1
door aurora1 Apr 27, 2016 om 15:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wettelijk bestaat de verplichting voor sites om te melden dat gebruik gemaakt wordt van cookies, die overigens vóór deze meldingsplicht ook al werden geplaatst maar zonder dat men dat wist.
Aanklikken dat u accoord gaat met het plaatsen van cookies kan betekenen dat de website beter gaat werken. Zonder cookies (akkoord) werken websites soms slecht.
Op deze site geldt als u wilt reageren op uw eigen vraag: inloggen, op uw profiel klikken en bij Uw vragen kijken en de gewenste vraag aanklikken/openen (eventueel in een nieuw tabbelad).

Cookies
door Cookies - Apr 25, 2016 om 18:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Start de laptop heel traag of de browser? Ik vermoed het laatste? Want FF heeft niks te maken met het opstarten van je laptop.

Zit er niet veel bagger op je laptop? Hoe oud is je laptop? Welke beveiligingsprogramma's gebruik je?

Ma
door Mat Matheij - Apr 25, 2016 om 19:06
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer U Firefox of andere programma's in een geavanceerde vorm gebruikt heeft U een minimale hoeveelheid geheugen nodig alsook een 'opgeschoonde' pc. Minimum is 2GB.
Mvrgr.

gsm
door gsm - Apr 25, 2016 om 22:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Op 64-bit systemen, met minimaal 4 GB geheugen en liefst met 8 GB geheugen, loopt de 64-bit uitvoering van Firefox waarschijnlijk sneller dan de standaard geïnstalleerde 32-bit.
Op mijn PC 's is dat in elk geval wel zo.
Als Mozilla Firefox in de map Program Files (x86) staat dan heb je de 32-bit uitvoering op een 64-bit Windows systeem.
Je zou dan Firefox eens kunnen verwijderen via Programma's en Onderdelen in het Configuratiescherm.
Download en installeer daarna de 64-bit Nederlandse uitvoering via deze link:
https://download.mozilla.org/?product=firefox-45.0.2-SSL&os=win64&lang=nl

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 26, 2016 om 12:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon, na al die jaren, Windows even opnieuw installeren, dat is alles wat je zou moeten doen.

Ma
door Mat Matheij - Apr 26, 2016 om 17:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

Op dit soort te eenvoudige info valt geen antwoord op te geven. ' mijn laptop werkt met W7 8.0/8.1 of 10. Intern geheugen. En wat dies meer zij. Ik heb alle bestaande programma's geüpgraded enz.
Moeizame vraag en ook geen enkel antwoord mogelijk. Mvrgr.

reflecs
door reflecs - Apr 27, 2016 om 15:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

plebpleb schrijft:

pl
door plebpleb 27 Apr 2016 om 14:42
111 Antwoorden / 56 Vragen

Weer met heel veel moeite even reageren op je vragen...Moet teveel handelingen doen om toch goed te kunnen reageren...Wist niet dat Kassa verplicht cookies moet accepteren..Staat nergens vermeld...Chrome zou niet meer volledig bescherming bieden en daarom Firefox geïnstalleerd en toch maar opnieuw gedaan...Problemen zijn nog steeds niet verholpen...Maar kan nu weer even verder...De uitleg is/zijn te vaak te ingewikkeld om dit allemaal te begrijpen...Er wordt de laatste tijd zoveel vernieuwd op internet waardoor alles niet meer te bevatten is....

Zodra u de Kassa site gebruikt worden er cookies geplaatst, ook zogenaamde functionele cookies.  Als u heeft ingesteld dat er geen cookies accepteert worden, kan ik me voorstellen dat het moeilijk, of bijna onmogelijk is om een vraag te stellen.

U kunt dit in Firefox aanpassen.

Menu openen ( de drie streepjes rechtsbovenin het venster)>
Opties (het tandwieltje)>

Privacy, een vinkje zetten bij Cookies van websites accepteren en Cookies van derden accepteren nooit
U kunt ervoor kiezen ze te laten verwijderen als u Firefox afsluit.

pl
door plebpleb Apr 29, 2016 om 15:21
113 Antwoorden / 60 Vragen

Weet niets van cookies instellen op deze site...
Die vinkjes zijn toch maar moderne stalkers en willen alles weten van anderen...
Maar blijven onbekend...

costnix
door costnix Apr 29, 2016 om 15:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die vinkhes doen niets!

Mi
door MikeH - Apr 29, 2016 om 16:02
4 Antwoorden / Vragen

De oplossing lijkt vrij eenvoudig.
Firefox eraf halen dus.

Maar waarschijnlijk zijn eerder genoemde tips niet onaardig, zoals windows opnieuw installeren.
Als je slim bent ga je meteen naar Win 10