ch
door christiaan11 Sep 26, 2012 om 10:46
Computers & telefonie

Laptop aanslug kapot

ik heb ruim een jaar geleden een laptop gekocht bij Paradigit in Apeldoorn.
Nu is de aansluiting waar de stroomadapter in moet naar binnen geschoten,
We hebben de laptop ter reparatie aangeoden, dat hier hoge kosten bij zouden kunnen komen werd er niet bij verteld.
Het blijkt userdamage te zijn??
De zat altijd al speling tussen de naden,misschien stom dat we niet gelijk terug gegaan zijn.
Maar nukomt het het gaat totaal 326 euro kosten, want het moederbord is ook kapot????
De onderzoekskosten zijn al 86 euro!!!
En geen garantie of tegemoetkoming van Paradigit!!
Dit is toch belachelijk veel of niet?
Wat kan ik doen, ze willen niks bij Paradigit

644 5 Rapporteer

ch
door christiaan11 - Sep 26, 2012 om 10:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de duidelijkheid, het gaat om een asus laptop met een aanschafwaarde van ongeveer 500 euro

gsm
door gsm - Sep 26, 2012 om 12:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De aansluiting van de adapter is bij de meeste laptops een zwak punt.
Je dient de stekker altijd voorzichtig en rechtstandig (loodrecht) te plaatsen en te verwijderen.

Bij regelmatig heen en weer wrikken, tijdens het aansluiten of losmaken van de stekker, zal de soldering op het moederbord (of in andere gevallen op een aparte kleine print) losbreken. Ook vervoeren met aangesloten adapter kan schade opleveren

Als het een apart kleine print betreft, dan is het moederbord dus niet stuk en hoeft alleen de kleine print te worden vervangen of vastgezet, wat een stuk voordeliger is.
In verreweg de meeste gevallen repareert een fabrikant niet zelf, maar laat dit over aan een gespecialiseerd bedrijf.
Reparatie werkplaatsen, die voor dit soort klusjes worden ingehuurd, rekenen inderdaad vaak dit soort vaste bedragen, of het nu wel of niet om een defect aan het moederbord gaat.

Het betreft inderdaad hoogstwaarschijnlijk eigen schuld, wegens onvoorzichtigheid met kwetsbare apparatuur.

ch
door christiaan11 - Sep 27, 2012 om 16:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Paradigit heeft nu een bod gedaan van 86 euro, ik mag dan nog240 euro zelf betalen................

hc
door hcroij - Sep 27, 2012 om 20:56
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=christiaan11 schreef op donderdag 27 sep 2012, 16:10]Paradigit heeft nu een bod gedaan van 86 euro, ik mag dan nog240 euro zelf betalen................

Enige redding voor je kan zijn . .

Zoek op het internet of dit soort defecten vaak voorkomt op jouw type laptop.
Als dat inderdaad zo is dan kun je wellicht spreken over een ondeugdelijk fabrikaat.
Dat lijkt me echt je enige kans.

Moet eerlijk toegeven dat Asus m.i. toch wel een verdraaid degelijk merk is.
(Wacht in angst de reacties af)

suc6 gewenst in elk geval
De prijzen die gevraagd worden zijn in elk geval niet onredelijk, tegenwoordig zit zeker op een laptop alles op het moederbord vast, dus er valt niet veel te vervangen.

Als je besluit het niet te doen, kijk dan eens rond in je buurt, er is altijd wel een "Handig" iemand die kan kijken of de soldering van de plug niet los zit.

gsm
door gsm - Sep 27, 2012 om 21:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Uit betrouwbare bron weet ik dat ikbenik een keigoeie reparateur is, die alle types laptops feilloos kan herstellen. Misschien heeft hij een idee, of aanbod ;-).
Een heel handig iemand, bijvoorbeeld bij een computerclub (plaatselijke afdeling van HCC bijvoorbeeld), zou je misschien ook wel willen helpen.