corry1961
door corry1961 Mar 26, 2012 om 11:05
Computers & telefonie

Laptop kan geen verbinding maken met Wifi

Goedemorgen.
ik heb een laptop die geen verbinding (meer) kan maken met Wifi,terwijl onze mobieltjes en een Ipad dat wel kunnen maken.
Als ik kijk in het netwerk centrum,staat dat de laptop alleen Lokaal is verbonden.
Hoe kan ik dit probleem ( in jip en janneketaal) verhelpen?

met vr gr

Corry

83889 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begin maar eerst eens met reechts klikken op het netwerk icoontje rechtsbeneden en selecteer dan Probblemen Oplossen.
Lukt dat niet, probeer dan eens of hij met een kabel wel verbinding maakt.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Win hierover informatie in bij je provider.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn laptop zit een schakelaar om WIFI aan of uit te zetten.
Controleer dit bij je laptop. Indien aanwezig misschien uitgezet.
mvg

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 26 mrt 2012, 11:32: Win hierover informatie in bij je provider.

Waarom?

Hij deed het wel, doet het niet meer en andere apparaten doen het nog steeds.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou winterman, misschien kan men een tip geven. Denk je niet?

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 26 mrt 2012, 12:24: Nou winterman, misschien kan men een tip geven. Denk je niet?

Als jouw magnetron het niet doet bel jij dan ook de energieleverancier voor tips?

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo.

Probleem oplossen daar gebeurd verder niets mee.
ik heb het met een kabel geprobeerd ,dan doet de laptop het wel gewoon.
trek ik die kabel er weer uit,dan heb ik geen wifi.
nu heeft de laptop wel 6 weken uitgestaan,ik weet ook niet of dat er wat mee te maken kan hebben.

met vriend.groet

Corry

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan hier een heel lang verhaal over gaan type maar ik denk niet dat daar iemand op zit te wachten. Probleem is dat dit 100 + 1 oorzaken kan hebben. Veel voorkomende oorzaken.
1. Driver is niet goed. (installeer een nieuwe driver)
2. Er zitten veel andere netwerken in de buurt op hetzelfde kanaal die elkaar weg drukken. (Verander het kanaal in uw router). Via dit http://www.metageek.net/products/inssider/ kunt u hiervan een mooi overzicht zien.

Ik hoop dat het niet te technisch is. Anders laat maar even weten dan probeer ik het nog wat beter uit te leggen. Verder kan ik uiteraard nog wel wat dingen noemen als defecten etc maar deze zijn naar mijn ervaring de meest voorkomende.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laptop even opnieuw laten opstarten lost dit probleem meestal wel op. (mocht je dit nog niet gedaan hebben)

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeert met een USB draadloos netwerk.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk via netwerk\netwerkbeheer\adapter instelling of lan interface voor WIFI wel bij aan staat.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 26 mrt 2012, 12:48:
zwemmer schreef op maandag 26 mrt 2012, 12:24: Nou winterman, misschien kan men een tip geven. Denk je niet?

Als jouw magnetron het niet doet bel jij dan ook de energieleverancier voor tips?

Dat zou ik niet zo zeer doen.Maar een provider heeft wel meer met zulke zaken te maken en zou toevallig ook eens iets toe kunnen voegen. Overigens is het niet de bedoeling dat je tussen de woorden van een beantwoorder in bemoeit. Deze kan de beanwoorder zelf het beste verantwoorden als de TS (!) erom zou vragen.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Weet u wel 100% zeker dat de laptop voorzien is van een WIFI kaart?

En, zo ja, heeft u dan het protocol doorlopen om de laptop toestemming te geven om een verbinding te maken.
Kijk nog eens even goed bij het icoontje en kies verbinding maken met een netwerk.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol schreef op maandag 26 mrt 2012, 15:14:
Weet u wel 100% zeker dat de laptop voorzien is van een WIFI kaart?l

OK, dit is dus niet de bedoeling hoewel ik geen idee heb hoe je je "tussen de woorden van een beantwoorder IN bemoeit", maar wat verwacht je dat het antwoord is als de verbinding het niet meer doet?
WIFI kaartje in rook opgegaan?

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

corry1961 schreef op maandag 26 mrt 2012, 12:56:
ik heb het met een kabel geprobeerd ,dan doet de laptop het wel gewoon.
trek ik die kabel er weer uit,dan heb ik geen wifi.

Met die kabel heb je ook geeen WIFI, maar nu weten we in ieder geval dat de laptop nog wel verbinding kan maken.

Doe eens met die kabel er aan een Windows Update inclusief optionele updates. Je hoeft daar (optioneel) niet alles te selecteren, maar kijk of er iets staat wat met je verbinding te maken heeft.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman,

Ga maar fijn verder met antwoorden verzinnen.
TS is m.i. ook al afgehaakt.

Ben weg hier, poltol

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Router al een keer uit en weer aan gezet?

Anders even de netwerkverbinding van de laptop verwijderen en opnieuw installeren.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2012 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo winterman,

met kabel heb ik wel verbinding.
de update's heeft tie gisteren geinstaleerd al,ik zal de updates.eens nakijken of ik er wat in kan vinden.

gr corry

ve
door verwijderd - Mar 27, 2012 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien heb je hier nog wat aan:
klik hier
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2012 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn er in de tussen extra apparaten toegevoegd die gebruik maken van jouw WIFI netwerk? Stel dat de WIFI router is ingesteld op maximaal 5 wireless devices en je bent de 6e dan lukt het niet meer.

De kans dat dit het is is niet zo groot, want meestal staat het maximum op een veel groter getal, maar je moet nooit iets uitsluiten.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2012 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk merk laptop?
Welke Windows versie?
Welke netwerkadapter? (Configuratiescherm-Systeem-Apparaatbeheer)?

Heb je toevallig een nieuwe router?

ve
door verwijderd - Mar 27, 2012 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi waterman, het merk van de laptop is Acer. Type: Aspire 7720Z. Windows Vista zit er op. Netwerkadapter: er staan er twee : Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter. En daar onder staat: Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. Gr Corry

ve
door verwijderd - Mar 27, 2012 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergat nog te zeggen dat ik geen nieuwe router heb, ik zit verleden jaar september bij deze provider, naar volle tevredenheid !

ve
door verwijderd - Mar 27, 2012 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

corry1961 schreef op dinsdag 27 mrt 2012, 16:16: het merk van de laptop is Acer. Type: Aspire 7720Z. Windows Vista zit er op. Netwerkadapter: er staan er twee : Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter.

Daar was ik dus al bang voor. Precies de combinatie die zeer vaak voor komt bij dit probleem.

Kan je zien welke driver versie er op die Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter zit.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2012 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zorg dat Wifi is ingeschakeld op je laptop (raadpleeg eventueel de gebruiksaanwijzing).

Probeer onderstaande in deze volgorde.
In het Netwerkcentrum: Selecteer de draadloze netwerken beheren.
Verwijder alle draadloze verbindingen en vooral ook de verbinding met je eigen router. Probeer daarna opnieuw een verbinding met jouw router te maken.

Download via Acer Service het nieuwste stuurprogramma voor de Atheros AR5007EG.

Sommige laptops kunnen niet goed werken met WPA2.
Zet in de router de Security voor de draadloze verbindingen (wireless) op alleen WPA, of op zowel WPA als WPA2, maar niet op alleen WPA2.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als je echt een jip en janneke oplossing wil, schaf dan een USB stick aan.