gr
door groeneveld342 Mar 6, 2014 om 13:53
Computers & telefonie

Laptop kopen

Ik wil een laptop kopen maar wil geen windows 8, nu blijkt er alleen laptops te koop met windows 8. Dit lijkt mij een echt geval van koppel verkoop.

4171 39 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 6, 2014 om 14:32
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Neem een Apple, heb je geen windows.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 6, 2014 om 14:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zonder windows zal er echt wel eens ergens zijn dat is zoeken. Maar het zijn de kosten niet van de totaal prijs dus zet er gewoon misschien Linux erbij dan kan u zelf uitmaken wat u gebruikt als O.S.

pi
door pieterwolters - Mar 6, 2014 om 14:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hier heb ik er 1 gevonden zonder windows.

Ze zijn er dus wel. Het is op zich geen koppelverkoop, maar als 99% van de klanten Windows wil dan is het voor de meeste winkels niet zo interessant om ook voorraad te houden van windowsloze laptops.

crewmember
door crewmember - Mar 6, 2014 om 15:07
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 8 is trouwens helemaal niet slecht btw. De nieuwe interface is even wennen, maar onder de motorkap is hij wel veel sneller en beter dan Windows 7.

Het blijft naar mijn mening een domme keuze van Microsoft om een touchscreen omgeving te combineren met een Desktop omgeving. Maar het is niet dat het meteen niet werkt of slecht is. Het is gewoon iets minder handig.
Daarnaast is Microsoft alweer aan het terugkrabbelen en heeft al updates uitgebracht die het start scherm desktop vriendelijker maken.
Als je echt windows 8 wil die als windows 7 werkt maar dan sneller kan je altijd nog start8 nemen.

Ja
door JanvanAlles - Mar 6, 2014 om 16:11
333 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 6 mrt 2014, 14:32]Neem een Apple, heb je geen windows.

Als je giga gedonder wilt met service moet je vooral een Apple kopen.

Ja
door JanvanAlles - Mar 6, 2014 om 16:13
333 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=crewmember schreef op donderdag 6 mrt 2014, 15:07]Windows 8 is trouwens helemaal niet slecht btw. De nieuwe interface is even wennen, maar onder de motorkap is hij wel veel sneller en beter dan Windows 7.

Het blijft naar mijn mening een domme keuze van Microsoft om een touchscreen omgeving te combineren met een Desktop omgeving. Maar het is niet dat het meteen niet werkt of slecht is. Het is gewoon iets minder handig.
Daarnaast is Microsoft alweer aan het terugkrabbelen en heeft al updates uitgebracht die het start scherm desktop vriendelijker maken.
Als je echt windows 8 wil die als windows 7 werkt maar dan sneller kan je altijd nog start8 nemen.

Helemaal mee eens. Windows 8 is bepaald niet heilig, sterker nog maar met een beetje computerskills (die ik niet heb maar man wel) is er prima mee te leven. Microsoft verknald het echter wel door elke gebruiker o te zadelen met niet pefect werkende versies van welke Windows ook, geen wonder dat de big boss alweer de rijkste man ter wereld is.

emcede
door emcede - Mar 6, 2014 om 16:44
960 Antwoorden / 4 Vragen

Dit klopt inderdaad. Zelf heb ik drie weken geleden een laptop gekocht. Ik was ook op zoek naar een laptop ZONDER Windows 8. Mediamarkt kon me niet helpen, BCC had nog 1 minilaptop staan (wat een klein ding!). Een plaatstelijke onafhankelijke zaak kon me wel helpen: ik kon dan een laptop met Windows 8 kopen waar zij aanvullend Windows 7 op konden installeren. Wel € 100,00 extra kosten voor de licentie van 7...

Ook een (toegegeven: korte) zoektocht op internet leverde mij niets op.

Helaas, voor de particulier is Windows 8 de realiteit. Moet zeggen, het went wel snel voor mijn alledaagse basisgebruik.

emcede
door emcede - Mar 6, 2014 om 16:46
960 Antwoorden / 4 Vragen

Mocht je écht last van je geld hebben, dan kun je op de site van MM nog wel Windows 7 kopen. Je koopt hier 3 laptops met 8 voor, maar dat terzijde!......

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 6, 2014 om 17:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt jouw betaalde centjes voor W8 'gewoon' terugkrijgen.

Daarvoor kun je dan W7 kopen, of 'kijk eens lief naar de buurjongen'. Die doen best veel voor 'n kop koffie met roze koek :-).

diumenge
door diumenge - Mar 6, 2014 om 17:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=thaorchid schreef op donderdag 6 mrt 2014, 16:13]...
Microsoft verknald het echter wel door elke gebruiker o te zadelen met niet pefect werkende versies van welke Windows ook, geen wonder dat de big boss alweer de rijkste man ter wereld is.
Doet 'ie knap dan... elke gebruiker op zadelen met een niet perfect werkende versie van Windows en toch weer de rijkste man ter wereld te zijn.

Overigens lijkt het wel mode om Windows 8(.1) af te kraken. Ik vind dat persoonlijk onzin, prima besturingssysteem. Als je het startmenu mist krijg je dat met Classic Shell heel simpel weer terug. Maar ik heb nu wel een laptop die in een seconde of 10 volledig opgestart is.

Ja
door JanvanAlles - Mar 6, 2014 om 17:32
333 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 6 mrt 2014, 17:20][quote=thaorchid schreef op donderdag 6 mrt 2014, 16:13]...
Microsoft verknald het echter wel door elke gebruiker o te zadelen met niet pefect werkende versies van welke Windows ook, geen wonder dat de big boss alweer de rijkste man ter wereld is.
Doet 'ie knap dan... elke gebruiker op zadelen met een niet perfect werkende versie van Windows en toch weer de rijkste man ter wereld te zijn.

Overigens lijkt het wel mode om Windows 8(.1) af te kraken. Ik vind dat persoonlijk onzin, prima besturingssysteem. Als je het startmenu mist krijg je dat met Classic Shell heel simpel weer terug. Maar ik heb nu wel een laptop die in een seconde of 10 volledig opgestart is.

Ook mee eens. Ik ben een nitwit maar man is computerexpert. En hij heeft ook weinig met Windows 8. Op zich werkt het prima als je verstand van zaken hebt in deze maar de vorige versie was toch wat toch wat gebruiksvriendelijker voor de leek.
Verder klopt het wat u zegt, op zich prima besturingssysteem maar wel veel gevoeliger voor fouten/storingen. Microsoft kennende komen ze nog voor iedereen aan 8 gewend is weer met versie 9, geef het een maand of wat.

pi
door pieterwolters - Mar 6, 2014 om 18:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=emcede schreef op donderdag 6 mrt 2014, 16:44]Dit klopt inderdaad. Zelf heb ik drie weken geleden een laptop gekocht. Ik was ook op zoek naar een laptop ZONDER Windows 8. Mediamarkt kon me niet helpen, BCC had nog 1 minilaptop staan (wat een klein ding!). Een plaatstelijke onafhankelijke zaak kon me wel helpen: ik kon dan een laptop met Windows 8 kopen waar zij aanvullend Windows 7 op konden installeren. Wel € 100,00 extra kosten voor de licentie van 7...

Ook een (toegegeven: korte) zoektocht op internet leverde mij niets op.

Helaas, voor de particulier is Windows 8 de realiteit. Moet zeggen, het went wel snel voor mijn alledaagse basisgebruik.

Zo gek is het ook weer niet dat dozenschuivers als MM en BCC alleen verkopen wat de meeste klanten willen hebben, En ook logisch dat de speciaalzaak wat extra's vraagt voor extra diensten.

gompy2
door gompy2 - Mar 6, 2014 om 19:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=groeneveld342 schreef op donderdag 6 mrt 2014, 13:53]Ik wil een laptop kopen maar wil geen windows 8, nu blijkt er alleen laptops te koop met windows 8. Dit lijkt mij een echt geval van koppel verkoop.
Of het direct koppelverkoop is zou ik niet durven ik niet te beweren, het is meer een verdienmodel voor die winkeliers..
Een bedrijf levert je een laptop met een besturingssysteem.
Dat is uiteraard een besturingssysteem met een OEM-licentie.
Die zijn het goedkoopst, en bij grote afname's, met een hoog kortingsbeding voor winkelbedrijven.
MS is er alles aan gelegen om Win-8 zoveel mogelijk te promoten en is ook bereid om hoge kortingen te geven denk ik.
En het gaat er niet alleen om wat "de klanten willen", het gaat er om waar ze het meeste op kunnen verdienen en zullen daarom Windows-8 op je laptop zetten.
Misschien dat je bij een kleinere computerzaak meer kunt onderhandelen.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 6, 2014 om 19:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=emcede schreef op donderdag 6 mrt 2014, 16:44]Dit klopt inderdaad. Zelf heb ik drie weken geleden een laptop gekocht. Ik was ook op zoek naar een laptop ZONDER Windows 8. Mediamarkt kon me niet helpen, BCC had nog 1 minilaptop staan (wat een klein ding!). Een plaatstelijke onafhankelijke zaak kon me wel helpen: ik kon dan een laptop met Windows 8 kopen waar zij aanvullend Windows 7 op konden installeren. Wel € 100,00 extra kosten voor de licentie van 7...

Ook een (toegegeven: korte) zoektocht op internet leverde mij niets op.

Helaas, voor de particulier is Windows 8 de realiteit. Moet zeggen, het went wel snel voor mijn alledaagse basisgebruik.

ik over 2 maanden 84 te worden en ik vind na een poosje gebruik het togwel een werkzaam programma. Even een paar dagen alles uit proberen en ik werk er echt prettig mee.

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2014 om 22:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je in Naarden woont of daar in de buurt, bel dan eens naar Gooiland Computershop in Naarden of ga er eens langs. Voor zover ik weet hebben ze daar laptops met W7, of dat ze die kunnen bestellen.

Ja
door JanvanAlles - Mar 7, 2014 om 00:17
333 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 6 mrt 2014, 22:01]Als je in Naarden woont of daar in de buurt, bel dan eens naar Gooiland Computershop in Naarden of ga er eens langs. Voor zover ik weet hebben ze daar laptops met W7, of dat ze die kunnen bestellen.

even afwachten hoe de nieuwe regels van de banken er uit gaan zien en welke versie die "eisen" Ik zou er niet raar van staan te kijken als de banken bij Internetbankieren juist de verste versie indien Windows ( nu Windows 8) gaan eisen.

diumenge
door diumenge - Mar 7, 2014 om 06:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat de banken tot op heden eisen van Windows is een ondersteunde versie, die dus updates ontvangt. Alleen voor XP stopt in april de ondersteuning, dus vanaf Vista mag nog steeds gebruikt worden. Zouden de banken eisen dat mensen alleen nog maar W8 mogen gebruiken, dan zijn ze niet meer van deze wereld.

f.weele
door f.weele - Mar 7, 2014 om 09:20
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hier een link naar ( prijzige) laptops zonder besturingssysteem (OS): klik hier
m.vr.gr.

gisela_1
door gisela_1 - Mar 7, 2014 om 11:42
136 Antwoorden / 33 Vragen

Als je in Nijmegen of omgeving woont, heb ik een tip, zowel voor PC als ook voor Laptop! http://www.verweijcomputers.nl/

sr
door sreglov - Mar 7, 2014 om 11:43
21 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=crewmember schreef op donderdag 6 mrt 2014, 15:07]

Het blijft naar mijn mening een domme keuze van Microsoft om een touchscreen omgeving te combineren met een Desktop omgeving. Maar het is niet dat het meteen niet werkt of slecht is. Het is gewoon iets minder handig.
Daarnaast is Microsoft alweer aan het terugkrabbelen en heeft al updates uitgebracht die het start scherm desktop vriendelijker maken.

Sterker nog: MS gaat in de toekomst Windows zodanig aanpassen dat voor desktops/laptops (zonder touch?) je weer met desktop (direct) werkt en voor touchapparaten met de metrointerface.

costnix
door costnix - Mar 7, 2014 om 12:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Oei, als mijn bank eist, dat ik Windows MOET gebruiken, dan heb ik een probleem. Ik gebruik de Ubuntu-smaak van Linux :-(

ho
door honza23 - Mar 7, 2014 om 13:03
262 Antwoorden / 3 Vragen

koop 'm b.v. in Duitsland;

http://www.redcoon.de/B512394-Lenovo-Ideapad-G700-59401775_Notebooks

deze zaak heeft ook vestigingen in Nederland, vraag hun of ze deze dan voor je kunnen bestellen; heb je een A-merk 17inch voor € 369; vervolgens zet je het gratis Ubuntu er op; ben je meteen af van alle Windhoos en iZooi kosten en problemen :)

k_
door k_i - Mar 7, 2014 om 13:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=thaorchid schreef op donderdag 6 mrt 2014, 16:11]Als je giga gedonder wilt met service moet je vooral een Apple kopen.

Dat zegt iedereen die er geen ervaring mee heeft ;-). Sony met z'n Xperia die uit elkaar barst of waarvan de connector stuk gaat, waarna Sony beweert dat het geen fabricagefout is; Toen bekend werd dat in de tijd van de witte Macbooks de topcase zomaar barstte, kreeg iedereen die daar last van had kosteloos een nieuwe topcase. Dat terwijl dat in andere gevallen een reparatie is die aardig in de papieren loopt. Verder heb je bij Apple ook niet zo heel vaak het serviceaanbod nodig, zo'n laptop gaat in de meeste gevallen makkelijk 5 jaar mee. De meeste klanten die bij m'n werk bij de serviceafdeling staan, komen daar omdat ze na 3 jaar de standaard 250GB harde schijf van toentertijd wat te weinig vinden en er nu een in willen laten bouwen met meer capaciteit.

Tot daar over Apple. Ik heb laatst voor kennissen een zoektocht gestart naar een laptop met nog Windows 7, omdat er met dat besturingssysteem niets mis is. Het lijkt erop dat je daar zowat enkel nog aan kunt komen door 'm te laten bouwen. Koop je een standaard laptop van HP, Acer of noem eens een ander merk, dan zit daar in steeds grotere mate standaard Windows 8 op. Informeer dus echt bij de lokale computerwinkels en blijf weg bij ketens als Mediamarkt, zij verkopen enkel de standaard laptops.

graafie
door graafie - Mar 7, 2014 om 15:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Groeneveld,

er kan op een vergelijkingssite gezocht worden naar laptops met een bepaald besturingssysteem. Vinkje zetten voor gewenste besturingssystemen, en weglaten bij de ongewenste.Dit kan bijvoorbeeld op tweakers.net of hardware.info

Ook staat hier een artikel wat misschien wel interessant is over de mogelijkheid van installeren van een oudere versie op een computersysteem(dus ook laptop) met Windows 8 Pro OEM besturingssysteem.

Mocht er echter later alsnog besloten worden om Windows 8 te willen gebruiken, dan kan dit voor zover ik weet zonder upgrade kosten geïnstalleerd worden omdat dit namelijk standaard al bij het computersysteem geleverd is.

Je kunt de uitgebreide informatie van Microsoft hier vinden

hennyb86
door hennyb86 - Mar 7, 2014 om 16:41
106 Antwoorden / 5 Vragen

ik zit met hetzelfde probleem. werk nu nog op mijn windows 7 laptop, maar die loopt op z'n laatste pootjes ( zover dat kan met een laptop ) heb inmiddels een nieuwe gekocht met windows 8, maar heb de neiging om gillend weg te lopen. kan er absoluut niet mee overweg. maar die tip van diumenge om classic shell ( had ik nog nooit van gehoord. hoe handig is die kassabrief, he ) te installeren ga ik zeker verder uitzoeken. bedankt daarvoor. computers met windows 7 zijn wel te koop op o.a. marktplaats , maar of die idd nieuw zijn ???? en computers van meer dan 500-600 euro zijn al te duur. tja. niets aan te doen, he. we sukkelen door.

diumenge
door diumenge - Mar 7, 2014 om 16:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=k_i schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 13:19]...
Toen bekend werd dat in de tijd van de witte Macbooks de topcase zomaar barstte, kreeg iedereen die daar last van had kosteloos een nieuwe topcase. Dat terwijl dat in andere gevallen een reparatie is die aardig in de papieren loopt.
...En daar moet je dankbaar voor zijn ofzo? Lijkt me niet meer dan logisch dat als je een defect product hebt geleverd, je ook kosteloos voor de reparatie zorgt. Maar Apple gebruikers vinden dat blijkbaar goede service.

Dit zie je bij Aldi ook altijd, dat mensen zo opgeven van de goede service als je een product koopt wat in no time defect is. Ze zouden er beter voor zorgen dat het product gewoon direct goed is.

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2014 om 16:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Classic shell: klik hier.

simon55
door simon55 - Mar 7, 2014 om 16:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Windows 8 werkt erg snel en u kunt dan t startmenu downloaden van windows 7 en heeft u n gebruiks vriendelijk startscher

hennyb86
door hennyb86 - Mar 7, 2014 om 17:05
106 Antwoorden / 5 Vragen

aurora1-- ik had het al gegoogled. ( ook al zo'n nieuw raar woord, he. haha. ) maar bedankt !! lijkt me in mijn geval toch handig. ik had gezocht naar windows 7 programma's, maar die zijn niet alleen prijzig ( zo'n 100 euro ) en ook moet je dan je laptop weer helemaal leeg maken. of zoiets, had ik begrepen. bovendien wil ik me eigenlijk niet laten kisten door een apparaat dat eigenlijk wordt geacht te doen wat IK wil.

diumenge
door diumenge - Mar 7, 2014 om 17:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inmiddels is ClassicShell bij versie 4.0.4, via de link van aurora kom je bij versie 3.6.8 uit.

ClassicShellSetup_4_0_4.exe kan je hier downloaden: .

Ik gebruik het naar volle tevredenheid. Je kan het ook zo instellen dat je direct in de desktop boot (heb ik zelf niet gedaan).

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2014 om 17:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je in mijn link doorklikt op: 1. Classic shell kom je op dezelfde pagina uit dus ook bij de 4.0.4 uit. Bij downloaden had ik niet gekeken. Op die pagina staat enige toelichting erover en dat leek me wel handig.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 7, 2014 om 17:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn Laptop in Rusland gekocht met Ubuntu 12.04 erop.
Ook in Duitsland verkrijgbaar met deze Linux of Ohne OS dus leeg.

Deze 16 Gb geheugen en 3 Tb harde schijf en nog 64 Gb kaart als Solide State dus daar vanaf start ik nu alles.
Op deze kaart paste naast de reeds geplaatste Ubuntu ook Win 7 en OS-X van Apple gezet dus het kan maar niet overal verkrijgbaar.
Voor een klein land als NL is de omzet en vraag gewoon te klein en alleen Linux speciaalzaken hebben ze soms.

De prijs van de goedkoopste HP die ik niet wilde was €259,- Leeg, €269,- met Ubuntu 12.04 en €319,- met Win 7 of Win 8 erop.
Dus dat waren de Duitse prijzen.

Zelf betaalde ik in Roebels dus mijn prijs mag je niet rekenen.
Bewust daar gekocht omdat ik graag een dubbel toetsenbord wilde en elders nauwelijks verkrijgbaar zijn en daar zonder enige meerprijs.....

Ook enkele grote Franse winkels en Zuid België zijn ze te koop zonder iets erop!
Ik vermoed dat er nauwelijks NL versie is maar vergeet 1 ding nooit...
Belgen gebruiken nog vaak Azerty dus geen Qwerty.....
Duitsers hebben andere leestekens en Russen, naast RU ook USA standaard op het toetsenbord en dus gelijk als wat Hollanders altijd al gebruiken.
Als je een NL toetsenbord instelde krijg je juist weer een puinhoop dus zoek in de grotere landen of via Ebay.com wereldwijd.

diumenge
door diumenge - Mar 7, 2014 om 17:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 17:40]Als je in mijn link doorklikt op: 1. Classic shell kom je op dezelfde pagina uit dus ook bij de 4.0.4 uit. Bij downloaden had ik niet gekeken. Op die pagina staat enige toelichting erover en dat leek me wel handig.
Duidelijk. Toelichting is zeker handig. Ik had juist alleen op de download link geklikt en dan start er direct een download van de oudere versie vandaar. Via de andere link kom je inderdaad op de juiste pagina uit.

hennyb86
door hennyb86 - Mar 7, 2014 om 17:49
106 Antwoorden / 5 Vragen

helemaal goed !! ga het zeker doen !! en dan maar afwachten of er nog gegild moet worden. dank jullie !!!!!!!!!

Cookies
door Cookies - Mar 7, 2014 om 19:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hennyb86 schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 17:49]helemaal goed !! ga het zeker doen !! en dan maar afwachten of er nog gegild moet worden. dank jullie !!!!!!!!!

Je kunt ook even een maandje wachten, dan komt er van Microsoft een grote Win 8.1 update, die het gebruik voor p.c. met toetsenbord en muis weer makkelijker/herkenbaarder maken.

hennyb86
door hennyb86 - Mar 7, 2014 om 19:28
106 Antwoorden / 5 Vragen

Carola.83. bedankt voor de tip. zal ik doen. alle beetjes helpen en hulp is nooit weg .

mathijs_b
door mathijs_b - Mar 7, 2014 om 21:32
641 Antwoorden / 77 Vragen

Een laptop koop je compleet, dus mét scherm, mét toetsenbord en mét Windows.
Ik vermoed dat de kosten van de (OEM) Windows versie niet heel hoog zijn. Dus je kunt het er rustig vanaf gooien.
Bewaar wel de Productkey (code) van de Windows versie.Hiervoor zijn keyfinders te vinden op Internet.
Bewaar ook de Backup/System recovery disk o.i.d. van de geïnstalleerde Windows. Altijd handig als je de laptop ooit wilt verkopen, want zonder Windows zal dat moeilijk worden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 8, 2014 om 14:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mathijs_b schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 21:32]Bewaar wel de Productkey (code) van de Windows versie.Hiervoor zijn keyfinders te vinden op Internet.
Bewaar ook de Backup/System recovery disk o.i.d. van de geïnstalleerde Windows. Altijd handig als je de laptop ooit wilt verkopen, want zonder Windows zal dat moeilijk worden.
Serienummer staat gewoon op de sticker die op het apparaat zelf zit. En de recovery disk kun je het beste gelijk weggooien/deleten, dat is inclusief voorgeïnstalleerde rommel en dat wil je niet. Nog verstandiger is om 'n merk te kopen dat wel netjes Windows op disc erbij levert. Met een schone lei beginnen is wel zo prettig.

k_
door k_i - Mar 9, 2014 om 14:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 16:48]En daar moet je dankbaar voor zijn ofzo? Lijkt me niet meer dan logisch dat als je een defect product hebt geleverd, je ook kosteloos voor de reparatie zorgt. Maar Apple gebruikers vinden dat blijkbaar goede service.

Dit zie je bij Aldi ook altijd, dat mensen zo opgeven van de goede service als je een product koopt wat in no time defect is. Ze zouden er beter voor zorgen dat het product gewoon direct goed is.

Tuurlijk niet, maar claimen dat Apple slecht is in service terwijl andere merken dat zoals ik aangaf minstens zo slecht/goed doen wil ik mee aanduiden dat die claim niet bepaald gegrond is. Ieder merk dat wereldwijd veel wordt verkocht heeft een bepaalde arrogantie over zich wat ten koste van de service gaat, Apple, Sony, Samsung hebben daar allemaal een trekje van. Maar zomaar roepen dat service enkel bij Apple waardeloos is kan ik niet begrijpen.