ro
door roelant Dec 22, 2011 om 14:52
Computers & telefonie

Laptop of tablet

Wie kan mij het verschil in mogenlijkheden vertellen tussen een laptop en een tablet.

15507 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 22, 2011 om 14:58
11715 Antwoorden / 52 Vragen

Klik hier... en je weet wat een tablet is.

freya
door freya - Dec 22, 2011 om 15:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo roelant,

Eerlijk gezegd is het een beetje een onzinnige vergelijking. Het zijn twee verschillende soorten apparaten met ook heel verschillende toepassingen. Je zou ook kunnen vragen wat het verschil is tussen een rekenmachine en een computer....

Kortom, inventariseer wat je er allemaal mee wil doen en dan is de keuze eigenlijk al gemaakt.

m.vr.gr. Freya

re
door reyes - Dec 23, 2011 om 14:34
26 Antwoorden / 11 Vragen

Beste Freya
Het is geen antwoord op de vraag van roelant.
En heus niet iedereen is zo goed op de hoogte met al die nieuwe dingen.
Leg dit dan uit of reageer er niet op!!!

naitsoezn
door naitsoezn - Dec 23, 2011 om 15:24
842 Antwoorden / 1 Vragen

Qua internetgebruik zullen er niet zoveel verschillen zijn. Inderdaad, sommige websites zullen het op sommige tablets niet zo goed doen (flash op de iPad), maar over het algemeen zul je er weinig van merken als je de laptop vooral gebruikt om te surfen.

Doe je echter ook andere dingen, dan merk je al snel een groot verschil. Zoals het feit dat je op een Tablet geen toetsenbord hebt maakt het werken met tekst-documenten iets lastiger. Tuurlijk, je kunt een los toetsenbord bij je tablet kopen, en een standaard om je tablet mee neer te zetten, maar dan heb je eigenlijk al een laptop. Verder zul je met een laptop meer "serieuze" taken kunnen doen.

Aan de andere kant kun je met een tablet dan weer simpeler en beter "entertainment"-toepassingen doen, zoals het lezen van boeken, tijdschriften en kranten, en het spelen van (simpele, populaire) spelletjes. Wil je de grafisch wat zwaardere spellen spelen, dan moet je al snel terugvallen op je laptop (of eigenlijk: je desktop).

Even kort door de bocht kun je de volgende vuistregel aanhouden wat betreft processorkracht (en dus toepassingsmogelijkheden): met een desktop kun je meer dan met een laptop (maar een laptop heeft weer bepaalde mobiliteitsvoordelen tov de desktop), en met een laptop kun je meer dan met een tablet (maar een tablet heeft weer bepaalde mobiliteitsvoordelen tov de laptop).

atenias
door atenias - Dec 23, 2011 om 16:17
75 Antwoorden / 17 Vragen

Tja, een laptop heeft een aparte toetsenbord- en muis gedeelte.

Een tablet ziet eruit als een beeldscherm en heeft geen aparte muis of toetsenbord nodig (touch-screen).

Voor het typen van tekst is een laptop aan te raden (ik gebruik liever een desktop en normale toetsenbord om lange teksten te typen). Als je teksten wilt lezen vanuit verschillend oogpunten (zoals liggend in bed, waarbij je af en toe draait), dan is een platte tablet handiger.

jd
door jdelooff - Dec 23, 2011 om 17:43
6 Antwoorden / 5 Vragen

De voorloper van de tablet is de leiplank met griffel en spons.Werd +/- 1935 vervangen door potloden, schriften en kroontjespen vanaf het 2e leerjaar van de Lagere School (nu groep 3 e.v.). In de 2e wereldoorlog werden ze eind 1943 weer in gebruik genomen wegens gebrek aan het normale schrijfgerei. Het schrijven op de lei met de griffel veroorzaakte (soms expres) een vreselijk gepiep en gekras waar je kippenvel van kreeg.
Han de Looff 78 roemruchte jaren jong.

marjon1
door marjon1 - Dec 23, 2011 om 17:53
284 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jdelooff schreef op vrijdag 23 dec 2011, 17:43]De voorloper van de tablet is de leiplank met griffel en spons.Werd +/- 1935 vervangen door potloden, schriften en kroontjespen vanaf het 2e leerjaar van de Lagere School (nu groep 3 e.v.). In de 2e wereldoorlog werden ze eind 1943 weer in gebruik genomen wegens gebrek aan het normale schrijfgerei. Het schrijven op de lei met de griffel veroorzaakte (soms expres) een vreselijk gepiep en gekras waar je kippenvel van kreeg.
Han de Looff 78 roemruchte jaren jong.

Ja Han, hier krijg ik nou kippenvel van!!

wimmi20
door wimmi20 - Dec 23, 2011 om 23:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Een tablet is tegen hoofdpijn.
Van een laptop krijg je hoofdpijn.

Was dat nou zo moeilijk ?