Laptop voor de derde keer terug voor reparatie, nog geen 5 maanden oud
Ik heb in november een laptop aangeschaft bij BTO. Binnen de 30 dagen bedenktijd was hier niets mee aan de hand. Daarna is onder andere het scherm twee keer stuk gegaan, raakt hij regelmatig oververhit, komen er rare geluiden onder het toetsenbord vandaan en doet de audiopoort het niet meer. Hij is inmiddels voor deze problemen twee maal retour gegaan en gerepareerd, en momenteel moet hij voor de derde keer terug. Zoals je wel begrijpt ben ik er aardig klaar mee, dus ben ik stennis gaan schoppen. Na heel veel gezeur bieden ze mij het volgende aan.
Optie A: de laptop wederom laten repareren.
Optie B: de laptop retourneren en ik ontvang 70% van het aankoopbedrag terug.
Optie A is wat mij betreft van de baan. Ik heb geen vertrouwen meer in deze laptop en alles wijst er op dat 'ie vast nog vaker stuk gaat. Het is notabene
een laptop van €1500, daar verwacht je kwaliteit van.
Optie B is meer in mijn denkrichting, aangezien ik echt van het apparaat af wil, maar 70% van het aankoopbedrag terug lijkt mij echt onacceptabel. Ik heb deze laptop nu 5 maanden waarvan deze in totaal nu al een maand in de reparatie is geweest. Idealiter zie ik natuurlijk het volledige aankoopbedrag terug.
Ik vraag mij dus af; heb ik een poot om op te staan om het volledige bedrag terug te eissen wanneer ik de laptop retourneer? Zijn er andere dingen die ik kan proberen? Alvast bedankt!
Topantwoord
U bent binnen de 6 maanden binnen aankoop, dan is het aan de verkoper om te bewijzen dat de problemen zijn ontstaan door uw schuld. Kan hij dit niet zal hij de volle 100% moeten terug betalen.
Maar is het niet zo dat zij het recht voorhouden de laptop te repareren? Ze beweren dat ze de laptop kunnen repareren namelijk, maar aangezien dit de derde keer is dat er iets stuk gaat aan de laptop heb ik geen vertrouwen meer in dit apparaat, vandaar dat ik de laptop wil retourneren en mijn geld terug wil.
Als het steeds hetzelfde probleem is hebt u het recht om de koop te ontbinden. Volgens de wet mag je na meerdere reparatiepogingen ontbinden. En 2 keer is al meerdere keren.
De laptop is al twee keer terug geweest voor het oververhitten. Wat kan ik doen om dit op een onderbouwende manier aan hen voor te leggen?
Topantwoord
Die 30% inhouding is natuurlijk compleet achterlijk en tegen de wet.
Voor de derde keer repareren zult u waarschijnlijk wel moeten toestaan.
Ze zijn aangesloten bij Trustpilot, dus misschien ook daar eens een klacht indienen?
Dank, dat ga ik inderdaad doen bij Trustpilot. Ik ben er inderdaad van op de hoogte dat zij drie maal het recht hebben de laptop te repareren, maar ik heb geen zin om de laptop nog een keer stuk te zien gaan daarna, laat staan net buiten de garantieperiode o.i.d., want ik weet één ding zeker: deze laptop gaat het niet lang uithouden.
Volgens mij heeft u wel degelijk een poot om op te staan; binnen een half jaar er al zo veel problemen mee hebben. Er zit garantie op, is diverse malen getracht te herstellen, (mag men 3 keer aanbieden, de reparatie); zou flink met ze in conclaaf gaan. Er komt vast wel iemand die meer en gedegen uitleg, verwijzingen kan geven dan ik.
Hallo Octopous ,
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was .
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Lees hier de voorwaarden voor een consument , Art 6 en Art 11 12
https://www.bto.eu/algemenevoorwaarden#consument
Dat het niet mijn schuld is is duidelijk, daarom repareren ze de laptop ook kostenloos. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik van de koop af wil zien omdat ik het vertrouwen in deze laptop kwijt ben.
@Octopous , lees de voorwaarden die ik erbij geplaatst heb .
Betekent dit dat ongeacht of het te repareren is, de koopovereenkomst beeindigd mag worden als er zich binnen de eerste 6 maanden na aankoop problemen voordoen?
@octopous ,
Lees in mijn link de voorwaarden art 6 en art 11-12 , dan weet u wat u kunt doen ,
De laptop is al twee keer terug geweest voor het oververhitten. Wat kan ik doen om dit op een onderbouwende manier aan hen voor te leggen?
Duidelijke zaak: Niet naar BTO!
Bij 1 klacht? Ik heb hier 2 BTO high end laptops in huis. 1 is 4 jaar oud ander een jaartje. Nooit problemen gehad.
Leuk dat ze zijn aangesloten bij ICTWaarborg, maar je hebt er als koper geen f*ck aan https://www.ictwaarborg.nl/vind-een-deelnemer/n4all-b-v/
Voor 1500,- euro mag je toch wel wat kwaliteit verwachten. Als er binnen een paar maanden tijd al het nodige gedoe is met je laptop, is dat bepaald geen visitekaartje voor hun bedrijf. En die 30% slaat werkelijk nergens op. Kan me voorstellen dat je dat ellende ding wilt retourneren. Ik neem aan dat je al een review hebt geplaatst op Trustpilot?
De zekerheden van ICTWaarborg gelden voor de volgende vakgroepen:
Winkel | Zekerheden niet geldig1 | |
---|---|---|
Webwinkel | Zekerheden niet geldig1 |
Goh, ik dacht dat dat zulke superlaptops waren BTO
Ik schreef het al aan MathijsB hier 2 high end laptops in huis, zeer tevreden.
@diewilik: blijkbaar is deze laptop een maandagochtend product. Kan gebeuren, maar moet wel fatsoenlijk opgelost worden.
@Carola helemaal mee eens maar @Mathijs roept op om daar niets meer te kopen terwijl je amper klachten kunt vinden.
@octopous ,
Neem eens contact op met consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer