Oc
door Octopous Mar 27, 2018 om 13:53
Computers & telefonie

Laptop voor de derde keer terug voor reparatie, nog geen 5 maanden oud

Ik heb in november een laptop aangeschaft bij BTO. Binnen de 30 dagen bedenktijd was hier niets mee aan de hand. Daarna is onder andere het scherm twee keer stuk gegaan, raakt hij regelmatig oververhit, komen er rare geluiden onder het toetsenbord vandaan en doet de audiopoort het niet meer. Hij is inmiddels voor deze problemen twee maal retour gegaan en gerepareerd, en momenteel moet hij voor de derde keer terug. Zoals je wel begrijpt ben ik er aardig klaar mee, dus ben ik stennis gaan schoppen. Na heel veel gezeur bieden ze mij het volgende aan.

Optie A: de laptop wederom laten repareren.
Optie B: de laptop retourneren en ik ontvang 70% van het aankoopbedrag terug.

Optie A is wat mij betreft van de baan. Ik heb geen vertrouwen meer in deze laptop en alles wijst er op dat 'ie vast nog vaker stuk gaat. Het is notabene
een laptop van €1500, daar verwacht je kwaliteit van.
Optie B is meer in mijn denkrichting, aangezien ik echt van het apparaat af wil, maar 70% van het aankoopbedrag terug lijkt mij echt onacceptabel. Ik heb deze laptop nu 5 maanden waarvan deze in totaal nu al een maand in de reparatie is geweest. Idealiter zie ik natuurlijk het volledige aankoopbedrag terug.

Ik vraag mij dus af; heb ik een poot om op te staan om het volledige bedrag terug te eissen wanneer ik de laptop retourneer? Zijn er andere dingen die ik kan proberen? Alvast bedankt!

1157 9 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Mar 27, 2018 om 13:57
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U bent binnen de 6 maanden binnen aankoop, dan is het aan de verkoper om te bewijzen dat de problemen zijn ontstaan door uw schuld. Kan hij dit niet zal hij de volle 100% moeten terug betalen.

Oc
door Octopous Mar 27, 2018 om 14:03
Antwoorden / 1 Vragen

Maar is het niet zo dat zij het recht voorhouden de laptop te repareren? Ze beweren dat ze de laptop kunnen repareren namelijk, maar aangezien dit de derde keer is dat er iets stuk gaat aan de laptop heb ik geen vertrouwen meer in dit apparaat, vandaar dat ik de laptop wil retourneren en mijn geld terug wil.

ne
door neodutchio Mar 27, 2018 om 14:04
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als het steeds hetzelfde probleem is hebt u het recht om de koop te ontbinden. Volgens de wet mag je na meerdere reparatiepogingen ontbinden. En 2 keer is al meerdere keren.

Oc
door Octopous Mar 27, 2018 om 14:07
Antwoorden / 1 Vragen

De laptop is al twee keer terug geweest voor het oververhitten. Wat kan ik doen om dit op een onderbouwende manier aan hen voor te leggen?

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2018 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die 30% inhouding is natuurlijk compleet achterlijk en tegen de wet.

Voor de derde keer repareren zult u waarschijnlijk wel moeten toestaan.

Ze zijn aangesloten bij Trustpilot, dus misschien ook daar eens een klacht indienen?

Oc
door Octopous Mar 27, 2018 om 14:05
Antwoorden / 1 Vragen

Dank, dat ga ik inderdaad doen bij Trustpilot. Ik ben er inderdaad van op de hoogte dat zij drie maal het recht hebben de laptop te repareren, maar ik heb geen zin om de laptop nog een keer stuk te zien gaan daarna, laat staan net buiten de garantieperiode o.i.d., want ik weet één ding zeker: deze laptop gaat het niet lang uithouden.

tenormin
door tenormin - Mar 27, 2018 om 14:02
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Volgens mij heeft u wel degelijk een poot om op te staan; binnen een half jaar er al zo veel problemen mee hebben. Er zit garantie op, is diverse malen getracht te herstellen, (mag men 3 keer aanbieden, de reparatie); zou flink met ze in conclaaf gaan. Er komt vast wel iemand die meer en gedegen uitleg, verwijzingen kan geven dan ik.

marita5
door marita5 - Mar 27, 2018 om 14:03
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Octopous ,

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was .

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

Lees hier de voorwaarden voor een consument , Art 6 en Art 11 12

https://www.bto.eu/algemenevoorwaarden#consument

Oc
door Octopous Mar 27, 2018 om 14:06
Antwoorden / 1 Vragen

Dat het niet mijn schuld is is duidelijk, daarom repareren ze de laptop ook kostenloos. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik van de koop af wil zien omdat ik het vertrouwen in deze laptop kwijt ben.

marita5
door marita5 Mar 27, 2018 om 14:11
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Octopous , lees de voorwaarden die ik erbij geplaatst heb .

Oc
door Octopous Mar 27, 2018 om 16:54
Antwoorden / 1 Vragen

Betekent dit dat ongeacht of het te repareren is, de koopovereenkomst beeindigd mag worden als er zich binnen de eerste 6 maanden na aankoop problemen voordoen?

marita5
door marita5 - Mar 27, 2018 om 14:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@octopous ,

Lees in mijn link de voorwaarden art 6 en art 11-12 , dan weet u wat u kunt doen ,

Oc
DOOR OCTOPOUS 27 MRT. 2018 OM 14:07
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

De laptop is al twee keer terug geweest voor het oververhitten. Wat kan ik doen om dit op een onderbouwende manier aan hen voor te leggen?

mathijs_b
door mathijs_b - Mar 27, 2018 om 16:21
641 Antwoorden / 77 Vragen

Duidelijke zaak: Niet naar BTO!

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 27, 2018 om 19:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bij 1 klacht? Ik heb hier 2 BTO high end laptops in huis. 1 is 4 jaar oud ander een jaartje. Nooit problemen gehad.

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2018 om 17:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Leuk dat ze zijn aangesloten bij ICTWaarborg, maar je hebt er als koper geen f*ck aan https://www.ictwaarborg.nl/vind-een-deelnemer/n4all-b-v/
Voor 1500,- euro mag je toch wel wat kwaliteit verwachten. Als er binnen een paar maanden tijd al het nodige gedoe is met je laptop, is dat bepaald geen visitekaartje voor hun bedrijf. En die 30% slaat werkelijk nergens op. Kan me voorstellen dat je dat ellende ding wilt retourneren. Ik neem aan dat je al een review hebt geplaatst op Trustpilot?

De zekerheden van ICTWaarborg gelden voor de volgende vakgroepen:

Winkel Zekerheden niet geldig<sup>1</sup> Zekerheden niet geldig1
Webwinkel Zekerheden niet geldig<sup>1</sup> Zekerheden niet geldig1

tdmduc
door tdmduc - Mar 27, 2018 om 17:27
704 Antwoorden / 2 Vragen

Goh, ik dacht dat dat zulke superlaptops waren BTO

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 27, 2018 om 19:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik schreef het al aan MathijsB hier 2 high end laptops in huis, zeer tevreden.

Cookies
door Cookies Mar 27, 2018 om 19:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: blijkbaar is deze laptop een maandagochtend product. Kan gebeuren, maar moet wel fatsoenlijk opgelost worden.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 28, 2018 om 01:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola helemaal mee eens maar @Mathijs roept op om daar niets meer te kopen terwijl je amper klachten kunt vinden.

marita5
door marita5 - Mar 27, 2018 om 17:29
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@octopous ,

Neem eens contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer