pu
door puursang Jun 25, 2010 om 13:41
Computers & telefonie

Leestekens

Bij het samenstellen van een e- mail
bericht,kloppen de leestekens soms niet met de ingedrukte toets B.v punt wordt vraagteken enz. Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is?

556 5 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Jun 25, 2010 om 13:52
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik ervaar hetzelfde. Het lijkt gekoppeld aan je toetsenbordinstellingen. Waarschijnlijk komt het omdat je naast NL ook US toestenbord ingesteld hebt.
Ik zou eens kijken of je beide geïnstalleerd hebt en dan de onjuiste verwijderen.
Er bestaat ook nog zoiets als een sneltoetscombinatie om te wisselen van toetsenbord. Ik verwacht dat ie later nog wel door iemand genoemd zal worden. Ik weet deze even niet meer.

fanobliv
door fanobliv - Jun 25, 2010 om 14:02
26 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jscholtes schreef op vrijdag 25 jun 2010, 13:52]Ik ervaar hetzelfde. Het lijkt gekoppeld aan je toetsenbordinstellingen. Waarschijnlijk komt het omdat je naast NL ook US toestenbord ingesteld hebt.
Ik zou eens kijken of je beide geïnstalleerd hebt en dan de onjuiste verwijderen.
Er bestaat ook nog zoiets als een sneltoetscombinatie om te wisselen van toetsenbord. Ik verwacht dat ie later nog wel door iemand genoemd zal worden. Ik weet deze even niet meer.
Helemaal juist!, je kunt het beste alle toetsenboord talen verwijderen, behalve US:

Nederlands
Toetsenboord
- Verenigde staten (internationaal)

erik008
door erik008 - Jun 25, 2010 om 14:15
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je kunt voor het toetsenbord 2 dingen instellen.
De indeling en de taal.
De indeling bepaalt welk toetsenbord je hebt en waar de toetsen zitten.
De taal bepaalt het gedrag bij speciale tekens.
Hier een link naar diverse toetsenbord indelingen.
Vaak staat het land van indeling als een getal onder op het keyboard.
Die getallen zijn gelijk aan de internationale telefoonnummers.
Ook zijn er programma´s die zich niet houden aan de instellingen voor Windows.
Dan moet je in de software het toetsenbord opnieuw instellen als dat mogelijk is.
Hier een link naar de bekendste indelingen.

freya
door freya - Jun 25, 2010 om 14:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo puursang,

Dat komt waarschijnlijk omdat je, zonder dat je er erg in hebt, van taal en/of toetsenbordindeling verandert. Je kunt dit definitief oplossen door de andere talen en/of toetsenborden gewoon te verwijderen. Omschakelen kan dan gewoon niet meer.

[u]Voor Windows Vista:[/u]
Ga naar Configuratiescherm > Klassieke weergave > Landinstellingen > tabblad: Toetsenborden en talen > Toetsenborden wijzigen.
In de lijst zie je NL (nederlands) staan, laat die staan. Als er nog meer talen aanwezig zijn, b.v. EN (engels), selekteer die dan en klik op (verwijderen).
Onder NL staan misschien ook nog meerdere toetsenborden. Laat Verenigde Staten (internationaal) staan en verwijder de andere(n). Klik op (Ok), sluit alle vensters en je zou definitief van dit probleem af moeten zijn.

m.vr.gr. Freya

ez
door ezradg - Jun 25, 2010 om 15:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling op Freya's antwoord (dat klopt als een bus): druk op sneltoets ALT-SHIFT, of op sneltoets linker CTR-rechter SHIFT, en je hebt je goede toetsenbordindeling weer terug (de goede indeling is voor een Nederlands toetsenbord vrijwel altijd "Verenigde Staten Internationaal"). Wil je voorgoed verlost zijn van het probleem, dan volg je Freya's antwoord in geval van Vista,

óf het onderstaande in geval van XP: Configuratiescherm>Landeninstallingen>Talen>Details,

óf het onderstaande in geval van Win7:
Land en taalToetsenborden wijzigen.