ak
door aketelaars Jul 4, 2007 om 15:48
Computers & telefonie

Letterdikte

mijn beeldscherm is ingesteld op resolutie 1440x900

ik heb een hp 19w scherm

de letter en cijfer dikte is vrij dun van internet en email op het scherm

wat kan ik doen om de letters wat dikker te krijgen op mijn scherm

754 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo aketelaars,

Om te beginnen zou je via Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd de Dpi-instelling kunnen zetten op 120 dpi.

In Internet Explorer kun je de teksten nog eventueel vergroten door de <Ctrl> toets in te drukken en met de muiswiel de teksten vergroten/verkleinen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook kun je op de site van Microsoft ClearTune downloaden. Dit programmaatje optimaliseert de letters voor het kijken op LCD/TFT schermen. Je kunt zelf aangeven wat je het mooist of het fijnst vindt om naar te kijken.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hartelijk bedankt voor jullie snelle antwoorden.

ik ga het proberen

mvg

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ClearType Tuner Power Toy vindt u op deze site:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Na downloaden van de setup.exe komt er een applet in het Configuratiescherm waarmee de Wizard voor het scherpstellen van het beeld kan worden gestart.
Er is ook een online versie beschikbaar:
http://www.microsoft.com/typography/ClearType/tuner/Step1.aspx

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er vanuit gaande dat je minimaal Windows XP gebruikt, kan je 'ClearType' ook vanuit Windows zélf instellen.
Windows heeft deze functie standaard in zich.

Rechtsklik op je bureaublad en kies 'Eigenschappen'.
Kies de tab 'Vormgeving' en klik vervolgens de de button 'Effecten'.
Zet (indien nodig) een vinkje bij 'Randen van letters op het scherm vloeiend weergeven en kies dan in het dropdown-menuutje de functie 'Clear Type'.
Klik op Ok en sluit het venster.

De letters zullen nu dikker zijn en beter geschikt voor een TFT/LCD monitor.

Groet,
Enterprise.