cv
door cvdv Mar 16, 2018 om 19:22
Computers & telefonie

Lettergrootte mail uitprinten

Mijn mailverkeer loopt via Tele2 Webmail, en zo nu en dan wil ik weleens een berichtje uitprinten. Sedert ik met Windows10 werk, worden deze berichtjes priegelig klein afgedrukt. Op het scherm is daarvan niets te zien; de lettergrootte is daar normaal. Teksten uit andere programma's (b.v. Word) printen ook normaal uit. Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt en hoe ik e.e.a. kan instellen bij Tele2 Webmail zodat die priegellettertjes een beetje normaal te lezen zijn? Mijn dank!

4276 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 16, 2018 om 19:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zal dan waarschijnlijk ergens in de printerinstellingen in de gebruikte browser zitten. Dus... welke browser gebruik je?

cv
door cvdv Mar 26, 2018 om 15:33
20 Antwoorden / 25 Vragen

Firefox

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2018 om 10:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ga naar je webmail.
In de werkbalk bovenin het menu staat een icoontje van 3 stippen “meer”. Kies in dat menu voor “Dit bericht afdrukken”. Hier staan ook de opties Opslaan, Als nieuw bewerken, Toon bron, Verplaats naar…, Kopiëren naar en open in een nieuw venster.

En anders even https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/

cv
door cvdv Mar 26, 2018 om 15:45
20 Antwoorden / 25 Vragen

Hier kun je geen lettergrootte instellen.

cv
door cvdv Mar 26, 2018 om 15:51
20 Antwoorden / 25 Vragen

Bij de klantenservice stel je een vraag aan een zgn virtuele assistent, waardoor je vraag zeer slecht begrepen wordt en het antwoord derhalve nergens op slaat; dit is tenminste mijn ervaring bij Tele2, helaas...........

cv
door cvdv Mar 31, 2018 om 13:38
20 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom is dit tóch een top-antwoord (voor mij)? Omdat dit inderdaad een goede ingang was, maar je moet verder zoeken, te weten:
= Na "dit bericht afdrukken" het kleine "afdrukken"-schermpje wegklikken (kruisje rechtsboven)
= linksboven "File" aanklikken
= in klein schermpje "Print Review" aanklikken
= in zoekbalk "Custom" aanklikken (grijs)
= onderaan het lijstje "Custom" aanklikken (blauw)
= in klein schermpje getaal (is lettergrootte) weghalen met backspace, bijvoorbeeld "110" intikken, en op "OK" klikken
= linksboven op "Print" klikken
= in klein schermpje op "OK" klikken
KLAAR, omslachtig, maar het werkt!

edrick3
door edrick3 Mar 31, 2018 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor het terugmelden en de aanvulling. Daar kunnen anderen nog iets aan hebben. Fijn Paasweekend.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 18, 2018 om 13:38
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Bij openen van het tele2 webmail scherm krijgt u bij aanklikken van het afdruk icoon een scherm met de afdrukopties van uw printer. U kunt dan bij de instellingenopties van de printer uw lettergroote aanpassen.

Een mogelijk advies: laat ue tele2 e-mails binnenhalen door bijv outlook door instellen van outlook met uw tele2 account. Mijn ervaring is dat de tele2 mailbox erg snel vol is en de berichten dan verwijderd moeten worden. Bij binnenhalen via outlook worden zij altijd opgeslagen op uw pc en worden eerst verwijderd als u dat zelf doet.

cv
door cvdv Mar 21, 2018 om 23:04
20 Antwoorden / 25 Vragen

De lettergrootte is nou juist dátgene wat niét bij de instellingenopties van de printer aan te passen is. Voor de rest is er wel van alles aan te passen, maar daar heb ik niet veel aan in dit geval.

gerbera
door gerbera - Mar 26, 2018 om 16:03
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Geef eens op welke printer u gebruikt. Bij de Hp photosmart printer is dit nml wel aan te passen.

cv
door cvdv Mar 27, 2018 om 17:19
20 Antwoorden / 25 Vragen

HP Photosmart C3100-series. Maar ik betwijfel of dat aan de printer ligt, want alles wat niet van Tele2Webmail is wordt namelijk wél goed uitgeprint. Maar goed: geef de oplossing maar, dan probeer ik die wel uit. Bij voorbaat dank!

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2018 om 16:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bij de klantenservice stel je een vraag aan een zgn virtuele assistent, waardoor je vraag zeer slecht begrepen wordt en het antwoord derhalve nergens op slaat; dit is tenminste mijn ervaring bij Tele2, helaas...........

Bel de klantenservice op 020-754 4444 of 1200 als je jouw mobiele nummer van Tele2 gebruikt. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 20.00 of op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. Let op: heb je een vraag over vaste telefonie? (Analoge Vaste telefonie Thuis) Dan zijn we bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 26, 2018 om 16:45
7213 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt het mailtje voorlopig kopiëren en plakken in Word en vandaaruit printen, wel wat omslachtig maar het is toch maar
voor zo nu en dan. Misschien komt er nog iemand met een oplossing.

cv
door cvdv Mar 27, 2018 om 17:21
20 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is momenteel inderdaad het enige wat werkt! Vandaar het (duidelijke) topantwoord. Bedankt!

sjjoppy
door sjjoppy Mar 27, 2018 om 17:52
7213 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan en dank voor uw reactie.