Jo
door JoanDB Jan 17, 2016 om 12:40
Computers & telefonie

Levensduur iphone??

ik wil graag een abbonement maar ik heb een iphone 5c die bijna 3 jaar oud is, het abbonement is voor 2 jaar. kan ik beter een nieuwe iphone in het abbonement stoppen of oude gebruiken.
wat is het levensduur van een iphone??

7814 6 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 17, 2016 om 14:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je kunt beter helemaal geen abonnement met een iPhone erbij nemen. Je betaalt de telefoon dan gewoon zelf in 2 jaar tijd.  Meestal nog een beetje meer. Neem een sim only abonnement en gebruik je oudere iPhone gewoon tot deze stopt. Koop dan een nieuwe telefoon. Die betaal je dan ineens maar je bespaart iedere maand flink op je abonnementskosten.
Diewilik

Ma
door MacWally - Jan 17, 2016 om 23:22
151 Antwoorden / Vragen

Mijn iPhone 5 is van 2012 via vodafone met een abonnement van 2 jaar. Heb nu een simonly van 14,50 euro en dat gaat heel goed 4G T-Mobile. IOS 9.2 staat er nu op. Waarom voorlopig geen nieuwe ? Die grote iPhone 6 + heeft alleen maar een paar nieuwe functie,s de ik niet zo belangrijk vind voor de rest kan mijn iPhone 5 hetzelfde. Om daar dan weer die extra honderde euro,s voor uit te geven vind ik onzin. Mijn iPhone 5 kan nog jaren mee. Soms vergeet ik de iPhone mee uit de auto te halen (luister altijd via de Parrot en iPhone naar Spotify) die bij mij voor de oprit staat en pakt nog net mijn thuisnetwerk. Zodra mijn iPhone af gaat in de auto begint thuis de iPad en de iMac te gillen zodat ik dan toch de telefoon kan opnemen op de iPad of iMac. Ook SMSjes komen binnen.

groetjes macwouter...

Topantwoord

eclipse
door eclipse - Jan 17, 2016 om 23:57
1561 Antwoorden / 370 Vragen

3 jaar is vrij oud voor een smartphone, accu is minder, een abbo incl nieuwe mobiel is Ca  45/50 per maand, al naar gelang je abbo. je hebt  dan wel de mogelijkheid  tot  4  G , je hebt een snellere kast,met wat meer snufjes. mocht de 5 c  stuk gaan zit  je enkel met een simkaart , neem nooit  de allernieuwste  dat kost je teveel, neem een oudere versie die zijn stukken goedkoper, iphone 6  heb je al voor 40 per maand incl kastje + dat je de  fabrieksgarantie hebt. neem geen verzekering  scheelt  je een hoop geld  en ellende , al met al raadt ik je aan zelf  even te gaan googlen  wat bel je per maand, ? data is niet zo heel belangrijk daar het meeste over wifi gaat, maar neem iig  min 1  gig. ben je niet verslaafd  aan ios  kijk dan ook bij android  telefoons  zoals de galaxy, meer vrijheid  en niet gebonden aan de app store.  wees wijs  en ga vergelijken. kijk vooral naar het werkgeheugen 1  gig  is niet veel voor een smarthphone , en als je veel download, neem een toestel waar een geheugenkaart in past. sccs.

Jo
door JoanDB Jan 20, 2016 om 11:37
Antwoorden / 2 Vragen

Hay, zonder toestel kost het ongeveer 16 euro. met het toestel er bij is het 26,- permaand (toestel is iphone 5 s) dus niet allernieuwste. Voor 10 euro meer permaand heb je er een nieuwe toestel erbij, dat valt erg mee lijkt me.

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2016 om 00:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen nieuw abonnement met een nieuwe iphone op afbetaling nemen. Gewoon even zoeken naar een gunstig abonnement en als dat niet bij uw huidige provider te vinden is daar dan het abonnement tijdig opzeggen dan wel met nummerbehoud ergens anders een simkaart kopen. Voor overstappen met  nummerbehoud moet er nog wel een beetje op de simkaart staan.
Wilt u tzt voor de lol een andere iphone, of omdat deze ermee stopt, dan zou ik alvast beginnen met geld ervoor opzij te leggen.
Ze kunnen trouwens vele jaren probleemloos mee.

adko
door adko - Jan 20, 2016 om 11:38
24 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een iPhone 5 van ongeveer 4 jaar. Ik heb er een sim-only abonnement bij.
De laatste versie van iOS draait er op en hij kan dus maar weinig minder dan de nieuwste toestellen.
Het enige dat natuurlijk wel achteruit gaat is de accu.
Maar een nieuwe accu kost je altijd minder dan een abonnement met nieuw toestel.
Dus ik zou gewoon verder gaan met je iPhone 5c en daarbij een sim-only abonnement.

jo
door jorisw - Jan 20, 2016 om 11:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het hangt er vooral vanaf of je nog tevreden bent met de 5C of dat je iets wilt hebben wat de 5C niet biedt. De camera's in de iPhone 6(s)(plus) zijn een stuk beter dan in de 5C, dus dat zou een overweging kunnen zijn voor een nieuwe telefoon.

Er zijn wel abonnementen te vinden waarbij je voor een iPhone 6 minder betaalt dan als je m los zou komen en een SIM only abonnement zou nemen. Overall scheelt het niet veel (misschien een paar tientjes voordeel i.c.m. een abonnement).