pe
door peter bos Apr 5, 2016 om 15:53
Computers & telefonie

Leverantie van product

Ik bestelde bij bol.com een ssd schijf voor computer van € 150,=.
Ik ken de prijzen niet omdat dit verzoek was van kleinkind.
Krijg bericht dat dit een foiut was omdat dergeloijke schijven minstens € 250,= kosten.
zie onderstaand argument van de firma Centralpoint.nl te Amstelveen:

Door een foutieve koppeling stond het door u bestelde product (Crucial MX200 SATA2.5i 7mm SSD  1TB)  aangeboden op Bol.com voor de foutieve prijs van €130,- ex btw en verzendkosten. De prijzen van dit product liggen gemiddeld tussen €290,- en €400,-. Het betreft hier een courant model en er was geen sprake van een aanbieding. Het gaat hier dus overduidelijk om een kennelijke vergissing en het is voor ons dan ook helaas niet mogelijk om het product voor €130,- te leveren, waarvoor onze excuses.

Hoe kan ik weten dat dit apparaat zo veel geld kost?
Het is toch een soort markt-aanbieding, zodat ik er van mag uitgaan dat het klopt. Onwetend met de kostprijs.
Ik heb niet kunnen waarderen dat het een kennelijke vergissing was.
Zij hadden zelf hun aanbieidn g moeten schecken. Toch`?

Mag ik leverantie afdwin gen?

Met vriendelijke groet,

Peter Bos
bos.peter2@telfort.nl

866 6 Rapporteer

costnix
door costnix - Apr 5, 2016 om 16:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor, de firma hoeft niet te leveren bij een kennelijke vergissing. Dat u niet bekend bent met de prijzen van SSD-schijven is geen reden om levering af te dwingen.

ph
door philip36 - Apr 5, 2016 om 16:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U mag alles, maar afdwingen voor €150 gaat niet lukken.
Deze schijf zou normaal gesproken het dubbele kosten.
Ja, als u niet vergelijkt weet u niet wat de gangbare prijs is maar daar heeft centralpoint natuurlijk geen boodschap aan.
Er is een fout gemaakt met de prijs en centralpoint heeft het recht het produkt dan niet te leveren voor €150.

Ka
door Kalimero - Apr 5, 2016 om 16:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zeker geen expert, maar wat ik vaker heb voorbij horen komen is dat, wanneer je redelijkerwijs kunt verwachten (of je er nu kennis van hebt of niet) dat een prijs velen malen goedkoper is dan normaal je hierop geen aanspraak kunt maken. Voor ongeveer 150,- heb je een 500gb SSD dus mij lijkt het redelijk logisch dat je geen 1TB kan verwachten. Echter mocht de firma wel eens met (grote) aanbiedingen stunten dan ligt het misschien weer anders (bijvoorbeeld 50% kortings acties). Mocht dat het geval zijn zou ik misschien bij een jurist advies inwinnen.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 5, 2016 om 22:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dingen worden letterlijk met de dag goedkoper. En groter qua opslag. Diewilik

di
door digioma - Apr 5, 2016 om 16:59
646 Antwoorden / 29 Vragen

Overigens niet slim om je privégegevens zoals mailadres en telefoonnummer op een voor iedereen toegankelijke site te plaatsen. Lezen kan zonder inloggen. Misschien even verwijderen?

Ma
door Mat Matheij - Apr 6, 2016 om 00:26
986 Antwoorden / 3 Vragen

SSD schijven zijn relatief duur. De prijs voor een 1 TB schijf voor €150 lijkt vrijwel onmogelijk. Zelfs de genoemde prijzen worden geacht goedkoop te zijn. Eens temeer wordt duidelijk dat veel bedrijven als Bol.com slechts een verzamelplaats zijn voor in feite andere bedrijven. Vraag is dan ook of U niet goedkoper uit bent rechtstreeks bij die bedrijven. Want wie is ivm. garantie (eind) verantwoordelijk. De disclaimer wanneer aanwezig is o.m. bepalend. Mvrgr.

Ma
door MacWally - Apr 6, 2016 om 01:18
151 Antwoorden / Vragen

Zoals hier boven al gezegt is een SSD schijf van 1 TB veel duurder dan 150 euro. Let op !!! Je hebt alleen voordeel van een SSD schijf als ie ingebouwd is via Sata of als je hem als extern aansluit (in een speciale behuizing) aan een Thunderbolt ingang. Zelfs aangesloten op een USB 3 poort zal een SSD niet sneller zijn dan een traditionele HD schijf. Aangezien Windows PC,s niet beschikken over een Thunderbolt (Apple) aansluiting raad ik u aan als u voor SSD gaat om die in te bouwen.