libra15
door libra15 Jan 17, 2007 om 21:12
Computers & telefonie

Link

Hallo experts.

Ik weet dat deze vraag laatst ook gesteld is, maar ik wil Binka nog even wat vragen. Over het plaatsen van een link in Vraag & Beantwoord, zei jij, een link van het web halen, kopiëren en plakken in de adresbalk (als ik het nog goed heb). Maar waarom blijft kopiëren en plakken bij mij grijs, zodat ik het niet kan aanklikken? Kun je mij, of iemand anders eventueel een antwoord geven? Ik krijg het niet voor elkaar nl. Of ik snap er niks van, kan ook.

Alvast bedankt, groet L.

463 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

door in excel in een vakje een tekst te zetten zoals linkje

dan met rechtermuis klikken op tekst

dan klik op hyperlink

vul bij adres het complete adresi n waar het naar toe moet verwijzen bijvoorbeeld deze vraag van jezelf bv:  http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=cons_react&cat=29695&qid=234884

en dan plakken in het adres gedeelte

daarna op ok

daarna is de link gekleurd en onderstreept zoals

linkje

de complete cel copieren mbv crtl ingedrukt houden en op c te drukken

om de link te plaatsen hierin forum crtl ingedrukt houden en v in drukken

labswans

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige links kun je zo van Internet kopieren en plakken. Je kunt ook met Word of een zogenaamde Rich Text Editor een hyperlink maken en dat kopieren/plakken.

Binnenkort is er een zgn. "Expertsdag", degenen die daar naartoe gaan kunnen een wensenlijstje van verbeteringen meenemen lijkt mij.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi labswans@

Dit stond ook in het vorige antwoord, ik heb het precies zo gedaan, maar als ik het wil copiëren, komt er alleen een venstertje in, maar ik krijg hem niet in het antwoord venster, Wat doe ik verkeerd?

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwardus@

Ik weet wat je bedoelt, maar zoals ik al zei, kopiëren en plakken blijven grijs zodat ik ze niet kan gebruiken. Dat is het hem nou net waar mijn vraag om draait. Hoe kan dit?

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan heb je denk ik óf niks geselecteerd of het kan zijn dat de betreffende pagina daartegen een beveiliging heeft aangebracht.

Probeer eens dit op de Kassa site zelf: bovenin de pagina staat een link naar deze vraag:  Home > Vraag & Beantwoord > Overig > Link, selecteer deze tekst en druk dan op Ctrl-C.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binka@

Ik ben misschien wel erg stom wat dit betreft, maar hoe selecteer ik met de linker of de rechter muisknop voor ik het kan kopiëren? Ik heb het geprobeert, ook wat edwardus zei, maar als ik dan op ctrl en c druk, krijg ik de webpagina van Kassa, maar niet de link in het venster. Ik schaam me dood!!

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probleem is dat je op de link klikt, de kunst is om nét ernaast te klikken en dan naar rechts bewegen (van rechts naar links mag uiteraard ook).

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zodra de muis verandert van een handje in een soort I kun je selecteren.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Libra15@

Het is zeker niet stom, maar je moet over de link selecteren, anders ga je er naar toe als je los laat.
Als je dubbelklikt op tekst dan wordt een woord geselecteerd, oefen dit en probeer dan dit te plakken.
Je kunt een hele tekst selecteren door aan het begin van een woord linkermuisknop in te klikken en deze ingeklikt over de tekst te bewegen, waar je loslaat stopt de selctie.
Probeer in deze vraag maar eens wat te plakken maakt niet uit wat.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binka en edwardus@

Dat heb ik voor elkaar gekregen, dan wordt het woord blauw met witte letters, of wit met blauwe letters maar dan, als ik het wil kopiëren gebeurt er niks. En wat moet ik plakken? Ik zit hier met een kleur van jewelste, mag je best weten. Kopiëren is dan wel zwart, maar plakken is nog steeds grijs.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet eerst kopieren en daarna wordt plakken grijs

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het van kleeur is veranderd doe je kopieren.
Dan ga je naar het venster waar je wat in wil plakken en klik je op plakken.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoera, ik heb het voor elkaar, hèhè. Jullie hebben wel wat met mij.

Hartstikke bedankt!!!Home > Vraag & Beantwoord > Overig > Link > Reactie

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Libra15@

Er zijn webpagina's die je niet kan kopieren, omdat dit beveiligd is.
Wanneer je iets met de muis selecteer, moet je pas de muis inklikken als je boven het geselecteerde staat anders is het weer weg.
Ook kan je selecteren met de muis en dan klikken op de knop bewerken en dan kopieeren.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gefeliciteerd, en nu flink oefenen met knip en plakwerk.
Het is een handigheidje en net als andere computerzaken gaat het vanzelf steeds beter.
Binka

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binka@

Het laatste antwoord wat je gaf was het belangrijkste!

Hartelijk bedankt voor de moeite allemaal.

Groetjes, libra.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 02:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon het voorbeeld precies volgens en dan kan er niks verkeerd gaan

alles is daarmee te linken , elke site , zelfs met beveiliging

ik maak gebruik van internetadresssen en die zijn apltijd te kopieren

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Libra.

En is het nu ook al gelukt om een hyperlink te selecteren?? Indien dit nog niet het geval is -en het antwoord van Edwardus niet afdoende is- heb ik hier een link voor je met zeer uitgebreide informatie over het maken van hyperlinks op deze site: Hoe een hyperlink te plaatsen in Kassa's Vraag en Beantwoord.

Succes,

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Richard.

Bedankt voor je reaktie. Ik zal het nog eens goed bekijken. Tjonge jonge wat heeft hell-rider er een verhaal van gemaakt. Je moet haast een professor zijn omdat allemaal te kunnen volgen, haha. Toch leuk dat je het even doorgeeft.

Groet, libra.