eltjored
door eltjored Sep 25, 2004 om 14:04
Computers & telefonie

Link werkt niet

Als ik e-mails ontvang staat er vaak een link in in de trant van "klik hier"als ik hier  op klik gebeurt er echter niets in de meeste gevallen. Als ik deze mail doorstuur naar mijn oude PC met windows 98 dan werkt de link wel en kan ik de internetpagina die bedoelt wordt openen. Op mijn nieuwe PC met windows XP zou ik dat ook graag zo hebben, hoe kan ik dit oplossen?

583 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 25, 2004 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd, kijk eerst eens in outlook of dit niet met de beveiligingsinstelingen heeft te maken, ga even naar
menu extra > opties > tabblad beveiliging > selecteer bij het onderwerp (bovenaan) virusbeveiliging : Internet Zone (minder veilig etc.) even afsluiten met toepassen en ok, outlook even afsluiten opstarten en het nu nog eens proberen.

succes

ve
door verwijderd - Sep 25, 2004 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tuinfreak, de beveiligings instellingen staan naar mijn mening goed. Ik heb het voor de zekerheid gecontroleerd, maar niets kunnen vinden, wat verkeerd staat. Dat de link niet werkt gebeurt zowel in outlook als in indredimail die ik als standaart mailprogramma heb. Als ik naar startmenu ga en dan probeer om help en ondersteuning te openen lukt dit ook niet en dit is een programma wat niet in de mailprogramma's zit. Misschien heeft het wel niets met elkaar te maken maar het is het enige wat in mijn startprogramma niet werkt en volgens mij ook middels een soort van link gaat.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2004 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt ook help bestanden worden van internet gehaald.
Als je de link kopieert naar de adresbalk van Internet explore is het dan wel mogelijk.
Heb je misschien een pop up blokker geinstalleerd??
hoe hoog staat de beveiliging in Internet explorer?? kijk hier even op het tabblad beveiliging of deze op normaal staat.

tuinfreak

ve
door verwijderd - Sep 25, 2004 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beveiliging in internet explorere staat op normaal, Tuinfreak en het is niet mogelijk om de links naar het adresvenster te kopieren. Bij enkele links kan ik door erop te klikken wel snel geel omkadert het adres zien en door deze over te schrijven en deze dan weer in te vullen in de adresbalk kon ik bepaalde links wel zien. Dit gaat echter niet op voor alle. Daarom was ik ook blij dat als ik mijn mail stuur naar mijn oude PC ik wel betreffende pages kon openen, maar dit is een hulpmiddel en geen oplossing voor een PC van een half jaar oud met enorm veel opties. v.w.b. De pop up-blokker, ik heb Norton pop up blokker geinstalleerd, maar ook hiervoor gaf het al problemen.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2004 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Juist omdat je in windows XP van alles en nog wat kan instellen is het af en toe lastig om de boosdoener te vinden.

nog een optie, in Internet explorer menu extra > internetopties > tabblad programma's kijk eens of je hier wat mee kan en of er een vinkje staat bij IE standaard.

Mocht dit ook niet lukken, dan even afwachten of er nog iemand anders de oplossing heeft, je bent nooit de enige, mocht mij nog wat te binnen schieten dan laat ik het je ongetwijfeld weten.

succes

ve
door verwijderd - Sep 25, 2004 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eltjored,

Ik zie dat je ook een probleem hebt met het openen van Help en ondersteuning.
De oorzaak hiervan kan zijn dat je een regcleaner-programma hebt gebruikt waarbij de verkeerde registerwaarden zijn verwijderd.
Zo'n programma werkt met een referentielijst van items die wél en niet verwijderd mogen worden.
In sommige van die programma's is de term 'help' per abuis niet opgenomen met als gevolg dat essentïele waarden worden verwijderd die nodig zijn om helpbestanden van Windows te kunnen openen.

Je kan twee dingen doen:
Zo'n regcleaner heeft (meestal) wel een back-upfunctie. Zet de meest recente back-up terug, start de PC opnieuw op en controleer of je Help en ondersteuning nu wél kunt openen.
Werkt dit nog niet dan zet je de voorgaande back-up terug enz...
Dit kan wel een tijdrovend klusje zijn.

De tweede optie is natuurlijk de systeemherstelmogelijkheid van XP.
Hiemeer kan je gelijk twee vliegen in één klap slaan omdat dit ook het probleem met de niet werkende links in je mailprogramma kan oplossen.
Omdat je PC pas 6 maanden oud is zal het niet moeilijk zijn om een herstelpunt te vinden dat alle problemen oplost.
Maar omdat je via het startmenu Help en ondersteuning (daar staat Systeemherstel) niet kan openen moet dit even via een omweg.
Ga via Start\Alle programma's naar
Bureau-accessoires\Systeemwerkset\Systeemherstel

Succes en ik hoor wel of het gelukt is.
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2004 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Eltjored,

Een oplossing kan inderdaad zoals tuinfreak zegt zijn dat Internet Explorer moet weten welk programma het standaard e-mailprogramma is.
Stel dit dus in zoals tuinfreak aangeeft.
Daaronder ook een vinkje bij Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.
Ook in de instellingen van je mail progje controleren of het als standaard E-mailprogramma staat ingesteld.

Wat ook de oorzaak kan zijn is dat tegenwoordig veel Explorervensters worden geopend als 'pop-upvenster'.
Als je dus een scherp afgestelde pop-up- en/of addblocker (zoals in Norton Internet Security 2004) hebt draaien zal hij deze links vanuit je mailprogramma niet openen.
Schakel deze dus tijdelijk even uit of zet de 'beveiliging' iets lager en probeer het nog eens.
Mocht dit niet helpen dan adviseer ik een stevige anti-virus- en spywarescan.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2004 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Enterprise het zit inderdaad in mijn regclean die ik veelvuldig gebruik. Ik wist niet dat je daardoor ook zulke probleempjes kon krijgen. Ook tuinfreak bedankt voor de moeite en de oplossingen die hij heeft aangedragen.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2004 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan Eltjored,

Welke regcleaner gebruik je...?
Regclean (van Microsoft) is niet zo'n sterke hoor, als je een échte wil hebben moet je me even mailen.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2004 om 02:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niets illegaals overigens hoor, het gaat hier om de laatste freeware-versie van het programma JV16 Power Tools, deze is helaas sinds een maand of 6 niet meer te krijgen op Internet.

Enterprise.