sc
door schelvis Jan 9, 2005 om 11:00
Computers & telefonie

Logitech draadloos toetsenbord

Sinds ik een nieuwe harde schijf en moederbord heb in mijn computer, werkt mijn Logitech toetsenbord niet meer. ALs ik de computer aanzet reageert het toetsenbord niet, maar als ik dan de usb stekker er opnieuw in en uit doe, dan werkt het wel. Ik heb Windows XP.Ik heb al van meerdere mensen dit probleem gehoord, maar niemand had een oplossing.

927 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 9, 2005 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien zul je de BIOS settings moeten aanpassen, meestal kun je bij de BIOS setup komen door INSERT, DELETE of F2 in te houden, vaak staat er op het scherm van je computer een melding in de trant van "Press <toets> to enter setup.".

In dit 'menu' kun je heel veel hardwaresettings instellen, probeer echter NOOIT(!) iets zomaar aan te passen, tenzij je zeker weet wat voor uitwerking het heeft.

Onder het menu "Integrated Peripherals" vind je waarschijnlijk 'USB Keyboard support' en eventueel 'USB Keyboard legacy', probeer deze eens beide op 'enabled' te zetten.

Hierna kun je met escape terug naar het volgende menu, hierna kun je de instellingen opslaan met (F10) "Save changes and exit setup".

Nogmaals, als je het zelf doet, blijf van de overige opties af, of laat het eventueel iemand meer ervaren doen. "Exit without saving" is altijd een veilige optie om uit de BIOS setup te komen ;).

Mocht het keyboard helemaal niet reageren tijdens het opstarten, dan zou je er misschien even een PS/2 toetsenbord aan moeten sluiten. Dat is er eentje met (meestal) een groene, ronde stekker.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2005 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je vertelt wat voor moederbord erin zit, kan ik even opzoeken of beide opties beschikbaar zijn in de BIOS setup van je moederbord.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2005 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het toetsenbord wordt duidelijk niet door de BIOS herkent, of in ieder
geval genegeerd. De toetsen F10, Del en dergelijke ingedrukt houden bij
het opstarten zal dan ook niet werken. Probeer dan met een standaard
PS2 toetsenbord (voorzien van aansluitsnoer met een rond stekkertje) of
je de BIOS instellingen kunt bereiken.

GSM

ve
door verwijderd - Jan 9, 2005 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Logitech is één van de fabrikanten die het meest compatible is met Microsoft Windows software. Het lijkt me dus heel waarschijnlijk dat jij iets verkeerd doet of iets over het hoofd gezien hebt met de installatie van de Logitech-drivers.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2005 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste dat je kan doen is na het aanschaffen van een nieuw moederbord e.d. eerst een toetsenbord en muis met snoer te gebruiken. Als alles lekker werkt en je hebt Windows XP en alle toebehoren geinstalleerd, sluit je de draadloze apparatuur aan.