sn
door snelting Dec 30, 2007 om 00:11
Computers & telefonie

Lp's overzetten naar de harde schijf en eventueel op cd zetten.

Ik sinds kort weer een draaitafel aangeschaft om mijn en die van vrienden over te zetten op cd.

De draaitafel heeft een voorversterker en ik kan de lp's via de pc's afspelen, maar ik krijg ze niet op de harde schijf van de pc.

De draaitafel heeft geen usb uitgang.

Heeft iemand een goeie tip?

Groet,

Hans

1141 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 30, 2007 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Er zijn tegenwoordige speciale hiervoor met usb op de markt, waarom die niet aangeschaft ??!

Kun je deze nog retourneren of ruilen wellicht ?

Of het zo mogelijk is weet ik niet, wellicht iemand anders hier...? hoop ik voor je.

Succes,

ve
door verwijderd - Dec 30, 2007 om 01:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je nu nog nodig hebt is een programma om muziek op te nemen. Gelukkig bestaat zo'n programma, je heb dus een uistekende vraag gesteld. Voorbeelden van zulke programma's zijn er te over, zelf heb ik ooit Cakewalk Audio gebruikt. Er is ook een perfect gratis alternatief: Audacity.

P.S.: tip voor beantwoorders: niet om 01:00 uur antwoord geven, want dan is de server ineens "te druk" en dan heb je geluk als je net Ctrl-A Ctrl-C had gedaan ....

ve
door verwijderd - Dec 30, 2007 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een handig programma is AUDIOGRABBER.

http://www.audiograbber.nl/download.html

Daarnaast is er natuurlijk ook nog de Geluidsrecorder die met Windows is meegeleverd.

Open het pictogram voor Geluiden en Audioapparaten, in het Configuratiescherm. Kies tabblad Audio en kies dan bij "Opnemen van geluid"het juiste Standaard apparaat en selecteeer via de Volume knop voor opnames de lijningang (Aanvinken).

GSM

ve
door verwijderd - Dec 30, 2007 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is in uw PC al niet een opname apparaat geïnstallerd (WAV recorder waarmee u via de geluidsingang van de geluidskaart kunt opnemen. Het is dan uitsluitend een kwestie van de platenspeler met een verloopplug (neem aan dat die een rode en witte cinch heeft en de PC in een jacket). Voordat u aansluit, schakel alle apparaten dus ook de PC uit, stekkers uit stopcontact en kast van PC even aanraken om eventuele statische electrisiteit te laten weglekken. Na het aansluiten van de lijnuitgang van de platenspeler kunt u alles aanzetten en straten. Zoek dan de "wave mapper of een ander opname apparaat dat is ingebouwd en volg de instructies bij opties. Dat moet lukken. Niet geprobeerd maar m.i. moet het met de win mediaspeler ook lukken. (Volg de aansluitinstructie als aangegeven, ik sloot ooit aan zonder uitschakelen van electra en dat betekende een defect aan de ingang.)

ve
door verwijderd - Dec 30, 2007 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via de ingang op de geluidskaart had ik einde vorige eeuw toen ik nog met Win 95 ook problemen, het lag niet aan de Dual platenspeler uit 1962 maar aan het signaal dat te zwak was, het is een voorversterker... en dus net genoeg voor weergave!

Ik heb deze zonder enige versterker maar wel Diamant naald en geschikt voor 78~45~33~16 toeren via de afgeknipte 5 polige Din plug omgesoldeerd naar de oude koptelefoon stekker van 3½mm en die op de Microfoon ingang aangesloten!

Dus niets USB plastic, maar een echte draaitafel die onder Win95 en alle Linux versie's probleemloos en goede opname's verzorgde!

Even op het Notebook met Vista geprobeerd van buurvrouw en dat ging ook perfect, dus ik mis nu de platenspeler want haar MP3 speler moet nu vol met oude rotzooi...

Dus welke ingang is van belang, soms is het gewoon te zwak en Microfoons zijn net zo zwak als draaitafels!

ve
door verwijderd - Dec 30, 2007 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk verhaal voor anderen met een draaitafel maar Hans schreef al dat in zijn platenspeler een voorversterker is ingebouwd. Die moet je dus gewoon op de Line In kunnen aansluiten.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2007 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

En vergeet vooral de usb platenspelers, deze werken zelden probleemloos, dus weggegooid geld om je platen over te zetten.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2007 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Versterker en Voorversterker zijn niet hetzelfde, dus via microfoon ingang vermoedelijk beter als die tulpjes in achterzijde indien deze aanwezig waren....

Een Bandrecorder gaf meer signaal dan platenspeler met voorversterker, alleen die met echte versterker, meestal met boxen gaven voldoende, maar dat is techniek van eind vorige eeuw... en de microfoon ingang zit nu op vrijwel elke PC voor chatboxen en telefoneren met Headsets....

ve
door verwijderd - Dec 30, 2007 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hans.

Kijk maar eens op deze site. Veel info. Gebruik de index links boven/opzij.

http://www.lp-naar-cd.com/index.html

Succes, poltol