Mi
door Mirjam1970 Feb 8, 2017 om 01:09
Computers & telefonie

Maandelijkse kosten bestand open?

Ik zag op facebook een bestandje voorbij komen waarmee je de maandlasten kunt berekenen.
Via mijn telefoon gedownload en werkt voor mij perfect.

Nu wil ik dat bestandje op mijn computer hebben, maar dat bestandje wordt niet geopend, want dan moet ik een programma kopen om het te openen.
Dit probleem heb ik wel vaker met iets openen, maar nu ik zo een beetje alles op orde heb, wil ik het liefste vanavond nog dat ik dat kan bekijken op mn laptoppie!

Zijn er mensen die weten wat ik bedoel en weten wat ik nodig heb? Gratis het liefst.  Dit bestandje:  maandlasten

Thanx alvast voor degene die de oplossing heeft!!

1839 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2017 om 02:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Al eens gewoon met het laptoppie zelf op internet gezocht?
Kijk eens op de website van het Nibud en uw eigen voorbeeld: https://www.uitgavenberekenen.nl/
Als u dit eerst zelf opgezocht had dan was u sneller klaar geweest dan met hier een account aanmaken en dit verhaal vertellen.
Verder zou ik maar niet al te veel via Facebook allerhande programmaatjes openen en downloaden en vooral eerst e.e.a.via internet uitzoeken. Wat iets kost, of een site en programma wel veilig en dus zonder virussen zijn enz.
Inderdaad zal een "programmaatje" voor Android en/of een iPhone niet werken op een laptoppie met Windows en dus niet te openen zijn.
Kijk ook eens hier: https://www.consumentenbond.nl/budgetteren/bespaartips

fr
door frans56 - Feb 8, 2017 om 07:59
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo MIRJAM1970
Dat specifieke programma ken ik niet, maar wat ik zelf al jaren geleden heb gedaan is een klein "programmatje" gemaakt in EXCELL.
Als je eenmaal de beginselen kent van EXCELL, dan is dat best simpel op te zetten, en helemaal op maat te maken, zoals wat gaat er
van je rekening af in welke maand etc...     En ook zeer leerzaam om zelf uit te zoeken hoe dat werkt met die formules in die vakjes.
En:  Als je een gratis account aanmaakt bij microsoft, kun je EXCELL (en nog veel meer programma's) gratis online gebruiken.

simon55
door simon55 - Feb 8, 2017 om 09:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Anders slaat u t eerst op n stickie en daarna installeren op de toppie

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2017 om 09:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat dacht u van een schriftje en een balpen? Hebt u geen programma voor nodig.

costnix
door costnix Feb 9, 2017 om 18:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heeft de TS gelijk een hard copy.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2017 om 09:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het bestand waar jij het over hebt, is een Excel bestand, onderdeel van Microsoft Office.. Een prima gratis alternatief is Libre Office, hier te downloaden https://nl.libreoffice.org

Mi
door Mirjam1970 Feb 9, 2017 om 00:02
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel! Dit was wat ik zocht!

fa
door familyman - Feb 8, 2017 om 09:37
888 Antwoorden / 1 Vragen

Lees een boek als dit eens: Klik Hier

akkerdistel
door akkerdistel Feb 9, 2017 om 17:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Helemaal fout, heeft enkel betrekking op het niet weten hoe Windows werkt.

jo
door jorisw - Feb 9, 2017 om 09:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet Excel (onderdeel van Office365) of een gratis variant als LibreOffice of OpenOffice op de PC installeren. Dan kan je xls file openen. Kennelijk staat op je telefoon wel een spreadsheetapp en op je laptop niet.

ms
door mslender - Feb 13, 2017 om 19:20
7 Antwoorden / Vragen

Om dit bestand te openen is het Microsoft programma Excel nodig. Dit is een betaald programma. Er is echter nog een ander programma waarmee het .xls programma geopend kan worden en dat is OpenOffice. Dit gratis (open source) programma is hier te vinden.