jo
door jo-hannah Nov 23, 2003 om 13:38
Computers & telefonie

Mag dit ?

Ik had een twinnerabonnement van essent voor 2 lijnen, daar regelmatig beide lijnen uitvielen en soms zelfs dagen "dood" bleven, was ik het zat en heb internet via de kabel laten aansluiten in juli dit jaar en ook in juli het abonnenment voor de 2e lijn (m.i.v.oktober )opgezegd .Omdat de twinnerbox door essent zelf moest worden gedemonteerd, moest er een afspraak gemaakt. De box is op 9 oktober dit jaar opgehaald.Ik had verwacht dat de telefoon per 1 oktober zou zijn afgesloten, maar deze is pas 9 oktober afgesloten en we hebben er tot die tijd ook nog gebruik van gemaakt. Nu had ik tot 1 oktober abonnements kosten voor beide lijnen betaald en verwachtte ik nog een afrekening van die ene week van oktober, maar ik moest nog maals 2 maanden (tot 1 jan.) abonnement betalen voor 2 lijnen (terwijl ik de ene lijn al vanaf eind juli niet meer gebruik en de andere vanaf 8 oktober niet meer).Ik heb de klantenservice gebeld en er werd gezegd dat die week van oktober in een nieuwe periode viel en dat ik daarom nog een keer moest betalen en dat in december een afrekening komt en als dan blijkt dat ik teveel heb betaald ik het terug krijg. Inmiddels heb ik het maar betaald, wel onder protest en een brief gemaild naar twinner, maar hier heb ik geen reactie op terug gehad.Nu is mijn vraag of dit een juiste afhandeling is van twinner ? En hoe zit het dan met de veloren rente ? Ik begrijp best dat ik de gesprekken tot 9 oktober moet betalen,maar dat ik nogmaals 2 maanden abonnement moet betalen niet.
En wat moet ik doen als ik het teveel betaalde geld niet terug krijg ?

378 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik dit allemaal lees lijkt het erop dat u een contract per jaar heeft en in dat geval mag de twinner u aan het jaarcontract houden. Mits u in uw eerste jaar zit. Is dit niet het geval dan zou u het contract tot en met het moment dat de essent monteur de telefoonlijnen kwam demonteren. Het is mijns inzien verstandiger om niet meer te betalen en de afrekening af te wachten om te kijken of u nog moet bijbetalen. Wat u niet gebruikt hoeft u echter ook niet te betalen. Zo staat dit ook in het Nederlands Burgelijk wetboek en ook daar moet de essent zich aan houden! Suc6