Mag Hollandsnieuwe een vol maandabonnement voor 1 dag vragen omdat ze zelf te laat hebben beëindigd?
Wij zijn overgestapt van Ziggo naar Hollandsnieuwe per 7 mei. Wij hadden betaald t/m 6 mei. We ontvingrn een mail dat het abonnement per 8 mei afloopt. Waarschijnlijk omdat 7 mei op een zondag valt en het pas de 8e verwerkt kon worden. Reageren naar Hollandsnieuwe is onmogelijk. Wel hebben ze voor die ene dag € 10.50 afgeschreven en dat hebben wij natuurlijk gestorneerd.
Op 7 mei waren we nog wel aangesloten bij HN, geen gebruik gemaakt van het mobieltje, maar konden ook niet over naar Ziggo, omdat het nummer nog via HN liep.
Als we niet betalen wordt het nummer geblokkeerd!! mailde Hollandsnieuwe, terwijl wij al via Ziggo bellen, dus dat kan gelukkig niet. Per 26 mei heefft HN gemaild dat ze het nummer hebben geblokkeerd. Natuurlijk hebben we daar niks van gemerkt, maar we moeten nog steeds wel binnen 5 dagen € 10.50 betalen.
De klantenservice heeft alleen een virtuele assistente Anouk, die me kan helpen. Dus NOT.... Misschien is er ergens op de site wel een mogelijkheid om met iemand te contacten, maar wij kunnen dat niet vinden. Verstopt? Lekker rustig voor hun klantenservice.
Zoals je begrijpt, gaan we voor die ene dag nooit betalen,laten ze de computerprogramma's maar op zondag werken :-). Maar wat zijn eigenlijk onze rechten? Doen wij het zo goed?
Hallo Divon01 ,
Contact Hollandse Nieuwe via FB / of Twitter , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice?hc_location=ufi#!.
Nee u doet het niet goed. Storneren, ook al staat u in uw recht is vragen om problemen.
Beter was het, zeker gezien het lage bedrag om ze even de kans te geven om het juist te verwerken en terug te storten.
U betaalt het maandbedrag. Daarna ontvangt u een afrekening van HN waarbij u 30/31 terugkrijgt. Zomaar storneren is ontzettend dom. Ga maar vast sparen voor de € 40 die er over vijf dagen bijkomen. De klant is koning, maar dat wil niet zeggen dat HN naar uw pijpen moet dansen.
Je hebt bericht gekregen dat het abonnement eindigede op 8 mei en je kon nog bellen op 7 mei met HN. De overstap was op 8 mei naar Ziggo. Dan moet je nog 1 dag betalen.
De automatische incasso gaat dan administratief door. Dat zal achteraf wel verrekend worden. Je bent niet de eerste wiens contact in het weekend eindigt.
Zoals je begrijpt, gaan we voor die ene dag nooit betalen,laten ze de computerprogramma's maar op zondag werken
Heb je dan geprotesteerd bij HN tegen de datum van 8 mei, een maand geleden?
Nee natuurlijk heb je het niet goed gedaan. Je krijgt nu een hoop gedoe en dat allemaal voor 10 euro. Wat teveel wordt geïncasseerd, wordt echt wel terug gestort hoor.
Alle reageerders,
Eerst bedankt voor jullie reacties.
Inmiddels hebben wij alweer een paar mail ontvangen waar we niet op konden reageren (No-Reply). Eerst mail met dreigementen van afsluiten.... maar we waren al weg en afgesloten bij HN en daarna weer een mail waarin stond dat we de € 10.50 + € 10.00 heraansluitingskosten !!! moeten betalen. Hoezo heraansluiten.... kan niet !!!
Daarnaast vinden wij apart dat je zou moeten reageren via via facebook of twitter. (je moet het maar willen hebben). Maar via een familielid zijn we achter een telefoonnummer van HN klantenservice gekomen, welke ik niet op hun site kon vinden. 026 - 845 0915.
Dit nummer gebeld en zowaar een vriendelijke klantenservice medewerker aan de lijn en tot onze verbazing hoefden we die ene dag niet te betalen.
De € 10.00 heraansluiting natuurlijk ook niet. En de ten onrechte ingehouden € 10.50 hadden we zelf al gestorneerd.
En alles is nu kwijtgescholden. Al met al "Eind goed, al goed".
Toch nog iets positiefs over Hollandsnieuwe.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Smartphone APPS werken niet
Heb een Poco x3 van 35 mnd oud.
Sinds kort openen enkele APPS niet.
Moet tel herstarten dan probleem verholpen (tijdelijk)
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug gezet nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen.
Hoe los ik dit o
...
Lees meer
Zelfscan kassa proces wel legaal wet 27wvs zecht nee wet art282a nee
Betaal aan de band of weiger je tas te openen zelfs de politie mag je tas niet in Google maargoed hoe meer je in de stront roert hoe meer die stinkt
Leuke uit!ending zeker weten een topper
De zelf scan kassa vs vara kassa
Lets get redy for rumble
Lees meer
Moet je voor een 14 jarige audi 4 die nieuwe verplichtingen ook in laten bouwen
Er valt weinig toe te lichten. Het betreft een Audi 4 station 14 jaar oud, 167.000 km gereden, perfect onderhouden volgens het boekje, zonder grote boemsera's alleen hier en daar gerepareerde blikschade en een enkele lakkras. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer