Mag Ziggo mijn pakket zomaar omzetten naar een duurder pakket?
Krijg onderstaande mail. Moet ineens 8 euro per maand meer gaan betalen en de snelheid gaat omlaag. Mag Ziggo het pakket eenzijdig opzeggen en omzetten naar een duurder pakket?
Beste mevrouw, meneer,
We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat oude pakketten op. We kunnen ons voorstellen dat dit bericht als een verrassing komt en dat u zich afvraagt wat voor gevolgen dit voor u heeft. Dat leggen we daarom graag uit.
We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Start en TV Start.
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:
Televisie
- Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.
Internet
- De internetsnelheden veranderen. Downloaden gaat van 60 Mbps naar 50 Mbps.
- En uploaden gaat van: 6 Mbps naar 5 Mbps.
Bellen
- Aan uw telefoonabonnement verandert niets. Alles blijft zoals u gewend bent.
Prijs
- De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 8,00.
- De factuur na 9 augustus 2019 is daarom anders dan anders:
- Het 'oude' pakket betaalde u vooruit en wordt verrekend het met nieuwe pakket.
- Meer lezen? Kijk op ziggo.nl/factuurvragen onder tabje Abonnement gewijzigd.
Liever iets anders of advies?
Uw nieuwe pakket staat vanaf 9 augustus 2019 automatisch aan. Bestelt u liever iets anders of wilt u kosteloos opzeggen? Via ziggo.nl/mijnziggo vergelijkt u eenvoudig de pakketten. Wijzigen kan elke maand als u wil. Ook later nog als ons voorgestelde pakket niet bevalt. Bellen kan ook. Dat is gratis vanaf een telefoonlijn van Ziggo naar 1200 of 0900-1884 tegen normaal tarief. We zitten zeven dagen per week voor u klaar, van 8.00 uur 's ochtends tot 22.00 uur 's avonds. We helpen u graag.
Fijne dag,
Robin Clements
Directeur Klantenservice
Ziggo Services B.V., mede handelend onder de naam Ziggo, statutair gevestigd aan de Boven Vredenburgpassage 128, 3511 WR in Utrecht. KvK 62393944, BTW nr NL807048525.B01, Rekeningnummer (IBAN) NL98 INGB 0000 8457 45 en BIC-code INGBNL2A. De betreffende voorwaarden voor de geleverde diensten zijn van toepassing.
En welk pakket heeft of had u dan , want met dit kunnen we hier géén zinnig antwoord op geven
Dat maakt niet uit. Ziggo mag het aanpassen en jij hebt het recht om over te stappen of op te zeggen .
U krijgt ook het "aanbod" opzeggen, dus zoek een andere, goedkopere provider. Uiteindelijk bent u keurig op tijd op de hoogte gesteld. Of anders uw oude pakket terugwillen.
Dat oude pakket gaat vervallen. Er zijn diverse oude Ziggo en UPC pakketten die nu gesaneerd worden en "gemoderniseerd" worden door een overgang naar het meest daarop lijkende pakket van het nieuwe Ziggo.
Is gewoon een verkapte prijsverhogong van meer dan 18% en dan durft die directeur je nog een fijne dag te wensen. Waardeloze communicatie vanuit Ziggo. Er zijn bij ons helaas geen alternatieven met dezelfde snelheid dus de monopoliepositie van Ziggo zorgt ervoor dat ze kunnen doen wat ze willen. Ik snap niet dat die samenvoeginging van upc en ziggo ooit goedgekeurd is.
@rik369, u moest eens weten hoeveel (standaard) mails ik van Robin Clements met "fijne dag" heb ontvangen. ☻
Als u het niet eens bent met deze eenzijdige wijziging kunt u dat opzeggen en kunt u een pakket nemen van een andere provider. U dient dan wel of over een telefoonlijn te beschikken of over glasvezel van een ande provider dan ziggo. Eenzijdige wijziging is een wettelijke reden om zonder boete etc. uw overeenkomst te beëindigen.
Mag Ziggo het pakket eenzijdig opzeggen en omzetten naar een duurder pakket?
Ja, dat mogen ze.
En als je dat niet wilt kun je dus opzeggen.
Ziggo verhoogt het abonnement van de TS, als het nu 53 euro gaat kosten, in feite met bijna 18 %,
En geen overgangsperiode aanbieden, nee meteen 18% erbij.
Ja, als consument kun je naar een andere provider, maar die is ook niet voordeliger.
Ik zie nergens staan wat de Ts nu betaalt.
Oude prijs was € 44,00. Nieuwe prijs wordt € 52,00.
Prijs dus met ruim 18% omhoog en de snelheid met ruim 16% omlaag. Schoften zijn het.
Even laten weten dat u het abonnement beëindigd, krijgt u misschien een aanbod met korting voor de eerste 6 maanden, zit u er wel weer een jaar aan vast, nu misschien ook al met het nieuwe pakket.
@rick369, lees nu wat u betaalde en moet gaan betalen. U heeft (had) dan wel het meest uitgekleedde pakket. Het mijne was €61,00 all in. Nu ineens €69,00 per vorige maand. Waar ik eerder schreef: verander van provider denk ik nu dat u waarschijnlijk bij een andere provider wel een aanbod zal krijgen voor wat u nu betaald maar... ook dat zal dan na een bepaalde tijd omhoog gaan. Zou het woord schoften niet willen gebruiken, denk, dat als we, allebei, van provider veranderen we dezelfde problemen later ook weer tegenkomen. (Ik ben lui om te veranderen): moet je weer iedereen en alles op de hoogte brengen van een ander email adres. Enz.
Dan zou ik n hotmail.com of google gmail nemen , dan hoef je niks te veranderen , en iedereen t te laten weten,
Ben al 18 jaar weg bij ziggo maar kan gewoon via mijn ziggo e-mail adres berichten ontvangen. Versturen gaat niet maar wel ontvangen en beantwoorden.IK zit bij Tele2 al jaren erg tevreden, to 50 uur ongelimiteerd bellen naar mobiel en vast, internet niet snelste omdat dat in mijn wijk niet ka 3 mb/s en 36 euro p/m.Voldoet prima voor mij.
Maar wat is beantwoorden anders dan versturen?
18 jaar weg?! De naam 'ZIGGO' begon pas in 2008. Daarvoor was het @home, maar had toen het begon 18 jaar geleden ook geen landelijk dekking. Slechts een paar regio's in de Randstad. Het zgn. kabelinternet kwam in het noorden van het land pas heel laat op gang.
18 jaar is best wel waar, was eerst chello, toen upc en nu ziggo
Nieuw op Vraag & Beantwoord
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer