an
door andrea Jun 19, 2008 om 08:55
Computers & telefonie

Mail komt niet aan

ik mail al jaren met mijn nichtje in Australië. Sinds zij een andere provider heeft komt mijn mail niet meer aan. Krijg na vele uren eerst een berichtje dat de mail vertraagd is en nog weer een paar uur daarna dat het niet lukt. Met een kennis in Frankrijk is dat 1 keer het geval geweest.


Nu hoorde ik van vrienden in Nederland dat zij hetzelfde probleem hebben met mail naar familie in Amerika. Wij zitten beiden bij kpnplanet.


Ik heb weinig verstand van computers, maar ook mijn zoon heeft geen idee hoe dit komt.


Een enkele keer lukt het wel en komt de mail wel door. Heb het ook via reply geprobeerd, maar ook geen succes.


Kan iemand mij hiermee helpen?

306 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - Jun 19, 2008 om 11:38
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Andrea


Krijg toch het idee dat het probleem bij uw nichtje zit. Als u al jaren mailt en er is niets aan de hand, en nu zij een andere provider heeft, loopt het fout?


Zij zou naar haar instellingen in de mail kunnen kijken. Staat u per ongeluk geblokt, is de mailbox te vol. Mogelijkheid is ook, storingen in de verbinding. (denk eigenlijk dat het daarin gezocht moet worden, maar dat is dan een klusje voor de provider)


m.vr.gr. kiran


 

an
door andrea - Jun 19, 2008 om 14:11
21 Antwoorden / 5 Vragen
0

Mijn nichtje heeft al vele keren de instellingen aangepast. Dan lukt het 1 keer en dan gaat het erna weer mis.


Zij snapt er ook niets van. Zij had eerst met anderen ook een probleem, maar dat is nu opgelost. Alleen met mij zijn er nog problemen.

edwardus
door edwardus - Jun 19, 2008 om 22:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Wat vaak wel zuiver werkt is om (eerst) een derde email provider met webmail te gaan gebruiken, bijv. Gmail is een aanrader, iets anders kan ook. Als jullie dan naar dat adres emailen dan moet ze het kunnen openen. Deze heeft namelijk geen last van eventuele misconfiguraties in mailserver of mailclient.


Is misschien ook wel handig als zij zelf hier ook meeleest en/of reageert. Indien mogelijk. Probeer de link naar deze vraag (bovenin de adresbalk) naar haar te sturen.

edwardus
door edwardus - Jun 19, 2008 om 23:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het kan verschillende oorzaken hebben, zoals:



  1. de Australische provider meent dat jullie provider (Planet) blacklisted is (verdenking van spamverzenden), dit gebeurt wel eens als er spam verstuurd is vanaf de pc van een klant van Planet. Beetje overdreven maatregel, maar weinig aan te doen behalve een verzoek indienen tot deblokkeren.

  2. haar instellingen moeten worden aangepast na het wisselen van provider, met name de instellingen voor gebruikersnaam, wachtwoord, pop-server, al dan niet ssl, dat soort zaken.

  3. ze kan een nieuw email adres hebben gekregen, jullie moeten een ander email adres invoeren om haar nieuwe email adres te kunnen bereiken. Dat ook de Reply mislukte wil niet alles zeggen als zij haar afzender-adres niet heeft aangepast.

  4. er kan een overijverig spamfilter in werking zijn bij de nieuwe provider die jullie emails in de spam folder dumpt of, nog erger, helemaal niet eens aflevert.

  5. er kan een technische fout in de server-configuratie zitten bij de nieuwe provider, zodat emails niet correct worden bezorgd. Remedie: klacht melden bij provider.

  6. het kan zijn dat zij over-quota is (mailbox vol). Remedie: mailbox opschonen.

  7. ze kan een foutieve berichtregel (Rule) hebben ingesteld die berichten per ongeluk wegmaakt (remedie: alle rules uitschakelen).

an
door andrea - Jun 19, 2008 om 23:02
21 Antwoorden / 5 Vragen
0

bedankt voor de antwoorden, ga proberen het op te lossen met mijn nichtje op de manier zoals aangegeven.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer