Mail komt niet binnen
Ik heb een probleem bij 1 bepaald emailadres.. Als ik vanaf huis daarheen mail (dus een NIEUW bericht), komt deze niet aan. Met of zonder bijlage maakt niet uit... Stuur ik een "Re:" of "FW:" dan komt deze wel aan... (met en zonder bijlage). Ik gebruik Outlook Express en heb internet van Tele2. Het vreemde is, dat als ik op de site van Tele2 inlog, ik vanaf daar WEL een nieuw bericht naar het "probleem" emailadres kan sturen.. dan komt het bericht weer wel aan.. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen is??
Vast bedankt voor de reacties!
Hallo essie02,
Als je een mailtje naar dat 'probleemadres' verstuurt, komt het daarna dan wel in de map 'Verzonden items' terecht?
m.vr.gr. Freya
Ja, staat gewoon bij mijn verzonden items... Kan zelf nergens aan merken dat het versturen niet is gelukt. We kwamen erachter toen foto's niet overkwamen.. En toen zijn we gaan testen... Ik heb ook geen idee of het probleem aan mijn kant ligt of bij het andere mailadres... Bij mij zijn mailtjes gewoon verstuurd, ze komen alleen niet binnen aan de andere kant....
In de header van een mail kunnen 2 email adressen staan.
De afzender en het reply-adres.
Deze hoeven niet gelijk te zijn.
Ik denk dat in het afzender adres een tikfout zit en het reply adres wel goed is.
Nee, dat is 't ook niet... want een "FW..." komt ook gewoon aan... (naar datzelfde adres, wat ook geen nieuw adres in mijn adresboek is...). Alleen problemen met een NIEUW bericht... (maar dan alleen als ik vanuit Outlook mail, log ik in op de site van Tele2 en verstuur van daaruit, dan komt 't wel aan..).
Zou het probleem bij mij of aan de andere kant liggen?? Zou 't kunnen dat zijn provider om de één of andere wazige reden mijn mail onderschept?? (alhoewel mijn mail ook niet bij zijn phishing berichten te zien is...).
gr. Esther
Je kunt het denk ik best eenvoudig testen. Als het goed is zie je rechtsonder in het systeemvak een icoontje van twee beeldschermpjes, dat knippert als er data wordt verzonden/ontvangen. (het ene beeldschermpje knippert bij ontvangen en het andere bij verzenden).
Mocht dat niet zo zijn, kijk dan eens of er op je modem/router een lampje knippert als er internetverkeer is.
Zoja, sluit dan alle programma's af, behalve Outlook en verstuur een 'nieuw bericht' naar dat probleemadres. Doe er ook een bijlage (b.v. een foto) van één of twee megabytes bij. Als het goed is, dan is Outlook wel een minuutje of zo bezig om dat te verzenden. Gedurdende die tijd zal het lampje op de router (en/of de beeldschermpjes in het systeemvak dan moeten knipperen.
Knippert het lampje voor slechts één of twee seconden, dan kun je er vanuit gaan dat het mailtje niet is verzonden. Knippert het lampje een paar minuten, dan is je mailtje echt wel verstuurd.
Freya
essie,
Als je een nieuw bericht opmaakt en je het emailadres uit je adresboek haalt, dan denk ik toch dat er een foutje zit in het emailadres van de persoon waar je naar toezendt.
Mijn advies: Verwijder het betreffende emailadres uit je adresboek en daarna opnieuw aanmaken.
succes,
bassie
@freya:
De mail wordt wel gewoon verzonden, deze is nl. naar verschillende personen gestuurd, die ‘m allemaal gewoon ontvangen hebben....
@varabas:
Als het emailadres niet goed zou zijn, zou mijn “FW:” mail ook niet moeten aankomen... (dan moet ik ook apart het mailadres invoeren).. en dat doet-ie wel....
Het lijkt wel of mijn mail ergens blijft “zweven..” Ik heb ook mijn twijfels of het wel aan mijn kant ligt...
Zou het iets met zijn provider te maken kunnen hebben?? Of kan mijn IP adres er iets mee te maken hebben?? Dat die onderschept wordt door zijn provider??Kan dat?? (ben wat dat betreft een leek...). Maar dan zou ’t ook niet moeten lukken als ik inlog op de Tele2 site toch?? (en dan lukt ’t wel gewoon).
gr. Esther
Soms word mail gefilterd als er meerdere adressen tegelijk zijn in 1 mail.
Ook wordt mail soms gefilterd als er geen onderwerp aanwezig is in de header.
Met testen heb ik een bericht verstuurd naar 1 mailadres.. kwam niet aan..
Ook het onderwerp was (ook al in de allereerste mail) gevuld....
Geachte Essie02,
Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl
Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer