ps
door pschuurman Nov 25, 2005 om 01:02
Computers & telefonie

Mail over geld van een Rus?

Ik ontving een e-mail op mijn wanadoo-email van een Rus met het verzoek te bemiddelen in geldtransacties.. ik heb nooit van de persoon gehoord natuurlijk en vraag me af wat voor rare actie hier weer achter zit. Weet iemand hier meer van??? Er zat geen bijlage bij en hij was echt aan mij geadresseerd waardoor de mail ook niet ondervangen werd door de spamfilter.. de test staat hieronder.

Bedankt

Hello,

My friend give me your e-mailaddress.
I think you are from Nederland, so you can help me.
I am a programmer from Russia, I have someclients from Nederland that ready to pay me sending
money by Banktransfer to a Nederland bank account, they dont haveWestern Unionoffice near their place,
but I can receive only Western Union transfers here in Russia. So - I need to find somebody who can receive this
Banktransfer and re-sendmoney to me by sending Western Union transfer.

If you help me - you will get 10% from transferred money (10% from 4000EUR = 400EUR to you from one transfer).         If you are ready to help,please e-mail me to VIPJOBS@AOL.COM.

Thank you for  your attention.
Contact e-mail:VIPJOBS@AOL.COM

334 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 25, 2005 om 01:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Pschuurman,

dit is weer een variant op een al oude oplichtingstruc. Wat zij ook beloven en vragen: trap er niet in en ga er verder ook niet op in. Hier wordt zo vaak voor gewaarschuwd. Nu is het Rusland, dan is het weer Spanje, Nigeria of Amerika. Ze willen allemaal maar 1 ding en dat is zoveel mogelijk geld van u.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 25, 2005 om 08:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er ook een paar gehad gewoon via je spamfilter wegsluizen, en
deze is nog onschuldig, de russen hebben ook een mail van de postbank
in omloop waarin ze doen voorkomen dat ze van de postbank zijn maar
werkelijk willen ze zo aann je gegevens komen

ATM

ve
door verwijderd - Nov 25, 2005 om 08:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb beide mails ook ontvangen. Voor de Postbank heb ik op de link geklikt. Ik neem aan dat ze mijn e-mailadres hebben, maar toch geen bankgegevens? Kunnen ze die achterhalen als ik op een link klik dat ik een HTML-versie van de Postbank wil zien?

ve
door verwijderd - Nov 25, 2005 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

goedemorgen,

Ook ik heb deze mail ontvangen; deze man/vrouw/oplichter moet wel veel vrienden in Nederland hebben die allemaal weer vrienden met een emailadres (en voldoende poen....) hebben; niet op reageren dus; ik vraag me af of dit soort berichten te traceren zijn.

Groet, Jaap

ve
door verwijderd - Nov 25, 2005 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sneu hoor voor die Rus, programmeren voor Nederlanders die niet ergens een Western Union in de buurt hebben...........

Ik kreeg hem ook en ook die van de Postbank, heb smakelijk gelachen om het Nederlands, de Postbank zal toch nooit tutoyeren en beginnen met 'Lieve klant'

"GAAP"

ve
door verwijderd - Nov 25, 2005 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onderstaand is al zulk bespottelijk Nederlands, dat ik vrees dat alleen dyslectici de doelgroep zijn:

http://tweakers.net/ext/f/f56298ac176a48b7044f0e93ffcf3d47/full.png