mo
door moederlief Mar 20, 2010 om 07:52
Computers & telefonie

Mailadres verbergen

Als ik mijn hele bestand/adresboek een mail wil versturen, hoe verberg ik dan de adressen zodat niemand er misbruik van kan maken. Met andere woorden ik wil alleen de namen in beeld hebben.

18817 19 Rapporteer

mastag
door mastag - Mar 20, 2010 om 08:01
955 Antwoorden / 19 Vragen

Als u het adresboek in outlook opent dan zet u de namen van degene die u wilt mailen in het BCC veld. Niemand kan dan zien naar wie u de mail heeft verstuurd.
Werkt u echter met thunderbird (ander mailprogramma) dan staat er AAN voor de adresregel en daar klikt u dan gewoon op. U kunt dan uit CC of BCC kiezen, kies ook hier voor BCC, de zogenaamde Blind Carbon Copy.

Succes
MAstag

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2010 om 10:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het erg veel adressen zijn aan wie u dezelfde mail wilt sturen, loopt u mogelijk het risico dat de provider het als spam gaat aanmerken.

tdehond
door tdehond - Mar 20, 2010 om 10:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn systeem is:
Ik verstuur een e-mail van account provider naar mijn hotmail adres
Ik vul alle e-mail adressen in onder BCC

Op deze manier wordt geen enkel e-mail adres uit mijn adresboek bekend gemaakt.

elenay
door elenay - Mar 20, 2010 om 20:26
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ook ik verstuur ze met de optie BCC in de adresbalk, maar dan zet ik er
bij onderwerp altijd wel even mijn naam in, om te voorkomen dat
de geadresseerde denkt dat het spam is.

birdies
door birdies - Mar 20, 2010 om 20:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........om te voorkomen dat de geadresseerde denkt dat het spam is.........

Waarom zou een geadresseerde dat denken? Tenslotte ziet hij/zij niet dat je de mail aan meerdere personen hebt gestuurd. En verder staat ook jou naam/emailadres als afzender in hun mailbox. Herkenbaar genoeg lijkt mij.

elenay
door elenay - Mar 20, 2010 om 21:43
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Schijnbaar gebeurd dit wel birdies, want dat wordt mij gemeld. Ik krijg ook weleens van een bekende mail, maar die weet daar niet eens wat van, dus ook spam.

Vandaar dat ik het nu zo doe.

mo
door moederlief - Mar 22, 2010 om 10:57
30 Antwoorden / 44 Vragen

Hartelijk dank allen, ik ga het proberen!
Moederlief

erik008
door erik008 - Mar 22, 2010 om 12:27
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Het is gebruikelijk om in het to: veld Undisclosed Recipients te zetten.
De geadresseerden in Bcc:

erik008
door erik008 - Mar 22, 2010 om 12:29
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Er ging iets mis.
Het moet zijn.

Undisclosed Recipients

erik008
door erik008 - Mar 22, 2010 om 12:31
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Das maf..... het email adres als voorbeeld verdwijnt zomaar.

Hier maar een link waar het in het Engels staat.

natuurmens
door natuurmens - Mar 22, 2010 om 13:10
158 Antwoorden / 4 Vragen

Je kan de email adressen van de geadresseerden alleen via BCC verzenden. Je eigen e-mail is niet te verbergen. Maar dat heeft ook geen zin omdat naamloze berichten door de meesten e-mail servers worden verwijderd.

Of ze versturen via een hotmail account .

lo
door lofra - Mar 22, 2010 om 13:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

wanneer je met b.v. DOORSTUREN, dan ga je naar adressen selecteren, dan registreer je een naam en dan ga je naar: BCC, wanneer je alle adressen onder BCC selecteert, kan niemand de email-adressen zien, succes Louis

tdehond
door tdehond - Mar 22, 2010 om 13:20
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=lofra schreef op maandag 22 mrt 2010, 13:16]wanneer je met b.v. DOORSTUREN, dan ga je naar adressen selecteren, dan registreer je een naam en dan ga je naar: BCC, wanneer je alle adressen onder BCC selecteert, kan niemand de email-adressen zien, succes Louis

Ik heb vrienden die geen e-mails willen ontvangen via "Doorsturen".
Ze hebben geen problemen met wat leuks knippen en plakken en dan verzonden op bovengenoemde manier.
( Bericht naar mijn Hotmailadres
BCC voor geadresseerde vrienden.)

erik008
door erik008 - Mar 22, 2010 om 13:35
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Nog een TIP, wel een duidelijke omschrijving in het onderwerp veld plaatsen.
Als daar iets vaags staat of niets, happen de spamfilters bij de provider.

ruud81
door ruud81 - Mar 22, 2010 om 13:42
11 Antwoorden / 0 Vragen

Het bezwaar van doorsturen van emails is vaak dat dan te zien is van wie de (oorspronkelijke) email afkomstig is.
Maar dat komt dan omdat de "doorstuurder" heeft nagelaten die gegevens te wissen !
En dat gaat heel eenvoudig door: selecteren met muispijl (gegeven wordt blauw) en met de backspace toest verwijderen en de email gaat "schoon" verder.
En overigens natuurlijk steeds via Bcc verzenden tenzij je wilt laten weten aan wie het ook gestuurd is (kan een reden voor zijn)

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Mar 22, 2010 om 16:35
34 Antwoorden / 11 Vragen

Dit gebeurd regelmatig, mensen sturen mails door waarin alle mailadressen van anderen zichtbaar zijn. Ik vroeg iemand om voortaan als BCC te verzenden, volgens haar kan dat bij haar niet omdat ze incredimail gebruikt? Of dit waar is weet ik niet.

ve
door veldwonner2 - Mar 22, 2010 om 17:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=erik008 schreef op maandag 22 mrt 2010, 12:27]Het is gebruikelijk om in het to: veld Undisclosed Recipients te zetten.
De geadresseerden in Bcc:
Waarom in het Engels?? U kunt ook gewoon in het Aan: vak zetten 'Geheim gehouden ontvangers' met daarachter < uw mailadres>. Dan weten ook mensen die niet zo goed bekend zijn met Engels wat u bedoeld.

birdies
door birdies - Mar 22, 2010 om 17:17
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=hilde11 schreef op maandag 22 mrt 2010, 16:35] Ik vroeg iemand om voortaan als BCC te verzenden, volgens haar kan dat bij haar niet omdat ze incredimail gebruikt? Of dit waar is weet ik niet.

Ook met Incredimail kun je 100% zeker met BCC verzenden, maar de BCC optie staat niet standaard aangevinkt. Als ik mij niet vergis, kun je de BCC optie vinden door een nieuwe mail te openen en dan klikken op beeld en dan BCC aanvinken.

blommol
door blommol - Mar 22, 2010 om 21:17
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ook als je via BBC verstuurt kun je de adressen bekijken via "eigenschappen"