jurjen_1
door jurjen_1 Sep 6, 2006 om 16:08
Computers & telefonie

Mannetje in games hapert.

ik heb een probleem, wat me nu al op twee pc's is voorgekomen.

Ik speel graag schietspelletjes, (van nieuwe spellen tot oude spellen). Maar ik heb het probleem dat ik na een tijdje spelen het mannetje waarmee ik speel hapert. (Als ik bijv. naar voren loop, loopt hij wel eerst naar voren, maar stopt ie heel even tussen door en gaat weer door).

Het gekke is: Als ik willekurg op de toetsen 1/10 druk loopt hij wel goed. DIt is echter wel iritantnt om dit constant in te drukken terwijl je aan het spelen bent.

Dit gebeurt me bij elk schietspel. Ik had dit probleem ook al op mijn vorige pc maar sinds ik een nieuwe pc heb maakt het eigenlijk geen verschil

Wie weet hier een oplossing voor, alvast bedankt.

mvg, jurjen

502 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jurjen

Wat voor pc heb je nu?
Met name:
- welke processor
- welke video kaart
- Windows XP ?

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Het kan aan u videokaart liggen.Maar u heeft toch nog garantie op de pc?Als u nog garantie er op heeft gewoon terug gaan naar de winkel en dan moeten zij het probleem verhelpen.

groeten Pascal

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

In de pc die ik heb zit:

windows xp home edition, video kaart geforce 6600 GT, Amd athlon 64 processor 3500+

Ik heb hem een jaar geleden gekocht dus er zit als het goed is (ga k ff na checken) garantie nog op.  Alleen zal de winkel niet zeggen dat het aan de spellen ligt en niet aan de pc.

mvg jurjen

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij die twee pc's, hoorden daar ook twee toetsenborden bij?

of heeft u misschien het toetsenbord "meegenomen" van de één naar de ander?

als ik het zo hoor zou het best kunnen dat de printplaat in uw toetsenbord is gespleten waardoor het contact van de pijltjestoetsen niet helemaal goed meer is, en de druk op de bovenste rij toetsen het contact herstelt op één of andere manier.

zou dat het kunnen zijn? (uitproberen met ander/nieuw toetsenbordje)

Groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

(PS: fanatiek gamen, ofwel "raggen" op het toetsenbord kan ook best op twee verschillende toetsenborden vergelijkbare problemen opleveren, die dingen zijn allesbehalve onverwoestbaar)

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nvidia Display Driver Service uitschakelen kan nog wel eens helpen.

Start>Uitvoeren, typ in: services.msc
Klik met rechtermuisknop op Nvidia Display Driver Service
Klik op Eigenschappen
Selecteer "Uitgeschakeld"

De service zelf wordt niet verwijderd en kan desgewenst weer op "automatisch" teruggezet worden.

Zie ook: http://www.tweakguides.com/NVFORCE_4.html
(Disable Nvidia Services)

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ligt aan de virusscanner ,je moet deze uitzetten voor je gaat spelen.   als je bent uitgespeelt wel niet vergeten aan te zetten.

heb ook dit bekende probleem,hiermee is het bij mij opgelost

deze vreet namelijk geheugen ,en scant de hele tijd onder het spelen en dan bevriest af en toe het beeld.

groet:csb5

ve
door verwijderd - Sep 7, 2006 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

bedankt voor jullie antwoorden,

Ik heb voor de twee pc verschillende toetsenborden, dus dat kan het niet zijn.

jammer genoeg hadden het of uitschakelen geen verandering.

toch bedankt mvg, jurjen

ve
door verwijderd - Sep 7, 2006 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry bedoelde in de laatste zin.

jammer genoeg had het uitschakelen van Nvidia Display Driver Service
of virusscanner geen verandering

ve
door verwijderd - Sep 7, 2006 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al geprobeerd onder systeemeigenschappen de instelling van de prestaties aan te passen voor het spel.

En is er voldoende hardeschijfruimte vrij voor het opslaan van plaatselijke bestanden.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2006 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou directx even kunnen testen.
dxdiag uitvoeren in start>uitvoeren
Tabblad beeldscherm
DXdraw en DX3D testen.

Eventueel de laatste Directx versie ophalen via http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

ve
door verwijderd - Sep 7, 2006 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met plaatselijk bedoel ik tijdelijke

ve
door verwijderd - Sep 7, 2006 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan ook even checken bij de DirectX-functies of alle versnellingen wel ingeschakeld zijn.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2006 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar het lijkt er toch sterk op dat er een programma op de achtergrond stoort. Maar welke?
Dit kan ook de firewall zijn.
Als je een spel in venstermodus kan draaien kijk dan of er meldingen van de firewall verschijnen tijdens de haperingen.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat je bij je computer een drivers cd hebt gekregen. Probeer hiermee is de videokaart driver opnieuw te installeren. Controleer ook of de videokaart goed functioneerd. Dit kan bij configuratiescherm>vormgeving en thema's>beeldscherm>geavanceerd>instellingen en vervolgens klikken op de tabblad voor de videokaart. Hier staat of het goed functioneerd. Is dit niet zo gebruik dan de probleemoplosser.