ke
door kees hoek Aug 21, 2008 om 21:48
Computers & telefonie

Mappen groeter

Hallo

Ik heb steeds het probleem als ik bv outlook express opent dat deze wel schermvullend opent maar als ik een mail opent dan is deze steeds in het klein.en dat is ook in alle mappen maar deze openen ook in het klein.Ik heb al gezocht hier maar kan deze vraag niet zo gauw vinden vandaar dat ik hem maar even stel aan jullie.Dus graag even een antwoord van u hoe mijn vensters voortaan schermvullend openen.Alvast bedankt

Groet van Kees

909 13 Rapporteer

aboveoeuf
door aboveoeuf - Aug 21, 2008 om 22:35
143 Antwoorden / 8 Vragen

Probeer dit eens

edwardus
door edwardus - Aug 21, 2008 om 23:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is zo simpel. Sluit alle emails behalve één. Maak deze niet gemaximaliseerd, rek 'm aan de randen uit tot de gewenste grootte en sluit 'm dan. Volgende keer zal de email net zo groot geopend worden.

Geldt ook voor Internet Explorer, maar niet voor Explorer (Verkenner), die laatste kun je aanpassen en dan via Mapopties aangeven dat het op alle mappen moet worden toegepast.

ke
door kenner - Aug 22, 2008 om 12:58
48 Antwoorden / 6 Vragen

Thanxxxxxxxxxx!

Ook ik erger me nu niet meer

rb
door rbuisman - Aug 22, 2008 om 13:02
25 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan je het volgende gratis programma aanbevelen:

Autosizer

http://www.southbaypc.com/AutoSizer/

Ben je niet alleen bij OUtlook Express van je probleem af, maar bij alle programma's die je gebruikt.

gegroet,

Ryan

rb
door rbuisman - Aug 22, 2008 om 13:04
25 Antwoorden / 5 Vragen

Soory had het erste antwoord niog niet gezien. :)

In ieder geval het beste antwoord! :)

nogmaals gegroet,

Ryan

ke
door kees hoek - Aug 22, 2008 om 13:11
23 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo

Ik heb het progje geinstalleert en ??? het werkt nu uitstekend

Hartelijk dank voor je antwoord

Alvast voor een ieder fijn weekend

Groet van Kees

na
door namaste - Aug 22, 2008 om 14:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

de simpelste oplossing om maximaal scherm te openen is:

eerst scherm middels middelste knop rechtsboven maximaliseren. Dan shift ingedrukt houden en scherm met x rechtsboven sluiten. scherm opent voortaan maxiamaal

Groetjes

zw
door zwaardvis - Aug 22, 2008 om 17:14
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Bedankt voor de tip over Autosizer. Werkt prima bij IE, OL , OE en kladblok.

De tip van shift ingedruk houden bij afsluiten werkt bij IE, OL en OE maar alleen het openen van de eerste pagina. Links die een nieuw exemplaar van IE openen blijven echter klein. Op dat punt werkt autosizer beter. Helaas kost autosizer geheugen en executietijd en vertraagt daarbij de PC een heel klein beetje.
Dus beide oplossingen hebben hun specifieke voor- en nadelen. Vooralsnog geeft ik de voorkeur aan autosizer.

zw
door zwaardvis - Aug 22, 2008 om 17:27
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Kwam net deze tip tegen voor het openen van een tweede exemplaar bij klikken op een link op een pagina: I.c.m. Maximaal scherm + Shift bij afsluiten voor het eerste scherm werkt deze tip ook prima voor een tweede exemplaar van IE: Hiermee is het probleem ws ook opgelost en is autosizer niet meer nodig...

Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @<hidden> Ton Kleinkramer)

tolsma1945
door tolsma1945 - Aug 22, 2008 om 20:59
229 Antwoorden / 6 Vragen

TIP.Als je eens een nieuw emailprogramma wilt gebruiken,zou je INCREDIMAIL eens moeten proberen,er gaat een wereld voor je open.
Daarbij is outlook maar een ouballig emailprogramma.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 23, 2008 om 09:54
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Volgens rbuisman@ het beste antwoord, zou best kunnen ware het niet dat er wel een nadeel aankleeft. Het programma waarop toegepast opent dan altijd op het gewenste formaat en het kan af en toe best handig zijn om toch in kleiner formaat te stellen om er bijv. een anders scherm naast te zien. (of zelfs meerdere schermen, juist een voordeel van windows dat je meerdere schermen tegelijk kunt openen. De tip van ik meen edwardus is (ook) m.i. best een betere, alles op één na afsluiten, deze uitrekken naar hghet gewenste formaat en dan afsluiten. Je kunt dan ook af en toe anders instellen.

rb
door rbuisman - Aug 23, 2008 om 11:24
25 Antwoorden / 5 Vragen

@gerritaltena

Het programma opent met resizer in de ingestelde grootte, betekent echter niet dat je de grootte niet meer kunt instellen.

De grootte wordt alleen aangepast bij het opstarten van een programma, het venster na het opstarten aanpassen kan gewoon hoor. :)

gegroet,

Ryan

allony
door allony - Aug 23, 2008 om 16:18
12 Antwoorden / 12 Vragen

ik had ook dit probleem ik heb de randen groter gesleept het probleempje is opgelost

bvb dank  al