kh
door khofstede Feb 19, 2015 om 19:42
Computers & telefonie

MB's in rekening gebracht door Tele2 met Bel/SMS bundel

Sinds april 2013 heb ik een abonnement bij Tele2 voor SIMonly Bel/SMS 100.

Naar aanleiding van een hogere factuur op 25 april 2014 (namelijk € 14,93 in plaats van € 5,00) door in rekening gebrachte MB’s, heb ik Tele2 op 6 mei 2014 gebeld en laten weten dat ik geen gebruik wenst te maken van internet MB’s. Een medewerker van Tele2 heeft mij telefonisch instructies gegeven om de instellingen in mijn telefoon zo in te stellen dat alle internet-netwerken, behalve het Wifi-netwerk uit kwamen te staan (het internet kan vanuit Tele2 niet worden geblokkeerd. Dat staat gewoon standaard aan).

Op 23 december 2014 kreeg ik een SMS van Tele2: u nadert uw kredietlimiet. Voorkom afsluiting, neem a.u.b. contact op met Tele2.
Waarna ik direct telefonisch contact met Tele2 heb opgenomen. Van een medewerkster begreep ik tot mijn grote schrik en verbazing dat er twee facturen openstonden van € 170,34 en € 260,88. Er bleken weer internet MB’s in rekening gebracht te zijn. Toen ik de medewerkster liet weten dat ik een bel/sms bundel heb, geen gebruik wens te maken van internet en dat ik dit al eerder heb aangegeven, beloofde ze me dat ze een verzoek zou doen bij de financiële administratie voor een vergoeding.

Na diverse telefoontjes met de klantenservice en een aantal maal afgesloten te zijn, kreeg ik uiteindelijk voor de factuur van € 170,34 een vergoeding van € 150,00.Een vergoeding voor de factuur van € 260,88 werd uiteindelijk afgewezen, ondanks toezegging van een medewerker dat ik ook voor deze factuur een vergoeding zou krijgen (ze ging zelfs haar best doen om de factuur ‘tegen te houden’).

Met de afwijzing van een vergoeding voor de factuur van € 260,88 ben ik het niet eens.
Ik begrijp dat het internet bij Tele2 standaard aanstaat bij klanten die een bel/sms bundel bestellen en dus ongevraagd internet kunnen gebruiken.

Heb ik niet veel te laat een waarschuwing ontvangen voor het overschrijden van mijn kredietlimiet? Ik kreeg pas een SMS bericht toen er een totaalbedrag van € 431,22 openstond van de maanden november en december 2014 (dit terwijl ik een maandabonnement heb van € 5,00 per maand).

Hoe is het mogelijk dat ik bij Tele2 geen lager kredietlimiet kan krijgen (bijv. € 20,00) dan het minimale van € 250,00 om onplezierige verassingen in de toekomst te voorkomen?

Helaas lukt het mij niet om de financiële administratie van Tele2 te bereiken om tot een oplossing te komen (medewerkers van de klantenservice kunnen mij niet doorverbinden en enkel een terug-bel-verzoek doorgeven). Ook op het Forum van Tele2 is tot nu toe nog niet gereageerd.

822 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Feb 19, 2015 om 20:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Als je geen internet wilt gebruiken, waarom stop je de sim dan wel in een telefoon die internet gebruikt?

Hoe dan ook, wegwezen daar. Een provider die zegt internet niet uit te kunnen zetten daar moet je zo snel mogelijk weg zijn.

forever-nl
door forever-nl - Feb 20, 2015 om 08:27
400 Antwoorden / 11 Vragen
0

Ik denk zelf dat deze hele zaak onderdeel is van een bizar verdiensysteem. Die bel en sms bundels zijn relatief goedkoop, maar vervolgens onwetende klanten 1 euro per MB laten betalen en niet de mogelijkheid aanbieden dit uit te zetten, of liever gezegd het aan te zetten (opt-in versus opt-out), is redelijk bizar. Betreffende het probleem kun je je aansluiten in de rij van klanten die er achter kwamen dat ze internet gebruiken en het niet kunnen uitschakelen naar aanleiding van een leuke rekening. Beetje vergelijkbaar met een boekenclub waar je abonnement op hebt, waarbij ze je ongevraagd een extra boek toezenden in een voor jou onbekende taal, maar dan tegen 100 keer de reguliere prijs en vervolgens ook nog eens gaan dreigen de levering van al betaalde boeken af te sluiten.

tele2webcare
door tele2webcare - Feb 20, 2015 om 09:36
366 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi khofstede!

Wat vervelend dat je zo'n hoge rekening hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan schrikt. Je geeft aan dat je op het forum ook een topic hebt geopend. Onder welke naam heb je deze geopend? Ik reageer dan graag daar even, dan blijft het gesprek voor ons ook overzichtelijk.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,

Su Ling

kh
door khofstede - Feb 20, 2015 om 10:08
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 20 feb 2015, 09:36]Hoi khofstede!

Wat vervelend dat je zo'n hoge rekening hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan schrikt. Je geeft aan dat je op het forum ook een topic hebt geopend. Onder welke naam heb je deze geopend? Ik reageer dan graag daar even, dan blijft het gesprek voor ons ook overzichtelijk.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,

Su Ling


Geachte heer/mevrouw,

Ik heb 12 dagen geleden een topic geopend onder naam: 113849158 (klantnummer).

Groet,

K. Hofstede

kh
door khofstede - Feb 20, 2015 om 10:18
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 20 feb 2015, 09:36]Hoi khofstede!

Wat vervelend dat je zo'n hoge rekening hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan schrikt. Je geeft aan dat je op het forum ook een topic hebt geopend. Onder welke naam heb je deze geopend? Ik reageer dan graag daar even, dan blijft het gesprek voor ons ook overzichtelijk.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,

Su Ling

kh
door khofstede - Feb 20, 2015 om 10:24
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb 12 dagen geleden een topic geopend onder naam: 113849158 (klantnummer).

Groet,

K. Hofstede

pi
door pieterwolters - Feb 20, 2015 om 18:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=forever-nl schreef op vrijdag 20 feb 2015, 08:27]Ik denk zelf dat deze hele zaak onderdeel is van een bizar verdiensysteem. Die bel en sms bundels zijn relatief goedkoop, maar vervolgens onwetende klanten 1 euro per MB laten betalen en niet de mogelijkheid aanbieden dit uit te zetten, of liever gezegd het aan te zetten (opt-in versus opt-out), is redelijk bizar. Betreffende het probleem kun je je aansluiten in de rij van klanten die er achter kwamen dat ze internet gebruiken en het niet kunnen uitschakelen naar aanleiding van een leuke rekening. Beetje vergelijkbaar met een boekenclub waar je abonnement op hebt, waarbij ze je ongevraagd een extra boek toezenden in een voor jou onbekende taal, maar dan tegen 100 keer de reguliere prijs en vervolgens ook nog eens gaan dreigen de levering van al betaalde boeken af te sluiten.

Dus omdat mensen zich niet verdiepen in waar ze hun geld aan uit gaan geven, is het de schuld van een leverancier? Het staat gewoon vermeld in de prijslijst van de providers. Maar goed, veel mensen besteden liever veel tijd aan het uitzoeken van een mooi hoesje voor de idioot dure telefoon dan dat ze een keer nadenken.

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2015 om 20:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Lees eens klik hier helemaal door, ook de tips, en ter informatie ook klik hier.
In de het verhaal van de Consumentenbond kunt u lezen dat u zelf uw verbruik kunt bijhouden met een app.
Heeft eigenlijk u op uw gsm wel internet volledig uitstaan en ook bijv. synchroniseren/op de achtergrond synchroniseren? Kijk daarvoor ook eens in de handleiding van de gsm.
U moet natuurlijk zelf in de gaten houden hoeveel u verbruikt.

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2015 om 17:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Laat me trouwens een raden, zeker een telefoon met Android er op? Ik heb er hier nu ook een liggen, alle mobiele data staat uit, alleen internet via WiFi en toch snoept ie heel langzaam wat van het tegoed op... volgens mij gewoon een bug in Android.

Mijn reguliere telefoon is een Windows Phone, daar is data uit ook echt uit!

aurora1
door aurora1 - Feb 21, 2015 om 17:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u dan ook synchroniseren/op de achtergrond synchroniseren uitgezet (en automatisch updaten)?
Ik heb dat probleem niet en nooit gehad met android.

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2015 om 17:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Gegevensverbinding staat uit onder Mobiele netwerken, dat zou toch voldoende moet zijn lijkt mij. Daarbij gaat deze telefoon nooit het huis uit en staat wifi dus altijd aan.

Nouja, misschien zit het ook wel bij de provider.

aurora1
door aurora1 - Feb 21, 2015 om 18:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Met een datateller app zou u moeten kunnen zien waar die data dan aan opgaan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer