MB's in rekening gebracht door Tele2 met Bel/SMS bundel
Sinds april 2013 heb ik een abonnement bij Tele2 voor SIMonly Bel/SMS 100.
Naar aanleiding van een hogere factuur op 25 april 2014 (namelijk € 14,93 in plaats van € 5,00) door in rekening gebrachte MB’s, heb ik Tele2 op 6 mei 2014 gebeld en laten weten dat ik geen gebruik wenst te maken van internet MB’s. Een medewerker van Tele2 heeft mij telefonisch instructies gegeven om de instellingen in mijn telefoon zo in te stellen dat alle internet-netwerken, behalve het Wifi-netwerk uit kwamen te staan (het internet kan vanuit Tele2 niet worden geblokkeerd. Dat staat gewoon standaard aan).
Op 23 december 2014 kreeg ik een SMS van Tele2: u nadert uw kredietlimiet. Voorkom afsluiting, neem a.u.b. contact op met Tele2.
Waarna ik direct telefonisch contact met Tele2 heb opgenomen. Van een medewerkster begreep ik tot mijn grote schrik en verbazing dat er twee facturen openstonden van € 170,34 en € 260,88. Er bleken weer internet MB’s in rekening gebracht te zijn. Toen ik de medewerkster liet weten dat ik een bel/sms bundel heb, geen gebruik wens te maken van internet en dat ik dit al eerder heb aangegeven, beloofde ze me dat ze een verzoek zou doen bij de financiële administratie voor een vergoeding.
Na diverse telefoontjes met de klantenservice en een aantal maal afgesloten te zijn, kreeg ik uiteindelijk voor de factuur van € 170,34 een vergoeding van € 150,00.Een vergoeding voor de factuur van € 260,88 werd uiteindelijk afgewezen, ondanks toezegging van een medewerker dat ik ook voor deze factuur een vergoeding zou krijgen (ze ging zelfs haar best doen om de factuur ‘tegen te houden’).
Met de afwijzing van een vergoeding voor de factuur van € 260,88 ben ik het niet eens.
Ik begrijp dat het internet bij Tele2 standaard aanstaat bij klanten die een bel/sms bundel bestellen en dus ongevraagd internet kunnen gebruiken.
Heb ik niet veel te laat een waarschuwing ontvangen voor het overschrijden van mijn kredietlimiet? Ik kreeg pas een SMS bericht toen er een totaalbedrag van € 431,22 openstond van de maanden november en december 2014 (dit terwijl ik een maandabonnement heb van € 5,00 per maand).
Hoe is het mogelijk dat ik bij Tele2 geen lager kredietlimiet kan krijgen (bijv. € 20,00) dan het minimale van € 250,00 om onplezierige verassingen in de toekomst te voorkomen?
Helaas lukt het mij niet om de financiële administratie van Tele2 te bereiken om tot een oplossing te komen (medewerkers van de klantenservice kunnen mij niet doorverbinden en enkel een terug-bel-verzoek doorgeven). Ook op het Forum van Tele2 is tot nu toe nog niet gereageerd.
Als je geen internet wilt gebruiken, waarom stop je de sim dan wel in een telefoon die internet gebruikt?
Hoe dan ook, wegwezen daar. Een provider die zegt internet niet uit te kunnen zetten daar moet je zo snel mogelijk weg zijn.
Ik denk zelf dat deze hele zaak onderdeel is van een bizar verdiensysteem. Die bel en sms bundels zijn relatief goedkoop, maar vervolgens onwetende klanten 1 euro per MB laten betalen en niet de mogelijkheid aanbieden dit uit te zetten, of liever gezegd het aan te zetten (opt-in versus opt-out), is redelijk bizar. Betreffende het probleem kun je je aansluiten in de rij van klanten die er achter kwamen dat ze internet gebruiken en het niet kunnen uitschakelen naar aanleiding van een leuke rekening. Beetje vergelijkbaar met een boekenclub waar je abonnement op hebt, waarbij ze je ongevraagd een extra boek toezenden in een voor jou onbekende taal, maar dan tegen 100 keer de reguliere prijs en vervolgens ook nog eens gaan dreigen de levering van al betaalde boeken af te sluiten.
Hoi khofstede!
Wat vervelend dat je zo'n hoge rekening hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan schrikt. Je geeft aan dat je op het forum ook een topic hebt geopend. Onder welke naam heb je deze geopend? Ik reageer dan graag daar even, dan blijft het gesprek voor ons ook overzichtelijk.
Ik hoor het graag van je.
Groetjes,
Su Ling
[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 20 feb 2015, 09:36]Hoi khofstede!
Wat vervelend dat je zo'n hoge rekening hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan schrikt. Je geeft aan dat je op het forum ook een topic hebt geopend. Onder welke naam heb je deze geopend? Ik reageer dan graag daar even, dan blijft het gesprek voor ons ook overzichtelijk.
Ik hoor het graag van je.
Groetjes,
Su Ling
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb 12 dagen geleden een topic geopend onder naam: 113849158 (klantnummer).
Groet,
K. Hofstede
[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 20 feb 2015, 09:36]Hoi khofstede!
Wat vervelend dat je zo'n hoge rekening hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan schrikt. Je geeft aan dat je op het forum ook een topic hebt geopend. Onder welke naam heb je deze geopend? Ik reageer dan graag daar even, dan blijft het gesprek voor ons ook overzichtelijk.
Ik hoor het graag van je.
Groetjes,
Su Ling
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb 12 dagen geleden een topic geopend onder naam: 113849158 (klantnummer).
Groet,
K. Hofstede
[quote=forever-nl schreef op vrijdag 20 feb 2015, 08:27]Ik denk zelf dat deze hele zaak onderdeel is van een bizar verdiensysteem. Die bel en sms bundels zijn relatief goedkoop, maar vervolgens onwetende klanten 1 euro per MB laten betalen en niet de mogelijkheid aanbieden dit uit te zetten, of liever gezegd het aan te zetten (opt-in versus opt-out), is redelijk bizar. Betreffende het probleem kun je je aansluiten in de rij van klanten die er achter kwamen dat ze internet gebruiken en het niet kunnen uitschakelen naar aanleiding van een leuke rekening. Beetje vergelijkbaar met een boekenclub waar je abonnement op hebt, waarbij ze je ongevraagd een extra boek toezenden in een voor jou onbekende taal, maar dan tegen 100 keer de reguliere prijs en vervolgens ook nog eens gaan dreigen de levering van al betaalde boeken af te sluiten.
Dus omdat mensen zich niet verdiepen in waar ze hun geld aan uit gaan geven, is het de schuld van een leverancier? Het staat gewoon vermeld in de prijslijst van de providers. Maar goed, veel mensen besteden liever veel tijd aan het uitzoeken van een mooi hoesje voor de idioot dure telefoon dan dat ze een keer nadenken.
Lees eens klik hier helemaal door, ook de tips, en ter informatie ook klik hier.
In de het verhaal van de Consumentenbond kunt u lezen dat u zelf uw verbruik kunt bijhouden met een app.
Heeft eigenlijk u op uw gsm wel internet volledig uitstaan en ook bijv. synchroniseren/op de achtergrond synchroniseren? Kijk daarvoor ook eens in de handleiding van de gsm.
U moet natuurlijk zelf in de gaten houden hoeveel u verbruikt.
Laat me trouwens een raden, zeker een telefoon met Android er op? Ik heb er hier nu ook een liggen, alle mobiele data staat uit, alleen internet via WiFi en toch snoept ie heel langzaam wat van het tegoed op... volgens mij gewoon een bug in Android.
Mijn reguliere telefoon is een Windows Phone, daar is data uit ook echt uit!
Heeft u dan ook synchroniseren/op de achtergrond synchroniseren uitgezet (en automatisch updaten)?
Ik heb dat probleem niet en nooit gehad met android.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer