fa
door fauve03 Sep 5, 2005 om 16:31
Computers & telefonie

Mcafee virusscan/regedit/activeshield

Hallo, gezellig even mcafee updaten.........niet dus. Na installatie van de firewal kreeg ik de melding dat ik geen regedit.exe file had. En dus werd de virusscan uitgeschakeld. Opnieuw oude versie eraf, nieuwe er weer op zetten: nieuwe melding: u activeshield werkt niet of niet goed, download opnieuw. Geen flauw idee hoe of waar ik dat doe/vind. Via de mcafee helpdesk vanaf 9 uur deze ochtend al bezig. Ze sturen mailtjes met dingen te downloaden, laten me dingen verwijderen en ikheb het idee dat ik dadelijk mijn pc op de schroothoop kan zetten. WIE OH WIE WEET RAAD EN KAN ME EEN ECHT ADVIES GEVEN ZODAT IK DE VIRUSSCAN KAN INSTALLEREN?????

Alvast beddankt voor het lezen/antwoorden

Fauve

344 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 5, 2005 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag is ook gesteld in begin juni, mogenlijk vind je hier je antwoorden.

Groetjes

ve
door verwijderd - Sep 5, 2005 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet wat ik nu ga zeggen niet echt een advies omtrent McAfee is maar neem een andere virus-scanner. McAfee is helemaal geen denderende virus-scanner en heeft wel vaker problemen met het register.

Kasperky of NOD32 zijn aanzienlijk lichter maar vooral beter. Ik bedoel een virus-scanner die zichzelf uitschakelt, hoeveel erger kan het nog worden.

Scan intussen eens de computer met een online virus-scanner zoals Trendmicro.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2005 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt ik ga toch ook nog even in juni kijken bij de vraag en antwoord sectie. En tja ik heb idd twijfels over mcafee, maar had hiervoor norton en dat was ook petje.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2005 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb al gezocht en kon hem niet vinden. Maar probeer het nog eens zou ik zeggen. Ook met de zoekfunctie heb ik geen gelijkend probleem kunnen vinden.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2005 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

En norton is ook petje inderdaad.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2005 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoek me suf, maar vind niets in juni/juli........stond de vraag soms onder een ander kopje?

ve
door verwijderd - Sep 5, 2005 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Fauve,

Ik kan je 1 (gratis) advies geven: Installeer AVG (antiviruspakket) via je ineternet met behulp vaan google. Het is een gratis (freeware) pakket en deze werkt veel beter dan al die dure anti-viruspakketten. En als je AVG eenmaal geïstalleerd hebt, wat overigens zeer eenvoudig is, update dit pakket vanzelf zodra je je computer opstart.

Je hebt er geen omkijken meer naar en je computer is  perfect beveiligd. AVG controlleert ECHT ALLES, inclusief je in- en uitgaande e-mails.

Dus......

Groetjes,

Narvik

ve
door verwijderd - Sep 5, 2005 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

AVG is in de afgelopen jaren 9 keer bekroond met de Virus Bulletin Magazine UK VB100% Awards. Dit lijkt veel maar bijv. Mc Afee heeft er 20. Kaspersky en NOD32 hebben er respectievelijk 27 en 32.

Daarbij heeft AVG in de afgelopen jaren 392 (in the wild) virussen gemist.

Verder zie ik veel problemen op tweaker sites met AVG en dat dan vooral door gemiste virussen. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat als je AVG niet combineert met bij voorkeur een hardwarematige firewall je in no-time besmet bent.