db
door dbremer Dec 15, 2016 om 19:43
Computers & telefonie

Mediamarkt asus

Ik ben boos , heel boos, en vooral teleurgesteld in Mediamarkt! Mijn dochter heeft voor 650 euro een asus laptop gekocht eind oktober. Startklaar laten maken en thuis bleek dat de wifi iedere keer wegviel. Terug naar de winkel, vriendelijke jongeman is er een uur mee bezig geweest, alles aan de onderkant opengeschroeft etc. uiteindelijk kon hij het niet verhelpen. Ik heb gevraagd om een een nieuwe laptop, mijn dochter had uiteindelijk een laptop gekocht die dus al kapot was ...bij aankoop. Nee dat kon niet, want de doos was al opengemaakt.....ja duh, om te kijken of een laptop het doet moet je toch de laptop eerst uitpakken en aanzetten. maar goed, opgestuurd met spoed, is dus geen spoed geworden, heeft gewoon 3 weken geduurd. Vandaag kon de laptop opgehaald worden. Ik moest ervoor met openbaar vervoer naar Arnhem. De computer moest nog startklaar gemaakt worden maar zou pas klaar zijn tussen 14 en 15 uur. Ik was er om half 11 in de ochtend. Ik kon niet wachten en mijn man is om 15.30 naar de media markt geweest om de laptop te halen. Bleek dus dat ze er niet aan begonnen waren... of we morgen willen terug komen... welja, gaan we gewoon weer heen en weer naar Arnhem. Maar tot overmaat van ramp belde mediamarkt later dat de reparatie niet goed was gegaan. men had het verkeerde onderdeel vervangen en niet gecheckt of hij het wel deed!!!!! Dit is toch verschrikkelijk en zo slecht van mediamarkt! Nu moet hij weer teruggestuurd worden!! en is mijn dochter weer haar laptop kwijt voor een aanta weken! Dit is toch te gek voor worden. Ik ben zo boos en vind dit zo slecht van mediamarkt. Ik vind dat mijn dochter een nieuwe laptop moet ontvangen. Zij heeft een nieuwe laptop gekocht van ASUS die het vanaf het moment van aankoop niet goed gedaan heeft. Zij heeft dus een defecte laptop gekocht, ze heeft het nog steeds niet kunnen gebruiken, terwijl ze de laptop nodig heeft voor haar studie.. we hebben een aantal keer heen en weer moeten rijden en het heeft ons veel tijd gekost. Dit kan toch niet.

14829 34 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2016 om 19:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Helaas hebben ze het recht de laptop te (proberen te) repareren.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2016 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een laptop ver van huis koopt, weet u van te voren dat als er een probleem mee is, u weer moet reizen.

Persoonlijk zou ik, als ik dat ding op had moeten halen, eerst bellen om zeker te weten dat hij klaar is.

En wat moet er "startklaar" gemaakt worden aan een laptop?

Afgezien daarvan heeft Mediamarkt hem niet gerepareerd, alleen geconstateerd dat het reparatiebedrijf zijn werk niet goed gedaan heeft. Toch keurig dat zij u bellen, dat hij nog niet in orde is.

En werken thuis de andere apparaten op wifi wel?

willy boerdam
door willy boerdam Dec 16, 2016 om 13:10
15 Antwoorden / Vragen

De reactie  wat hier boven staat slaat nergens op. Wat maakt het uit als je deze nu ver of kort van huis koopt moet gewoon goed zijn.

tr
door trofaiac Dec 16, 2016 om 13:21
57 Antwoorden / 4 Vragen

Oh Oh.... Willy Boerdam, MediaMarkt ligt niet altijd naast de deur. Voor Ts is MediaMarkt Arnhem misschien wel de winkel die het dichtsbij is in haar buurt. Oordeel niet te snel over antwoorden van anderen.

willy boerdam
door willy boerdam Dec 16, 2016 om 19:45
15 Antwoorden / Vragen

Wat heeft dat met mediamarkt naast de deur te maken.Het moet gewoon goed zijn. Als ik bijv. in het midden van Nederland woon en ik koop dat ding boven in Groningen of onder uit Limburg moet gewoon goed zijn.

tijger1
door tijger1 Dec 16, 2016 om 20:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@boerdam. Maar dan moet een Ts niet jammeren als hij of zij daar weer "helemaal"  naar toe moet.

opaplop
door opaplop Dec 17, 2016 om 13:01
76 Antwoorden / 12 Vragen

Mensen.

Zijn jullie volwassen mannen??? Reageer nu eens gewoon op de vraag. En volgens mij zou ik dit niet pikken en hebben ze gewoon recht op een nieuwe PC

ph
door philip36 - Dec 15, 2016 om 20:43
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De laptop moest nog startklaar gemaakt worden?
Begrijp niet wat er aan startklaar gemaakt moet worden.
Het kan zijn dat ze wifi wilde controleren maar dat duurt toch geen half uur.
Dat ze u met lege handen wegsturen is helemaal niet te bevatten.
Zou een hele boze brief naar de filiaalhouder sturen met daarin, hoe u en uw man behandeld zijn.
Daarin dan ook dat u verwacht/eist dat u de laptop nog dit jaar gerepareerd terug hebt zodat uw dochter na de kerstvakantie dan eindelijk de laptop voor haar studie kan gaan gebruiken.

gsm
door gsm - Dec 15, 2016 om 20:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Vermoedelijk zit de fout bij Windows 10 en is de laptop zelf wel in orde. Misschien is het ook niet de WiFi die wegvalt, maar wel de internetverbinding.
Ik denk dan aan een stuurprogrammaprobleem. Homeplugs kunnen nu en dan ook problemen veroorzaken op het netwerk.

Een vast WiFi kanaal (1, 3, 6 , 9 of 11) instellen in de router kan helpen. Daarmee voorkom je het gebruik van WiFi kanaal 12 of 13.
Als het stuurprogramma van de laptop is ingesteld op USA (kan 12 en 13 verboden) dan kan op de laptop kanaal 12 en 13 niet gebruikt worden, terwijl de router van de provider die in de Automatische stand voor kanaalkeuze wel gebruikt. Gevolg is het wegvallen van de WiFi verbinding met de router, zodra de router naar 12 of 13 schakelt.

gsm
door gsm - Dec 15, 2016 om 21:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Startklaarmaken bij Mediamarkt  behelst de taalkeuze en het voor de eerste keer opstarten van Windows 10 met tevens het aanmaken van een lokale gebruiker (met de naam Gebruiker) en zogenaamd een test op virussen.

Ik heb meegemaakt dat Mediamarkt alle dozen van een bepaald laptop type had geopend en weer met een sticker dichtgeplakt. De laptops waren allemaal "startklaar gemaakt". Ook als je daar niet extra voor betaalt is dat dus toch al uitgevoerd, als er op de doos een Mediamarkt sticker zit en de zegel van de fabrikant op de doos verbroken is. Feitelijk is zo'n laptop om een of andere reden al gebruikt en daarbij getest of startklaar gemaakt door Mediamarkt.

alfatrion
door alfatrion - Dec 15, 2016 om 21:14
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dat de doos is open gemaakt is geen geldig argument om vervanging te weigeren. Uit de wet volgt dat de consument-koper in beginsel recht heeft op zowel herstel als vervanging en daaruit dan ook mag kiezen. Inmiddels ben je zoveel maanden verder dat ontbinding ook tot de mogelijkheden behoort. Als je elders duurder uit bent dan kun je de kosten verhalen op de Media Markt. Daarnaast heb je recht op een vergoeding voor de transportkosten. Als de afstand groot is dan kan het zijn dat dit beperkt wordt tot van verzekerde verzending zoals een bedrijf als postnl dat kent. Dit met het oog op de schadebeperkingsverplichting. Dat ze je laten komen terwijl de laptop nog niet klaar is is natuurlijk geen stijl.

ho
door honza23 Dec 16, 2016 om 14:53
261 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de wet volgt helemaal niet dat een consument recht heeft op zowel herstel als vervanging. In principe zegt de wet dat er recht is op herstel, en dat een winkel ook de kans moet krijgen om het zelf op te lossen; ik meen dat rechtbanken dit zo uitleggen dat dat 3x mag gebeuren. Pas daarna kan je als consument vervanging eisen omdat het product blijkbaar niet goed is; eerder heb je in principe helemaal geen recht op vervanging. Er valt dus als consument helemaal niet te kiezen.
En 'zoveel maanden verder' ? We zijn net 7 weken verder....
En kosten verhalen als je elders duurder uit bent? Nee dus, grote onzin; slaagt men er niet in om afdoende te repararen en wil je dat apparaat niet meer dan heb je maximaal recht op of een gelijkwaardig apparaat of je geld terug.
En vergoeding van transportkosten is er ook niet op wettelijke basis, je beslist immers zelf op welke afstand je koopt. Zou lekker zijn: winkel in Groningen of Maastricht zou dan snel failliet zijn!

ja
door jank Dec 16, 2016 om 16:13
168 Antwoorden / 8 Vragen

Wel grappig, dat er niet geruild wordt, omdat de doos al open gemaakt was. Maar dat hebben ze toch bij MM zelf gedaan? Om de laptop startklaar te maken.

1paul
door 1paul Dec 16, 2016 om 16:49
3152 Antwoorden / 0 Vragen

heeft er ook niets mee te maken, kul argument, als men wil kan er veel, recht op vervanging is er niet trouwens wel op reperatie...

pe
door pebk Dec 16, 2016 om 17:16
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ook niet recht op reparatie. De koper heeft recht op een werkend product.

1paul
door 1paul Dec 17, 2016 om 07:56
3152 Antwoorden / 0 Vragen

precies en als het niet werkt zul je dus moeten repareren...

alfatrion
door alfatrion Dec 17, 2016 om 17:45
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het recht op herstel en vervanging zijn vastgelegd in art. 7:21 BW. In lid 4 is vastgelegd dat de hoofdregel is dat de consument mag kiezen uit herstel en vervanging, tenzij een van de twee uitzonderingsregels opgaan. In lid 2 is bepaald dat dit kosteloos dient plaats te vinden. Uit de Europese Richtlijn 99/44/EG is op te maken dat hier ook transportkosten onder vallen. En dat is ook terecht, want de partij die tekortschiet moet de gevolgen daarvan zelf dragen. Een winkel die conform levert hoeft deze kosten niet te betalen. Met andere woorden de winkel in Groningen of Maastricht is alleen snel failliet als ze continue non-conforme producten leveren. Het recht op de dekkingskoop is vastgelegd in art. 7:35 BW. Dat de verkoper drie keer zou mogen herstellen volgt niet uit de wet of de jurisprudentie. Het recht op ontbinding is vastgelegd in art. 7:22 BW. De mogelijkheid ontstaat wanneer de verkoper tekort geschoten is om zijn verplichting binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uit te voeren. Twee maanden of zeven weken gaat echt niet meer door als redelijk.

Johkwe
door Johkwe - Dec 16, 2016 om 12:30
44 Antwoorden / Vragen

Service een van de redenen waarom ik nooit bij Mm. koop.
Verkopen vaak overjarig en gerepareerd spul.

ke
door kees.jansen - Dec 16, 2016 om 12:34
1 Antwoorden / Vragen

Wanneer nog geen fatsoenlijke oplossing heb gevonden zoek sociaalmedia op en laat iedereen weten wat de service is van de Mediamarkt. Heeft Mediamarkt een facebook vrienden worden en je verhaal er op zetten daar is men niet blij mee. Maar ja jullie zijn ook niet blij en dat hoort wel te zijn voor zoveel geld. Succes.

boerenbond
door boerenbond - Dec 16, 2016 om 12:37
44 Antwoorden / 0 Vragen

Zoiets moet je bij een vakman kopen, goedkoop is duurkoop.

jo
door jorisw Dec 16, 2016 om 13:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kom op zeg. Het is gewoon een laptop, niks ingewikkelds.

boerenbond
door boerenbond Dec 28, 2016 om 19:27
44 Antwoorden / 0 Vragen

Blijk dat ze hem niet konden repareren MM maar dat hoor je veel, vandaar ga naar een vakman.

diumenge
door diumenge - Dec 16, 2016 om 12:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nieuwsbrief item?

edrick3
door edrick3 Dec 16, 2016 om 12:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad! ;-)

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2016 om 12:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je hebt recht op een deugdelijk product:
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

zoekster1
door zoekster1 - Dec 16, 2016 om 12:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik u was zou ik dit op klachtenkompas.nl zetten. Zet in de klacht bij welke MM winkel u deze laptop heeft gekocht.
Daar wordt u doorgaans een stuk beter en sneller geholpen dan zo onder de radar in een winkel alles afhandelen.
klik HIER

nancy du grand
door nancy du grand - Dec 16, 2016 om 12:56
16 Antwoorden / Vragen

Daarom koop ik ook NOOIT bij de mediamarkt. Zelf al een keer meegemaakt dat ze gebruikte telefoon als nieuw in een doos verkochten. Laat dit een waarschuwing zijn als u nog eens iets nodig heeft.

holstein
door holstein Dec 16, 2016 om 17:03
922 Antwoorden / 16 Vragen

Groot gelijk, allerlei schreeuwerige reclame van MM en spullen die je lokaal voor vergelijkbare prijs krijgt incl. fatsoenlijke service.

ti
door timoty - Dec 16, 2016 om 12:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Weer zo'n slechte afhandeling door een groot grutter. Gewoon naar binnen gaan en niet eerder de zaak uit voordat he een nwe. laptop hebt gekregen. Punt uit!

opaplop
door opaplop Dec 17, 2016 om 13:05
76 Antwoorden / 12 Vragen

Je hebt helemaal gelijk Timoty en het liefst als er veel mensen binnen zijn en dan op een nette maar harde toon zeggen wat je wil en niets anders dan een nieuwe. dan kunnen ze hooguit de politie bellen om je eruit te zetten en dat is reclame zeg.

jo
door jorisw - Dec 16, 2016 om 13:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even voor de zekerheid: andere apparaten werken wel goed op hetzelfde WIFI netwerk? Het probleem kan immers ook in de AP zitten, of in te veel andere WIFI netwerken in de buurt.

clio23
door clio23 - Dec 16, 2016 om 13:14
49 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde met een tablet van Asus ook bij mij viel de Wi-Fi steeds weg ben hem al vier weken kwijt en daar kunnen nog wel twee weken bijkomen, onderdeel moet besteld worden en dat duurt gemiddeld drie weken. Dit is niet bij de Mediamarkt maar als het goed is sturen zij deze reparatie ook door naar Asus en doen ze er zelf niets aan. Waarschijnlijk zal het nog wel even duren voor de laptop terug is, kennelijk gaat het om een zelfde soort onderdeel, maar ik zou als ik u was zelf contact opnemen met Asus en het probleem voorleggen.

an
door anton1951 - Dec 16, 2016 om 13:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde gezeur gehad met de Media Markt, ook mijn aankoop deed het niet!
Dezelfde dag nog terug gegaan naar de winkel en laptop achtergelaten.
Het zou 1 a 2 dagen duren, maar bleek achteraf 3 weken te zijn!
Na 3 weken was de laptop nog niet in orde! Ik heb veel stennis gemaakt in de winkel waar veel mensen bij aanwezig waren!
Uiteindelijk mijn € 699,- teruggekregen zonder excuses.
Wat een bud zaak, hier nooit meer naartoe. (bij Paradigit.nl een nieuwe besteld, wat een topzaak en topservice!!!!)

hansje klein
door hansje klein - Dec 16, 2016 om 13:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U had de vraag wel iets kunnen inkorten. Met teveel 'bijwerk' raken de deelnemers snel geïrriteerd.

De beste tegenvraag van @Tijger1 is onbeantwoord gebleven: Werkt WIFI bij andere apparaten wèl?

Over MM wordt véél geklaagd, maar zij hebben ook de grootste omzet. Het is niet duidelijk of MM-Arnhem beter, gemiddeld of slechter presteert. U zult in ieder geval eerst de reparatie-procedure moeten uitzitten.

wi
door wimhoeven - Dec 16, 2016 om 14:08
7 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien iets voor de belbus van programma Kassa?

th
door thomas46 - Dec 16, 2016 om 15:27
43 Antwoorden / 6 Vragen

Het is een ramp om bij mediamarkt te kopen, ten eerste hebben die knapen daar geen verstand van computers, ze rommelen er maar wat aan, uiteindelijk gaat dat ding naar een reparatie bedrijf, ook ik heb in het verleden problemen gehad met een Asus laptop
ook mijn laptop moest terug voor reparatie, tot 4 x toe zelfs, de situatie werd steeds erger, Asus repareert niet zelf namelijk hier in Nederland, die gebruiken hier voor een Reparatie bedrijf, die voor diverse merken werkt, het bedrijf waar ik mee te maken had was
C S N , uiteindelijk heeft u hier niets mee te maken uiteraard, Mediamarkt moet de service verlenen , een nieuwe laptop krijgt u dus niet helaas, maar ik begrijp wel dat u in mijn ogen daar recht op hebt, u kunt in het vervolg beter zulke dingen bij de vakhandel kopen, waar u waarschijnlijk een betere service krijgt, en in iedergeval zorgt dat deze laptop goed hersteld wordt, kortom Mediamarkt
is een leuke zaak om een CD of zo te kopen, maar geen electronica ,
ik wens u veel sterkte met deze laptop
Met vriendelijke groet

fr
door frerichsrgm - Dec 16, 2016 om 15:34
5 Antwoorden / 2 Vragen

Wel, join the club , zou ik zeggen. Ik zou ook boos zijn. Media Markt is okay om een beetje rond te neuzen om te kijken wat er zo al te koop is. Ga dan vervolgens naar de vakhandel, laat je daar goed voorlichten en doe desgewenst je aankoop. Maar ja, dat is de koe in de kont kijken. Hoop dat het toch nog in orde komt.

marita5
door marita5 - Dec 16, 2016 om 17:12
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@ Frerichsrgm ,

Ga dan vervolgens naar de vakhandel , laat je daar goed voorlichten en doe desgewenst je aankoop .

Zeg dat tegen de persoon waar u de Dvd van heeft gekregen , hoeft u ook geen bombarie te maken voor € 11,99

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 16, 2016 om 17:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Oké @Marita die zit. 10 plus van mij.

tijger1
door tijger1 Dec 16, 2016 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En tel er maar 10 van mij bij op.

an
door annetkinnegen - Dec 16, 2016 om 17:29
5 Antwoorden / Vragen

Ik zou hiervan aangifte doen mevrouw dit kan zeker niet.U heeft recht op een nieuwe laptop.Er word van alles aan gesleuteld wat niet klopt.En dat aan een nieuwe laptop.Er is zo'n speciaal TV programma waar u dat kan melden en die gaan er tegen in voor u.Kassa geloof ik of Radar die helpen u verder.
Succes mevrouw.

tijger1
door tijger1 Dec 16, 2016 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het wordt steeds gekker. Aangifte waarvan?

diumenge
door diumenge Dec 16, 2016 om 17:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aangifte bij de belastingdienst?

tijger1
door tijger1 Dec 16, 2016 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge. Natuurlijk, dat ik dat niet snapte.:-))

Cookies
door Cookies Dec 16, 2016 om 19:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik denk dat Annet aangifte bij de sociale dienst bedoeld.

pi
door pieterwolters Dec 16, 2016 om 21:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Door dit soort onzinantwoorden worden de vragen ook steeds achterlijker. Iemand zoekt op google, vind zo'n debiel antwoord en dat is dan de nieuwe waarheid geworden. Vervolgens op hoge poten naar de winkel en klagen "want het stond op internet dus is het waar". En dan hier klagen omdat de winkelier daar niet in mee gaat.

hermine vos
door hermine vos - Dec 16, 2016 om 19:23
1 Antwoorden / Vragen

Ik had een tablet gekocht die niet goed was. Na een paar uur wachten bij de klantenservice  (maar dat is daar heel gewoon geloof ik) werd
de tablet wel netjes omgeruild voor een nieuwe. Dus het kan wel, en ik had de doos ook opengemaakt. Met het merk Asus heb ik alleen maar slechte ervaringen gehad.
De media markt heeft over het algemeen een slechte service.

tijger1
door tijger1 Dec 17, 2016 om 00:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft u dan eigenlijk te klagen? Dat ding is omgeruild voor ern nieuwe. Prima toch?

mo
door mof - Dec 16, 2016 om 21:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Heel vervelend. Echter, wanneer en product niet goed functioneert moet de verkoper het terugnemen en vervolgens repareren danwel een gelijkwaardig product leveren dat wel voldoet. Of uw geld terug.
zover ik kan beoordelen doet Mediamarkt dat tot nog toe. Pas als zij zeggen dat reparatie niet mogelijk is, of e.e.a. echt lang gaat duren, echt maanden, kun u aanspraak maken.
helaas

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 17, 2016 om 01:37
641 Antwoorden / 77 Vragen

Duidelijk dat de Mediamarkt totaal geen verstand heeft van laptops en van service.
Mijn volgende laptop wordt dus écht niet bij de mediamarkt gekocht. Er zijn aanbieders genoeg die wel service kunnen bieden.

ro
door ronsas - Dec 17, 2016 om 10:17
9 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is de service van MM met een grote S van SLECHT. Heb dit in mijn direkte omgeving meerdere keren meegemaakt. Je kunt beter bij een klein bedrijf iets kopen waar je nog kontakt hebt met de eigenaar. Computers en telefoons koop je bij de specialist en niet bij een doorgeefluik zoals MM.
We zijn te afhankelijk geworden van deze aparatuur om langer dan 2 dagen zonder te kunnen! Helaas!

diumenge
door diumenge - Dec 17, 2016 om 13:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar DBREMER helemaal niets meer van zich laat horen, valt het met dat boos zijn denk ik wel mee.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 19, 2016 om 13:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Of TS heeft ondertussen ontdekt dat het probleem toch lokaal lag..

lo
door lopaka - Dec 18, 2016 om 12:29
70 Antwoorden / 47 Vragen

Media Markt staat er om bekend dat ze een slechte service geeft men wordt geregeld gewaarschuuwd voor de Media Markt. Deze winkel is alleen goed om er  een cd te kopen, ze leveren ook gerepareerde toestellen als nieuw.
Koop bij een betere zaak met eerlijke service

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar volgens @frerichs moet je er zelfs geen cd kopen:-))

Roli56
door Roli56 - Dec 19, 2016 om 14:24
10 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom ook niet bij de Mediamark kopen maar bij de 'lokale PC winkel' bij u in de buurt.
Je bent dan wellicht iets duurder uit maar je kunt er altijd terecht en de service is in de winkel zelf.

Als je voor een dubbeltje op de 1e rij wil zitten kom je bij deze grote bedrijven soms/vaak van een koude kermis thuis :(

jo
door john551006 - Dec 19, 2016 om 23:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Indien je iets koopt bij o.a. de Media Markt of waar dan ook, check dan of je een geheel nieuw product krijgt die nog helemaal in de originele verpakking zit en niet als showmodel is gebruikt want daar gaat het vaak mis. Check bij mobieltjes en laptops of er geen vingers op het glas zitten en dat het scherm is afgedekt met een beschermfolie.

Nog slimmer is: je gaat naar de winkel, laat je goed informeren en koopt het tenslotte online dan kun je het binnen 14 dagen retour te sturen als het niet bevalt. Ze moeten het altijd terugnemen.

bo
door bozzertje - Dec 20, 2016 om 17:35
2 Antwoorden / Vragen

Beste Heer Bremer,ooit nagedacht over de mogelijkheid met een zogenaamd sandwich bord voorde deur te gaan staan en Uw klacht en de behandeling daarvan erop te schrijven.
Alleen de dreiging ermee is misschien al genoeg om MediaMarkt op andere gedachten te brengen.
Zoniet gewoon op koopavond of zarterdagmorgen voor de deur gaan staan.

gsm
door gsm - Dec 20, 2016 om 21:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik herhaal nog maar eens, dat een dergelijke fout zelden aan de hardware te wijten is. Het is bijna altijd een verkeerd- of verkeerd ingesteld stuurprogramma, of een andere fout in de software. Goed kans dat de laptop niets mankeert en dat er dus ook geen fout gevonden kan worden. Laat een deskundige er naar kijken en gebruik bij problemen en herstarten van de laptop niet de functie Afsluiten maar in plaats daarvan Opnieuw opstarten.
Zorg dat je de nieuwste stuurprogramma's van ASUS download (en installeert), vooral voor de WLAN adapter en gebruik daarvoor eventueel de LAN aansluiting.
Gebruik als tijdelijke bypass desnoods een USB WiFi adapter om voorlopig te kunnen werken met de laptop, totdat ASUS een oplossing heeft.