Mediamarkt en garantie
Ik heb vanochtend een acer laptop gekocht en bij thuiskomst bleek na de installatie dat er verschillende toetsen niet werken.
Ik had de doos al buiten gezet in de regen, dus die heb ik weer binnen gezet en even laten drogen.
Na dat alles redelijk droog was heb ik de laptop keurig ingepakt en ben weer naar de mediamarkt gegaan.
Daar bekeken ze hem achter in de werkplaats ofzo, en toen kwamen ze
terug met de mededeling dat ze mij geen nieuwe konden meegeven.
De reden die ze mij opgaven was dat er zoveel water (lees extreem)
in zat dat ze allebei een kletsnatte broek hadden. ( hoezo overdreven)
Ik kon er dus niets van zien en ik kon blijven praten als brugman
en het enige wat ze wilden was de laptop terug sturen naar de
fabrikant.
Ik had op dat moment de laptop nog geen 3 uur in mijn bezit.
Zelfs mijn buurman is er heen geweest om het recht te zetten, maar de mediamarkt weigerd om de laptop om te ruilen.
ook al hebben ze zelf geen bewijs dat de laptop helemaal onder water stond.
Ik ben nu ten einde raad, omdat ook Acer zelf niets voor mij kan doen.
Wie weet raad en kan mij helpen ???
De laptop is vandaag gekocht om 11.22 uur en ik was om goed 13.05 uur terug bij de mediamarkt.
Dit kan toch niet, dat ze zo met consumenten omgaan ???
Hopelijk is er iemand die mij echt kan helpen.
alvast bedankt
hallo,
Ik begrijp even niet waarom u alles weer in de [natte] verpakking heeft gedaan. Het is namelijk helemaal niet verplicht uw apparaat weer in de orginele verpakking in te leveren. Maar het is ook wel weer heel flauw van MM. Maar dat is bijna standaard tegenwoordig. wel verkopen maar service, nooit doen. Verkocht is verkocht, laat de klant maar rustig is zijn/haar sop gaar koken.
Succes, poltol
- De service kan zeker beter bij de mediamarkt alleen de ene mediamarkt is de andere niet. Als u iets bij de mediamarkt in duitsland koopt wordt het ook lastig om hier in Nederland iets op te lossen of het nu om een garantie of een handleiding gaat dat maakt niet uit.
Hallo teddybeer39
Dit verhaal roept wel vragen op. De doos buiten in de regen, even laten drogen. (had persoonlijk gewacht tot de volgende dag, was ie helemaal droog geweest) Toen de laptop erin gedaan.
Water in de laptop. Komt dat dan? Zat die niet verpakt in plastic of zo? "ook al hebben ze zelf geen bewijs dat de laptop helemaal onder water stond". (vol water??????)
Acer zelf kan niets doen. Nee, u moet in 1e instantie het probleem met de Mediamarkt zien op te lossen.
"Dit kan toch niet, dat ze zo met consumenten omgaan". Nee, dat kan inderdaad niet. Ik persoonlijk had net zolang aan die balie blijven hangen, totdat ik een nieuwe kreeg! U heeft tenslotte recht op een deugdelijk produkt. Maar vreemd blijft het wel .... hoe komt die laptop zo drijfnat!!
En ik denk dat daar uw probleem zit .... heeft hij daadwerkelijk waterschade opgelopen .... ??? ...)
groet, kiran
Waarom de verpakking direct buiten (in de regen) gezet? De verpakking altijd 14 (werk)dagen bewaren. Is er iets binnen de 14 dagen aan de hand met het apparaat, dan is het gemakkelijker voor de leverancier om het apparaat om te ruilen.
Tja achteraf gezien had ik de doos idd niet naar buiten moeten gooien.
Maar met al die lege dozen wordt het ook zo'n bende in huis.
Waterschade heb ik dus niet kunnen ontdekken.
Verder ben je bij mediamarkt wel verplicht om de producten weer in orginele verpakking terug te brengen.
de laptop was verder goed verpakt en het was niet mogelijk dat er water bij kwam.
Waarschijnlijk zeggen ze dat omdat de verpakking in de regen heeft gestaan.
En wachten tot de volgende dag doet waarschijnlijk niemand toch ?
Als je een nieuw product koopt en het werkt niet naar behoren, dan ga je toch gelijk terug?
Ik wel in ieder geval.
Ik ging gewoon ter goede trouw terug in de veronderstelling dat ik gewoon een nieuwe zou krijgen.
Dat ze je dan ineens zo gaan behandelen, dat had ik niet verwacht.
En dan heb je ook nog 2 van die jonge meiden die brutaal tegen je gaan doen.
Ik ben weggegaan omdat ik bang was, dat als ik er langer zou blijven ik niet voor mezelf in zou staan.
Dag Teddybeer,
u koopt een laptop en bij thuiskomst blijkt die laptop niet naar behoren te werken. Kan gebeuren......
MM dient die laptop te (laten) repareren of keihard aantonen, dat dit mankement geen fabrieksfout is en aan u te wijten is.
Die verpakking heeft met deze zaak totaal niets te maken, tenzij u die laptop ook in de regen heeft laten staan.
Maar..... u heeft geen recht op een nieuwe/andere laptop. Dus wat dat betreft staat MM in haar recht. Maar gerepareerd moet er wel worden en dan ook nog geheel op kosten van MM. Uiteraard hoeft MM dit niet te doen, indien er waterschade is (in die laptop) wat door uw toedoen gebeurd is, bijv. door die laptop in die nog natte verpakking te doen ("Na dat alles redelijk droog was heb ik de laptop keurig ingepakt ....").
Dus weer terug gaan zonder verpakking en die laptop afgeven ter reparatie.
Gr. Hutch
gewoon een nieuwe zelfde laptop kopen en degene die U nu heeft in de doos en terug brengen eventueel bij een andere mediamarkt.
Niet netjes maar netjes is mediamarkt ook niet.
Er blijft echter één vraag onbeantwoord: wie gaat er nog naar de Mediamarkt. ? Ik heb daar zoveel problemen gehad dat ik daar NOOIT terug kom.
Helaas kan ik je niet helpen maar er moeten toch ergens bemiddelaars zijn die dit soort zaakjes aankunnen.
Ik wens je in ieder geval veel succes.
Hans
Die tips van "je had de doos niet buiten moeten zeten", heb je niet veel aan.
Ik zou met de laptop volgende week terug gaan naar MM, waar je hem gekocht hebt of anders naar een ander filiaal, en je geld terug vragen. Binnen 8 dagen zijn ze n.l. verplicht je aankoopbedrag terug te geven, zonder opgaaf van redenen. Je kunt dan een andere laptop aanschaffen bij MM of een andere zaak.
Succes,
GerO.
Verplicht om zonder opgave van reden de laptop binnen 8 dagen terug te nemen?????? Waarom???? koop is koop, tenzij het 'koop op afstand' was, dus bv via internet, pas DAN geldt jouw regel......
Al zouden hun regels wel zo zijn dat je binnen 8 dagen de boel terug kan brengen en je geld terug zou krijgen, dan geldt dat uiteraard ALLEEN als het product ongeschonden is....
In dit geval beweert de Mediamarkt dat het product door waterschade kapot is gegaan, dus eigen schuld van koper. Dit MOET de Mediamarkt hard kunnen maken en dat kunnen ze NIET door alleen maar naar de verpakking te kijken. Die verpakking doet niets ter zake en de regel die ze stellen dat het appaaraat in de originele verpakking moet zitten is 100% aanvechtbaar, dat mag dus niet.
Ik zou met de notebook (en alle toebehoren) terug gaan ZONDER de bijgeleverde verpakking. In dat geval kunnen ze niet zien dat de verpakking nat is en moeten ze gewoon objectief naar het apparaat zelf kijken. Indien ze dan NOG beweren dat ie stuk is door waterschade, dan MOETEN ze dat aan kunnen tonen, dus vraag of je mag ZIEN waar zij die wijsheid vandaan halen.
Een beetje 'gemene' tip: Ga de discussie met de verkoper aan als er meerdere klanten bij staan, dan zijn ze vaak wat soepeler omdat ze anders bang zijn dat die andere klanten weglopen....... ;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer