te
door teddybeer39 Mar 6, 2008 om 18:53
Computers & telefonie

Mediamarkt en garantie

Ik heb vanochtend een acer laptop gekocht en bij thuiskomst bleek na de installatie dat er verschillende toetsen niet werken.

Ik had de doos al buiten gezet in de regen, dus die heb ik weer binnen gezet en even laten drogen.

Na dat alles redelijk droog was heb ik de laptop keurig ingepakt en ben weer naar de mediamarkt gegaan.

Daar bekeken ze hem achter in de werkplaats ofzo, en toen kwamen ze
terug met de mededeling dat ze mij geen nieuwe konden meegeven.

De reden die ze mij opgaven was dat er zoveel water (lees extreem)
in zat dat ze allebei een kletsnatte broek hadden. ( hoezo overdreven)

Ik kon er dus niets van zien en ik kon blijven praten als brugman
en het enige wat ze wilden was de laptop terug sturen naar de
fabrikant.

Ik had op dat moment de laptop nog geen 3 uur in mijn bezit.

Zelfs mijn buurman is er heen geweest om het recht te zetten, maar de mediamarkt weigerd om de laptop om te ruilen.

ook al hebben ze zelf geen bewijs dat de laptop helemaal onder water stond.

Ik ben nu ten einde raad, omdat ook Acer zelf niets voor mij kan doen.

Wie weet raad en kan mij helpen ???

De laptop is vandaag gekocht om 11.22 uur en ik was om goed 13.05 uur terug bij de mediamarkt.

Dit kan toch niet, dat ze zo met consumenten omgaan ???

Hopelijk is er iemand die mij echt kan helpen.

alvast bedankt

6873 46 Rapporteer

poltol
door poltol - Mar 6, 2008 om 21:45
3885 Antwoorden / 22 Vragen

hallo,

Ik begrijp even niet waarom u alles weer in de [natte] verpakking heeft gedaan. Het is namelijk helemaal niet verplicht uw apparaat weer in de orginele verpakking in te leveren. Maar het is ook wel weer heel flauw van MM. Maar dat is bijna standaard tegenwoordig. wel verkopen maar service, nooit doen. Verkocht is verkocht, laat de klant maar rustig is zijn/haar sop gaar koken.

Succes, poltol

br
door brui0929 - Mar 6, 2008 om 22:13
636 Antwoorden / 10 Vragen

  1. De service kan zeker beter bij de mediamarkt alleen de ene mediamarkt is de andere niet. Als u iets bij de mediamarkt in duitsland koopt wordt het ook lastig om hier in Nederland iets op te lossen of het nu om een garantie of een handleiding gaat dat maakt niet uit.

kiran
door kiran - Mar 6, 2008 om 22:57
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo teddybeer39

Dit verhaal roept wel vragen op. De doos buiten in de regen, even laten drogen. (had persoonlijk gewacht tot de volgende dag, was ie helemaal droog geweest) Toen de laptop erin gedaan.

Water in de laptop. Komt dat dan? Zat die niet verpakt in plastic of zo? "ook al hebben ze zelf geen bewijs dat de laptop helemaal onder water stond". (vol water??????)

Acer zelf kan niets doen. Nee, u moet in 1e instantie het probleem met de Mediamarkt zien op te lossen.

"Dit kan toch niet, dat ze zo met consumenten omgaan". Nee, dat kan inderdaad niet. Ik persoonlijk had net zolang aan die balie blijven hangen, totdat ik een nieuwe kreeg! U heeft tenslotte recht op een deugdelijk produkt. Maar vreemd blijft het wel .... hoe komt die laptop zo drijfnat!!

En ik denk dat daar uw probleem zit .... heeft hij daadwerkelijk waterschade opgelopen .... ??? ...)

groet, kiran

kroonmeester
door kroonmeester - Mar 7, 2008 om 01:56
457 Antwoorden / 45 Vragen

Waarom de verpakking direct buiten (in de regen) gezet? De verpakking altijd 14 (werk)dagen bewaren. Is er iets binnen de 14 dagen aan de hand met het apparaat, dan is het gemakkelijker voor de leverancier om het apparaat om te ruilen.

te
door teddybeer39 - Mar 7, 2008 om 09:18
10 Antwoorden / 1 Vragen

Tja achteraf gezien had ik de doos idd niet naar buiten moeten gooien.
Maar met al die lege dozen wordt het ook zo'n bende in huis.
Waterschade heb ik dus niet kunnen ontdekken.
Verder ben je bij mediamarkt wel verplicht om de producten weer in orginele verpakking terug te brengen.
de laptop was verder goed verpakt en het was niet mogelijk dat er water bij kwam.
Waarschijnlijk zeggen ze dat omdat de verpakking in de regen heeft gestaan.
En wachten tot de volgende dag doet waarschijnlijk niemand toch ?
Als je een nieuw product koopt en het werkt niet naar behoren, dan ga je toch gelijk terug?
Ik wel in ieder geval.
Ik ging gewoon ter goede trouw terug in de veronderstelling dat ik gewoon een nieuwe zou krijgen.
Dat ze je dan ineens zo gaan behandelen, dat had ik niet verwacht.
En dan heb je ook nog 2 van die jonge meiden die brutaal tegen je gaan doen.
Ik ben weggegaan omdat ik bang was, dat als ik er langer zou blijven ik niet voor mezelf in zou staan.

hutch
door hutch - Mar 7, 2008 om 12:25
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Teddybeer,

u koopt een laptop en bij thuiskomst blijkt die laptop niet naar behoren te werken. Kan gebeuren......

MM dient die laptop te (laten) repareren of keihard aantonen, dat dit mankement geen fabrieksfout is en aan u te wijten is.

Die verpakking heeft met deze zaak totaal niets te maken, tenzij u die laptop ook in de regen heeft laten staan.

Maar..... u heeft geen recht op een nieuwe/andere laptop. Dus wat dat betreft staat MM in haar recht. Maar gerepareerd moet er wel worden en dan ook nog geheel op kosten van MM. Uiteraard hoeft MM dit niet te doen, indien er waterschade is (in die laptop) wat door uw toedoen gebeurd is, bijv. door die laptop in die nog natte verpakking te doen ("Na dat alles redelijk droog was heb ik de laptop keurig ingepakt ....").

Dus weer terug gaan zonder verpakking en die laptop afgeven ter reparatie.

Gr. Hutch

de
door deblom - Mar 7, 2008 om 13:19
7 Antwoorden / 1 Vragen

gewoon een nieuwe zelfde laptop kopen en degene die U nu heeft in de doos en terug brengen eventueel bij een andere mediamarkt.
Niet netjes maar netjes is mediamarkt ook niet.

ha
door hasi30 - Mar 7, 2008 om 13:30
9 Antwoorden / 8 Vragen

Er blijft echter één vraag onbeantwoord: wie gaat er nog naar de Mediamarkt. ? Ik heb daar zoveel problemen gehad dat ik daar NOOIT terug kom.

Helaas kan ik je niet helpen maar er moeten toch ergens bemiddelaars zijn die dit soort zaakjes aankunnen.

Ik wens je in ieder geval veel succes.

Hans

gero
door gero - Mar 7, 2008 om 13:46
28 Antwoorden / 1 Vragen

Die tips van "je had de doos niet buiten moeten zeten", heb je niet veel aan.

 Ik zou met de laptop volgende week terug gaan naar MM, waar je hem gekocht hebt of anders naar een ander filiaal, en je geld terug vragen. Binnen 8 dagen zijn ze n.l. verplicht je aankoopbedrag terug te geven, zonder opgaaf van redenen. Je kunt dan een andere laptop aanschaffen bij MM of een andere zaak.

Succes,

GerO.

qp
door qpc - Mar 7, 2008 om 13:49
203 Antwoorden / 0 Vragen

Verplicht om zonder opgave van reden de laptop binnen 8 dagen terug te nemen?????? Waarom???? koop is koop, tenzij het 'koop op afstand' was, dus bv via internet, pas DAN geldt jouw regel......

Al zouden hun regels wel zo zijn dat je binnen 8 dagen de boel terug kan brengen en je geld terug zou krijgen, dan geldt dat uiteraard ALLEEN als het product ongeschonden is....

In dit geval beweert de Mediamarkt dat het product door waterschade kapot is gegaan, dus eigen schuld van koper. Dit MOET de Mediamarkt hard kunnen maken en dat kunnen ze NIET door alleen maar naar de verpakking te kijken. Die verpakking doet niets ter zake en de regel die ze stellen dat het appaaraat in de originele verpakking moet zitten is 100% aanvechtbaar, dat mag dus niet.

Ik zou met de notebook (en alle toebehoren) terug gaan ZONDER de bijgeleverde verpakking. In dat geval kunnen ze niet zien dat de verpakking nat is en moeten ze gewoon objectief naar het apparaat zelf kijken. Indien ze dan NOG beweren dat ie stuk is door waterschade, dan MOETEN ze dat aan kunnen tonen, dus vraag of je mag ZIEN waar zij die wijsheid vandaan halen.

Een beetje 'gemene' tip: Ga de discussie met de verkoper aan als er meerdere klanten bij staan, dan zijn ze vaak wat soepeler omdat ze anders bang zijn dat die andere klanten weglopen....... ;-)

te
door teddybeer39 - Mar 7, 2008 om 13:50
10 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou ook nog kunnen ja, een ander kopen en dan de kapotte terugbrengen in een nieuwe doos.
Maar daar heb ik geen geld meer voor helaas.
En ten 2e, er staan bij deze mm altijd dezelfde personen en om naar een andere mm te gaan is ook minimaal 80 km heen en 80 km terug.
Maar ik heb de laptop nu maar aangeboden voor reparatie en hij word vandaag nog opgehaald door ups.
En dan maar hopen dat het allemaal verder goed verloopt en dat ik de laptop weer snel en helemaal goed weer terug heb.

te
door teddybeer39 - Mar 7, 2008 om 13:57
10 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens de helpdesk van acer kun je als consument producten binnen 8 dagen terug brengen zonder opgaaf van reden.
Er stonden ook meerdere mensen te wachten bij de service balie toen ik met hun in discussie ging, maar zelfs dat vonden ze niet erg.

Mijn vrouw wilde het vandaag ook nog eens proberen en toen kreeg ze ook weer nul op het request.
Daarna waren er ook nog mensen met een videocamera die niet fatsoenlijk werden geholpen.
die mensen werden ook gewoon weggestuurd en ook zij waren heel erg verbaasd en boos.
Maar het hoe en wat met die mensen weet ik verder niet.
Het enige wat ik wel weet is dat ik dus nooit meer iets koop bij media markt.

qp
door qpc - Mar 7, 2008 om 14:21
203 Antwoorden / 0 Vragen

Hmmm........ ik weet niet of het slim is om de laptop rechtstreeks naar Acer te sturen..... De verantwoordleijke is in deze nog altijd de Mediamarkt en daar zal je de garantie moeten verhalen.

Het staat Acer nu vrij om onderzoekskosten en/of reparatiekosten in rekening te brengen, omdat je namelijk niet reclameert bij de verkopende partij, maar buiten hun om naar de fabrikant gaat.... Of Acer dat zal doen of dat ze uit coulance niets rekenen, dat weet ik natuurlijk niet.....

Ook is het (helaas) zo dat niet Acer bepaalt of je de laptop zonder opgave van reden binnen 8 dagen mag retourneren, maar de verkopende partij. Deze kan namelijk zelf bepalen welke regels hij of zij in deze hanteerd.
Ook hier kan het dan weer aan Acer liggen of zij uit coulance die regel willen hanteren, ondanks dat je de laptop niet rechtstreeks bij Acer gekocht hebt.

Heeft de Mediamarkt geen geschillencommissie of zijn ze niet aangesloten bij zo'n commissie?

Ik zou in ieder geval GOED navragen bij Acver of er kosten aan zouden kunnen zitten als je het apparaat bij hun ter controle/reparatie aanbied en zo ja, dan zou ik de laptop NIET opsturen maar gewoon mijn recht bij die Mediamarkt gan halen.... Al moest ik er ELKE dag heen.........

mijntjeb
door mijntjeb - Mar 7, 2008 om 14:51
201 Antwoorden / 87 Vragen

hallo

Ik heb ook een laptop gekocht bij mm,en kwam thuis en werkte niet,direct terug gegaan,ze hadden niet meer dezelfde laptop,dus ze probeerden mij een gebruikte laptop mee te geven,dus daar ging ik niet mee accoord,dat is logisch,dus ik een andere medewerker aangesproken,en ik kreeg een nieuwe laptop,en zo hoort het ook.Maar of ik volgende keer weer naar mm ga,betwijfel ik!!

Groetjes mijntj

te
door teddybeer39 - Mar 7, 2008 om 14:58
10 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de mediamarkt zeiden ze dat ik de laptop beter zelf op kon sturen, omdat ik het dan sneller weer thuis zou hebben.
Hooguit 14 dagen en als zij het zouden opsturen dan duurde het minimaal 4 weken.
Vandaar dat ik het zelf maar heb geregeld.
De eventuele kosten stuur ik uiteraard door naar de mediamarkt.

alfons
door alfons - Mar 7, 2008 om 15:19
22 Antwoorden / 6 Vragen

Ook wij hebben tot twee maal toe problemen gehad met Mediamarkt inzake garantie e/o omruilen. Eerste maal betrof het een tv/dvd speler combinatie. Begaf het na twee weken. Volgens MM betrof het een gebroken printplaat door vallen van de tv. Dit terwijl de kast/beeldscherm geheel intact waren. Uiteindelijk opgelost na veel vijven en zessen omdat de fabrikant de kosten voor zijn rekening nam (dit volgens MM). Alsnog nieuw toestel gekregen. Tweede maal een radio/cd speler. Bij thuiskomst bleek er geen hoofdtelefoonaansluiting op te zitten. Direct teruggeggan, maar omruil was niet mogelijk, omdat het apparaat beschadigd zou zijn!!!Na twee dagen wederom aangeboden, nu wel zonder problemen geld terug, omdat hetzelfde type niet meer aanwezig was. Dus mijn advies zou zijn: Doordrammen en je niet af laten poeieren!! Aanhouder wint. In het vervolg alleen nog cd's of dvd's bij MM markt kopen.  (laatst bij It's nieuwe lcd tv gekocht, na enige tijd getreuzeld te hebben kreeg ik een korting van € 150,-, daardoor een stuk voordeliger dan MM !!!) Succes Fons

johanpc
door johanpc - Mar 7, 2008 om 15:32
1379 Antwoorden / 2 Vragen

@gero

Je zit er 100% naast teruggave binnen 8 dagen  geld ALLEEN bij colportage.

lo
door loekzagwijn - Mar 7, 2008 om 15:45
8 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom geef je niet aan in welke PLAATS deze MM gevestigd is?
Dan heeft iedereen er iets aan!
Ik zelf heb ZEER goede ervaringen met MM in Eindhoven!! Ik herken in je probleem ook niet de voor mij bekende MM oplossing en service!!

gero
door gero - Mar 7, 2008 om 16:03
28 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaring met MM was wel goed. Draadloos toetsenboord en muis kreeg ik niet geïnstalleerd. Terug naar MM en kreeg zonder probleem mijn geld terug.

pa
door papaelbert - Mar 7, 2008 om 16:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Schakel je rechtsbijstand verzekering in.
groeten Bertje

te
door teddybeer39 - Mar 7, 2008 om 16:18
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht dat de locatie erbij stond, maar dat is dus niet het geval.

Het gaat bij mij om Mediamarkt Leeuwarden

op
door oplossing - Mar 7, 2008 om 18:07
119 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb in het verleden ook het e.e.a. meegemaakt met MM, ik heb toen een aangetekende brief gestuurd naar het Hoofdkantoor en ben achter het tel.nr. gekomen van de Directie en die heb ik ook helemaal lam gebeld. Ik moet alles nog hebben maar het is even zoeken, zodra ik alle info bijelkaar heb stuur ik het door dus het adres van HK MM en het tel.nr Directie,

Nog even geduld.

gr en sterkte

af
door aflierman - Mar 7, 2008 om 18:26
128 Antwoorden / 0 Vragen

Teddybeer 39,
Net echt slim om het in een vochtige doos terug te brengen.
Van mij had je hem ook terug gekregen,iedereen kan wel zoiets verzinnen.
Ga een bij je zelf ten rade !!!!  als jij daar als verkopende partij had gestaan.
Sterkte.
A.F.

op
door oplossing - Mar 7, 2008 om 18:27
119 Antwoorden / 1 Vragen

Hier komt het adres waar u de AANGETEKENDE BRIEF MET ONTVANGSTBEVESTIGING naar toe kunt sturen:

Media Markt-Saturn Holding Nederland BV

Schorpioenstraat 71 - 3067GG Rotterdam

T.a.v. de heer J Kruijsse

Het e-mailadres is:  kruijsse@media-saturn.com

Ik adviseer u om zoveel mogelijk alles schriftelijk te doen zodat u bewijs heeft wat ze beloven.

Succes en nogmaals sterkte

qp
door qpc - Mar 7, 2008 om 18:33
203 Antwoorden / 0 Vragen

Teddybeer, dat het niet echt slim was om hem in de natte verpakking aan te bieden, dat weten we nu wel, maar de verkoper had het product ZELF moeten testen en NIET van de staat van de verpakking uit mogen gaan.... Als die verkoper dat WEL heeft gedaan, dan heeft deze dus verkeerd gehandeld.....

qp
door qpc - Mar 7, 2008 om 18:35
203 Antwoorden / 0 Vragen

Teddybeer, dat het niet echt slim was om hem in de natte verpakking aan te bieden, dat weten we nu wel, maar de verkoper had het product ZELF moeten testen en NIET van de staat van de verpakking uit mogen gaan.... Als die verkoper dat WEL heeft gedaan, dan heeft deze dus verkeerd gehandeld.....

Sorry teddybeer, dit bovenstaande bericht was bedoelt voor reageerder AFLIERMAN

hutch
door hutch - Mar 7, 2008 om 18:43
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Even voor alle duidelijkheid:

Overeenkomsten (koop) op afstand (dus via internet): retourrecht binnen 7 werkdagen, zonder opgave van reden. Retourkosten voor rekening van de afzender (= klant).

Colportagewet: overeenkomst ontbinden binnen 8 dagen na (!!)inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Kan mogelijk dus ook na vele weken of zelfs maanden.....

Binnen een aantal dagen terug brengen naar de winkel: alléén indien dit van tevoren is afgesproken met die winkel. Vaak staat dit op de kassabon (de ene keer 7 dagen , dan weer 8 dagen of 14 dagen enz. Kan zelfs oplopen tot 1 jaar na aankoop). Dit is dan een onderdeel geworden van die koopovereenkomst. Moet dus duidelijk aangegeven zijn. Indien niets aangegeven, ook geen retour- of ruilrecht, dus: koop=koop.

(In de zaak als door TS aangegeven: zie mijn eerder gegeven antwoord.)

Gr. Hutch

af
door aflierman - Mar 7, 2008 om 21:15
128 Antwoorden / 0 Vragen

Teddybeer, dat het niet echt slim was om hem in de natte
verpakking aan te bieden, dat weten we nu wel, maar de verkoper had het
product ZELF moeten testen en NIET van de staat van de verpakking uit
mogen gaan.... Als die verkoper dat WEL heeft gedaan, dan heeft deze
dus verkeerd gehandeld.....

Sorry teddybeer, dit bovenstaande bericht was bedoelt voor reageerder AFLIERMAN

Sorry duidelijk niet met u eens.

Als het ding nat is en de verkoper test hem dan is het zijn schuld en kunt u het het op hem verhalen.

Hij heeft groot gelijk dat hij het niet heeft geaccepteerd !!

Ik zou het zelfde hebben gereageerd,een ander de schuld in schoenen schuiven is wel heel erg makkelijk

Vriendelijk groet.

A.F.

te
door teddybeer39 - Mar 7, 2008 om 22:35
10 Antwoorden / 1 Vragen

Beste
aflierman,

Als je het verhaal goed had gelezen wist je dat ik terug ging omdat het toetsenbord niet goed werkte.
zij kwamen met het verhaal dat de laptop helemaal onder het water zat.
Dit is dus absoluut niet waar.
Ik was binnen 2 uur terug bij de mediamarkt.
Toen ze hem aan me lieten zien kon ik nergens water zien, ook geen druppel.
als het verhaal van de service medewerker waar zou zijn dan zou je op zijn minst een druppel water en eventueel vlekken moeten kunnen zien.
Ook waren hun broeken droog terwijl volgens hun verhaal de broeken helemaal nat waren.

Dus jou oordeel klopt van geen kant.

dus graag eerst goed lezen voordat je een antwoord geeft.

qp
door qpc - Mar 7, 2008 om 22:43
203 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry duidelijk niet met u eens.

Als het ding nat is en de verkoper test hem dan is het zijn schuld en kunt u het het op hem verhalen.

Hij heeft groot gelijk dat hij het niet heeft geaccepteerd !!

Ik begrijp dat lezen soms moeilijk kan zijn, maar probeer het toch eens.....

De vraagsteller geeft aan dat de VERPAKKING nat was en dat de laptop DROOG was....

Ik geef aan dat de verkoper het APPARAAT, de laptop dus moet testen en NIET mag uitgaan van de staat waarin de VERPAKKING verkeerd....

Je koopt een LAPTOP en die moet goed werken... de verpakking is BIJZAAK, daar vraag je niet om....

af
door aflierman - Mar 7, 2008 om 23:18
128 Antwoorden / 0 Vragen

Teddybeer & qcp,

Jullie kunnen van mij gelijk krijgen hoor!!
Makkelijk om een verkoper alles in zijn/haar schoenen te schuiven.
Een of meerdere druppels water is genoeg om de hele boel naar het hiernamaals te helpen zonder dat er ook maar een spoor van te zien is en zonder enig geluid.
En .... misschien hadden de verkopers wel een droge broek aangedaan weten jullie veel! met een natte broek als verkoper krijgen ze zeker de bedrijfsleiding over zich of te wel de filiaal houder(ster)
Zouden jullie met een natte broek als verkoper in een winkel willen staan? ik denk het niet maakt het jullie niet uit? dan zeg ik maar niets meer want dan is er al genoeg geschreven in dit geval.
En niet erg slim om een doos gelijk buiten te zetten in de regen,hebben ze daar in het hoge noorden geen vuilnis zakken of Vuil containers?
Jullie hebben duidelijk geen verstand van elektronica  !!!!

A.F.

vr1944
door vr1944 - Mar 8, 2008 om 09:36
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Meestal zit er 1 jaar haal en terugbreng garantie op een Acer noteboek.Dus even naar de klantenservice van Acer bellen .Dan wordt je notebook gratis door een koerier afgehaald.Het notebook omruilen bij een andere Mediamarkt is zinloos,die verwijzen u naar het filiaal in Leeuwarden omdat de filialen van MM zelfstandig werken.Het kopen van een nieuwe zelfde notebook en daarna omruilen lukt ook waarschijnlijk niet omdat de serienummers op de doos en  op het notebook niet overeen komen.

te
door teddybeer39 - Mar 8, 2008 om 10:35
10 Antwoorden / 1 Vragen

Beste aflierman,

Ik snap niet waarom je zo reageert en het maakt me verder ook niets uit.
Ik hoop alleen dat jou zoiets nooit overkomt.
Het is alleen wel zo, dat wanneer er veel water in een apparaat komt dan zou het apparaat ook niet meer werken.
De laptop werkte verder gewoon goed op het toetsenbord na.
En de service medewerkers hadden geen droge broek aangedaan, ze waren gelijk weer terug.
En verder konden ze ook niets bewijzen.

Enfin, de laptop is gister opgehaald door ups en ik wacht nu maar af.

vr1944
door vr1944 - Mar 8, 2008 om 11:47
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Uit ervaring weet ik dat het helemaal goed komt.Je bent je notebook een paar weken kwijt.Dit had via MM zeker een paar weken langer geduurd.Ik heb nog wel een tip voor je:koop er binnen 1 jaar een " Acer Advantage waranty extension program" bij .

af
door aflierman - Mar 8, 2008 om 12:35
128 Antwoorden / 0 Vragen

Dag teddybeer,

verwijd je echt niets hoor? mocht je dat soms denken.
Maar heel vaak wordt zonder meer de schuld bij de leverancier neer gelegd en dat vind ik niet juist.
maar jij bent degene die het heeft gezien en ondervonden dus zal het waar zijn.
Maar al werkt de rest kan wat water het toetsenbord wel degelijk uitschakelen.
Verder wens ik je veel succes en trek je niet teveel aan wat ik heb geschreven.
Fijn weekend
A.F

te
door teddybeer39 - Mar 8, 2008 om 12:46
10 Antwoorden / 1 Vragen

Beste
aflierman

ik verwijt niemand iets, behalve de service medewerkers van mediamarkt.
Ik had de laptop nog geen 2 uur in mijn bezit.
Na de standaard installatie die de laptop automatisch installeerde bleek het dat de toetsen niet allemaal werkten.
Daarom ben ik teruggegaan, en niet omdat er water in zou zitten, want ook ik weet dat niemand zoiets accepteerd.
Maar omdat de doos wat vochtig was geworden begonnen ze allerlei onzin uit te kramen.
En als je er dan ook nog 2 van die huppeltrutjes erbij hebt staan die de chef naar de mond praten, dan begin je echt te koken van binnen.
En dan zegt zo'n trut ook nog tegen haar chef; zullen we er ook even wat foto's van maken ?. brrrrrr ik ben toen maar weggegaan voordat ik mijn zelfbeheersing zou verliezen.
en dat is het verhaal.

ju
door judith06 - Mar 8, 2008 om 20:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Teddybeer,
Je hebt wel veel reacties gekregen. Ik zag mediamarkt staan en garantie..dus gauw lezen. In deze site staat overal klachten over de mediamarkt, zo ook ik! Ik kan je geen advies geven of hulp geven, jammer. Maar 1 ding weet ik zeker. Ik ga (zoals de meerderheid zegt hier) nooit meer naar de mediamarkt. Zoals dat gezegd hier over de service nadat je eenmaal iets gekocht hebt, Ik vind ze voordat je iets koopt ook niet zo zoals een klant dat zou willen.

Ik heb een aantal keer bij mezelf zo`n slechte service gehad. Ik hoor van heelveel mensen hetzelfde verhaal.
Ik ben daarna bij DB-Electronics gaan kopen, dat beviel me. Daarna nog n keer en ik blijf bij ze!. Geen aansmeerpraatjes, professioneel advies en kennis en na aankoop net zo goed bespreekbaar en full-service als van tevoren.

Voor zulke dingen betaal je honderden euro`s, dus de winkel waar je het koopt is belangrijk. En ik vind ook dat je een nieuwe moet krijgen, want ik hou niet zo erg van reparatie. Ik krijg daar zon gevoel bij dat hij dan erg "tweedehands"wordt.

Aan "adviezen"heb je ook niet zo veel meer aan omdat je het al hebt laten opsturen. Je moest hun het water/vocht laten bewijzen aan jou. Echter ben ik benieuwd hoe het afloopt......

co
door coopers - Mar 9, 2008 om 07:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn antwoord op deze vraag is meteen ook een vraag. Wie koopt er in hemelsnaam nog apparatuur bij de MM? Het is toch wel bekend dat de after-sales van dit imperium gerund wordt door incompetente onbeschofte lui die met een grote bek de klanten met een ondeugdelijk apparaat laten zitten?
Maar goed, het leed is geleden.
Hoeveel water kan er eigenlijk in een laptop zodat 2 medewerkers een natte broek kunnen krijgen? Waren de bijgeleverde instructieboekjes en cd-roms dan ook nat, want die zitten in dezelfde doos? Als die droog waren, dan hebben ze waarschijnlijk zelf een bak koffie of glas water er overheen gekieperd.

De oplossing: ik hoop dat je een goeie rechtsbijstandsverzekering hebt, en als je het aan hen aannemelijk kan maken dat de laptop kurkdroog was toen je hem inleverde en dat alleen de verpakking nat is geweest, misschien dat je daar je succes nog mee kan halen.

Laat dit een wijze les zijn voor anderen die twijfelen of ze iets bij de MM moeten kopen. Zolang je het bij kabeltjes en cd-rommetjes of lege dvd'tjes houdt, is het een prima zaak. Voor apparatuur gewoon naar de speciaalzaak (of gewoon op www.tweakers.net kijken)

te
door teddybeer39 - Mar 14, 2008 om 17:09
10 Antwoorden / 1 Vragen

Vorige week mijn laptop opgestuurd naar acer en gister alweer terug en gerepareerd.

Reflash/reset bios,replaced FRUS,

replaced keyboard,tested system - ok, reflashed bios.

dit is dus wat ze hebben gedaan.

Dit is dus wat je noemt service !

kiran
door kiran - Mar 14, 2008 om 17:32
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@teddybeer

Heel fijn dat het probleem toch nog in zo'n korte tijd is opgelost, en dat u dat hier nog even komt vertellen!

Het verhaal van u, intrigeerde mij zo .... laptop 2 uur in bezit, er niets mee kunnen doen ... en dan toch moeten laten repareren, dat ik het hier en daar nagevraagd heb ....

In mijn woonplaats is geen mediamarkt. Maar BCC liet mij weten: ONZIN dat terug sturen en repareren .... Als de nieuw aangeschafte laptop niet naar behoren werkt of u heeft bij nader inzien zelf bedenkingen, kunt u binnen 2 weken komen ruilen. Dus zo kan het ook!

Dit is natuurlijk maar een voorbeeldje .... maar dat vind ik pas service!

Ik wens u, na alle doorstane ellende, veel plezier met uw laptop. En hopelijk gaat hij nu de nodige jaren mee ..... (maar persoonlijk blijf ik bij mijn vorige antwoord: was aan die balie blijven hangen!)

Groet, kiran

vr1944
door vr1944 - Mar 14, 2008 om 18:42
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Teddybeer,

"Ik ben nu ten einde raad, omdat ook Acer zelf niets voor mij kan doen. "

Ik had niet anders verwacht van Acer.Het is raadzaam de doos te bewaren voor geval de notebook nog eens moet opsturen.

@Kirian,

Mooi verkooppraatje van de verkoper.Kort geleden geprobeerd om mijn 4 dagen oude fotocamera om te ruilen voor een goedwerkende.De camera werd opgestuurd en ik heb 8 weken gewacht voor ie terug was.Het opsturen en retourneren kostte 2 weken extra.

te
door teddybeer39 - Mar 14, 2008 om 19:39
10 Antwoorden / 1 Vragen

de helpdesk van acer kon mij niet helpen vorige week, dus maar weer gebeld en toen naar de afdeling doorgeschakeld voor reparaties en toen is het goed gekomen gelukkig.

Blijven hangen aan de balie zou toch niets uithalen omdat ze daar voet bij stuk hielden en ik mezelf wilde beschermen.

Enfin eind goed al goed en ik hoop dat hij nog heel lan meegaat.

vr1944
door vr1944 - Mar 15, 2008 om 12:03
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk overbodig

Europalaan 89
5232 BC's-Hertogenbosch
The Netherlands

NL : 0900-20 20 767 (0,10 Euro/minuut)
service en ondersteuning

qp
door qpc - Mar 18, 2008 om 12:23
203 Antwoorden / 0 Vragen

@ vr1944

[ ... off topic, verwijderd Redactie]

qp
door qpc - Mar 18, 2008 om 12:24
203 Antwoorden / 0 Vragen

@ vr1944

[ ... off topic, verwijderd Redactie]

vr1944
door vr1944 - Mar 18, 2008 om 12:25
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@qpc

[ ... off topic, verwijderd Redactie]