me
door merkelens May 8, 2010 om 22:50
Computers & telefonie

Mediaspeler

de huidige tv's kunnen communiceren met de pc zodat je de daarop gedownloade films op tv kunt bekijken. wat is dan nog de meerwaarde van een stand alone mediaspeler?

392 5 Rapporteer

freya
door freya - May 8, 2010 om 23:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo merkelens,

Wat zou je b.v. zeggen van 'gebruiksgemak'? Een computer vereist toch onderhoud en bediening met een computer is toch niet voor iedereen even makkelijk. Ik kan mezelf wel een ervaren computergebruiker noemen, maar desondanks heb ik toch een mediaspeler naast de TV staan.
Filmpje kijken? Even de afstandsbediening van de mediaspeler pakken, inschakelen, filmpje selekteren, (play) drukken en kijken maar. Als ik tegen een a-technisch gezinslid zeg: 'Zet jij even een filmpje aan?', dan lukt dat met de mediaspeler prima, maar met de computer........

Daarnaast gelden nog factoren als, energieverbruik, de ruimte die een mediaspeler/computer in beslag neemt, geluidsproductie, aan een computer zit ook nog een muis en een toetsenbord waar je ruimte voor nodig hebt. Nee, geef mij in de huiskamer maar een mediaspeler.

m.vr.gr. Freya

me
door merkelens - May 9, 2010 om 00:11
6 Antwoorden / 28 Vragen

hi Freya,

film pc -> mediaspeler -> tv ten opzichte van film pc -> tv

naar mijn mening is de mediaspeler een extra schakel. maar niet perse onbelangrijk want mogelijk kan zo'n speler bv omgaan met ondertitel bestanden waar de tv dat niet kan. ik ben dus eigenlijk benieuwd naar het verschil in gebruiksgemak / functionaliteiten tussen bovengenoemde apparaten.

ma
door malhy2 - May 9, 2010 om 01:29
311 Antwoorden / 13 Vragen

Daar komt nog bij dat een mediaspeler zeer handzaam is
Ik neem hem bv mee op vakantie vol met fimpjes voor de kinderen.
Een PC sleep je niet altijd mee en op de laptop blijft het toch een beetje turen.

Gr Ed

knoop4x9
door knoop4x9 - May 9, 2010 om 02:56
533 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal met m,n voorgangers eens, afgezien van het gebruik van de pc maar wel het energie gebruik, tv en pc aan dat slurp wel even, ik kon wel €100 bij betalen bij nuon terwijl het elektricitijd wel omlaag is gegaan.

Mvrgrt Nico

freya
door freya - May 9, 2010 om 11:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=merkelens schreef op zondag 9 mei 2010, 00:11]hi Freya,

film pc -> mediaspeler -> tv ten opzichte van film pc -> tv

naar mijn mening is de mediaspeler een extra schakel. maar niet perse onbelangrijk want mogelijk kan zo'n speler bv omgaan met ondertitel bestanden waar de tv dat niet kan. ik ben dus eigenlijk benieuwd naar het verschil in gebruiksgemak / functionaliteiten tussen bovengenoemde apparaten.
Een mediaspeler gebruiken is welliswaar een extra schakel, maar,zoals ik al uitlegde wel een stuk makkelijker in gebruik.
Op de computer doe je al het voorbereidende werk, films converteren, ondertitels er bij zoeken en dan via je netwerk op je mediaspeler zetten (indien deze is voorzien van een harde schijf). Er is ook leuke software voor de mediaspeler te vinden zoals movie- en musicjukeboxen. Gewoon bladeren door je muziekalbums of DVD/Blu-ray covers, selekteren en starten maar. Het leuke van die jukeboxen is, dat ze de informatie over de films van het internet halen (imdb.com).

Rechtstreeks vanaf de computer naar je TV is toch veel meer 'gedoe' en niet voor iedereen even handig in gebruik.

Freya