ma
door marmaik Aug 1, 2007 om 09:32
Computers & telefonie

Medion Scanner

Hallo, wij hebben ooit een scanner gekocht bij de Aldi (medion).Werkt hartstikke goed maar nu hebben wij een nieuwe computer moeten kopen en onder Vista wil de scanner niet werken.Hebben al op hun website gekeken ,of er iets is om te downloaden maar kunnen niets vinden.Weet iemand hier misschien een oplossing voor?Ik moet namelijk al een nieuw stuur gaan kopen omdat de stekker van dit stuur niet meer op de nieuwste kast past,en daar geen verloopstekker voor te vinden is,heb geen zin om ook nog een nieuwe scanner te moeten gaan kopen!

Alvast bedankt voor de moeite

1142 97 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marmaik.

Gewoon even Medion service bellen. 0900-2352534 (15 ct. p/m) Zij zouden het antwoord moeten weten.

Succes Harrie

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo marmaik,

Het zou in ieder geval helpen als je even aangaf om welk merk/type/model scanner het gaat. Maar waarschijnlijk zal het een 'niet al te duur' type zijn en dan geef ik je weinig kans om het onder Vista aan de gang te krijgen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry hoor freya , maar het moet niet uitmaken of het een dure of goedkope scanner is!!!!

ik heb voor mijn printer wel een bestand kunnen downloaden en nee dat is geen dure printer,dus waarom zou het bij mijn scanner dan niet kunnen.Vind dit ook geen antwoord op mijn vraag

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een oude doch goede HP printer die niet wilde werken onder Windows XP. Toen op Google gezocht naar de drivers voor XP en nu werkt het weer prima. Ik hoop dat er nieuwe drivers voor uw scanner zijn voor Vista.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

 ik heb ook een medion scanner  en ik draai op xp en bij mij doet die het perfect.

 heb je het installatie cdtje nog? hij geeft wel aan dat de apparatuur misschien niet goed werkt maar dat is geen probleem , moet je de cd er trug insteken . ik heb mn schijfje nog en kan misschien het hele bestand aan jou doorsturen , laat maar iets weten , ik stuur  het door via mijn yousendit account ( kan tot 100 mb ineens doorsturen)

grts alarm1233

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste printers worden door Vista wel ondersteund maar een scanner van een toch niet bepaald een wereldmerk en bovendien al enkele jaren oud  zal niet ondersteund worden .Kijk maar eens wat voor scanners er in een krinloop winkel staan daar zijn ook geen drivers meer voor beschikbaar .Als je wilt klagen ok ,maar dan als er voor een Canon of HP scanner geen Vista drivers zijn

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ja, is waarschijnlijk niet te wijten aan de printer maar aan Vista, die begrijpt vaak wat oudere randapparatuur niet. Contact MS hierover.

Arnold

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat het hier om een heel oud type gaat, mede omdat op de oude computer ook nog een compoort zat voor het stuurwiel.
Waarschijnlijk gaat het hier nog om een scanner die werkt via een printerpoort of pcikaart, dan kan je ondersteuning voor vista meestal wel vergeten.
Enige optie is dan om uw systeem dualboot te maken met een oudere windowsversie speciaal om te scannen.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u van te voren laten scannen door vista of uw scanner problemen zou geven ? U zegt "ooit een scanner gekocht", is hij dus al vrij oud. Vergeet het dan maar waarschijnlijk. En ga geen printers met scanners vergelijken. Medion is geen slecht merk, in tegendeel, maar als u vista wilt gebruiken moet u wel alles bij de tijd hebben. En volg even het advies van Harrie en anders houdt het op. En geef niet Medion de schuld, bij andere merken zal u hetzelfde hebben zo ze nog bestaan, maar wil niet voor een (euro)dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Voor dit soort problemen waarschuwt Microsoft uitgebreidt.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon bellen bij Medion hebben ze overal een oplossing voor en zeker voor een scanner .

Met proberen weet je het

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leve Vista en weg met de scanners!
Ook merken zoals HP leveren geen Vista software meer voor hun oudere scanners.
Ga maar eens zoeken naar een Vista driver voor de HP Scanjet 5470C.
Je loopt dan tegen de mededeling op dat HP voor deze scanner geen Vista driver zal leveren. Het advies luidt: Koop een nieuwe HP scanner.

Het is te proberen om de XP software van de CD in een lege map op de harde schijf te kopieren. Vervolgens de bestanden (Eigenschappen) aanpassen: Geen Alleen lezen en XP compatible.
Dan een setup proberen van deze XP software. Doorgaan kiezen wanneer Vista beweert dat de software mogelijk niet deugt.

Let op:
Maak onder Vista eerst zelf een Herstelpunt aan.
Ga via de Start knop Computer en klik daar met de rechter muisknop op. Kies dan Eigenschappen. Onder  Beveiliging (of zoiets) moet het mogelijk zijn om voor de C: schijf een herstelpunt te maken.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan het omzeilen door ander scannersoftware te gebruiken anders dan van  medion, ik weet niet of ik hier een url kan plaatsen: http://www.hamrick.com/vsm.html, maar ik heb eens bijvoorbeeld voor mijn HP software van Canon gebruikt en de scanner deed het gewoon.Via google en wat experimenteren kan je je scanner draaiend krijgen. Het zou onzinnig zijn na een nieuwe pc en ander OS dat je gelijk je randapparatuur maar weg moet donderen.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mmh, zelf gebruik ik geen Windows, ik kom nog uit de oude MS-DOS tijd en gebruik UNIX (op t werk) en Linux thuis al sinds het begin van de 90 er jaren.
Ja, drivers worden geschreven voor het gangbare OS van dat moment. In jouw geval dus XP (ws.).
Voor Vista zul je een nieuwe driver moeten zoeken op het web.
Dit heeft niet zozeer met het merk te maken (raar antwoord vind ik het trouwens, dat iemand zegt dat je niet mag klagen als je niet een HP, of Canon, of bekend merk scanner hebt gekocht, Medion is ook bekend, ALDI is Duitslands grootste computerverkoper :-) )
Enfin, ook een scanner van een ander merk moet uiteindelijk
werken. De invoering van een nieuw OS kan toch niet betekenen dat je gelijk al je randapparatuur moet vervangen?
Natuurlijk mag (moet zelfs) je klagen.

Waar het om gaat is de interne electronica met de ingebouwde software.

Als je een driver voor een apparaat met dezelfde configuratie (en misschien een andere merknaam) kunt vinden, zal die ut ws. ook wel doen.

Dit zul je moeten uitzoeken. Onder Linux kun je met een paar commandos de interne configuratie achterhalen (bijv. lsusb
dat de kenmerken van een usb device aangeeft.)
Of onder Windows zulke tools ook beschikbaar zijn ? Ik denk het wel, maar weet het niet.

Geen WizKid om de hoek met meer verstand van Windows en zijn mogelijkheden?

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier wordt bijv. verteld dat de Medion scanner een originele onvervalste Microtec zou kunnen zijn.

eb door probleem met md 42666 gedaan wat verder in de forum werd
verteld, zoals in apparaat beheer gaan en eigenschappen en details en scanner heeft gekocht moet ook waarschijnlijk hier zijn. op de site van microtek.
de groeten john uit doetinchem

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ten eerste wil ik niet voor een dubbeltje eerste rang zitten en ten tweede zie je mij niets slechts over medion zeggen , het enigste wat ik vraag of iemand weet hoe ik mijn goed werkende scanner van xp naar vista kan overzetten door bv een progammaatje te downloaden .dat is namelijk bij de printer wel gelukt!!!!!

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

op xp draaide hij gewoon goed maar zoals je kunt lezen heb ik nu vista en daar draait hij dus niet op en ik kan nergens een bestandje vinden om te downloaden

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

BCWMARL, wat jij zegt is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb......

NATUURLIJK ligt het niet aan Windows, het ligt ECHT aan het bedrijf die zo goedkoop mogelijke drivers probeert te schrijven en deze NIET aan Microsoft ter goedkeuring aanbied!

Als Microsoft de drivers van de fabrikant niet kan 'keuren', dan voldoen ze niet aan het WHQL logo en worden ze dus ook NIET door Micrososft ondersteund. Sterker nog, dit soort drivers geven zelfs vaak in XP al meldingen dat ze 'niet didgitaal ondertekend' zijn, oftewel deze drivers zijn door Microsoft niet 'akkoord' bevonden.

Bekende merken die vaak slechte drivers maken op deze manier, zijn onder andere Sweex, Trust en ook Medion.

Maar ja, wie er voor een dubbletje op de eerste rang wil zitten.......

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien moeten we maar eerst eens afwachten of vraagsteller nog reageert en welk type het is.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

De invoering van een nieuw OS kan toch niet betekenen dat je gelijk al je randapparatuur moet vervangen?
Natuurlijk mag (moet zelfs) je klagen.

Ja, helaas betekend dat vaak WEL dat je (rand)apparatuur moet vervangen. Microsoft geeft jaren voordat er een nieuw OS uitkomt, ALLE fabrikanten van hardware de gelegengheid (nieuwe) software te schrijven en deze ter beoordeling aan Micrososft aan te bieden.

Helaas zijn er erg veel goedkope merken (waaronder dus OOK Medion), die daar geen energie in steken, waardoor de ondersteuning in de vorm van drivers vaak een verloren zaak is.

Ik ben het er volledig mee eens dat je gewoon een als betrouwbaar bekend bekend staand merk moet gebruiken, bijvoorbeeld HP of Canon.

In dat geval weet je dat de ondersteuning nog jaren geldt, ook als het apparaat al lang End of Live is.

Bij goedkope merken koop je vaak apparaten waarbij 1 soort driver geleverd wordt en als die later ivm met een ander OS niet werkt, jammer dan, het bedrijf gaat echt geen tijd investeren (als dat al mogelijk is ivm met de door hun gebruikte techniek) voor een apparaat waarvoor ze het geld al lang binnen hebben. Je moest eens weten wat een tijd (dus geld) het voor een bedrijf kost om (nieuwe) drivers te ontwikkelen.

De 'low budget' merken, zullen daarom niet gauw energie steken in de (verdere) ontwikkelingen van stuurprogramma's, want dat is gewoon een kostenpost.

Ja, klagen mag, maar doe het dan WEL bij het bedrijf die de apparattur heeft geleverd, maar niet bij Microsoft, dia kan daar niets aan doen.

Of klagen zin heeft, ik denk het niet.... De apparatuur is destijds gekocht met als specificatie : geschikt voor XP en daar zal je het gewoon mee moeten doen......

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jvdorst,

Daar werd in het tweede antwoord inderdaad al naar gevraagd, maar
kennelijk is de discussie of leveranciers van goedkope scanners al of
niet Vista drivers moeten maken belangrijker.

Freya

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, dat hoeft natuurlijk niet per se de fabrikant te zijn. Hoewel ik niet denk dat er heel erg veel verandert hoeft te worden aan de oude driver. Gaat toch tegenwoordig met protocol dit en protocol dat.

Kan ook iemand met een beetje verstand van programmeren zijn die ut voor zijn hobby doet. Zo ontstaan de meeste Linux drivers ten slotte ook (nog steeds).

En klagen, natuurlijk niet bij MS. In een wegwerpmaatschappij waar we tegenwoordig in leven lijkt me klagen echter uiterst noodzakelijk. Ook als je een scanner gekocht hebt, wat kost zon ding?, koop je dat niet voor een bepaald OS. En hier gaat het niet zozeer om de fabrikant van de scanner, maar om de fabrikant van de controlerende chip in dat apparaat. En die verkoopt ze ws. aan veel meer merken.

Probleem is meer dat fabrikanten er belang bij hebben zo´n driver niet te schrijven/aan te passen, zodat ze weer een nieuwe scanner verkopen als de oude het niet meer "doet".
De tijd en geld om de driver aan te passen is ws. zeer gering.

Misschien lukt het trouwens ook met een driver van een nieuwer model dat wel al onder Vista loopt.
Kan zijn dat de regelchip dezelfde is, de driver aangepast is naar Vista, en verder niets verteld wordt, zodat je misschien een andere scanner koopt.
Kun je nooit weten, misschien werkt het. Beetje proberen.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even ter verduidelijking: Wat wie is Medion?

Medion is een bedrijf dat computers assembleert uit bestaande onderdelen van diverse fabrikanten. Ze fabriceren zelf geen chips, drive's etc. Complete produkten worden bij grote fabrikanten onder de naam Medion gekocht. Voorbeeld is in mijn oude computer had de DVD writer het begeven (Philips let's make things worse) Bij Aldi een Medion gekocht en na inbouw werd hij herkend als Sony ..... Mijn Medion LCD scherm is een Samsung. De scanner uit de oorspronkelijke vraag is dan ook een compleet produkt van een bekende of minder bekende fabrikant. Het probleem is dus heeft deze fabrikant een driver voor Vista?

Alleen Medion service center in Panningen 0900-2352534 (15 ct p/m) kan daar antwoord op geven.

Alleen als het niet beschikaar is komen andere mogelijkheden "im Frage"

Groeten Harrie

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@thvk
Quote

Ik ben het er volledig mee eens dat je gewoon een als betrouwbaar
bekend bekend staand merk moet gebruiken, bijvoorbeeld HP of Canon.

In dat geval weet je dat de ondersteuning nog jaren geldt, ook als het apparaat al lang End of Live is.

quote

Het is onzin dat bekende merken wel betrouwbaar zouden zijn in het blijven ondersteunen van hun hardware onder nieuwe Windows versies.

Ik heb geconstateerd dat een bekende leverancier als HP (mag je toch wel een topmerk noemen) al na enkele jaren de hardware en software voor Vista niet meer ondersteund. Voorbeeld: HP Scanjet 5470C en oftware voor *.albm fotoalbums.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Ik had voordat ik mijn HP kocht een scanner van de Aldi, het was een prima scanner, was geen Lifetec of Medion, maar ik kocht een Hp en omdat bij mij HP software problemen opleverde, liep iedere keer vast. jeb ik software van de aldiscanner gebruikt, en geen enkel probleem. Zo heb ik eens bij een kennis die een mustek scanner had ook driver en software van de bewuste aldiscanner gebruikt en die deed het gewoon.

Dus je hebt best kans als van een HP of welk ander merk dan ook software gebruikt dat je dan wel je scanner kan blijven gebruiken. Ik ben het niet eens met de reaktie dat MS daar niks aan kan doen dat randapparatuur onbruikbaar wordt. Als je claimt dat je OS een nieuwe standaard is blablabla dan mag je ook verwachten dat je geluidskaart, videokaart etc wel blijft werken. Het is de arrogantie van de monopolist en we onderschatten de macht van de consument, alleen met alles in dit land: men zeurt maar en vertikt het om zich te verenigen en een vuist te maken tegen dit soort praktijken.

Ik heb zelf gewoon XP en dat werkt na wat problemen in het begin prima, stabiel zelfs. If something works don't fix it. Men kan altijd overwegen ook al krijgt men Vista om een schone installatie uit te voeren en Xp erop terug te zetten.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is nu het probleem met vista iedereen wil het maar vel wekt er (nog) niet op dat is het lot.

Maar een scaner kost niks meer 50 euro heb je een prima ding. al is het wel moeilijk om nog een solo scanner te vinden het is allemaal met fax en printer en weet ik veel maar zelfs dan kosten ze ook niet veel meer ik denk toch dat er niks andes in zit.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is geen gek advies misschien via een teken programma maar die ouwere scanners werkte vaak alleen op hun eigen driver Twain sorce ik heb ook zo'n ding die blijft vragen om zijn eigen driver net de nieuwe is dat vaak anders.

Ik blijf nog maar bij XP hij werkte goed met Vista maar ik had ook problemen kon wel drivers vinden maar dan geen instellingen aanpassen of ze werkte niet samen met andere software nee X draait prima

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is onzin dat bekende merken wel betrouwbaar zouden zijn in het blijven ondersteunen van hun hardware onder nieuwe Windows versies.

Ik heb geconstateerd dat een bekende leverancier als HP (mag je toch wel een topmerk noemen) al na enkele jaren de hardware en software voor Vista niet meer ondersteund. Voorbeeld: HP Scanjet 5470C en oftware voor *.albm fotoalbums.

Het is geen onzin, ik spreek uit ervaring (ik bouw, repareer en verkoop pc's en randapparatuur). Het is inderdaad niet zo dat bekende merken ALTIJD ondersteuning voor een nieuw OS geven, maar de kans dat dit wel gebeurd is vele malen groter dan bij de 'low budget' merken. jouw scanner is de bekende uitzondering die de regel bevestigd.

Vergeet trouwens ook niet, dat de 'technische' levensduur, ik bedoel dus de levensduur voordat een apparaat verouderd is, vaak maar 3 jaren of minder is.

kies je er voor om een nieuw of ander OS te gaan gebruiken, dan moet je EERST zelf checken of dit compatible is met je op dat moment in gebruikzijnde hardware en software. Is dat niet het geval, dan kan je 2 dingen doen, niet overstappen naar een ander OS of nieuwe hardware aanschaffen.

Je gaat toch ook niet klagen als jouw oude siervelgen niet meer op een nieuwe auto passen????

Het blijft een feit en daar kan je NIET omheen, dat jouw scanner gekocht is om te werken op de op de doos en in de handleiding aangeveven versies van het OS. Elke andere versie die daar NIET genoemd zijn, daar kan je ook niet over klagen. Je hebt altijd nog de keuze om Windows XP te gaan gebruiken ipv Vista.

Het is aan de klant ZELF om zich ervan te vergewissen of hetgeen ze kopen ook werkt met hetgeen ze er op aan willen sluiten.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Di scan is echt naadje bij mij zou alles werken maar mooi niet toe ik VISTA er op gezet had mijn zoon zou allerlei problemen hbben en daar draiit hij als een zonnetje dus dat geeft geen enkel zekerheid.Nee te oud en dan kan j het scudden maar een driver schrijven is veel werk een nieuwe zei ik al kost bijna niks en voor hoeveel mensen maak je dan zo'n nieuwe driver? nee als hij het niet doet kan je het schudden dan moet je een teken pakket als MGI PhotoSuite SE of zo proberen die werken met een twain dus LPT poort.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ik zelf kan het niet beter zeggen die tools zijn er wel je kan bvb lpt naar usb nemen het probleem is echter dat je net zo goed een nieuwe scanne kan kopen dat zei ik al voor 50 euro koop je al een ieuwe die waarschijnlijk ook nog beter is enmeer kan sjielig maar waar.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik prijs Medion de hemel in prijs als het om nazorg gaat. Zo is ooit mijn scanner na bijna een jaar opbasis van garantie vervangen en recent een Medion (HP) printer van €50,=, waarop DRIE jaar garantie zit en die een keer is gerepareerd, maar bij de tweede maal iin 1 1/2 jaar werd besloten om hem om te ruilen voor een nieuwe vergelijkbaar type inclusei een pakje fotopapier, nieuwe inktpatronen, kabels etc.

Als het om nazorg drivers hgaat is men echter niet zo snel, of laat men het helemaal afweten. Om die reden kocht ik vier maanden geleden, na mijn aanschaf van een nieuwe PV met Vista Premium een tweede hands HP Scanjet 3500, voor................... (echt waar) slechts €2,= !!. En aangezien HP op de site tal van drivers heeft voor Vista, was het inwerking stellen een fluitje van een cent. let wel, er worden - onder meer op Marktplaats - vermogens gevraagd voor tweede hands scanners, door mensen die menen dat hun scanner niet meer werkt en om die reden een nieuwe hebben gekocht of een all-in-one-printer.

Overigens (her)kent Vista veel scanners en printers uit zich zelf, tot en met het type,

Over Viste op zich.......; breek me de bek niet open......

(Opa) Cor Schorel

s@avd.nl

ve
door verwijderd - Aug 1, 2007 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor edereen met sanner software problemen:

http://tweakers.net/meuktracker/15831/VueScan-8.4.30.html

Lijst met door dit programma ondersteunde scanners:

http://www.hamrick.com/vuescan/vuescan.htm#supported en klik op het merk.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, die laatste links, daar zou je inderdaad wat aan kunnen hebben.

Mbt. de opmerking over siervelgen. Die loopt gewoon mank.

De scanner werkt onder alle gangbare OS, loopt gewoon onder USB (ws.). De hardware kan gewoon aangesloten worden, waar het om gaat is of het OS kan communiceren met de hardware. Daarvoor is een stukje software nodig, de driver.

Nou, dat stukje software is niet compatible. Het gaat niet om een siervelg, die je voor de sier gebruikt (dus nutteloos eigenlijk), maar om een essentieel onderdeel. Als ik een nieuwe auto koop zit er echt wel een schakelbak in. Maakt het dus niet uit of die uit mijn oude auto niet in de nieuwe past.

Het nut van wel klagen is eigenlijk al een paar keer aangegeven. Namelijk, dan moet je maar een HP kopen, of Canon. Zeg maar tegen de fabrikant van Medion dat ze klanten verliezen als er  geen goede nazorg bestaat.
Misschien, als maar genoeg mensen klagen, helpt dat. Ontevreden klanten zijn voor elk bedrijf een slechte reclame.

Voor zover ik met mijn programmeer en computerervaring het kan beoordelen, is slechts een kleine aanpassing van de driver noodzakelijk, ws. is het in  C of C++ geprogrammeerd, dat zijn gangbare talen momenteel, en hoeft het alleen maar opnieuw onder Vista gecompileerd te worden.  Misschien met hier en daar een kleine verandering. Het zijn geen programmas met tienduizenden regels code, gewoon kleine hanteerbare programmas, die de meeste code uit libraries plukken.

Alleen kun je de source code ws. niet zomaar te pakken krijgen. Dat hercompileren zou de fabrikant van de chip of van de scanner moeten doen.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik met mijn programmeer en computerervaring het kan beoordelen, is slechts een kleine aanpassing van de driver noodzakelijk, ws. is het in  C of C++ geprogrammeerd, dat zijn gangbare talen momenteel, en hoeft het alleen maar opnieuw onder Vista gecompileerd te worden.  Misschien met hier en daar een kleine verandering.

Helaas, zo werkt het niet (meer).... Misschien dat dit nog kon bij de overstap van Win98 naar XP, maar Vista gaat op een zo'n andere manier met hardware, software, drivers en geheugentoekenning om, dat je de driver dus WEL helemaal opnieuw zou moeten schrijven... En dan heb ik het nog niet eens over de 64-bit versie....

Buiten dat feit om, de hardware welke aangeroepen moet worden door het sturprogramma, moet natuurlijk wel aan enkele voorwaarden voldoen om onder meerdere versies van Windows te werken. Vaak is dit niet het geval en worden er door fabrikanten goedkope chips gemaakt (of laten ze maken), die specifiek werken onder maar een paar OS'en. In dit geval weet je vantevoren dus al dat je problemen gaat krijgen als er een ander OS uitkomt. Dit gebeurd dus vooral bij de goedkopere merken, Trust is daar erg sterk in.....

Het feit blijft, je koopt iets wat vodoet aan de op DAT moment gestelde eisen van de gebruiker en er word ook op de doos en op de handleiding aangegeven waarmee dat apparaat werkt. Koop je een ander OS, dan is het niet vanzelfsprekend dat het apparaat ook daar mee zal werken.

Misschien was het voorbeeld van die wieldop niet helemaal terecht, maar vergelijk het dan maar eens met een TV. Als je 5 jaren geleden een TV van Philips hebt gekocht, kan je nu toch niet gaan klagen bij Philips dat de TV geen HD-ondersteuning heeft..... Ook kan je de maker van HD-uitzendingen niet verwijten dat ze geen rekening met jouw TV houden.

De techniek staat niet stil en als je een nieuw OS wilt gaan gebruiken, dan moet je ook de de waarheid onder ogen zien en accepteren dat je ook soms nieuwere hardware nodig hebt. Wil je dat niet? Koop dan gewoon een Windows XP licentie bij een nieuwe pc, dat kan nog t/m oktober.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

En verder, met mijn gewone tv kan ik gewoon HD uitzendingen bekijken, alleen is het dan niet meer HD. Het werkt wel gewoon.
Weer een voorbeeld dat de plank misslaat.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

En verder, met mijn gewone tv kan ik gewoon HD uitzendingen bekijken, alleen is het dan niet meer HD. Het werkt wel gewoon.
Weer een voorbeeld dat de plank misslaat.

..... zucht.......

Begrijp je het nu ECHT niet of wil je het niet begrijpen?????

Hoe dan ook, ik heb het je proberen uit te leggen aan de hand van enkele (misschien niet al te passende) voorbeelden, maar door jouw reacties moet ik aannemen dat het niveau van mijn uitleg te hoog gegrepen is voor je.

Ik laat het dan hier ook maar bij........

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal wel. Zoals ik al gezegd heb. Ik werk al sinds 1991 professioneel in de software en hardware ontwikkeling. En echt niet met allerlei simpele gebruiks artikelen zoals scanners, maar in de constructie en development van wetenschappelijke en hoog innovatieve systemen.
Systemen waar maar een paar exemplaren van bestaan, ter wereld. En waarvoor je echt geen drivers kunt downloaden. Die moeten we zelf schrijven.

Maar jij zult het wel beter weten. Als handelaar. Jij verdient er tenslotte aan. Verkoop van scanners.

Als ik de scanner hier op mijn buro had staan, zou ik dat ding binnen no-time aan de praat hebben. Ook onder VISTA, en zonder er voor te betalen.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is knap. Mij zou het niet lukken en ik heb toch een zeer intensieve ervaring van ruim 25 jaar. U moet begrijpen dat de gemiddelde computer bezitter uw kenis niet heeft en dat lijkt mij niet verwijtbaar. Als je centjes hebt neergelegd voor iets, mag je er naar redelijk van verwachten dat je het artikerle toch een bepaalde tijd kunt gebruiken en niet omdat Bill ons opzadeld met problemen, je als verkoper er van distancieren. Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld Dell weer nagenoeg volledig is overgestapt op leveren van PC's waarop wederom XP wordt geleverd. Die zijn vast net zo ziek van Vista als ik.

(Opa) Cor.

N.B.

Fruher, ach dasz war ein schone Zeit, wen es noch kein Vista gab.

Zo heb ik nog een apparaat, dat men zo'n 25 jaar geleden een computer noemde. Een Kaypro - CPM. Zonder harde schijf, want die bestonden in ''draagbare'' computers niet eens. Draagbaar? Inderdaad, als je eerst een halfje volkoren brood hebt gegegeten en flink in training bent. Werkend met grote micca-floppy's met een opslag capaciteit van slechts 64Kb, Maar daar kon je toch heel wat op kwijt. Waarom deze aanvulling vraagt u?  OMDAT DIE COMPUTER HET NAMELIJK NOG STEEDS DOET, zonder EEN enkele ingreep. Ik heb dat vrij recent nog uitgeprobeerd.  Opa, vertel nog eens van vroeger......

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

gefeliciteerd, maar daar doet ie scanner het ook niet op.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit antwoord getuigt inderdaad van het feit dat u ECHT vakkennis heeft.

(Opa) Cor Schorel

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je centjes hebt neergelegd voor iets, mag je er naar redelijk van verwachten dat je het artikerle toch een bepaalde tijd kunt gebruiken en niet omdat Bill ons opzadeld met problemen

Sorry Opa Cor, maar ook jij bekijkt het toch vanuit een verkeerde invalshoek. Het is niet Bill die ons opzadeld met problemen, maar de fabrikant van de hardware. Bill heeft de fabrikanten jaren de gelegenheid gegeven om drivers te maken voor (en te laten testen op) vidta, echter zijn er veel fabrikanten die daar niets mee gedaan hebben, of dit alleen maar hebben gedaan voor enkele van hun producten (om welke reden dan ook).

Als je centjes hebt neergelegd voor iets, mag je er naar redelijk van verwachten dat je het artikerle toch een bepaalde tijd kunt gebruiken

Ja, dat mag je inderdaad verwachten, maar dan ALLEEN waarvoor het apparaat bedoelt is! Het apparaat is bedoelt voor XP en daar WERKT het dus gewoon nog onder.

Verder is het nog ALTIJD de keuze van de klant ZELF of deze over wil stappen naar Vista en zo ja, dan zijn er PLENTY mogelijkheden om VANTEVOREN te kunnen zien of een bepaald stuk hardware geschikt is voor vista.

Andersom wordt er toch ook niet geklaagd????? als je bijvoorbeeld een Creative Soundblaster X-fi koopt, ga je dan bij Creative zeuren dat deze niet onder DOS werkt?????

Ik distancieer me als verkoper totaal niet van de producten die ik verkoop, maar vergeet niet, je koopt een product voor een SPECIFIEK (of specifieke) Operating System(s) EN DAAR DOEN ZE HET OOK GEWOON MEE!!

Wil je een apparaat hebben die in de toekomst ook de opvolger van Vista draait, dan zal je even de toekomst in moeten duiken om te kijken wat dan de specificaties zijn...... Wedden dat GEEN EEN fabrikant je daar nu al garantie op kan geven?

Dit is hetzelfde gezeur als mensen die 5 jaren geleden een Pentium 3 systeem kochten en nu gaan lopen te zeuren dat Battlefield 2 daar niet op draait...... De techniek op het gebied van hardware EN software staat niet stil, je 'mag' daar in meegaan, maar het HOEFT NIET!

Ik werk zowel met Vista 64-bit en ook met XP en ik kan zeggen dat Vista goed loopt. Ik zie geen reden om GEEN Vista de nemen, anders dan dat je oude apparaten of software hebt waar je geen afstand van kan doen. Bij de verkoop van een pc met Vista informeer ik de klant altijd ERG goed wat de voordelen en de nadelen van Vista zijn, maar het is altijd de klant die de keuze maakt...

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

... En voor de vraagsteller MARMAIK, het door u geschetste probleem blijkt dus heel makkelijk op te lossen....

Mocht Medion geen oplossing hebben voor de scanner en mogen alle andere antwoorden in dit topic ook niet tot een oplossing leiden, neem dan even contact op met MOF.

Als u met hem kunt afspreken dat hij uw scanner op zijn tafel krijgt, dan schrijft hij wel 'even' een driver voor u zodat de scanner onder vista gaat werken........

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

zet er nou maar gewoon een ouder besturingssysteem van windows als dualboot op en je kan gewoon scannen door eerst even opnieuw in dat besturingssysteem te starten.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste:

Gooi gewoon die Vista eraf en instaleer XP. Alle problemen zijn opgelost. Groeten van Harrie Somers

ve
door verwijderd - Aug 2, 2007 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan natuurlijk niet van iedereen verwachten thuis te zijn in de pcwereld. Vaak zien of horen mensen termen over snelheid en allerlei extra's en alle foefjses van een bepaalde pc en de daaraan gekoppelde OS. Vaak praat men maar elkaar na en wil men elkaar overtroeven met allerlei specificaties die ze over het algemeen nooit zullen gebruiken.

Wat je altijd voor ogen moet houden als je met pc's aan de gang gaat, wat wil ik er echt mee doen, waar hebik het voor nodig en wat gebruik ik wel en wat niet. Je kan er allerlei programma's op gaan gooien en hardware nieuwste van het nieuwste allemaal leuk. Kost alleen maar geld en voegt maar weinig toe qua snelheid of zo. Internetten kan je prima met een pentium II of III of zelfs ouder.

Toen ik begon heb ik een eenvoudige pc gekocht om basisbeginselen te leren en naarmate je kennis en enthousiasme groeit kan je ook verder zowel qua software als hardware ontwikkelen en doorgroeien.

Vaak merk ik dat inhoudelijke degelijke kennis bij veel verkopers ontbreekt, als het om makkelijke problemen gaat lukt het wel, wordt het wat te ingewikkeld dan laten die het ook wel afweten. Mij krijgen ze niet zo gek om ieder 2 jaar een nieuwe pc te gaan kopen of een nieuwe OS. bottom line is: MS brengt niet alleen een OS aan de man maar helpt ook allerlei producenten van hardware en software om meer te verkopen. Waarom een nieuw OS? Omdat het veiliger zou zijn?Sneller?Beter grafisch en dat soort onzin?Tuurlijk niet, veiligste pc is is een pc waarvan de stekker uit stopkontakt is gehaald. Zodra je online bent, ben je al in gevaar.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb geen zin om ook nog een nieuwe scanner te moeten gaan kopen!

Je zult wel moeten.

Voor die scanner zijn geen drivers beschikbaar om de scanner onder Vista te laten werken, en die zullen ook niet beschikbaar komen.

Dus dien je gewoon een nieuwe scanner te kopen.

En nee, de drivers voor XP werken niet onder Vista.

Dit komt omdat Vista onder de motorkap heel anders werkt dan XP.

Als je XP met Vista wilt vergelijken, is het zelfde als je appels en peren met elkaar gaat vergelijken.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van mij nu de laatste reactie. Dan ga ik op vakantie.

Ja, als je weet wat voor electronica (chip versie) in de scanner aanwezig is, is het inderdaad niet al te moeilijk de technische details daarvan te krijgen. Dat is slechts een kwestie van weten waar te zoeken. Zo is het ook met source code voor drivers.
Noodzaak is daarvoor de apparatuur bij de hand te hebben, evt. om het open te schroeven om te zien wat er in zit.

Zeker scanners, die qua basisfunctionaliteit (dus afgezien van foefjes en ditjes zoals ingebouwd koffiezetapparaat etc. ) zijn via protocollen redelijk duidelijk aan te sturen.
Natuurlijk verwacht ik niet dat iedereen zoveel kennis heeft om aan die info te komen en daarmee een driver te produceren.

Waar uiteindelijk de discussie mee begonnen is: moet je noodgedwongen hardware vervange omdat een  OS systeem verandert?

Ik heb een digitale camera die me twee jaar geleden 999 euro gekost heeft. Als ik nu van XP naar Vista zou overstappen moet ik dan maar een nieuwe camera kopen?

Of erger. Op het lab wordt een spectrometer geinstalleerd, dat ding kost 50 duizend euro. DAn maar een nieuwe kopen?
Waanzin.

Ook Microsoft heeft hier geen belang bij. Die wil het liefst dat zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen op Vista overstappen.
Daarom is bij de ontwikkeling van Vista zoveel waar mogelijk rekening gehouden met de compatibiliteit. Als mensen nieuwe hardware moeten gaan kopen, stellen ze de overstap naar Vista langer uit. En het operating systeem Windows is al jaren een van de meest opleverende programma´s voor MS, er wordt bijna 80% winst op gemaakt, mede doordat het vrijwel altijd standaard (maar zeker niet gratis) wordt meegeleverd met nieuw verkochte PCs.

In dit geval, een scanner van 50, 100 euro? MEdion weet dat die drempel, op een paar hardnekkigen, door veel mensen uiteindelijk wel wordt genomen. Wat is het? Een maand pindakaas op brood ipv. ham en rosbief? (Met alle excuses aan diegenen die van een aow tje moeten rondkomen en voor wie 50, 100 Euro echt een groot verschil in maandinkomen betekent. Die misschien jaren hebben gespaard om een nieuwe PC te komen en er dan nu achter komen dat het daarbij niet blijft, maar ook een nieuwe scanner printer blablabla moeten kopen.).

En dan heb ik het nog niet eens over: afval, productie, wegwerpen.

Dit is wat ik van de problematiek vindt: we vinden het maar heel normaal dat we goed bruikbare spulletjes maar even dumpen. Maaaar, o wee, als ik een appelklokhuis niet in de groenbak dump maar bij het restafval, wat ben ik een slecht mens ...

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar uiteindelijk de discussie mee begonnen is: moet je noodgedwongen hardware vervange omdat een  OS systeem verandert?

Als de fabrikant van de hardware weigerd om een driver uit te brengen voor die nieuwe OS, dan zul je wel moeten.

Ik heb een digitale camera die me twee jaar geleden 999 euro gekost heeft. Als ik nu van XP naar Vista zou overstappen moet ik dan maar een nieuwe camera kopen?

Of erger. Op het lab wordt een spectrometer geinstalleerd, dat ding kost 50 duizend euro. DAn maar een nieuwe kopen?
Waanzin.

Is inderdaad waanzin, maar de winkelier en Microsoft kunnen hieraan echt niks aan doen.

Ook Microsoft heeft hier geen belang bij. Die wil het liefst dat zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen op Vista overstappen.

De schuld wordt te snel bij Microsoft gelegd, maar de schuld ligt toch echt bij de fabrikant van de hardware. Daarnaast heeft Microsoft al heel vroeg de fabrikanten van de hardware de informatie gegeven om de drivers voor Vista te maken. Er zijn fabrikanten die dus voor veel producten de drivers niet ontwikkelen, omdat dat in hun ogen teveel geld kost.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cittaat ''Is inderdaad waanzin, maar de winkelier en Microsoft kunnen hieraan echt niks aan doen''.

Ik vind van wel. In plaats van nuteloze zaken als flaperende 3D schermpjes zou het nuttiger zijn om rekening te houden met blijvende werking van hardware. het is te zot voor woorden als er opeens een auto op de markt komt met vierkante wielen of die alleen maar achteruit kan rijden, waarmede ik dus de oorspronkelijke wegen niet meer kan berijden. Of ben ik nu aan het dementeren.....

(Opa) Cor.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind van wel. In plaats van nuteloze zaken als flaperende 3D schermpjes zou het nuttiger zijn om rekening te houden met blijvende werking van hardware.

Voorop gesteld dat de winkelier hieraan niks kan doen.

Daarbij is de vraag van de consumenten tweedeling:

Aan de ene kant willen ze simpele hardware en software en aan de andere kant is de honger naar grafisch geweld niet te stillen.

Daarbij was het van te voren bekend dat Vista alleen op de nieuwste computers zou werken en op de oude computers niet.

Tel daarbij ook nog op dat veel hardware zeer goedkoop zijn. Dus is het totaal goedkoper om een nieuwe scanner te kopen dan de kosten te moeten betalen voor het maken van die drivers voor de oude scanner.

En over de oude hardware:

Waar trek je de grens?

Vergeet ook niet dat alle drivers getest moeten worden. Dus als je echt alles bekijkt, komt er meer bij kijken dan wat de meeste consumenten zo in eerste instantie denken.

Nog een punt:

De economische levensduur van computers en randapparatuur bedraagd 3 jaar. Dus economisch gezien heeft het geen zin om voor de hardware die ouder zijn dan 3 jaar de drivers te updaten en aan te passen.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

U noemt een economische levensduur van drie jaar. Uitstekend en accoord.

Maar nu komt het toch echt voor dat de installatie CD van somfware met een kortere leeftijd gewoon wordt geweigerd en voorts behoort niet recente of oudere andere software te worden geweiigerd.

Elders is inmiddels het word unfair gebruikt oer mij opstelling. Ik schreef daar:

Niet fair ????? Ik houdt mij nog in. Microsoft heeft een programma ‘’ontwikkeld’‘ waarmede men leuke 3D schermpjes kan laten flapperen, maar distantieert zich van oplossingen inzake niet meer werkende software, niet meer werkende (veelal nog recente) hardware waarvan veelal zelfs de installatie CD wordt geweigerd, niet meer te verwijderen mailtjes, vastlopers zodat de PC niet eens meer is uit te zetten via de aan/uit knop maar dat alle nog kan via het verwijderen van de stekker uit de wandcontactdoos. U bent wel een verdomd goede advocaat dat u Bill, cum suis, toch nog denkt vrij te kunnen pleiten. Met een goede aanklager als ik zult u van betere huize moeten komen.

Ik ben inmiddels gewend dat ik tegen het zere been schop als ik iets nadeligs van Vista durf te zeggen. Sterker nog; men meent mij het stempel asociaal op het gerimpelde voorhoofd te kunnen drukken. Lees als u er tijd voor heeft eens EEN van mijn betogen, maar vooral de reacties op: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=304990&page=2

Als ik een nieuwe auto koop mag ik daar naar redelijkheid van verwachten dat ik daarmede gewoon de openbare weg op kan, gebruik makend van de in mijn bezit zijnde (recente) landkaarten. Ik beweer dus dat het te zot is voor woorden als men een nieuw type auto op de markt breng, waarmee men nog slechts blijkt achteruit te kunnen rijden. Dat dient de producent wel te vertellen en het niet van de behendigheid van de gebruiker laten afhangen en als die te kort schiet, hem adviseren. Maar het is nog sterker. Die auto van Microsoft heeft ook de verkeerde wielen en een geblindeerde voorruit, zodat ik er niet meer de reguliere wegen mee kan berijden en het ergelijke is dat men in hun garage daar geen oplossing voor aan draagt en men het volledig zelf mag uitzoeken.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....excuseer de typefouten.....

(Opa Cor

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind van wel. In plaats van nuteloze zaken als flaperende 3D schermpjes zou het nuttiger zijn om rekening te houden met blijvende werking van hardware. het is te zot voor woorden als er opeens een auto op de markt komt met vierkante wielen of die alleen maar achteruit kan rijden, waarmede ik dus de oorspronkelijke wegen niet meer kan berijden. Of ben ik nu aan het dementeren.....

Dementeren wil ik niet zeggen, maar je ziet het gehhel van de verkeerde kant...... Om de vergelijking met een auto er in te houden het volgende:

Je koopt een nieuwe auto en deze mag GEEN gelode benzine meer gebruiken. Dat jouw vaste pomphouder alleen maar gelode benzine verkoopt, is dat dan het probleem van de fabrikant van de auto? NEE, je hebt er voor gekozen om een NIEUW model auto te kopen en je KAN weten dat daar niet meer de benzine in mag dan de benzine die je met de oude auto gebruikte.

Je kan toch niet van Micrososft verwachten (als ze dat al wettelijk zouden mogen), dat ze voor ELK onbekend en goedkoop merk en dan ook nog eens voor elke type apparaat van dat merk een driver ZELF gaan maken????? De apparaten zijn merk X, dus de fabrikant van X moet zorgen dat zijn apparaat werkt op besturingssysteem Y. Het besturingssysteem is de BASIS, de overige software hoort DAAR op aangepast te worden en dat is het pakkie aan van de fabrikant!

Dit buiten het feit om dat Micrososft alle fabrikanten al JAREN de gelegenheid heeft geboden om hun stuurprogramma's ter controle aan Micrososft aan te bieden.

Waarom ze dit niet doen??? Heel simpel, ze maken over het algemeen geen apparaten die aan de 'standaard' voldoen (dat is vaak te duur omdat die fabrikanten goedekopere chips gebruiken), waardoor de driver door MS afgewezen zou kunnen worden.

De fabrikanten WETEN dat er elke zoveel jaren een nieuwe versie van Windows uitkomt, maar houden zich BEWUST niet aan de standaard die in de pc wereld gesteld is. Dit is niet de schuld van Microsoft.

Mooi voorbeeld: Er is ooit wereldwijd een standaard afgesproken voor een stukje software (driver) voor het inlezen/scannen van afbeeldingen, de TWAIN driver. alle bekende merken lieten hun apparaten daar mee werken, waardoor vele programma's de scanner automatisch zagen en waardoor je bv in Word meteen vanaf de scanner kon in lezen. Echter...... er waren ook merken die zich NIET aan die standaard hielden en zelf een stukje (SLECHTE) software schreven. Denk hierbij aan de merken MICROTECH en SCANTEK. Deze drivers werkten dan wel onder Windows 95, maar toen ME, 98 en XP kwamen, was het over.... ME, 98 en XP voldeden aan de afgesproken standaar, maar daar de bovengenoemde merken dat niet deden, konden de scanners van die merken opeens niet meer werken onder het nieuwe besturingssysteem. De schuld van 98 of XP? Nee, de fabrikant had er voor gekozen om lekker goedkoop te doen en afwijkende apparaten en software te leveren.

Zo is dat nu nog steeds. Koop je een redelijk goede bluetooth stick, dan ben je ongeveer € 30,- kwijt, maar die is PLUG & PLAY, want deze voldoet aan de afgesproken standaard voor bluetooth. Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dan koop je er een van het merk IAMCHEAP en dan opeens moet je de bijgeleverde software installeren, want Windows herkend hem niet vanzelf. Hoe komt dat? Omdat IAMCHEAP zich niet aan de standaard houdt.

Tuurlijk, heel makkelijk, geef hier ook Microsoft maar de schuld van.... Als je dit leest en je zou er eens wat beter over nadenken, dan zal je tot de conclusie moeten komen dat de jouw antwoord (en ook van anderen in dit topic) wel erg kortzichtig zijn......

Maar ja, je schaart je alleen maar bij een grote groep mensen die van elke fout die ze hebben Microsoft de schuld geven, waarschijnlijk omdat ze niet het vermogen hebben om even logisch na te denken....

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af en toe echt af waar het verstand van sommige mensen is gebleven.

Mensen kopen Vista en denken dat de drivers voor XP daar ook onder werken.

Niet dus.

Want dat is hetzelfde als je probeert met XP drivers een scanner onder Linux of OSX (Mac) te installeren.

Of:

Mensen kopen een product dat alleen voor XP geschikt is, en willen dan deze onder Vista gebruiken en zijn dan heel verontwaardigd dat het net gekochte product dus niet onder Vista werkt.

Hoe dom kun je dan zijn!

Mijn advies:

LEES!!!! eerst eens op de doos of het product wel voor Vista geschikt is en twijfel je, dan bij de verkoper navragen of zelf op internet zoeken!

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oooooooooooh, DAT is het dus. Wij zijn gewoon dom. Maar in ieder geval niet in die mate, dat andere reflectanten - in tegenstelling tot u - WEL hebben begrepen waar het hier om gaat. De aangever van het start-artikel deelt namelijk mede dat hij een computer heet MOETEN kopen, ongetwijfeld omdat de vorige het niet meer (zo goed) deed. En daarna tot de conclusie gekomen dat de scanner niet meer werkt.

Dus, hoe komt u er bij dat wij niet opletten bij hetgeen wij kopen. De scanner werkte namelijk blijkbaar prima toen die aan de vorige PC was gekoppeld. Dat die scanner het in combinatie met Vista niet meer doet, is dus geen zaak van dom zijn en voor de volle verantwoording van Bill cum suis en derhalve niet van de aangever.

Dan komt u ongetwijfeld nu met de opmerking dat de aanschaf van een nieuwe PC met Vista dus dom is geweest. Ook DAT bestrijd ik, want men hoeft niet genoegzaam aan te nemen dat rand-apparatuur en programma's niet meer werken.

Dan ter completering nog een losse opmerking uit de pols inzake de mededeling van Microsoft dat het ''blauwe'' scherm niet meer zou voorkomen. Verklaar mij dan maar eens waarom MIJN Vista Premium recent - zij het zeer kort - bij herstarten WEL een blauw scherm weergaf, waarbij ik gezien die korte duur slechts het woord Crash kon signaleren.....

Nogmaals, Vista is slechts geschikt, om niet te zeggen zeer geschikt, voor personen die om welke reden dan ook hun arsenaal van vloeken willen uitbreiden, want in eerste, tweede en vaak zelfs tertiaire termijn zoekt je de fout bij je zelf, naar later blijkt onterecht. Waarvan gaarne nota.

So Bill is indisputably responsible and so he is guilty for all our problems.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus, hoe komt u er bij dat wij niet opletten bij hetgeen wij kopen. De scanner werkte namelijk blijkbaar prima toen die aan de vorige PC was gekoppeld. Dat die scanner het in combinatie met Vista niet meer doet, is dus geen zaak van dom zijn en voor de volle verantwoording van Bill cum suis en derhalve niet van de aangever.

Dat de oude scanner niet onder Vista werkt is niet de verantwoordelijkheid van Microsoft, maar de verantwoordelijkheid ligt toch echt bij de fabrikant van de scanner.

Ten tweede, ik heb de vraag goed gelezen en ik had er ook een goede antwoord op gegeven.

Dan komt u ongetwijfeld nu met de opmerking dat de aanschaf van een nieuwe PC met Vista dus dom is geweest. Ook DAT bestrijd ik, want men hoeft niet genoegzaam aan te nemen dat rand-apparatuur en programma's niet meer werken.

Helemaal niet!

Het is maar net voor waar je het voor nodig hebt. En maak je gebruik van oude programma's en je weet dat deze niet onder Vista werken, dan is het verstandiger om XP te behouden.

Echter in het geval van de TS ligt de situatie iets anders. Er is een nieuwe computer gekomen en de Ts dient dan ook een nieuwe scanner te kopen, hoe vervelend ook.

Nog iets:

Wil je een nieuwe computer of laptop, neem dan geen budget computer. Want Vista wilt daar niet lekker op draaien.

Oooooooooooh, DAT is het dus. Wij zijn gewoon dom.

Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik gaf aan dat sommige mensen heel dom zijn om producten voor XP te kopen (bijvoorbeeld een TV kaart) en willen die dan onder Vista gaan gebruiken. Daar doelde ik op.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2007 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat; ''.....en je weet dat deze niet onder Vista werken''.

Ook ik wist het niet, maar ik heb dan ook maar zo'n 25 jaar ervaring met computers. Zo behoft de aangever ook niet te weten dat hij na de ''aanschaf van zijn nieuwe auto zijn doel niet meer kan bereiken met zij redelijk recente landkaarten''.

(Opa) Cor.

P.S. Ik vergat in mijn vorige reactie - als aanvulling op mijn melding omtrent de door Vista geopende creativiteit om nieuwe vloeken te bedenken - mijn her en der gemaakte opmerking te herhalen dat het positieve van Vista ook is dat het mij van de straat en anderen uit de kroeg houdt..... Het levert de aangever echter niets op, behalve de wetenschap dat de aanschaf van Vista hem onvoerziene uitgaven bezorgt, vergelijkbaar met  de kosten van een echtgenote die vaak zegt: ''Ik heb niets om aan te trekken.....''

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

We zitten nu in de overgangsperiode van XP naar Vista.

Dat betekend dus dat als je nieuwe hardware koopt, dat het dan niet vanzelfsprekend is dat die hardware zeker onder Vista werkt.

Wat ook kan is dat als je een nieuwe computer koopt, dat de kans groot is dat de oude hardware niet werkt onder Vista (zoals in het geval van de TS).

Al is die oude printer of monitor nog zo goed, als die dan onder Vista niet werken, dan dien je die ook te vervangen.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat: ''.....dan dien je die ook te vervangen''.

Hetgeen dus - zoals ik betoog - niet aan domheid van TS is te wijten, maar van de ontwikkelaars van Vista, die duidelijk te kort zijn geschoten.

(Opa) Cor Schorel

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hetgeen dus - zoals ik betoog - niet aan domheid van TS is te wijten, maar van de ontwikkelaars van Vista, die duidelijk te kort zijn geschoten.

Hoe kom je bij die wijsheid?

Met alle respect, maar je klest gigantisch uit je nek.

De degene die hierin tekort schiet is Medion en helemaal niemand anders.

Microsoft hoeft die drivers niet te ontwikkelen en te maken, maar Medion.

En als de fabrikant van die scanner het verdomd om de drivers te schrijven voor Vista, dan dien je gewoon een andere scanner te kopen.

Niks geen schuld of tekortkoming van Microsoft.

Dus stop aub met Microsoft te beschuldigen. Zij kunnen er ook niks aan doen.

Medion schiet hier te kort. Dus Medion is hier echt de schuldige.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 01:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen kopen Vista en denken dat de drivers voor XP daar ook onder werken.

Precies, en als je dan ook nog eens dat stuk leest van ESCEHA leest, dan zakt je broek helemaal af.... En dan durft ook nog te zeggen dat ie juridisch onderlegd is (zie het forum waar hij zelf naar verwijst)..... als hij inderdaad aanklager zou zijn, dan zou ik GRAAG de verdediging van Micrososft op me nemen, binnen 3 minuten had ik HELEMAAL van de tafel geveegd...

ESCEHA doet het als volgt voorkomen:

Je koopt een nieuwe auto en als de spoiler van de oude auto daar niet op past, dan is het de schuld van de fabrikant van de auto.... Hoe simplistisch is deze denkwijze??!!

Ik zal nog eenmaal aan al die mensen proberen uit te leggen hoe het zit, ik neem de auto van ESCEHA als voorbeeld:

Een computer met Windows Vista is de BASIS en dat werkt!
Een nieuwe auto is de BASIS en die werkt!

Als je RANDAPPARATEN of SOFTWARE koopt, moet dat voldoen aan de eisen die de BASIS stelt.
Als je een spoiler of een hoes voor de stoel koopt, moet dat voldoen voor DIE auto (de BASIS)

Als de randapparaten of de software niet werkt, is dat NIET geschikt voor de BASIS, had je maar moeten kijken wat je kocht...

Als je een trekhaak koopt voor de auto en deze past niet, is dat NIET de schuld van de auto, had je maar beter moeten lezen.

Heb je oude software of hardware en dat past niet, dan moet je aan de FABRIKANT vragen waarom niet, niet aan MICROSOFT

Stel: Ik ben fabrikant van scanners en kan kan voor een prikje een scanner in elkaar zetten. Ik heb geen zijn en tijd en ook geen geld om daar goede software voor te schrijven, dus ik schrijf effe gauw een driver die werkt op XP. Ik bied deze driver NIET ter controle aan bij Micrososft, want dan zien ze dat deze niet aan de standarisering voldoet, dus wijzen ze hem af. Daarom breng ik die goedkope hardware met mijn EIGEN geschreven driver op de markt, wetende, dat een koper zoals ESCEHA toch niet bij mij gaat klagen, maar bij Microsoft.....

Hoe kan je nu in Godsnaam verwachten van Micrososft dat deze voor ALLE merken en ALLE apparaten gaat uitzoeken hoe en of dat werkt op Vista???? Waar zit je verstand!!!!

ALLE fabrikanten van hardware en software hebben JAREN de gelegenheid gehad om hun software te laten testen door Microssoft of deze compatible zou zijn met Vista, maar HEEL VEEL fabrikanten hebben daar om diverse (voor mij duidelijke) redenen van af gezien. Ze weten toch wel dat mensen zo stom zijn om slechte apparaten en/of software te kopen, dus wat maakt hun dat uit!

Een bekend voorbeeld van zoiets is MITEK, MICROTECH en SCANTEC.
Deze fabrikanten van (goedkope) apparaten, hebben ooit jaren geleden scanners op de markt gebracht voor Windows 95.

In die tijd was er ook een wereldwijde standaard afgesproken voor dit soort apparaten, namelijk een TWAIN driver.

Echter, deze fabrikanten hielden zich niet aan die standaard en schreven zelf een stukje (zeer slechte) software. De scanners deden het onder 95, maar toen 98 uitkwam, was het uit met de pret..... Daar 98 met die TWAIN standaard was meegegroeit, konden die eigengemaakte drivers niet meer gebruikt worden.

Wie is er nu verantwoordelijk? Micrososft Windows die zich aan een globaal afgesproken standaard houdt of de fabrikanten die daar met de pet naar gooien? Lijkt me erg duidleijk, maar voor ESCEHA zal ik het even vertellen; DE FABRIKANTEN!!!! Jij zou Micrososft weer de schuld geven, dat weet ik, maar dat is denk ik alleen maar vanwege een behoorlijke kortzichtigheid.....

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 01:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus, hoe komt u er bij dat wij niet opletten bij hetgeen wij kopen. De scanner werkte namelijk blijkbaar prima toen die aan de vorige PC was gekoppeld. Dat die scanner het in combinatie met Vista niet meer doet, is dus geen zaak van dom zijn en voor de volle verantwoording van Bill cum suis en derhalve niet van de aangever.

MAN! Waar haal je die stompzinnige denkwijze toch vandaan!!!!

Hoe kan het in Hemelsnaam Microsoft zijn schuld zijn dat apparaten en software van ANDER fabrikanten niet werken!!! Die fabrikanten moeten zorgen voor goede spullen en daar krijgen ze van Micrososft ook JAREN de gelegenheid voor. ALLE software kan bij Micrososft aangeboden worden ter controle en als de software akkoord bevonden is, wordt het OF opgenomen in windows zelf, of ze krijgen een WHQL stempel.

Doen fabrikanten dat NIET (om voor mij DUIDELIJKE redenen), dan vind jij het de plicht dat Microsoft software gaat schrijven voor ALLE fabrikanten en voor ALLE producten van die fabrikanten???? Buiten het feit om of Micrososft dan geen inbreuk pleegt op auteursrechten van de software van die fabrikanten, is het natuurlijk omgekeerde wereld.

Ik zie het al, ik breng een shitproduct uit dat werkt onder 98 en als iemand het onder XP of Vista wil gaan gebruiken, hoef ik lekker niks te doen, maar moet Micrososft dat oplossen.

Sorry hoor, maar jouw denkvermogen is wel erg beperkt.....

Voorbeeldje:

k heb een koffiezetapparaat merk XP, werkt perfect met koffiefilters no4....

Nu koop ik een koffiezetapparaat merk Vista en daar passen mij koffiefilters niet meer in, want die gebruikt no3

Moet ik nu zomaar mijn koffiefilters die goed zijn weggooien??!!

Dacht het niet, ik stel gewoon de fabrikant van koffiezetapparaat Vista aansprakelijk, die had er voor moeten zorgen dat mijn goede filters no4 nog gebruikt konden worden..............

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 01:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat; ''.....en je weet dat deze niet onder Vista werken''.

Ook ik wist het niet, maar ik heb dan ook maar zo'n 25 jaar ervaring met computers. Zo behoft de aangever ook niet te weten dat hij na de ''aanschaf van zijn nieuwe auto zijn doel niet meer kan bereiken met zij redelijk recente landkaarten''

Die 25 jaren computerervaring is niet af te lezen in de berichten die je hier post, dus dat zal wel meevallen....

De opmerking over een nieuwe auto die zijn doel niet haalt, slaat KANT NOG WAL.

Windows XP werkt perfect, zonder randapparatuur.
Windows Vista werkt perfect (beter nog) zonder randapparatuur.

Wil je randapparatuur, dan moet je gewoon die apparaten nemen waar de sticker VISTA READY op zit.
Heb je al randapparatuur, dan kan je op de site van Microsoft controleren of deze werkt met vista. Zo niet, dan pleeg je een belletje naar de fabrikant van die hardware en vraag je om Vista ondersteuning. Geven ze die niet, dan koop je OF een ander merk of type, OF je koopt geen Vista.

Het is geen brood wat je koopt, dus is het logisch dat je je EERST verdiept in de (on)mogelijkheden van een nieuwe pc voordat je honderden euro's uitgeeft. Doe je dat niet, dan ben je gewoon een dom figuur...

Als je een nieuwe stereoset koopt lees je toch ook eerst de specificaties? Zo niet en thuis gekomen passen de boxen van de oude stereo niet op de nieuwe, ga je dan ook de fabrikant van de nieuwe stereo-installatie aansprakelijk stellen???

By the way, als je op dit moment een nieuwe pc MOET kopen, dan kan dat t/m oktober ALTIJD nog met XP. Dat het misschien bij de vraagsteller zijn winkel niet lukte, zegt eigenlijk meer iets over de kwaliteit van die winkel........

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat: ''Dus stop aub met Microsoft te beschuldigen. Zij kunnen er ook niks aan doen''.

Het wordt voor u toch echt een enorme teleurstelling als u in de waan verkeert dat ik op mijn leeftijd mijn mond nog laat snoeren in zijn algemeenheid en over het wanproduct Vista dat nu nog in het ''Bart Smit'' stadium verkeerd in het bijzonder. Ik kan u verzekeren dat dit dan echt een illusie is.

U heeft er kennelijk geen notie van wat een financiele aderlating een nieuwe PC voor iemand kan betekenen, laat staan als daar nog totaal onvoorzienen gevolg kosten bijkomen. U spreekt wel erg makkelijk over koop maar even een nieuwe scanner en zo...... Ik kan mij steeds minder aan de indruk onttrekken dat er bij u sprake is van ''Is fecit suis prodest'', of duigelijker gezegd, ''Het is de veroorzaker die er baat bij heeft?''

Loqundi Libertatum Costodiamus (Laten wij waken over de vrijheid vanhet spreken)

(Opa) Cor

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 01:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat: ''.....dan dien je die ook te vervangen''.

Hetgeen dus - zoals ik betoog - niet aan domheid van TS is te wijten, maar van de ontwikkelaars van Vista, die duidelijk te kort zijn geschoten.

(Opa) Cor Schorel

Wat een simpele ziel..............

Nog even over het feit of Windows goed of niet goed is, Windows Vista is in vele opzichten beter dan XP.

Inderdaad, een blauw scherm kan voorkomen, maar dit heeft in 99% van de gevallen te maken met verkeerde stuurprogramma's van ANDERE fabrikanten of met slechte of kapotte hardware van ANDERE fabrikanten.....

Ik was zeer verbaasd te lezen dat een gebruiker als jij met 25 jaren 'ervaring' met computers (naar eigen zeggen), niet eens weet hoe je een blauw scherm in Windows vast kan houden, zodat je het rustig kan lezen........ ook zijn er na het opnieuw opstarten LEGIO mogelijkheden om er achter te komen waar dat blauwe scherm door veroorzaakt is. Niet gedaan? of valt het een beetje tegen met die 25 jaren kennis.....

By the way, ik heb ook het topic in het HELP MIJ forum gelezen, niet iets om trots op te zijn. Het heeft allemaal een beetje dezelfde strekking als dat je hier post. Ook de reacties zijn ongeveer het zelfde als hier. Heeft die kortzichtigheid misschien te maken met een onderdrukte frustratie of zo?

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 02:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt voor u toch echt een enorme teleurstelling als u in de waan verkeert dat ik op mijn leeftijd mijn mond nog laat snoeren in zijn algemeenheid en over het wanproduct Vista dat nu nog in het ''Bart Smit'' stadium verkeerd in het bijzonder. Ik kan u verzekeren dat dit dan echt een illusie is.

Uw mond snoeren is onzin, maar praat niet over zaken waarvan u DUIDELIJK geen verstand heeft, dat verliest u!!!!

Of u Vista een slecht product vind, dat is UW mening, maar dat wil niet zeggen dat dit zo is. Ik heb een ZEER tevreden klantenkring die Vista naar VOLLE tevredenheid gebruiken en GEEN problemen hebben.

Bevalt Vista niet, koop het dan niet, maar zeur er niet zo over alsof het een slecht product is..... Of de vraagsteller wel of niet een andere scanner moet of kan kopen, is niet belangrijk, ZIJ hebben de keuze gemaakt voor Vista!!!!! Als ze het niet willen hebben, maar bijvoorbeeld XP, dan hadden ze zich even iets beter moeten orienteren, want XP is nog volop verkrijgbaar.

Een mooie uitspraak is dat de meeste fouten van een pc zitten tussen het beeldscherm en de rugleuning van de stoel..... de gebruiker dus.

Dat u Vista een wanproduct vind, zegt niets over het (goede) product, maar meer over U en Uw kennis van pc's en software..........

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 02:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat: ''Dus stop aub met Microsoft te beschuldigen. Zij kunnen er ook niks aan doen''.

Het wordt voor u toch echt een enorme teleurstelling als u in de waan verkeert dat ik op mijn leeftijd mijn mond nog laat snoeren in zijn algemeenheid en over het wanproduct Vista dat nu nog in het ''Bart Smit'' stadium verkeerd in het bijzonder. Ik kan u verzekeren dat dit dan echt een illusie is.

Microsoft beschuldigen van iets waar zij nog part nog deel aan hebben, vind ik echt zielig.

U heeft er kennelijk geen notie van wat een financiele aderlating een nieuwe PC voor iemand kan betekenen, laat staan als daar nog totaal onvoorzienen gevolg kosten bijkomen. U spreekt wel erg makkelijk over koop maar even een nieuwe scanner en zo...... Ik kan mij steeds minder aan de indruk onttrekken dat er bij u sprake is van ''Is fecit suis prodest'', of duigelijker gezegd, ''Het is de veroorzaker die er baat bij heeft?''

Ik weet verdomd goed waar ik het over heb, en jij dus heel duidelijk van niet.

Vista zit onder de motorkap heel anders in elkaar dan XP.

En een financiele aderlating is ook nogal overtrokken. Zielig doen, terwijl er niks zieligs aan is.

XP is nog gewoon te koop. Dus als je een nieuwe computer wilt gaan kopen, maar je hebt nog oudere randapparatuur, dan is de keuze toch gemakkelijk? Je kiest dan gewoon voor XP en niet voor Vista.

Vista heeft een goede grafische kaart nodig en ook flink wat geheugen. Minimaal 1GB, liefst 2GB.

Het was ruim van te voren bekend wat de eisen van Vista waren, en dat die op de meeste oudere computers niet zou gaan werken.

Maarja, de consumenten zijn wat dat betreft doof en vinden nu dat zij benadeeld zijn.

U spreekt wel erg makkelijk over koop maar even een nieuwe scanner en zo...... Ik kan mij steeds minder aan de indruk onttrekken dat er bij u sprake is van ''Is fecit suis prodest'', of duigelijker gezegd, ''Het is de veroorzaker die er baat bij heeft?''

Wat een onzin zeg.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben een computermonteur en een zelfstandige ondernemer.

Ik heb een eigen computerbedrijf, waarbij ik computers zowel softwarematig als hardwarematig repareer.

Ik ben begonnen met de Commodore64. Toen de 486, Pentium 166MMX, Pentium3, Pentium4 en nu Core2 Dual-core. Ik heb de begintijd van de XT nog meegemaakt.

Ik ben begonnen met Windows 3.11 en DOS, toen Windows 95, Windows 98, Windows 2k, Windows XP en nu Windows Vista.

Ik lever dus ook nieuwe computers die ik ook zelf samenstel en ook zelf assembleer. Ik lever ook de volledige support aan de nieuwe computers, dus ook aan Windows.

Zoals ik al zei, ik weet verdomd goed waar ik het over heb.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 02:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Offtopic:

Dan ter completering nog een losse opmerking uit de pols inzake de mededeling van Microsoft dat het ''blauwe'' scherm niet meer zou voorkomen. Verklaar mij dan maar eens waarom MIJN Vista Premium recent - zij het zeer kort - bij herstarten WEL een blauw scherm weergaf, waarbij ik gezien die korte duur slechts het woord Crash kon signaleren.....

Als je veel blauwe schermen krijgt, zou ik maar een uitkijken naar een andere computer.

Ik lever zelf ook computers (zoals ik al eerder aangaf) en bij die systemen zijn nooit blauwe schermen.

Het heeft allemaal te maken met de materiaalkeuze.

Ontopic:

Als er een nieuwe OS uitkomt en er worden geen nieuwe drivers geschreven, dan dien je inderdaad die hardware te vervangen.

Sterker nog: Veel softwarepakketten draaien niet onder Vista.

Toch vind ik dat de consumenten nu spijkers op laag water aan het zoeken zijn met de komst van Vista.

Want toen XP uitkwam, had je dezefde problemen.

Dus spellen die onder 98 goed werken, werken niet onder XP, omdat Windows 98 als een schil om DOS heen zit (9x kernel) en XP bezit helemaal geen DOS (NT kernel).

En heb je een scanner die ouder is dan 6 jaar, dan koop maar een nieuwe, want die zal nooit onder Vista kunnen werken.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 02:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, dan kan ik niet achterblijven, dan zal ook ik me maar even voorstellen:
Sorry voor het 'stelen' van een stuk van jouw tekst, maar voor mij geldt het hieronderstaande ook:

Ik zal me even voorstellen. Ik ben een computermonteur en een zelfstandige ondernemer.

Ik heb een eigen computerbedrijf, waarbij ik computers zowel softwarematig als hardwarematig repareer.

Ik ben begonnen met de Commodore64, toen een Commodore 128, daarna een Commodore Amiga, toen de 486, Pentium 166MMX, Pentium3, Pentium4, diverse AMD (64) pc's en nu Core2 Dual-core. Ik heb de begintijd van de XT nog meegemaakt.

Ik ben begonnen met DOS 6.2, daarna Windows 3.11, toen Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows XP en nu Windows Vista 32 en 64-bit

Ik lever dus ook nieuwe computers die ik ook zelf samenstel en ook zelf assembleer. Ik lever ook de volledige support aan de nieuwe computers, dus ook aan Windows.

Zoals ik al zei, ik weet verdomd goed waar ik het over heb.

Ik merk hierbij nog even op dat ik bijna 47 jaar jong ben en ongeveer 27 jaren ervaring op dit gebied heb......

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 07:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas zijn het niet altijd de oudere printer/scanners die onder vista niet goed werken. Kocht twee dagen geleden een Canon Pixma MP180, juist omdat ik wist dat oudere hardware ( kan ) weigeren heb ik gevraagd bij Dixons of de al in one met Vista overweg kon en dat ik hem alleen kocht als de Vistaready ook op de doos stond. Dit alles klopt dus en op de doos zit de vistasticker, Na thuis de doos te hebben geopend blijkt het vistaready te bestaan uit een foldertje waarop staat hoe je via de website van de fabrikant de laatste software haalt en ook de scansoftware ( die apart is ) komt van ScanSoft en moet van hun website te worden gedownload, Nog steeds werkt de scanner in de al in one dus niet. Bezopen vind ik het.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte ''GSM''

Aangezien HP er anders over denkt dan Microsoft is de driver van HP Scanjet 5470 dus WEL te downloaden, namelijk op

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=61930&lc=en&cc=nl&dlc=en&lang=en&cc=nl

(Opa) Cor

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Jurrien,

Kijk en die zelfde zakkenvullende streken worden ook doort Microsoft uitgehaald.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Thvk,

Nu wij exact weten ''dat u verstand heeft van verzekeren'' ben ik toch heel benieuiwd - en ongetwijfeld de anderen met mij = wat uw visie op het wanproduct Vista is.

(Opa) Cor

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben ik toch heel benieuiwd - en ongetwijfeld de anderen met mij = wat uw visie op het wanproduct Vista is.

Dit slaat echt nergens op!

Dus omdat Medion weigert om de drivers voor Vista uit te brengen, ligt dus dan de fout bij Microsoft en is Windows Vista dan gelijk een wanproduct?

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vista doet denken aan het volgende:

Moos koopt tegen een zacht prijsje van Sam 100 kisten sardientjes. Krijgt Sam onverwacht visite en denkt aan zjn visite sardientjes voor te kunnen schotelen. maar de inhoud van het ene blik na het andere en van de de ene kist na de andere blijken bedorven.

Moos: ''Die sardientjes die je me hebt verkocht zijn allemaal bedorven''.

Sam: Die zijn ook niet om te eten maar voor de handel.....''

En zo is het met Vista ook !!

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ff vinkje verwijderen.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na thuis de doos te hebben geopend blijkt het vistaready te bestaan uit een foldertje waarop staat hoe je via de website van de fabrikant de laatste software haalt en ook de scansoftware ( die apart is ) komt van ScanSoft en moet van hun website te worden gedownload, Nog steeds werkt de scanner in de al in one dus niet. Bezopen vind ik het.

Beste Jurien, waarom de all-in-one bij jou niet werkt is voor mij een raadsel. Ik heb meerdere van deze apparaten verkocht aan klanten met zowel Vista 32-bit alsook Vista 64-bit en daar werken ze gewoon. Ik heb zojuist er zelf eentje uit de doos gehaald en op mijn Vista Ultimate 64-bit aangesloten en zowel de printer alsook de scanner werkt gewoon. Tuurlijk, je moet inderdaad de drivers bij Canon downloaden, dit komt omdat het model ouder is dan Vista zelf, dus de bijgeleverde cd bevat (nog) niet de stuurprogramma's voor Vista.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Thvk,

Nu wij exact weten ''dat u verstand heeft van verzekeren'' ben ik toch heel benieuiwd - en ongetwijfeld de anderen met mij = wat uw visie op het wanproduct Vista is.

(Opa) Cor

Door deze vraag te stellen, laat u overduidelijk weten dat u de vorige reacties niet (goed) leest.
Mijn mening over Vista heb ik in dit topic al enige malen kenbaar gemaakt. Vista is zeker geen WAN-product en werkt zeer goed. Men moet er alleen voor zorgen dat de JUISTE software en hardware gebruikt wordt voor Vista, anders kan het fout gaan. Dit was ook al bij XP, daar kon je ook vaak geen Windows 95 software en stuurprogramma's bij gebruiken. Dit zou toch bij een ieder bekend moeten zijn en zo niet, dan getuigd dat er van dat klanten zich ovoldoende (laten) informeren.

Net zoals bij andere apparaten of middelen, geldt bij een pc, de software en ook de randapparaten : LEES EERST DE HANDLEIDING of de SYSTEEMEISEN op de verpakking.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vista doet denken aan het volgende:

Moos koopt tegen een zacht prijsje van Sam 100 kisten sardientjes. Krijgt Sam onverwacht visite en denkt aan zjn visite sardientjes voor te kunnen schotelen. maar de inhoud van het ene blik na het andere en van de de ene kist na de andere blijken bedorven.

Moos: ''Die sardientjes die je me hebt verkocht zijn allemaal bedorven''.

Sam: Die zijn ook niet om te eten maar voor de handel.....''

En zo is het met Vista ook !!

Stop nu met deze zeer stomme opmerkingen, u laat keer op keer duidelijk merken er totaal geen verstand van te hebben en zet u zelf al meer voor paal....

Lees nu EERST eens alle vorige replys GOED door en probeer dan eens met een 'open mind' objectief te zijn. U zit vastgerot in uw eigen (verkeerde) manier van denken en staat op geen enkele manier toe dat anderen er u (gefundeerd) op wijzen dat u het bij het verkeerde eind heeft. U bekijkt het maar van 1 kant (uw eigen ervaring) en komt met nietszeggende argumenten die kant nog wal raken.

Ik ben er voor de volle 100% van overtuigd dat uw negatieve ervaring niet door Vista komt, maar door problemen met uw overige software en/of hardware. als deze goed zou zijn, dan was u een zeer tevreden gebruiker van Vista. Uw kennis van pc's en software (Windows) is zo ontzettend laag, dat u allerlei rare antwoorden geeft en vreemde vragen stelt, waarschijnlijk om uw onkunde te verbloemen. Als deze kennis net zo hoog zou zijn als u in eerdere reacties zegt te hebben, dan zou u toch echt 'uit ervaring' en andere mening hebben.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opzich zou de vistaready-sticker in mijn ogen moeten betekenen dat Vista-software is bijgevoegd en niet alleeen maar XPsoftware. Mijn probleem begint met scannen en het weigeren van de gedownloade MP180driver die voor de 32 bit geschikt zouden zijn. De printer werkt probleemloos en het zit ergens in de scansoft-software naar mijn gevoel. Ik heb daar ook de nieuwste versie van binnen gehaald maar hij scant echt niet, Hij geeft een foutmelding dat er iets met de kabel of verbinding met de al in one is maar waarom print hij dan wel.De drivers van het internet geven na het installeren een melding dat ze niet geinstallerd kunnen worden en in apparaatbeheer blijft een uitroepteken staan al print hij dus wel. De discussie over Vista is zinloos want ik ben zeer tevreden met vista al blijven drivers soms een punt. Misschien doe ik iets verkeerd en dus vraag ik je het stap voor stap uit te leggen ( als je wilt natuurlijk ) alvast mijn dank.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de drivers van het internet heb gehaald en ze met winzip hebt geopend ben ik ze ineens kwijt en kan ze nergens meer vinden. Ik hoop echt dat je mij stap voor stap even kan helpen. MVG jurrien.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik het gedaan heb:

  1. Ik heb driver 1.10 (m6C01mux.exe) gedownload

  2. Ik heb MP Navigator 3.02 (m6C1CMUx.exe) gedownload

  3. Ik heb de driver uitgepakt in de map c:\driver\

  4. Daar heb ik map DrvSetup geopend en toen op SETUP.EXE geklikt.

  5. Daarna heb ik MP Navigator uitgepakt in de map c:\navigator\

  6. Vanuit die map heb ik SETUP.EXE aangeklikt en de installatie liep vlekkeloos.

DAARNA heb ik de MP180 pas aangesloten en aangezet, waarna deze vanzelf installeerde...

Door nu op het icoontje van NAVIGATOR te klikken, welke op het buroblad is komen te staan, kan ik gewoon scannen.....

Kan het zijn dat je misschien EERST de MP180 hebt aangesloten VOORDAT je de software installeerde?

Zo ja, gan naar de apparaatbeheer en klik daar op het + teken voor BEELDAPPARATEN. staat de scanner daar bij, klik deze dan met rechts aan en kies INSTALLATIE ONGEDAAN MAKEN. Je krijgt dan de optie om ook de stuurprogramma's te verwijderne, doe dit!

Staat de MP180 daar niet, klik dan met rechts op het uitroepteken en doe daar het zelfde als hierboven.

Trek de USB stekker uit de printer of uit de pc

Ga naar jouw printers en klik met rechts op de MP180. Maak ook hier de installatie ongedaan en verwijder (desgevraagd) ook de stuurprogramma's.

Als je deze stappen allemaal hebt doorlopen, voer dan de stappen 1 t/m 6 opnieuw uit.

Sluit nu de kabel weer aan en zet het apparaat aan.

Nu zou het ECHT moeten werken.

Ik heb deze stappen op zowel Vista 32-bit als ook 64-bit meerdere keren uitgevoerd met zowel de MP180, de MP510, MP530 en als laatste de MP830 (welke ik nu zelf in gebruik heb). Dit is altijd gelukt.

Werkt het nu nog niet, dan ligt het probleem dieper dan ik totnogtoe tegengekomen ben en zal je even moeten bellen met Canon, telefoon: 0900-2022915

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uitgaande van een gemiddeld uurloon (modaal) in tijd gespandeerd aan deze oeverloze en afgedwaalde discussie, had de vragensteller 15 nieuwe scanners kunnen kopen.

Is het geen goed idee om er een punt achter te zetten, danwel te verplaatsen naar het Forum?

Groeten Harrie

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Harrie,

Een verstandige opmerking waarmede ik het helemaal eens ben. Het gaat hier namelijk in grote lijnen helemaal niet meer over Vista en aanverwante zaken, doch het niveau van het gesprek is gedevalueerd tot het op de man spelen als je niet deelneemt aan de lofzang op Vista.

(Opa) Cor.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een verstandige opmerking waarmede ik het helemaal eens ben. Het gaat hier namelijk in grote lijnen helemaal niet meer over Vista en aanverwante zaken, doch het niveau van het gesprek is gedevalueerd tot het op de man spelen als je niet deelneemt aan de lofzang op Vista.

Het gaat hier weldegelijk over Vista en over randapparaten, maar er is hier 'iemand' die alleen maar zijn eigen mening wil opdringen aan anderen, zonder dat hij met reeele feiten of argumenten komt die zijn verhaal onderbouwen. Deze persoon wil anderen er van overtuigen dat Vista slecht is, alleen vanwege enkele slechte ervaringen die hij zelf heeft gehad en waarvan ik (en anderen hier met mij) overtuigd zijn dat dit niet aan Vista, maar aan de GEBRUIKER ligt.

Ik denk dat je wilt dat dit topic gesloten wordt, daar het te warm onder je voeten wordt. Dit gebeurde ook al in het door jou zelf aangegeven forumtopic op helpmij........

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Te warm onder mijn voeten? Dat is een illusie.

Nu volg ik eens een keer het advies van een verstandig iemand, is het weer niet goed. En zulke mensen hebben stemrecht.....

(Opa) Cor

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb het nu eenmaal geprobeerd maar gelukt is nog niet omdat als ik de printer aansluit gaat hij drivers zoeken in de (voorgeconfigureerde mappen) geeft dan aan dat de instal van de drivers is mislukt en verwijst naar de website.Zal het straks nog eens proberen na opnieuw te zoeken naar oude drivers.thanks.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb het nu eenmaal geprobeerd maar gelukt is nog niet omdat als ik de printer aansluit gaat hij drivers zoeken in de (voorgeconfigureerde mappen) geeft dan aan dat de instal van de drivers is mislukt en verwijst naar de website.Zal het straks nog eens proberen na opnieuw te zoeken naar oude drivers.thanks.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

thvk, Het werkt nog niet maar ik merk dat de drivers in mijn softwarelijst terug te vinden zijn op het configuratiescherm. Horen ze daar? Opnieuw zodra ik de usb-kabel aansluit gaat hij zoeken in voorgeconfigureerde mappen en zegt dan dat het niet is gelukt. Ik begrijp er niks meer van.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat je drivers en software ziet staan in het configuratiescherm en dan bij PROGRAMMA'S EN ONDERDELEN?

Zo ja, haal dan daar inderdaad eerst eens alles weg (terwijl de kabel van de printer NIET is aangesloten)

Probeer daarna dan nog eens het eerder beschreven stappenplan.

Lukt het dan nog niet, dan heb ik helaas op dit moment geen opties meer, bel dan maandag even naar Canon. Sorry.......

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn systeembeheerder is even langs geweest en de door jou gegeven instructie's waren helder en duidelijk en correct, Echter is er een softwarefout in mijn Vista die de driver blokt . Ga nu formateren en opnieuw beginnen omdat er nog een aantal zaken zijn die niet in orde zijn.En voor de goede orde , Het zijn fouten door mijzelf veroorzaakt en liggen dus niet aan Windows. bedankt thvk.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2007 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

jurrien, ik weet niet hoe het met vista is, maar als ik zo je probeleem lees en tenminste begrepen heb is dat je drivers installeert en opstart etc. , maar dat je weer wordt gevraagd naar de drivers? Dit wijst er gewoon op dat je drivers niet geinstalleeerd zijn. In XP is het zo dat bepaalde drivers geen handtekening hebben vr XP, dus wat doet XP? die blokt deze en kan je drivers of software niet installeren. Misschien staat je Vista zo afgesteld dat drivers zonder handtekening die niet MS approved zijn of dat soort shit staat ingesteld dat die elke driver weigert die geen driver signing heeft deze gewoon wordt genegeerd. Deze optie zit ook bij XP.

Ik heb deze optie bij mij uitgeschakeld zodanig dat deze elke driver accepteert zonder te vragen naar driver signing. Dit kan je op de volgende manier doen, ik heb zelf engelstalige versie van XP, start-instellingen-configuratie scherm en dan  System ( waaronder ook je hardware, systeemherstel, comp.naam zitten, kom even niet op de ned.naam) dan ga je naar hardware gedeelte, klik je daarop en dan heb een venster waar oa . driver sign, driver handtekening is een groene V teken, klik daar eens op zie je bepaalde opties oa alles negeren en niet vragen voor goedkeuring, die klik je aan en dan onderaan vink je het hokj e aan waar staat dat je dat als "standaard"optie wilt.

Aanvullingen zijn welkom hierop. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2007 om 00:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
System, is system properties of systeem eigenschappen als aanvulling bij het voorgaande

ve
door verwijderd - Aug 5, 2007 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook jij bedankt voor het meedenken, Echter het blijkt dat er configuratiegegevens in het register te zijn beschadigd en de snelste oplossing is dus opnieuw installeren.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2007 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na een herinstallatie is het probleem opgelost. Heb het toen opnieuw uitgevoerd met de uitleg van thnk ,en het is nu in orde.

Thanks voor alles.   Jurrien

ve
door verwijderd - Aug 5, 2007 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben blij dat het werkt voor je....

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Medion scanners (ik heb type 42666) zijn iha geproduceerd door Microtek.Op hun site vind je de Vista-drivers [www.microtek.nl] Kies maar voor ScanMaker s430.
Installeer de software (Scanwizard) terwijl de scanner nog niet is aangesloten op de USB-poort van de PC.

Downloaden-uitpakken-setup in map 'disk1' starten-herstarten-aansluiten. Dan moet ie het doen.

PS: waarom reageren zoveel mensen met blabla?

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

......misschien omdat wij allemaal natuurlijk een stuk dommer zijn dan Kees Kuys......?????

Cor Schorel