ba
door barentsz Mar 23, 2005 om 18:34
Computers & telefonie

Medion Titanium MD 8386

Bij het afsluiten van de PC komt er een hoge fluittoon uit de luidsprekers, volgens Medion is dit normaal. Het is net of er een kondensator ontlaadt. Weet iemand of dit echt normaal is.

Wim.

1204 7 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Mar 24, 2005 om 01:43
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Wim,

Een zoekopdrachtje in Google leert me dat de Medion computers nogal wat
geluid produceren. Ik heb zelfs gelezen dat enkele gebruikers dat nog
geweldig vinden ook. Zelf lijkt het me niet echt prettig.

Belgische gebruikers van een eerder type hebben van Medion aangeboden
gekregen de koeling gratis te laten vervangen. Wellicht kunt u dat ook
proberen. Er zijn in ieder geval veel mensen met dezelfde ervaring.

Leesvoer:

http://users.pandora.be/aldi_md8383/aldi_medion_8383_xl.htm

http://md8383.mygb.nl/

http://www.computerconsument.nl/pages/reacties.php?redartID=166

http://www.dagelinks.nl/pivot/entry.php?uid=standard-9339

vr. gr.

gsm
door gsm - Mar 24, 2005 om 08:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo barentz,

De vraag is niet helemaal duidelijk.

Om een goed antwoord te kunnen geven is het nodig om aan te geven op
welk moment precies bij het 'afsluiten' van de Medion PC het geluid
gemaakt wordt.

Het geluid kan gemaakt worden via een WAV bestand bij het stoppen van Windows.

Het kan ook gemaakt worden door de geluidkaart bij het uitschakelen van de driver voor de geluidkaart.

Dan kan het geluid nog optreden op het moment dat de PC helemaal uitschakelt.

Tenslotte kan het zijn dat het geluid gemaakt wordt door de
luidsprekers op het moment dat de electriciteit ('de stroom') wordt
uitgeschakeld.

Groeten,

GSM

ba
door barentsz - Mar 24, 2005 om 09:20
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo GSM

Het geluid treed op als PC echt uitschakeld, op het moment de spanning weg valt. Of ik nu afsluit via Start, Uitschakelen, Uitschakelen of via de schakelaar op PC. Als de luidsprekers worden uitgezet komt het door de koptelefoon, het is dus echt de PC die het geluid maakt. Als je een oplossing weet dan hoor ik dat graag.

Wim

ka
door kaboutertje - Mar 24, 2005 om 16:22
19 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een oudere versie van Medion (Cybercom, is een
dochterbedrijf) en die maakt dat geluid ook, maar dan slechts af en
toe, niet elke keer, zoals jij beschrijft.

Het is een vrij hoge, korte pieptoon, precies op het moment dat de fannetjes stoppen met zoemen.

Ik heb geen flauw idee of het normaal gedrag is voor een PC, ik weet
alleen dat ik al bijna 2 jeer deze PC heb en hij doet het nog altijd
perfect.

a2i
door a2i - Mar 24, 2005 om 17:14
407 Antwoorden / 14 Vragen

Als je de boxen kunt uitzetten zet die dan eerst af ipv. inneens je power eraf door het uitschakelen van je PC.

(en zelfs dit zal inderdaad een geluid maken..)

Zit je pc trouwens op rand-aarde.

gsm
door gsm - Mar 24, 2005 om 18:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Op mijn Medion 8080 hoor je alleen een zacht en kort 'plop' geluid
tijdens het opstarten van Windows XP (de opstartbalk loopt op dat
moment) en bij het uitschakelen hoor ik dit geluid kort voordat de PC
helemaal uit gaat. Dit is het moment dat de driver het geluid
uitschakelt. Tenslotte hoor ik het nog een keer op het moment dat de
power er af gaat (dus wanneer de fans er mee stoppen).

Het komt bij geluidversterkers wel vaker voor dat een korte piep
optreedt, als de power wegvalt. Naarmate de resterende energie meer
wegvloeit verandert dan ook de toon.

Normaal is het niet te noemen, maar ik kan mij voorstellen dat dit soort rondzingen bij sommige apparaten optreedt.

Misschien staat de volumeregeling van de Microfoon te ver open.

Controleer dit in het Configuratiescherm bij Geluiden en
audioapparaten. Klik op het tabblad Audio op de middelste volumeknop
voor Opmemen van geluid.

Zorg dat alle regelaars bijna onderin staan.

Ik heb overigens wel de ervaring dat de nieuwste C-media geluidsdrivers allemaal corrupt zijn.

Sommige games crashen daar op.

Ik gebruik versie UDA0041, die wel goed is.

Groeten,

GSM

beileveld
door beileveld - Mar 24, 2005 om 19:06
122 Antwoorden / 16 Vragen

als het echt heel irritant is is het mischien handig om een geluidskaart er in te zetten (tenminste als het geluid nu op het moederbord zit)die dingen kosten ongeveer 30 euro