j.a.de witte
door j.a.de witte Oct 20, 2011 om 01:36
Computers & telefonie

MEDISCH

Hi,

zef heb ik helaas een aantal gemene kwalen en derhalve een vette vracht aan medicijnen.

Mijn vraag is nu; " Kan dat invloed/gevolg hebben voor mijn lichaams geur ?

"En zijn er meet mogelijkheden voor om erachter te komen wat/hoe mijn lichaams geur nu eigenlijk is ? "

Wie oh wie ?

3927 6 Rapporteer

godefrieda
door godefrieda - Oct 20, 2011 om 01:52
195 Antwoorden / 12 Vragen

Niet alleen de lichaamsgeur zou kunnen veranderen doch voornamelijk de reukzin veranderd dan mogelijk.

Met name bij een kankerpatiènt(e) - met cytostatica „chemo” kuur - verandert dit enorm: een eau de parfum/toilette wat eerder lekker rook, ook bij een ander, kan dan inens „vies” overkomen en afchuwelijk/walgelijk ruiken voor hem/haar.

tdehond
door tdehond - Oct 20, 2011 om 07:27
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Een slechte adem is te meten d.m.v. een halimeter.
klik hier

Voor zover mij bekend is er geen instrument om de lichaamsgeur te beoordelen als de menselijke neus van uw medemens ( of de hond).

U zou het aan een vertrouwens persoon kunnen vragen in uw omgeving of uw lichaamsgeur veranderd is. Iemand die dat goed zou kunnen beoordelen is een partner.

M.i. veranderen ziekteprocessen de lichaamsgeur.

conny2
door conny2 - Oct 20, 2011 om 07:48
256 Antwoorden / 4 Vragen

Ga tijdens spitsuur in de tram of de bus staan dan is het snel duidelijk. Zou mij niet teveel zorgen maken de Witte, het is niet anders. Maak er het beste van.
Beterschap gewenst.

tenormin
door tenormin - Oct 20, 2011 om 08:55
16847 Antwoorden / 108 Vragen

j.a.dewitte
dit is heel goed mogelijk, medicatie kan dikker/dunner worden veroorzaken evenals zweetklieren die vlugger/trager gaan werken. Maar ik zou wel met dit probleem naar uw arts gaan als u op de bijsluiter van uw vracht medicijnen dit probleem niet tegen komt. Meestal staat er immers bij: komt uw klacht niet voor, meld dit dan uw huisarts of apotheker.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Nov 24, 2011 om 03:00
86 Antwoorden / 6 Vragen

Hi, reuze bedankt voor de infi en tips !

Mbt. mijn lichaamsgeur is dit een groot probleem,oók door medicijn gebruik en mijn chronische allergie alsmede chronisch CARA patient, reageer ik ook heel sterk op mijn directe omgevings geuren (ook van anderen,die vaak voor zichzelf een voor hun héérlijk geurtje hebben) en ook in zalen waar de klimaat beheersing slecht is, ik ga dan oa. zweten ! (heb er wel medicijnen voor met bijwerking slaperigheid)

Buiten heb ik te maken met mensen met een zg. geurspoor en ook bij een parfurmerie en/of drogist ! (een winkel centrum is voor mij een crime ! )

Op mijn fotoclub (al 40 jaar lid,alleen is de kwaal op latere leeftijd gekomen,diabeet2 en na ruim een jaar ziekenhuis) heb ik al een paar keer STRAF(tijdelijk schorsing) ervoor gehad ed. en wordt ik met argus ogen bekeken/besnoven.(gebruik zelfs een zeer speciale medische zeep en speciale nonallergische odorant)

Van de geur van een ander mag ik niks zeggen.

Hoofdzakelijk heb ik last in ruimtes,kleinezalen ed.

Vandaar dat ik al heel erg veel maatregelen heb genomen (ook in samenwerking met mijn huisarts, assistente,diabeetiste,thuiszorg,vrienden).

Ik ben alleen staande dus Niemand zegt wat tegen mij !

Ik zoek dan ook een Lichaams GEUR meter

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2011 om 13:45
16847 Antwoorden / 108 Vragen

j.a.de witte, kan me heel goed voorstellen welk een frustratie dit geeft. Ben verbijsterd te lezen dat u voor straf van de fotoclub bent verbannen. Weet nog heel goed dat mijn vader geen parfumgeuren kon verdragen dus alle vrouwen en mannen (after shave) in de familie werd verboden dit te gebruiken bij bezoek aan Pappa. En als je niemand om je heen hebt die de puntjes op de i kan zetten, is het moeilijk uit te vinden wat het is en waar het vandaan komt. Denk niet dat het met diabetus type 2 te maken heeft; dat hebben bijna een miljoen mensen incl. mezelf. Vraagt u anders (nogmaals) of uw huisarts er zich weer wil in verdiepen en zijn naslagwerken er eens op naleest.