Meer dan 700 emails
Sinds gisterenavond krijg ik bij het checken van inkomende email honderden mailtjes binnen. Ze zijn allemaal geadresseerd aan emailadressen eindigend op mijn domeinnaam (@MIJNDOMEIN.tmfweb.nl). Maar alles wat voor @ staat is mij volledig onbekend. Het zijn dus niet door mij aangemaakte emailadresen, maar alles wat naar @MIJNDOMEIN.tmfweb.nl wordt gestuurd komt bij mij in m'n inbox.
Het betreffen allerlei soorten mailtjes, maar het zijn voornamelijk berichten met Engelstalige onderwerpen waarin staat dat het een reactie op een eerder vanaf het gebruikte emailadres verzonden bericht is of een bericht dat er iets mis is gegaan met verzending (delivery failure). Oh, en er zit bijna altijd wel een attachment bij.
De grap is dat ik de emailtjes naar dit domein (of hoe je dat ook noemt) alleen via mijn Outlook Express kan ontvangen. Op de één of andere manier wil het mij al jaren niet lukken om de instellingen zo in te stellen dat ik ook via Outlook Express kan verzenden. Verzenden van email doe ik daarom altijd via internet.
Het lijkt mij dan ook niet mogelijk dat mijn computer geïnfecteerd is met het één of ander dat vanuit mijn mailbox aan het spammen is. Of wel?
Wie weet hoe dit kan komen? En beter nog: hoe ik het kan stoppen?
Overigens krijg ik dit soort mailtjes elke dag wel, maar het zijn er meestal maar een paar. En uiteraard open ik ze nooit.
cyberbabe,
welkom de in wereld van de spammers !
Dit is heel normaal en daar heeft iedereen last van die een eigen domein heeft ( helaas ). De spammers sturen gewoon email naar alle mogelijk combinaties die bij een domeinnaam horen in de hoop dat er een aantal aankomen en gelezen worden...
Alles wat voor jouw domeinnaam ( en voor het @ ) staat wordt door jouw provider automatisch naar jou gestuurd. Het maakt daarbij niet uit van wie het is, of dat het adres dat jij echt gebruikt klopt !
Wat ik vaak doe is een info@MIJNDOMEIN.nl gebruiken als SPAM-adres ( hierop komt spam binnen, omdat spammers er vanuit gaan dat het info-adres bestaat ). Alles wat hierop binnenkomt lees ik niet eens en gaat zo de prullenbak in ( eens in de 4 weken legen zo'n beetje ). Daarnaast heb ik nog een paar wel echte adressen voor vrienden / bekende etc.. etc..
Daarop komt soms ook SPAM binnen, maar dat kan door de normale filters wel tegengehouden worden.
Gr. Phinder
Hallo
De hoofdvraag is al beantwoord door Phinder.
Wat de Outlook Express (sub)vraag betreft:
Mogelijk heb je meerdere accounts ingesteld in Outlook Express
Handig is om dit te scheiden door een ander mailprogramma te gebruiken voor het "domein-emailadres"
Mozilla Thunderbird is wel een goeie ( zie www.mozilla.com ) en gratis ook nog.
Vrgr. AF
P.S. dat verstuurprobleem is dan mogelijk nog niet opgelost.
Als die domein-email via een andere provider gaat dan de internetprovider dan weigert je internetprovider het te versturen via smtp.
Bij mijn weten is daar geen oplossing voor maar wie weet is er een ander alhier die daar een (slinkse) oplossing voor heeft... ?
Wat betreft de mail, heb je wel een spamfilter geïnstalleerd ? Betreffende het verzenden van mail via outlook express. Bij wie heb je een internetverbinding bijv. casema of planet ?
De oplossing voor het versturen is simpel het maakt niet uit met welk adres je verstuurd kan dus ook piet@mijndomein.tmfweb.nl zijn maar wel hoe je inbelt.gebruik voor al je accounts de smpt server van de provider bij wie je ïnbelt"en het probleem is opgelost,
Mogelijk moet je de instellingen voor inkomende mail aanpassen bij de mailserver van de provider. In een aantal gevallen staat als inkomend mailadres *@MIJNDOMEIN.nl/com/ enz.
Haal dat sterretje weg en maak het inkomende mailadres concreet, b.v. info@... Dan komt er nog wel wat spam, maar niet meer met allerlei vreemde namen voor je @MIJNDOMEIN.nl adres.
Ik heb het probleem ook gehad en dit bleek een goede oplossing. Plus het gebruik van een spamfilter natuurlijk.
Probeer eens een antispam programma (zoals bijvoorbeeld Spamfighter (standaardversie is en blijft gratis))
Voor het verzendenprobleem is een makkelijke oplossing.
Bij het instellen van je account in Outlookexpress moet je de UITGAANDE (smtp) mailserver aanpassen aan de mailserver van je provider.
Dat wil zeggen.. stel je hebt als internetprovider planet internet. dan moet je als uitgaande mailserver pop.planet.nl gebruiken.
mocht je internetprovider een andere zijn, kijk dan eens in deze lijst:
http://www.networking4all.com/nl/helpdesk/email/smtp+servers/
zoek hierbij je provider op en schrijf de juiste SMTP server die erbij hoort op.
ga dan naar outlook express
ga naar 'EXTRA'
ga naar 'ACCOUNTS'
ga naar het tabblad 'EMAIL'
dubbelklik op de email account.
ga naar het tabblad 'SERVERS'
voer hier de juiste net opgezochte SMTP-server in
Klik op 'OK' en 'SLUITEN' en het versturen van email zal nu moeten werken.
Suc6!
Ook een veelgemaakte fout in outlook is. In outlook via Extra->accounts->e-mail->eigenschappen. Bij "server voor uitgaande mail"kan je aanvinken "voor deze server is verificatie vereist" Zorg dat dit niet aangevinkt is !!
rick8v schrijft, (na zijn epistel ) nu kunt u weer e.mail verzenden
Het gaat toch over binnenkomende post ?
Sorry als ik het niet snap, ik ben en er een van 76 jaar !!!
Dank voor alle reacties. Helaas is een oplossing voor het tegenhouden van de enorme hoeveelheid spam van de afgelopen dagen niet genoemd.
Overigens gebruik ik dit account voor niet-bekenden. Als ik een mailtje stuur naar bijvoorbeeld Kassa of ik moet op de site een emailadres achterlaten, dan geef ik daar op kassa@MIJNDOMEIN.tmfweb.nl. Voor Albert Heijn is dat AH@MIJNDOMEIN.tmfweb.nl, etc. Mocht ik dan spam binnenkrijgen op dat adres, dan weet ik van wie het komt. Dat dat bedrijf het verstuurt of dat die mijn emailadres heeft doorgespeeld of -verkocht. Als het te gek wordt met de spam op een bepaald emailadres, dan sluit ik dat adres af (via een berichtregel in Outlook Express). Maar als het telkens andere zijn, zoals nu het geval is, dan is daar niets aan te doen. Lijkt mij.
Een Spamfilter heeft host tmfweb.nl volgens mij niet. Adres is ook gratis.
Dank voor alle tips voor het wel kunnen versturen van email vanuit Outlook. Al die dingen heb ik al geprobeerd, ik weet hoe je een nieuw account toevoegt, heb er diverse, maar met deze lukt het gewoon niet. Ach, is mee te leven.
Mocht iemand nog een oplossing weten voor het probleem in de titel, dan hoor ik dat nog graag. Tot die tijd heb ik het account maar even uit Outlook Express verwijderd. Laat het zich maar ophopen op de server, verdwijnt vanzelf weer na een paar dagen. Hoop ik ..... Voor tmfweb.nl .... ;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer