en
door enigma58 Apr 7, 2008 om 16:36
Computers & telefonie

Melding software vervalsing

Ik heb onlangs via marktplaats een pc gekocht, na een tijdje kreeg ik de volgende berichten bij het opstarten, ten eerste: tijdens validatie niet als legetiem exemplaar bevonden en u bent mogenlijk de dupe geworden van software vervalsing, nou dat zou kunnen kloppen kan dit niet controleren, nu heb ik de automatische update uitgezet en nu heb ik twee vragen, ten eerste hoe krijg ik deze vervelende meldingen weg zodat bij het opstarten dit niet meer krijg te zien, en ten tweede kan ik hier gewoon me blijven computeren?

Groet Eric

903 6 Rapporteer

pe
door petraker - Apr 7, 2008 om 17:18
27 Antwoorden / 0 Vragen

Onderstaande kopieren en plakken:

http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=718739/sc=17297a

Succes1!

edwardus
door edwardus - Apr 7, 2008 om 19:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt de wga-spulletjes verwijderen van je schijf als je van iets anders af opstart.

Een ander aspect is: zit er een Windows sticker op de kast geplakt? Dan is dat een geldige product code voor het installeren van Windows. Als dat de product code is waarop Windows die meldingen geeft, dan heeft de vorige eigenaar je een beetje bedonderd door jouw licentie te hergebruiken. Enfin, je zult van hem/haar erg weining kunnen verwachten qua genoegdoening. Kies maar optie 1 en weiger de Genuine Advantage updates van Windows (op handmatig updaten zetten).

en
door enigma58 - Apr 7, 2008 om 20:21
4 Antwoorden / 5 Vragen

Waar kan ik Windows Verkenner vinden?

edwardus
door edwardus - Apr 7, 2008 om 20:50
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zo'n beetje overal. Windows-key en E tegelijk indrukken, onder Start -> Programma's Bureau-accessoires, op Deze Computer dubbelklikken, met rechts klikken op start -> Verkennen, enz. enz.

ki
door kinders_1 - Apr 23, 2008 om 17:37
1 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb het zelfde, ook pc gekocht voor 300 euro, voor mijn dochter voor school, ik ben een alleenstaande ouder, u zegt iets kopieren, maar hoe doe ik dit? kunt u dat stap voor stap op schrijven voor mij?

alvast heel erg bedankt.

vd
door vdberg35 - May 4, 2008 om 11:27
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als er op je aankoop bon staat dat er windows xp op staat ,heb je een bewijs.

Heeft de computer een sticker van microsoft met serie nummer???

De verkoper is in de fout gegaan door er windows xp op te zetten zonder COA (certifikaat van echtheid).

Als op de verkoopbon staat dat er windows is geinstaleerd kun je dat bij microsoft aangeven met als bewijs de bon van aankoop.

Misschien lijkt het wel op veraden van iemand ,maar aan de andere kant ben jij ook mooi bedonderd door de verkoper van de computer.

Als je zijn adres heb zou ik hem zeker aangeven bij de BSA want misschien zijn er wel meer gedupeerde.

Je kunt het dan wel met verschillende programma`s omzeilen,maar gebruik je de computer zakelijk heb je een probleem bij eventuele controlle BSA.