koockaburra
door koockaburra Jul 19, 2010 om 17:28
Computers & telefonie

Messenger

Een poosje geleden had ik messenger plus op mijn pc. Afgelopen week kreeg ik een melding of ik de beta versie wilde downloaden, dus dat heb ik gedaan. Ik heb een en ander aangeklikt en het zat erop. Maar ik merkte snel dat de beta heeeel traag is, dus die heb ik van mijn pc verwijderd en nu heb ik geen messenger meer. Ik heb geprobeerd opnieuw de Plus versie te downloaden, maar dan krijg ik een mapje op mijn buroblad met allerlei onderdelen erin. Snap er eigenlijk helemaal niks van. Is er iemand die mij op weg kan helpen weer MSN op mijn pc te krijgen?

Alvast bedankt.

743 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo koockaburra,

Die kun je hier downloaden.

Zou wel eerst de andere versie HELEMAAL verwijderen, bv. met revo uninstaller.

Suc6

koockaburra
door koockaburra - Jul 19, 2010 om 17:58
25 Antwoorden / 6 Vragen

Alles van Windows Live is inmiddels weg.

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oeps, verkeerde link. Je kunt beter de eerste gebruiken.

koockaburra
door koockaburra - Jul 19, 2010 om 18:06
25 Antwoorden / 6 Vragen

Okee, die pagina had ik al bekeken, maar ik weet niet welke ik nu moet hebben, die bovenste? Sorry, ik heb hier echt helemaal geen verstand van. Maar moet ik de messenger plus live 4.84 hebben?

koockaburra
door koockaburra - Jul 19, 2010 om 18:24
25 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi, het is gelukt, ik had eerst de live gedownload en kreeg toen een melding dat ik iets van windows live moest downloaden en heb dat gedaan en nu staan mijn msn poppetjes weer in beeld,met mijn eigen naam mooi in het rood.

Dankjewel, zonder jou was het niet gelukt.

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 18:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@koockaburra,

Ja, maar je hebt wél Windows Live Messenger nodig.
Kijk onder Comptabiliteit (iets lager op de pagina).
Klik op de blauwe link (=Windows Live Messenger) om deze te downloaden.

Voor meer info kun je ook even hier lezen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 18:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@koockaburra,

Kijk dan even hier.

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@koockaburra,

Mooi dat het gelukt is. Graag gedaan.

Bedankt voor het terugmelden.

koockaburra
door koockaburra - Jul 19, 2010 om 18:29
25 Antwoorden / 6 Vragen

Ik merk wel dat mijn e-mailvenster er ineens heel anders uitzie. Nu ziet het er net uit als mijn ziggo outlook, kan dat komen doordat er misschien een nieuwe versie opzit?

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@koockaburra,

Dat zou kunnen, maar dat weet ik niet. Heb geen vergelijk.
Maar neem niet aan dat je er 'last' van hebt.

Met vr,gr.

koockaburra
door koockaburra - Jul 19, 2010 om 18:36
25 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi, nee, geen last van, maar omdat het anders eruit ziet denk ik dat ik wat verkeerds heb gedaan.

Maar alles doet het prima. MSN Poppetjes draaien mooi en mijn mail kan ik checken, en na het herstarten van mijn pc doet alles het zoals ik wil.

Nogmaals bedankt.

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 18:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

2 koockaburra,

.......doet alles het zoals ik wil......

En dat is het doel waarna wij streven. ;-)

koockaburra
door koockaburra - Jul 19, 2010 om 19:10
25 Antwoorden / 6 Vragen

Dat kwam er wel wat raar uit van mijn kant, maar het was niet zo bedoeld. Wilde aangeven dat alles het doet op een manier die ik snap.

Dat klinkt al een stuk vriendelijker hè?;-)

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 19:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@koockaburra,

Had het niet onvriendelijk opgevat, hoor.
Je compu moet doen wat jij 'wil' dat-ie doet.
En als iets niet lukt kun je het op deze site vragen.

koockaburra
door koockaburra - Jul 19, 2010 om 21:15
25 Antwoorden / 6 Vragen

Oh, ik weet al wat er nu anders is:

Eeb tijdje geleden kon ik mijn mail openen vanuit messenger en kwam ik automatisch in Internet Explorer, toen stond er Windows Live Hotmail maar nu, wanneer ik lop het envelopje klik,opent hij de mail ineens vanuit het programma Windows Mail en nu staat er Windows live mail. Dat zijn toch verschillende programma's? Hoe kan ik het veranderen dat mijn mail (via het envelopje op mijn msn pagina) weer geopend wordt met Internet Explorer Windows Live Hotmail?

koockaburra
door koockaburra - Jul 26, 2010 om 17:52
25 Antwoorden / 6 Vragen

Iemand die misschien weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn hotmailberichten weer kan openen met Windows Live Hotmail inplaats van met Windows Live Mail? Dat moet toch op een of ander manier ingesteld worden?

koockaburra
door koockaburra - Jul 26, 2010 om 18:39
25 Antwoorden / 6 Vragen

Yes, je had gelijk.

Nadat hij gestopt was met verbinden, opende hij mijn mail direct weer via Firefox met Windows Live Hotmail.

Top, dankjewel, ik heb een uur zitten zoeken, maar kon geen logische handeling vinden.

edrick3
door edrick3 - Jul 26, 2010 om 18:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo koockaburra,

Je had dus toch nog een 'probleempje'.
Wordt op diverse fora vermeld zónder oplossing helaas.

Probeer dit eens:
Ga naar Windows Live Mail - Extra - Opties - Verbinding - en klikken op Stoppen met aanmelden. Dan zouden messenger en hotmail weer 'normaal' moeten werken.

En verder weet ik het helaas ook niet meer.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 26, 2010 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@koockaburra,

Nou, ik heb ook een tijd zitten zoeken hoor of er een oplossing te vinden was.
Maar mooi dat het ook deze keer weer gelukt is.
Fijn dat alles weer helemaal naar je zin werkt.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

koockaburra
door koockaburra - Jul 26, 2010 om 18:48
25 Antwoorden / 6 Vragen

Tof dat je die moeite hebt gedaan. Krijg jij nu punten als ik topantwoord aanklik? Dat is allemaal nieuw hier. Vroeger kon je het beste antwoord herkennen aan de geel kleur.

En je hebt wel degelijk topantwoorden gegeven, want alles doet het weer goed.

Gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 26, 2010 om 20:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@koockaburra,

Inderdaad: vroeger kon je als vraagsteller een antwoord aanklikken als 'beste antwoord', maar na de vernieuwing van deze site heeft men een heel puntensysteem (waar overigens véél kritiek op is!!) bedacht.
Je kunt de 'puntenwaardering' zien door op 'mijn pagina' (rechts bovenaan) te klikken als je ingelogd bent. Klik dan op 'Mijn scores' en je krijgt een overzicht van hoe de puntenverdeling in elkaar zit.
Als je op 'Topantwoord' klikt - dat kan alleen maar door de vraagsteller! - krijg je zelf 3 pt. en de beantwoorder krijgt 10 pt. Naar gelang de hoeveelheid punten krijg je sterren. Klik maar eens op kassa-leden hier middenboven voor een overzicht.

Maar daar doen we het niet voor: het is altijd prettig als je een ander van dienst kunt zijn. Neemt niet weg dat zo'n groen vlakje best aardig staat. Ook voor andere lezers van de vraag geeft dit aan dat vraagsteller met dit antwoord uit de voeten kon. Dat is duidelijker dan groene of rode duimen die - helaas - iedereen kan geven.

Met vr.gr.

koockaburra
door koockaburra - Jul 26, 2010 om 21:19
25 Antwoorden / 6 Vragen

Ah ok, duidelijk verhaal. Ook al gaat het niet om de punten, ik vind toch wel dat iemand die zo goed geholpen heeft, wel wat puntjes verdient, bij deze krijg je ze van mij.

Nogmaals bedankt en een fijne avond.