na
door narobo May 17, 2016 om 22:31
Computers & telefonie

Messenger

Mijn provider (Youfone) brengt MMS in rekening voor verzonden foto's via mijn smartphone, met Messenger van Facebook en via Wifi van Ziggo. Dus geen dataverbruik van het 3G-netwerk van mijn provider. Bovendien is Messenger gratis volgens Facebook. Handelt Youfone terecht?

1456 5 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 17, 2016 om 22:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat dat dan niet bij de tarieven?
Kijk eens hier: https://www.youfone.nl/zakelijk/abonnementen/overige-tarieven

jo
door jorisw - May 17, 2016 om 23:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Alles wat je via Wifi van Ziggo doet, is onzichtbaar voor Youfone. Als zij MMS in rekening brengen zal er dus echt wel een MMS bericht verstuurd zijn vanaf jouw smartphone. Ik weet dat iMessage van Apple terugvalt op SMS en MMS als de ontvangende partij geen iMessage gebruikt. Wellicht dat Facebook Messenger dat ook doet.

na
door narobo - May 18, 2016 om 12:25
15 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt; in tarieven wordt mms vermeld. Maar m.i. wordt de foto via wifi (van Ziggo) verstuurd en niet via het 3G-netwerk van youfone. Wacht nog op uitleg van youfone. Bedankt voor jullie reacties.

brainless
door brainless - May 18, 2016 om 14:34
324 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een Iphone en zo ja; staat je Wifi assistentie wel uit?
Als die aan staat, pakt hij sneller 3G om foto's te versturen als de Wifi is minder/onregelmatig is van kwaliteit.
Wi-Fi assistentie

Daarnaast: Android kent ook een soort Wifi assistentie waarbij hij sneller 3 (of 4) G gebruikt.

Ma
door Mat Matheij May 18, 2016 om 15:07
986 Antwoorden / 3 Vragen

Is geheel juist wanneer die onzinnige databooster ingeschakeld staat als Wifi 'versterker'   kan er toch mede gebruikbaar gemaakt worden van het mobiele netwerk. Mvrgr.

jo
door jorisw May 19, 2016 om 09:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat staat los van de vraag van TS. Het gaat om het in rekening brengen van MMS berichten. Je krijgt niet zomaar MMS op je rekening als je (per ongeluk) 3G/4G mobiel internet gebruikt.

brainless
door brainless May 19, 2016 om 18:58
324 Antwoorden / 0 Vragen

Jawel... want die valt buiten je internetbundel en zal in veel gevallen extra moeten worden betaald.
Behalve als je wifi hebt.

diumenge
door diumenge May 19, 2016 om 19:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin, MMS kan je sowieso niet via wifi versturen.

akkerdistel
door akkerdistel - May 19, 2016 om 00:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zet altijd iets uit wanneer het niet gebruikt wordt, vast dat dat weer heel vreemd is.