be
door benben Feb 14, 2007 om 06:21
Computers & telefonie

Messengerchecker

Hallo allemaal,via een vriendin kreeg ik het programma messengerchecker toegestuurd. Wie kan mij vertellen wat het is en wat het doet. Alvast bedankt voor de reacties

360 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 14, 2007 om 07:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk één van het onderstaande of een combinatie daarvan:
1) Je computer vol met spyware en/of adware troep zetten
2) Account gegevens stelen (phishing)
3) E-mail adressen verzamelen voor spam

Websites met zogenaamde blockcheckers voor Messenger zijn niet te vertrouwen, het enige wat met Messenger kan is zien of iemand je uit zijn of haar lijst heeft verwijderd (onder opties en dan privacy), daar is geen speciaal programma voor nodig. Vul dus geen e-mail adressen of account gegevens in en download niks van dergelijke sites.

Gooi het bestand weg, en waarschuw je vriendin ook even!

ve
door verwijderd - Feb 14, 2007 om 08:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier kun je meer lezen;

InternetOplichting

Succes,

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi muiz,

Alle goede bedoelingen ten spijt maar dit mag niet:

Spelregels
Vraag & Beantwoord

- "Het plaatsen van namen en/of persoonlijke infomatie van derden (zoals privé- en/of email-adressen, telefoonnumers) is niet toegestaan."

Gebruiksvoorwaarden
SIDN WHois

- "Zonder uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van SIDN, is het niet toegestaan om de gegevens uit de Whois te compileren, over te nemen, verveelvoudigen (waaronder begrepen het opslaan in een geautomatiseerd gegevensbestand) en/of openbaar te maken door middel van druk, fotokopie of op welke wijze dan ook."

Een verwijzing plaatsen naar de SIDN Whois lookup kan en mag natuurlijk wel altijd!

Groetjes,

nowhere

ve
door verwijderd - Feb 18, 2007 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij zal ik meteen duidelijk maken dat ik onze advocaat heb ingelicht over dit bericht. Deze zal een verzoek doen naar de persoonlijke gegevens van verantwoordelijke aangaande plaatsing van deze gegevens. Dit kan tot gevolg hebben dat we deze persoon zullen gaan vervolgen wegen het bloodgeven van persoonlijke informatie uit sidn.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2007 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

master x Wat een onzin verhaal. De manier waarop jij hier commentaar geeft is een duidelijk bewijs dat er iets met je mis is.

Het is vervolgens "wegens" en het is blootgeven.

Heb jij belangen bij deze duistere firma????

ve
door verwijderd - Feb 20, 2007 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is idd een smerig zaakje, veel mensen trappen hier in.

Iemand zou hier eens onderzoek naar moeten doen.

[Edit redactie. http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?lang=NL&uitgebreid=CHECKED&domein=messengerchecker.nl ]

ve
door verwijderd - Feb 20, 2007 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@genux: ik denk zelfs dat het verwijzen naar een link niet strafbaar is. Als het überhaupt strafbaar is, lijkt me niet!

Lijkt me een storm in een glas water, masterx is een beetje in de war, en hoe wil hij/zij namen achterhalen? Niet via dit forum, dat moge duidelijk zijn.

Kortom, masterx: blablabla........

ve
door verwijderd - Feb 20, 2007 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

2610sqn

ik meen net voor de link "edit redactie" te zien staan, dat zou kunnen inhouden dat er oorspronkelijk wel de info stond, waarnaar nu de link verwijst... Geen idee of dat zo is, maar het zou kunnen.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2007 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 moet zijn @

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 02:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi, hoi

het is de bedoeling dat die messengerchecker kijkt wie jou geblokt heeft of uit zijn /haar lijst gegoid heeft! dit is dus vette onzin want degene van wie je het wil weten krijgt dan dus een mail waarin staat: heb jij .... verwijderd geblokt uit je messenger lijst! dus het helpt helemaal niks want diegene moet daar zelf antwoord op geven!

mvg

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 02:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het inmiddels aangepast, maar op verschillende websites is te lezen dat het om het onderstaande bericht gaat (te vinden op verschillende websites):

> He *****@hotmail.com,
>
> Ik stuur je deze leuke link om eens te proberen: http://www.messengerchecker.nl
> ! Ik heb het ook gedaan.
>
> Je staat in mijn MSN lijst vandaar dit mailtje.
>
> Grz van je MSN buddy *******@hotmail.com
>
> Ontvang je teveel emails van mij, laat het mij dan even weten.

Gewoon spam dus, daar kun je melding van maken via http://www.spamcop.net

Zoals ik aangaf in mijn vorige bericht kun je bij Messenger onder opties en vervolgens privacy gewoon zelf controleren of iemand je uit zijn of haar contactlijst heeft verwijderd. Klik met rechts op een e-mail adres, als de optie verwijderen beschikbaar (zwart) is dan heeft de ander je verwijderd. Controleren of je geblokt bent is NIET mogelijk.