barnhoorn
door barnhoorn Mar 19, 2017 om 15:34
Computers & telefonie

Met wachtwoord beveiligde pdf opslaan zonder wachtwoord

Iemand heeft mij per mail een pfd-bestand gestuurd waarvoor ik een wachtwoord moet intypen voordat ik het kan openen. Nu wil ik dit bestand archiveren op mijn PC maar denk dat ik over enige tijd het wachtwoord niet meer weet. Op mijn PC hoeft dat wachtwoord ook niet. Hoe kan ik nu dit bestand opslaan zonder dat tie later om een wachwoord vraagt?

42549 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 19, 2017 om 15:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Los van een wachtwoord voor een pdf bestand, ik neem toch aan dat u diverse wachtwoorden ergens veilig heeft opgeschreven juist om het niet te vergeten?

kv
door kvjapio - Mar 19, 2017 om 16:03
281 Antwoorden / Vragen

Onder bestand-eigenschappen-beveiliging kunt u zien hoe de pdf is beveiligd en het eventueel verwijderen zoals ik vond.

Maar u kunt de pdf ook omzetten naar een Word-bestand. Door het te openen, in het document te klikken, op ctrl A te drukken (alles selecteren) en op ctrl C (alles kopiëren).
Open dan Word, nieuwe pagina en klik op ctrl V (plakken). Uw pdf kunt u dan als wordbestand opslaan, met een nieuwe naam en zonder wachtwoord.

barnhoorn
door barnhoorn - Mar 19, 2017 om 16:09
336 Antwoorden / 288 Vragen

Dank voor de tip

barnhoorn
door barnhoorn - Mar 19, 2017 om 16:13
336 Antwoorden / 288 Vragen

het is een wachtwoordbeveiliging en ik zie geen optie om die te verwijderen.

opslaan naar Word kan ook niet omdat ik dan het pdf bestand moet importeren en dan komt de melding dat tie beveiligd is met een wachtwoord en dat ik die beveiliging eerst moet verwijderen. Maar dat is nou juist de vraag :-)

als het alsnog lukt zou mooi zijn maar inmiddels bedacht om de pfd op te slaan onder een nieuwe naam en in de bestandnaam het wachtwoord opgenomen. Zo kan ik het in ieder geval niet vergeten.

marita5
door marita5 - Mar 19, 2017 om 16:16
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Barnhoorn ,

Misschien heeft u hier iets aan , klik op de rode regel en scroll helemaal naar beneden , wachtwoordbeveiliging verwijderen .

https://helpx.adobe.com/nl/acrobat/using/securing-pdfs-passwords.html

barnhoorn
door barnhoorn - Mar 19, 2017 om 16:19
336 Antwoorden / 288 Vragen

Ik vrees dat ik dan een abonnement met gaan afsluiten?

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 19, 2017 om 16:24
7189 Antwoorden / 3 Vragen
barnhoorn
door barnhoorn - Mar 19, 2017 om 16:38
336 Antwoorden / 288 Vragen

Oke, adrukken naar PDF dus, dat is de oplossing. Maar hoe doe ik dat in Acrobat Reader?

gerbera
door gerbera - Mar 19, 2017 om 16:54
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat u wilt doen kan alleen met de betaalde versie. Misschien een hulpje, sla het bestand op met het ww als deel van de bestandsnaam.
Anders printen, vervolgens scannen en opslaan als PDF bestand.

reflecs
door reflecs - Mar 19, 2017 om 17:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen
barnhoorn
door barnhoorn - Mar 19, 2017 om 17:27
336 Antwoorden / 288 Vragen

Ik ga het verder laten. De tip van het ww in de bestandsnaam heb ik reeds toegepast. Ik rond het af. Bedankt allemaal voor het meedenken

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 19, 2017 om 17:49
7189 Antwoorden / 3 Vragen

edit

pi
door pieterwolters - Mar 19, 2017 om 19:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is, is alleen de auteur/eigenaar van het document in staat de beveiliging er af te halen. Als anderen dat ook kunnen is de beveiliging vrij zinloos.

ma
door manyprog - Oct 9, 2017 om 15:29
2 Antwoorden / Vragen

Dit is een klein en zeer eenvoudig te gebruiken programma Manyprog PDF Password Recovery waarmee u het wachtwoord naar een PDF-bestand te vinden.

edrick3
door edrick3 Oct 9, 2017 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Volgens mij maak je reclame in een oud topic. ;-)

ma
door manyprog - Oct 9, 2017 om 15:30
2 Antwoorden / Vragen

Dit is een klein en zeer eenvoudig te gebruiken programma Manyprog PDF Password Recovery waarmee u het wachtwoord naar een PDF-bestand te vinden.