i
door i Dec 24, 2015 om 17:48
Computers & telefonie

Microfoon uitzetten in windows 10

Bij het installeren van Windows 10 op mijn nieuwe medion laptop, nadat ik eerst zo veel mogelijk heb uitgezet bij installatie en na afloop via instelling en privacy, heb ik in apparaatbeheer ouderwets de microfoon via 'uitschakelen' uitgezet, omdat ik toch vrijwel nooit skype met geluid. Maar wat blijkt: Skype registreert nog steeds mijn geluiden terwijl ik natuurlijk eerst in Skype zèlf alles al heb proberen te dempen. "apps mogen toegang hebben tot mijn microfoon" is ook uitgezet. Herstarten, rebooten, het mag allemaal niet baten. Ook de "oo-shutup10" die nog e.e.a. zou uitzetten heeft hier niets mee gedaan. Skype (geinstalleerd via de skype website, niet als app), registreert nog steeds al mijn geluiden met de Realtek microfoon officieel op UIT. Ik vind het een heel enge gedachte dat windows blijkbaar ELK geluid in mijn huiskamer ongevraagd kan registreren en gebruiken, voor wat dan ook...OF is het hier de Medion laptop zèlf, die weigert te doen wat hem gezegd wordt? Help?

10212 6 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Dec 24, 2015 om 17:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan het zijn dat Skype mee opstart?
Kijk daarvoor eens via msconfig bij Opstarten of een vinkje bij Skype staat. Anders dat weghalen en op toepassen en ok klikken.

edrick3
door edrick3 - Dec 24, 2015 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zou Skype eens kunnen verwijderen en dan opnieuw installeren.
Kijken of dat je probleem oplost.

marita567
door marita567 - Dec 24, 2015 om 18:47
1576 Antwoorden / 17 Vragen

u kunt ook in skype de microfoon verwijderen : klik op extra , instellingen , geluidsinstellingen en dan op geavanceerde instellingen hier kunt u de microfoon verwijderen .

fl
door flessebon - Dec 24, 2015 om 19:41
418 Antwoorden / 7 Vragen

Dan is het op het oog uitgezet, maar is dat afdoende? Dat is een vraag die alleen een techneut kan beantwoorden.

i
door i - Dec 24, 2015 om 20:18
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dank jullie voor de snelle reacties, inmiddels heeft mijn man zelf het antwoord gevonden! (In Skype zelf was het niet uit te zetten overigens). Noch de oude methode (uitschakelen in apparaatbeheer), noch de nieuwe (Via settings, privacy géén toestemming voor apps) werkte. In Windows XP en 7 konden we het via apparaatbeheer gewoon uitschakelen. In Windows 8.1 en 10 niet. Maar, de simpele rechtermuisklik op het speakertje rechtsbeneden werkte wèl: "opname-apparaten", 'opnemen', eigenschappen, en dan "uitschakelen". Pas dan krijg je in Skype de optie "geen" bij microfoon en registreert deze niets meer. Ik hoop dat ik met deze vraag misschien toch anderen help die dezelfde vraag krijgen over windows 8.1 en 10. Wil je eens een keer wèl skypen, zet je hem eenvoudig op dezelfde manier ook weer aan, wel rechtermuisklik in dat vlak en "verborgen apparaten weergeven" aanvinken! Voor méér manieren om je privacy te bewaken in Windows 10: Check "shutup10" (zomaar een tip). Dank voor het meedenken! :)

marita567
door marita567 - Dec 24, 2015 om 20:35
1576 Antwoorden / 17 Vragen

bedankt voor het terug melden , fijn om te horen dat het is opgelost .
ook voor de gegeven oplossing , daar kunnen anderen hun voordeel mee doen .