clijnmarijne
door clijnmarijne Mar 31, 2010 om 12:43
Computers & telefonie

Microsoft .NET Framework nodig?

Hallo, Windows Update biedt mij een rijtje software aan .NET Framework en rangschikt die onder "essentiële"
updates. Maar heb ik die wel nodig en waarvoor dan? Ik dacht dat dit nodig was voor software-ontwikkelaars en websitebouwers en zo. Bedankt alvast.

8128 11 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Mar 31, 2010 om 12:58
777 Antwoorden / 31 Vragen

.NET framework werd/wordt ook wel eens gebruik om databases op internet te kunnen bijwerken (zoals vroeger het doorgeven van standen op de NeVoBo site).
Ik verwacht daarnaast dat bij gebruik van specifieke toepassingen gekoppeld aan MS-Office dit wel eens een noodzaak zou kunnen zijn.

freya
door freya - Mar 31, 2010 om 13:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo clijnmarijne,

Waarschijnlijk heb je al een oudere versie van .NET Framework op je computer staan en dan is updaten wel aan te raden. .NET Framework is, zeg maar, een bibliotheek met bepaalde 'standaard' routines die door sommige programma's gebruikt worden. Dus ik zou het maar gewoon doen.

m.vr.gr. Freya

erik008
door erik008 - Mar 31, 2010 om 13:31
1401 Antwoorden / 25 Vragen

NET Framework is er in verschillende versies.
Die versies zijn geen vervangende updates van elkaar.
Iedere versie staat op zichzelf.
in mijn comp staan nu ook meerdere versies.
MS is nu al met versie 4 bezig.

Ik had op mijn pc een programma dat perse versie 1 van NET Framework nodig had.
Zo van de ene op de andere dag werkte het niet meer vanwege problemen in framework.

je kunt ook zeggen, ik zet het er op, zodra een programma er om vraagt.

Als het een essentiële update is, is het vaak een verbetering i.v.m. de veiligheid als je een oude versie al hebt..dan zou ik de update wel doen.

city guy
door city guy - Mar 31, 2010 om 13:49
45 Antwoorden / 0 Vragen

Hi,

.NET is geintroduceerd om in building en in runtime omgeving diverse standaarden te combineren.
Diverse toepassingen voor database-access MOETEN er gebruik van maken. Developers ook als ze uit verschillende werkplatforms hun products op alle nieuwere win-platforms willen kunnen uitvoeren, local en in (inter)net-werk omgeving.

So, na dit denk jij nog steeds zonder (bijgewerkte) Framework te kunnen..? ;-)

Yours truly

C G

clijnmarijne
door clijnmarijne - Mar 31, 2010 om 17:52
134 Antwoorden / 46 Vragen

Nou, gezien de reacties ga ik .NET Framework erop zetten. Hartelijk dank iedereen.
Groeten
Clijnmarijne

edwardus
door edwardus - Mar 31, 2010 om 18:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nu een antwoord in leken-taal: .NET is weliswaar een ontwikkel-omgeving, maar voor het kunnen draaien van programma's die daarin gebouwd zijn heb jij als gebruiker wel het .NET Framework nodig. Dus ja: installeer maar gewoon.

city guy
door city guy - Mar 31, 2010 om 19:34
45 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 31 mrt 2010, 18:42]Nu een antwoord in leken-taal: .NET is weliswaar een ontwikkel-omgeving, maar voor het kunnen draaien van programma's die daarin gebouwd zijn heb jij als gebruiker wel het .NET Framework nodig. Dus ja: installeer maar gewoon.

@edwardus
Ik geloof dit niet: de vraagsteller heeft een antwoord, heeft een verstandig besluit genomen en gaat verder. Deze reactie mr. E. heeft toch geen enkel ander nut dan het verzenden van nutteloze notificaties over uw cerebraal exhibitionisme.

Bovendien maak ik bezwaar tegen de aanduiding "weliswaar een ontwikkelomgeving". De noodzaak van aanwezigheid van dit concept bij het uitvoeren van applicaties maakt het wel degelijk een runtime-omgeving.
Bovendien, mijn nederlands wordt vrijwel dagelijks beter naar het oude niveau, ben ik uitstekend in staat om verduidelijking te geven: als deze ontwikkelde vraagsteller daarom zou vragen.

Dit incident biedt mij meteen gelegenheid om toch te vermelden dat ik hier onder de tab "vraag en beantwoord" post en antwoord, en niet onder de tab discussies. Dus u gelieve dit bericht als een eenmalige uiting van ongenoegen te beschouwen aangaande het gebrek aan besef aangaande het verschil tussen "vraag en antwoord" en "discussies" wat ik hier regelmatig tegenkom.

Still
yours truly

C G

edwardus
door edwardus - Mar 31, 2010 om 22:56
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nou zeg C G, neem nog een lekkere dubbele espresso, word je rustig van.
Mijn reactie was juist niet als "cerebraal exhibitionisme" bedoeld en ook niet als kritiek op jouw reactie. Het was bestemd voor de vraagsteller en eventuele meelezers, die geen flauw benul hebben wat een "runtime" dan wel mag wezen en wat voor standaarden daar dan wel in gecombineerd mogen zijn. Je voelt je blijkbaar aangesproken, maar dat is geheel aan jou om dat als zodanig op te vatten hoor. Doorgaans kan ik me anders prima in je antwoorden vinden.

stacey
door stacey - Mar 31, 2010 om 23:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=city guy schreef op woensdag 31 mrt 2010, 19:34][@edwardus
Ik geloof dit niet: de vraagsteller heeft een antwoord, heeft een verstandig besluit genomen en gaat verder. Deze reactie mr. E. heeft toch geen enkel ander nut dan het verzenden van nutteloze notificaties over uw cerebraal exhibitionisme.

Moet hier toch ook echt niet veel gekker gaan worden met dit soort flauwe kul reacties als iemand, een al jaren actief en deskundig lid hier, een prima antwoord geeft.

---de vraagsteller heeft een antwoord--
Vraagsteller had al prima antwoorden voor jijzelf nog eens de hoek om kwam zeilen...........
Dus als niemand meer iets mag zeggen volgens jou als er antwoord is gegeven had je het zelf ook kunnen laten...............

hellevoet
door hellevoet - Apr 1, 2010 om 12:30
151 Antwoorden / 28 Vragen

Dit is hel erg off topic, maar nu we toch lekker bezig zijn schaar ik me achter
Stacey, misschien jaloers op de hoeveelhei sterren, die sommige experts hebben???

clijnmarijne
door clijnmarijne - Apr 1, 2010 om 13:01
134 Antwoorden / 46 Vragen

Mensen, allemaal rustig. Jullie hebben me allemaal goed geholpen. Dat was trouwens nog een hele toer gisteravond om Framework er goed bijgewerkt op te krijgen. Eerst moest er alles af wat ervan nog op zat, daar was ie ook niet tevreden mee, met de Clean Up Tool nog eens controleren. Via de Windows Update lukte het toch niet, hij haalde hem wel binnen maar gaf later toch weer aan dat hij NIET
geïnstalleerd was. Via Google ben ik toen gaan kijken en heb gelezen dat er veel problemen zijn hiermee. Iemand gaf een helder verhaal en toen heb ik alles los geïnstalleerd en via Update laten zoeken of het zo goed was. Geen updates meer voorhanden dus ik neem aan dat het zo OK is.
Nogmaals bedankt allen.
Groet
Clijnmarijne