ma
door maasopstal Apr 15, 2020 om 12:53
Computers & telefonie

Microsoft provider weert emails

Geachte mevrouw, heer,

Jaren geleden ben ik uitgezonden geweest voor een militaire missie in het buitenland. Sindsdien ben ik lid van het veteraneninstituut wat een begrip in nederland is. Zij hebben ook de mogelijkheid geboden om emailadressen via hen te gebruiken en  sinds vele jaren gebruik van oa xxxxxx@veteranen.nl.
Afgelopen week is iemand overleden en door corona kon niet iedereen aanwezig zijn en werd hen een livestream aangeboden. Daarvoor moesten zij mij op bovenstaand emailadres mailen om de link te ontvangen.
Vele hebben hem niet ontvangen.
Reden: Microsoft heeft zomaar alle emailadressen met extentie @veteranen.nl geblokkeerd.
Dus alle emailadressen met @hotmail, @live en @outlook hebben niets ontvangen.
Ik ben dus nu genoodzaakt een ander emailadres te gaan nemen en honderden bedrijven, vrienden etc dit te gaan vermelden.
Wat kunt u doen met het terugdraaien van wat Microsoft heeft gedaan.

Alvast bedankt,

4211 12 Rapporteer

mpbraaksma
door mpbraaksma - Apr 15, 2020 om 12:59
48 Antwoorden / 0 Vragen

Advies is om als eerste uw emailadres en telefoonnummer weg te halen voordat u ongewenste spam krijgt.
Wij op dit forum kunnen niks doen tegen Microsoft.
U geeft aan dat Microsoft dit als reden heeft aangegeven. Hebben ze dit aan u verteld of heeft u dit in de wandelgangen gehoord?
Wat geeft Microsoft als reden aan voor het blokkeren van deze mailadressen?

diumenge
door diumenge - Apr 15, 2020 om 13:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan MS helemaal niet doen.

Daarnaast zie ik dit verband niet: "Microsoft heeft zomaar alle emailadressen met extentie @veteranen.nl geblokkeerd. Dus alle emailadressen met @hotmail, @live en @outlook hebben niets ontvangen."

Dat zijn allemaal domeinen van MS, die gaan ze natuurlijk niet blokkeren.

Dus leg eerst maar eens beter uit wat er aan de hand is en in welke applicaties dit probleem zich voordoet.

[Edit 13:20]
Heb de vraag nog eens gelezen en begrijp 'm nu beter. Op MS domeinen wordt mail met afzender @veteranen.nl dus geblokkeerd, mogelijk is dat inderdaad als spam aangezien. Hoewel het domein niet geblacklist is.

Heb je mogelijk in één mail héél veel adressen aangeschreven?

ti
door tilpend Apr 15, 2020 om 13:23
132 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat TS bedoelt dat Microsoft alle inkomende e-mail van het domein veteranen.nl heeft geblokkeerd. En dat houdt in dat alle mensen met een e-mailadres van Microsoft (hotmail, live, outlook) geen inkomende e-mail van @veteranen.nl ontvangen.

diumenge
door diumenge Apr 15, 2020 om 13:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Tilpend, klopt ja, dat begreep ik later ook pas. Vandaar mijn 'edit'.

rtroost
door rtroost - Apr 15, 2020 om 13:13
17 Antwoorden / 0 Vragen

Veel providers blokkeren mails die naar veel adressen tegelijk verzonden worden. Dit is een maatregel tegen spam, omdat dit een van de kenmerken van spam is. Of dit zo is kunt u navragen op via de helpdesk van Microsoft.
Een tip is op niet te veel adressen tegelijk te gebruiken om een mail te vesturen.

newmikey
door newmikey - Apr 15, 2020 om 13:16
830 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zal iemand vanaf uw domein spam hebben verstuurd of een massa-mailing die het toegestane aantal geadresseerden heeft overschreden. Het verzendende domein wordt dan in een z'g. blacklist opgenomen waardoor inkomende mail vanaf het geblackliste domein  door sommige mailservers voortaan wordt geweigerd. Uw webhosting provider waar uw mail en hostingpakket is ondergebracht kan eventueel actie ondernemen om de blacklist vermelding te laten verwijderen.

sw
door swat1500 - Apr 15, 2020 om 17:50
3790 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat de link die in de email van veteranen.nl werd gebruikt als een potentiele digitale bedreiging (zoals phising) werd gezien of als spam en dat daarom de spamfilter van Microsoft, veteranen.nl als potentieel bedreigend heeft aangemerkt.
Email hosts hebben een verplichting hun klanten te beschermen tegen spam emails.
Mensen die geen emails meer ontvangen van veteranen.nl moeten deze afzender als "veilig" in hun email programma opnemen.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets - Apr 15, 2020 om 18:42
29 Antwoorden / Vragen

Worden de mails doorgestuurd of heb je zelf de inloggevens (plus imap/pop3) van dat mailadres?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2020 om 10:41
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt er ernstig op dat u ergens in een spamblok terecht nebt gekomen met de extensie die u noemt. Dat moet op te lossen zijn via uw provider en niet vie MS.
Mij is een aantal jaren geleden hetzelfde overkomen toen bleek dat ae-maisl die ik zelf vauit één van mijn e-mail adressen verzond aan relaties en nota bene ook aan een e-mail adres van mijzelf bij een onderwijsinstelling als spam werd geblokkerd. Dat is zowel opgelost via een relatie bij wie een bericht van mij als spam was wegegezet als door de onderwijsinstelling. U heeft een 'eigen' extensie en een it-expert zal er mogelijk ook wel weg mee weten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2020 om 10:53
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Een snelle coirrectie op mijn reactie: neem contact op met degene die u de extensie veteranen.nl heeft geleverd/verkocht. Die zal het moeten kunnen oplossen aangezien u er nu kennelijk geen gebruik van kunt maken resp. het gebruik ervan problemen oplevert.

gerbera
door gerbera - Apr 16, 2020 om 10:56
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Sind 1 april werken de medewerkers van het instituut thuis dus zou het zo maar kunnen dat er een storing was waardoor e.a.a. niet vlekkeloos verlopen is. Het lijkt mij nml sterk dat Microsoft de door u genoemde e-mailadressen geblokkeerd zou hebben want dan zou niemand meer kunnen mailen. En zoals al eerder opgemerkt zou de link, die u gebruikt heeft, als spam gezien worden dus diegene die een spamfilter gebruiken de mail niet ontvangen.

deexpert
door deexpert - Apr 17, 2020 om 11:23
104 Antwoorden / 2 Vragen

Dit zijn de gegevens van de houder (host).

Of neem contact op met de webmaster.

Domeinnaamgegevens

De houdergegevens kunnen afgeschermd zijn. Meer informatie hierover vind je via SIDN en privacy

Domeinnaam veteranen.nl
Status actief
Houder Hype Automatisering
Administratieve contactpersoon administratie@hype.nl
Registrar Metaregistrar B.V. Zuidelijk Halfrond 1 2801DD Gouda Nederland
Misbruik contact +31.858885692 abuse@metaregistrar.com
Reseller Hype Automatisering Anthonie Fokkerstraat 39d 3772MP Barneveld Nederland
Technische contactpersoon
  • support@hype.nl
DNSSEC nee
Domeinnaamservers
  • ns3.yourdomainprovider.net
  • ns1.yourdomainprovider.net
  • ns2.yourdomainprovider.net
Registratiedatum 1997-11-11
Datum laatste wijziging 2019-09-20
Administratie door NL Domain Registry

mo
door mof - Apr 17, 2020 om 13:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u de vraag al bij microsoft nederland neergelegd?
vaak betreft de blokkade van email adressen een vorm van anti spam, anti phishing etc, waartoe email provider verplicht zijn. Wellicht heeft iemand bij microsoft de kraan iets te dicht gedraaid zonder zich dat te realiseren