de
door deejay Jan 16, 2009 om 21:05
Computers & telefonie

Microsoft Works 7 op Vista?

Goeie-avond,

Het volgende speelt zich af; Mijn laptop bevat Vista Basic, houdt in
dat er geen verwerkings software opzit als Word.

Nu is het zo, dat er ook niet iets als een cd-rom of trail van
een verwerkings programma erbij zit.
Terwijl het wel nodig is, nu kan ik dus geen dokumenten
aanmaken.

Wel had ik bij XP een cd-rom dat Works suite 7 heette waar
Word opzat en kon installeren.

Mijn vraag is echter kan ik deze Worksuite 7 ook op een
Vista installeren, het zou mooi als het kon, echter op de achter
kan bij minimale vereisten staat geen Vista enkel tot XP.

Weet een van jullie of dat geen kwaad kan in zin ,dat het zo
erop kan, of moet ik toch verder kijken?

Harstikke bedank voor de hulp hiervoor.

Deejay

421 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 16, 2009 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel Microsoft Works 7 wel al vrij oud is, vermoed ik dat het nog wel zal draaien onder Vista. U kunt het gewoon proberen. Als het niet goed werkt, kunt u het altijd weer de-installeren.

Wilt u een compleet Office-pakket, download en installeer dan OpenOffice.org, een gratis en uitstekend alternatief voor Microsoft Office.

Dat Vista niet staat genoemd bij de systeemeisen is niet meer dan logisch: toen Works 7 uitkwam, bestond Vista nog niet...

ve
door verwijderd - Jan 16, 2009 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik jou was zou ik "Open Office" van het internet ophalen; het is gratis. Dan heb je een gratis equivalent van o.a. Word en Excel. OO kan Word documenten lezen en ze ook als Word documenten wegschrijven. Lijkt me veel efficiënter. Met zulke oude programma's als Works kun je nog wel eens problemen met een printer hebben. Het downloaden van " Open Office" kan lang duren, het is  141 MB groot. Let op dat als je geen Java het dat ook mee te nemen om te downloaden (Windows NL + JRE versie) . De site is http://nl.openoffice.org.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2009 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je geen compleet office-pakket zoals Microsoft Office of OpenOffice.org nodig, maar alleen een tekstverwerker, dan kun je ook overwegen om AbiWord eens te proberen. (is helaas alleen in het Engels)
gratissoftwaresite.nl/abiword.html
Download
AbiWord

ve
door verwijderd - Jan 16, 2009 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de Bureau-accessoires zit in elk geval Wordpad.
Hiermee kun je al best aardige documenten maken.

Wil je professioneel werken installeer dan inderdaad OpenOffice.Org.
Dat is een prima pakket, maar je kunt het beste (voor Write, Impress en Calc) in Extra, Opties, bij Bewaren de ODF-type documenten vervangen door de MS-Office versies (DOC, PPT/PPS en XLS).

GSM

ve
door verwijderd - Jan 16, 2009 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deejay,

HP levert Microsoft Works 9.0 op Vista laptops en dat draait, dus of versie 7 zal draaien kan alleen iemand vertellen die het gebruikt.

Hoe is het met je Toprekening afgelopen?

Groet, Rebel

ve
door verwijderd - Jan 17, 2009 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank jullie wel allemaal voor de antwoorden.

Gisteren avond toch de uitdaging aangegaan om
te kijken of Worksuite 7 op Vista past.

Het resultaat; Positief.

Alleen start het steeds op in een "compatibility modus"
waardoor voor de duur van het programma Vista er anders
uitziet. Echter het belangrijkste is dat ik  gelukkig dokumenten
kan typen , dat was het doel tenslotte.

Voor Rebellier;

Ik ben nog steeds bezig met de Postbank om klant
te worden. Nu is het op een punt aangekomen dat
de "blokkering" van de rekening er af gehaald dient
te worden zodat er gestort en opnames kan plaats vinden.

Moest hiervoor langs het Postkantoor (legitimeren), is vandaag gedaan in de ochtend.

Ben benieuwd of het nog in orde komt voor 15 Februari.

Vriendelijke groeten,

Deejay